جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز دیجیتال تن (TON)
  • استخراج ارز تن چگونه است؟
  • نحوه دریافت توکن TON چگونه است؟
  • آشنایی با ارز دیجیتال نات کوین (Notcoin)
  • ارزش نات کوین چقدر است؟
  • روند دریافت نات کوین چگونه است؟ کاربرد آن چیست؟
  • نگاهی به آینده تن کوین و نات کوین
استخراج ارز TON - آیا ارز تن استخارج می‌شود؟

استخراج ارز TON - آیا ارز تن استخارج می‌شود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
۷ دقیقه
۱۵
۲۱,۹۲۸
توسط :
مبین رزمخواه

ارز دیجیتال تن TON یا  Toncoin، توکن بومی شبکه بلاکچین The Open Network است. این بلاکچین توسط تیم توسعه‌دهنده تلگرام راه‌اندازی شد و به سرعت بین کاربران محبوب شد. شبکه Toncoin در حال حاضر از مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake)  برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. در ابتدا این شبکه با مکانیزم اثبات کار (PoW) کار خود را آغاز کرد اما در جولای 2020 این مکانیزم را کنار گذاشت. این شبکه به علت اهداف بلندپروازانه توانست جذب سرمایه خوبی داشته باشد و روند روبه‌رشدی تا کنون تجربه کرده است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که استخراج ارز تن چگونه است؟ چگونه می‌توان توکن‌های TON را به دست آورد؟ تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید تا آشنایی کاملی با این شبکه و نحوه فعالیت آن به دست بیاورید.

telegram

آشنایی با ارز دیجیتال تن (TON)

در سال 2017 توسعه دهندگان اصلی تلگرام یک شبکه بلاکچینی تحت عنوان Telegram Open Network را راه‌اندازی کردند. روند معرفی و توسعه طرح‌های این شبکه به مدت یک سال ادامه پیدا کرد و در سال 2018 وایت پیپر رسمی آن منتشر شد. در آن زمان توسعه دهندگان اصلی این بلاکچین قصد داشتند تا از طریق فروش خصوصی توکن‌های گرام (Gram) به جذب سرمایه برای ادامه راه خود بپردازند.

مدل پیش فروش این توکن‌ها با قوانین و مقررات موجود سازگار نبود و باعث شد تا مشکلاتی برای این پروژه ایجاد شود. سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا با تلگرام درگیری حقوقی پیدا کرد و توسعه دهندگان Toncoin مجبور شدند تمام سرمایه‌هایی که جذب کرده بود را به خریداران اولیه بازگرداند. اما در نهایت دادگاه با شرط اینکه توسعه دهندگان تلگرام از این پروژه جدا شوند، به نفع ادامه فعالیت شبکه TON رأی خود را صادر کرد.

تن کوین

این اتفاق باعث شد تا دوباره توسعه دهندگان انگیزه کار روی این پروژه را به دست بیاورند. Toncoin به عنوان جایگزین Gram روند توسعه خود را آغاز کرد و توانست امکانات خوبی را به فضای بلاکچین معرفی کند. یکی از اهداف اصلی این شبکه افزایش سرعت تراکنش‌ها در کنار کاهش هزینه کارمزد آن‌ها بود. هدفی که تا کنون توانسته موفقیت‌های زیادی در آن به دست بیاورد.

شبکه جدید Toncoin از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند و در سیستم تأیید تراکنش‌های آن از نودهای اعتبارسنج کمک گرفته می‌شود. اما استخراج ارز تن به چه صورت است؟ در ادامه توضیحاتی در مورد روند استخراج ارز تن ارائه می‌کنیم.

 

استخراج ارز تن چگونه است؟

می‌توان گفت در حال حاضر روشی برای استخراج ارز تن وجود ندارد. علت این اتفاق نیز این است که پس از مشکلاتی که توسعه دهندگان اولیه شبکه Gram با SEC پیدا کردند توسعه دهندگان این پروژه مجبور شدند تمامی توکن‌های TON را در یک قرارداد قفل کنند. اکنون روند استخراج ارز تن به پایان رسیده و تمامی رمز ارزهای TON در بلاکچین و در قرارداد هوشمند ذخیره شده‌اند.

روند توزیع توکن‌های TON دیگر به صورت عرضه اولیه و یا فروش خصوصی نیست و یک روش جدید برای به دست آوردن این توکن‌ها طراحی شده است. در این شبکه با تبدیل شدن به نودهای اعتبارسنج (Validators) و یا نامیناتور (Nominator) می‌توانید نسبت به کسب توکن‌های TON اقدام کنید. در ادامه روند این کار را توضیح خواهیم داد.

استخراج ارز تن

 

نحوه دریافت توکن TON چگونه است؟

همان‌طور که به آن اشاره شد این شبکه دیگر از مکانیزم اثبات کار استفاده نمی‌کند و استخراج ارز تن انجام نمی‌شود. برای به دست آوردن توکن‌هایی که اکنون در قراردادهای هوشمند بلاکچین TON ذخیره شده‌اند دو راه وجود دارد. تبدیل شدن به اعتبارسنج و یا نامیناتور. در ادامه به جزئیات مربوط به هر یک اشاره می‌کنیم.

  • نحوه فعالیت اعتبارسنج‌ها در شبکه تن: نودهای اعتبارسنج در شبکه‌های بلاکچینی افرادی هستند که از طریق تأیید تراکنش‌ها کسب درآمد می‌کنند. در این روش باید یک سخت افزار با کیفیت و اینترنتی پر سرعت داشته باشید و به عنوان ولیدیتور سهام این شبکه را به تن کوین خریداری کنید. برای فعالیت به عنوان اعتبارسنج در این شبکه باید 600 هزار تن کوین سهام گذاری کنید. پس از انجام هر تراکنش مبلغی از کارمزد پرداخت شده به شبکه به ولیدیتورها می‌رسد که با ارز دیجیتال TON پرداخت می‌شود.
  • نحوه فعالیت نامیناتورها در شبکه تن کوین: کاربرانی که دارای تعداد زیادی تن کوین برای سهام گذاری نیستند و یا اینکه سیستم مجهزی برای تبدیل شدن به یک نود اعتبارسنج ندارند نیز می‌توانند از این شبکه کسب درآمد کنند. برای این کار افراد باید توکن‌های خود را با سهام گذاری در یک استخر نقدینگی تن کوین در کنار دیگر افراد و سهام گذاران اعتبارسنج قرار دهند. با این روش از توکن‌های انتقال داده شده برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود و پاداش آن به حساب نامیناتورها واریز خواهد شد.

این شبکه تا کنون با اینکه سروصدای عجیب و غریبی در حوزه ارز دیجیتال ایجاد نکرده اما توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. یکی از نوآوری‌های جدید ترند شده این بلاکچین ارز نات کوین (Notcoin) است. در ادامه با اولین میم کوین در بلاکچین تن آشنا خواهیم شد.

 

آشنایی با ارز دیجیتال نات کوین (Notcoin)

نات کوین

ارز دیجیتال نات کوین یکی از جدیدترین پروژه‌های کریپتویی معرفی شده به بازار کریپتو است که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این پروژه اولین میم کوین بلاکچین تن محسوب می‌شود و می‌تواند رونق خاصی به حجم معاملات موجود در این شبکه ایجاد کند.

شیوه جالب کسب توکن در این شبکه این پتانسیل را دارد که کاربران بیشتری را به خود جذب کند. کاربران در ربات تلگرامی نات کوین می‌توانند با لمس روی یک سکه تن کوین دریافت کنند! نات کوین به عنوان یک میم کوین در حوزه سرگرمی توانسته روند روبه‌رشدی در زمان کوتاه فعالیت خود ایجاد کند.

تا کنون 4.1 میلیون کاربر در نات کوین ثبت نام کردند و روی شبکه به فعالیت می‌پردازند. رسیدن به این تعداد کاربر در حدود 3 ماه یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. در حال حاضر این توکن تنها در حال توزیع شدن بین کاربران است و مشخص نیست که ارزش آن در آینده چه میزان تعیین می‌شود. در ادامه توضیح بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

telegram

 

ارزش نات کوین چقدر است؟

زمانی که به کانال تلگرام نات کوین مراجعه کنید، یک پیام با این مضمون به شما نمایش داده می‌شود که "نات کوین چه مقدار ارزش دارد؟ - کسی نمی‌داند، شاید هم هیچ ارزشی نداشته باشد! " این پیام نشان دهنده این است که هنوز قیمتی برای نات کوین تعیین نشده و عرضه آن آغاز نشده است. پس توجه داشته باشید این ارز دیجیتال در هیچ پلتفرمی قابل خریداری نیست و به پیام‌هایی که با موضوع خرید نانت کوین برایتان ارسال می‌شود توجه نکنید.

ارزش نات کوین

 

روند دریافت نات کوین چگونه است؟ کاربرد آن چیست؟

بر اساس اطلاعاتی که در ربات تلگرام نات کوین منتشر شده است، کاربران می‌توانند با لمس سکه توکن نات کوین به دست بیاورند و آن‌ها برای خرید آیتم‌ها و قابلیت‌هایی استفاده کنند. آیتم‌هایی مانند افزایش دهنده تعداد نات کوین‌های دریافتی و بهبود دهنده‌های دیگر که باعث می‌شود توکن‌های بیشتری بگیرید و یا افراد جدید را به این شبکه دعوت کنید.

تا این لحظه کاربردی در دنیای واقعی برای نات کوین تعیین نشده اما به نظر می‌رسد در آینده و با گسترده‌تر شدن پلتفرم سرگرمی تلگرام، توسعه دهندگان امکانات بیشتری را برای کاربران نات کوین ایجاد کنند.

 

نگاهی به آینده تن کوین و نات کوین

در این مقاله سعی کردیم نگاهی به بلاکچین ارز تن کوین و یکی از زیرشاخه‌های آن یعنی نات کوین داشته باشیم. متوجه شدیم که استخراج Toncoin امکان پذیر نیست و برای به دست آوردن آن تنها باید از دو روش اعتبارسنج‌ها و نامینیتورهای شبکه اقدام کرد.

پروژه نات کوین نیز اولین میم کوین راه اندازی شده در شبکه تن کوین محسوب می‌شود که با توجه روند روبه‌رشد تعداد کاربران این امکان وجود دارد که در آینده قابلیت‌ها و امکانات بیشتری به آن اضافه شود. این سعی دارد کاربردهای بلاکچین را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهد.

در انتها لازم است دوباره به این نکته اشاره کنیم که طرح و یا رباتی برای استخراج Toncoin وجود ندارد و به پیام‌هایی که در تلگرام با این مضمون ارسال می‌شوند توجه نکنید. همچنین ارز نات کوین نیز ارزش خاصی ندارد و در هیچ پلتفرمی خرید و فروش نمی‌شود. اخبار این پروژه‌ها را تنها از کانال‌های رسمی و یا رسانه‌های معتبر دریافت کنید تا در دام کلاهبرداری‌هایی که در این فضا رخ می‌دهد نیافتید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد