جستجو در بیتفا
  • افزایش قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار
  • دلیل رشد بیت کوین به ۳۵ هزار دلار چیست؟
  • تأثیر رشد بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال
صعود قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار با افزایش هیجان صندوق‌های ETF

صعود قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار با افزایش هیجان صندوق‌های ETF

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۴ دقیقه
۰
۲۴۱
توسط :
مبین رزمخواه

در آخرین ساعات روز گذشته قیمت بیت کوین افزایش بسیار قابل توجهی را تجربه کرد و به مدت دقایقی حتی بالای ۳۵ هزار دلار قرار داشت. بر اساس شواهد موجود، افزایش هیجانات در مورد صندوق‌های سرمایه گذاری بیت کوین (ETF) یکی از اصلی‌ترین محرک‌های آغاز حرکت صعودی بازار بوده است. در این مقاله به تحلیل افزایش قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار می‌پردازیم و ابعاد مختلف این اتفاق را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار

با افزایش یافتن اخبار و گمانه زنی‌های مثبت در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار توانست تا بیش از ۳۵ هزار دلار افزایش پیدا کند. این سطح قیمتی از ماه می ۲۰۲۲ برای بیت کوین دور از دسترس بود و اکنون کاربران کریپتو نسبت به پایان یافتن بازار نزولی امیدوارتر شده‌اند.

رشد بیت کوین از اوایل روز گذشته (۲۳ اکتبر) آغاز شد و در ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۱۰ درصد به قیمت آن اضافه شد. در پی این افزایش قیمت، بیتکوین از ۳۱ هزار دلار به بیش از ۳۴ هزار دلار رسید. 

دو ساعت پس از اینکه بیت کوین توانست مقاومت ۳۴ هزار دلاری را پشت سر بگذارد، سطح ۳۵ هزار دلار را نیز شکست و تا ۳۵۳۰۰ دلار نیز بالا رفت. در تصویر پایین می‌توانید نمودار قیمتی بیت کوین که حال و هوای صعودی خاصی به خود گرفته را مشاهده می‌کنید.

در ادامه به بررسی دلایل رشد بیت کوین می‌پردازیم.

رشد بیتکوین


دلیل رشد بیت کوین به ۳۵ هزار دلار چیست؟

در روزهای اخیر، حجم معاملات نقدی بیت کوین افزایش چشمگیری را تجربه کرد. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، در حال حاضر حجم معاملات نقدی به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسید. در ۲۴ ساعت گذشته حجم معاملات بیش از ۲۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. 

این افزایش معاملات به دلیل خوش‌بینی شکل گرفته در مورد بیت کوین و آینده آن رخ داده است. پس گرفتن شکایت SEC از ریپل و افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تأیید صندوق ETF بیت کوین از دلایل تأثیرگذار بر احساسات معامله‌گران بوده است. 

همچنین بر اساس گزارشات منتشر شده توسط یکی از تحلیل‌گران بلومبرگ، ETF اسپات بیت کوین کمپانی BlackRock در شرکت تسویه معاملات بازار بورس نزدک (DTCC) لیست شده است. این خبر را شاید بتوان مهم‌ترین محرک قیمتی بیت کوین دانست. 

افزایش قیمت بیت کوین بر کل بازار کریپتو تأثیرگذار بود. در ادامه به تأثیرات این اتفاق بر سایر رمز ارزهای بازار می‌پردازیم. 

 

تأثیر رشد بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال


بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو، نقش یک رهبر را برای سایر رمز ارزها ایفا می‌کند. حرکت‌های قیمتی بیت کوین معمولاً با کمی تأخیر توسط سایر رمز ارزهای بازار تکرار می‌شود. 

پس از افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم نیز با کمی تأخیر حرکت صعودی خود را آغاز کرد. اما می‌توان گفت که نتوانست رشدی همتا با بیت کوین را تجربه کند. آخرین باری که بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار رسید قیمت اتریوم در محدوده ۲۰۰۰ دلار قرار داشت، اما این بار نتوانست به همان اندازه رشد را تجربه کند. 

مشکلات زیرساختی و چالش‌های اتریوم باعث شده است که این ارز دیجیتال نتواند از نظر قیمتی عملکرد خوبی را به ثبت برساند. در حال حاضر اتریوم در محدوده قیمتی ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود. 

سایر رمز ارزهای بازار نیز توانستند از حرکت صعودی بیت کوین بهره‌مند شوند. سولانا با ۱۱ درصد رشد تا محدوده ۳۲ دلار نیز بالا رفت. دوج کوین نیز پس از رشد ۸ درصدی که تجربه کرد توانست به محدوده ۰.۰۷ دلار برسد و کاردانو دیگر رمز ارز محبوب بازار نیز ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و تا قیمت ۰.۲۸۴ دلار رسید.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط Coinshares، محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال برای چهارمین هفته متوالی شاهد افزایش سرمایه‌های ورودی بودند. 

در تصویر پایین می‌توانید میزان ورود و خروج سرمایه به بازار محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. 

میزان ورود دارایی‌های دیجیتال
ورود سرمایه به این بخش نشان دهنده خوش‌بینی افراد و سرمایه‌گذاران خرد و نهادی نسبت به آینده بیت کوین است که می‌تواند حرکت صعودی آن را تقویت کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد