جستجو در بیتفا
  • تحلیل بیت کوین امروز (15 آذر)
  • تحلیل شاخص‌های مهم برای شناسایی آلت سیزن
  • تحلیل دامیننس بیت کوین (BTC.D)
  • تحلیل ارزش کل بازار (شاخص Total)
  • تحلیل اتریوم امروز (15 آذر)
  • تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها
  • تحلیل تکنیکال لونا کلاسیک
  • تحلیل ارز په په (Pepe)
  • محدوده خرید ارز WLD کجاست؟
  •  آیا در آلت سیزن قرار داریم یا باید منتظر آن باشیم؟
  • جمع‌بندی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال (15 آذر)
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال (15 آذر) – آیا آلت سیزن در راه است؟

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال (15 آذر) – آیا آلت سیزن در راه است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
۸ دقیقه
۱۴
۷۱۶
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

در مارکت ریپورت‌های قبلی دیدگاه کلی ما رشد بیت کوین تا محدوده 44 هزار دلار بود و این اتفاق نیز افتاد. اما روند بعدی حرکت بازار به چه سمت خواهد بود؟ آیا رشد بیت کوین ادامه دار است یا باید منتظر آلت سیزن باشیم؟ در این مقاله تحلیلی از سایت بیتفا قصد داریم به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و دیدگاه خود را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه ابتدا به تحلیل بیت کوین می‌پردازیم. سپس چند شاخص را تحلیل خواهیم کرد که می‌توانند در پیش بینی وضعیت آلتکوین‌ها به ما کمک کنند.

در آخر نیز به تحلیل چند آلتکوین مستعد رشد خواهیم پرداخت که می‌تواند جذاب‌ترین بخش این مقاله تحلیلی باشد؛ با سایت بیتفا همراه باشید!

 

تحلیل بیت کوین امروز (15 آذر)

در تحلیل بیت کوین، تمام اهداف ما با رشد قیمت تا 44 هزار دلار محقق شد. در این محدوده و با توجه به دو گام صعودی در نمودار روزانه، اکنون انتظار اصلاح قیمت را داریم. دیدگاه ما در اصلاح قیمتی، ریزش تا سطح 35 هزار دلار است. این محدوده قیمتی می‌تواند بهترین فرصت خریداران باشد و حتی می‌توان گفت یک سطح بسیار تاثیر گذار در آینده بیت کوین خواهد بود.

دیدگاه ما خرید بیت کوین در محدوده 35 هزار دلار است. در نواحی فعلی قیمت (44 هزار) از معاملات خرید خود خارج می‌شویم و منتظر ریزش تا 35 هزار دلار خواهیم ماند. در مقابل اگر قیمت سقف 45.5 هزار دلار را به سمت بالا بشکند و خود را در این نواحی تثبیت کند، سناریو اصلاح تا 35 هزار دلار رد خواهد شد. در ادامه می‌توانیم مجدد اما این بار با اطمینان بیشتر وارد معاملات خرید شویم.

تحلیل ارز بیت کوین

نتیجه : دیدگاه ما نسبت به بیت کوین نزولی است. منتظر اصلاح تا 35 هزار دلار خواهیم ماند و سفارشات خرید خود را در این محدوده قرار خواهیم داد. سطح 35 هزار دلار یک محدوده بکر برای خرید ارز بیت کوین است.

 

تحلیل شاخص‌های مهم برای شناسایی آلت سیزن

آلت سیزن، شیرین‌ترین چرخه از روند بازار ارزهای دیجیتال است. در این چرخه از بازار به اصطلاح به سنگ دست بزنیم طلا می‌شود. معامله‌گران حرفه‌ای بازار، همواره به دنبال شناسایی آلت سیزن در جهت استفاده بهینه از فرصت هستند. در ادامه دو شاخص مهم در شناسایی آلت سیزن را بررسی خواهیم کرد تا دیدگاه بهتری نسبت به این موضوع ایجاد کنیم. آیا حال و هوای آلت سیزن بر بازار سوار است؟

 

تحلیل دامیننس بیت کوین (BTC.D)

تحلیل دامیننس بیت کوین

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین شاخص‌ها برای شناسایی آلت سیزن، نمودار دامیننس بیت کوین است. در تحلیل شاخص BTC.D شاهد تشکیل یک سقف قیمتی جدید هستیم. با توجه به آرایش کندلی و رفتار قیمتی، انتظار داریم گام بعدی حرکت این شاخص نزولی باشد. با توجه به این ساختار احتمال دارد شاهد اصلاحی عمیق میزان این شاخص تا سطح 53 درصد باشیم. لازم به ذکر است با توجه به شکست قدرتمند مقاومت هفتگی، احتمال اصلاح عمیق بیشتر می‌شود.

ریزش دامیننس بیت کوین و شرایط مساعد بازار در کنار هم، نشانه‌ای برای شروع یک آلت سیزن است. افرادی که از فرصت‌های احتمالی پیش رو استفاده نکنند، به احتمال زیاد در آینده پشیمان خواهند شد!

 

تحلیل ارزش کل بازار (شاخص Total)

تحلیل شاخص کل ارزهای دیجیتال

شاخص Total نشان دهنده وضعیت کلی بازار است؛ نمودار بعدی که در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال به آن می‌پردازیم همین شاخص است. زمانی که این شاخص صعودی باشد، می‌توانیم به آینده ارزهای دیجیتال خوش بین باشیم. اما در مقابل در شرایطی که این شاخص نزولی باشد؛ باید انتظار ریزش قیمتی ارزهای دیجیتال را داشت.

شاخص total مقاومت مهم محدوده 1.4t رو با قدرت به سمت بالا شکست. با توجه به اینکه تثبیت قیامت بالاتر از محدوده مقاومتی، انتظار داریم گام بعدی حرکت اصلاح تا سطح مقاومتی 1.4 باشد. این اصلاح هم می‌تواند به دلیل ریزش نسبی بیت کوین و هم به دلیل اصلاح نسبی آلتکوین‌ها باشد. اما در هر صورت با ریزش این شاخص به سطح 1.4، می‌توانیم شاهد یک فرصت خرید بسیار جذاب باشیم.

بعد از اصلاح تا 1.4، این شاخص می‌تواند تا 1.9 رشد کند. این موضوع نشان می‌دهد هر اصلاحی در از آلتکوین‌ها در روزهای پیش رو، می‌تواند یک فرصت خرید برای آلتکوین‌های پر پتانسیل باشد.

 

تحلیل اتریوم امروز (15 آذر)

در تحلیل اتریوم و مقایسه نمودار ETH با نمودار BTC، شاهد یک همگرایی مناسب میان این دو رمزارز هستیم. قیمت اتریوم حد سودهای ما را محقق کرد و در شرایط فعلی توجیه‌ای برای معاملات خرید نداریم. در نتیجه فعلاً از معاملات خرید خود خارج می‌شویم و دیدگاه خود را در محدوده‌های پایین‌تر قرار می‌دهیم.

خریداران بلندمدت می‌توانند بر روی محدوده‌های پایین‌تر، یعنی 1840 دلار و 1760 دلار دیدگاه صعودی ایجاد کنیم. ای دو پله می‌تواند محدوده تقاضا بسیار جذاب برای خرید باشند. ما سفارشات خرید خود را در این نواحی قرار می‌دهیم. یک محدوده پایین‌تر نیز وجود دارد (محدوده قیمتی 1600 دلار) که بکرترین و جذاب‌ترین محدوده برای خرید است. البته احتمال بالایی برای ریزش تا این در ناحیه را متصور نیستیم. اما در صورت ریزش تا این محدوده، یک فرصت خرید کاملاً قطعی ایجاد خواهد شد.

تحلیل ارز اتریوم

نتیجه : برای اتریوم یک اصلاح رو به پایین متصور هستیم. اگر قیمت تا نواحی 1840 دلار و 1760 دلار ریزش کند؛ فرصت خرید مناسبی ایجاد خواهد شد. پس از ریزش قیمت تا این نواحی، گام صعودی اصلی قیمت شروع خواهد شد.

 

تحلیل تکنیکال آلتکوین‌ها

بالاتر قیمت بیت کوین و اتریوم، دامیننس بیت کوین و شاخص Total را بررسی کردیم. در هر چهار مورد انتظار یک اصلاح کوتاه مدت به نواحی تقاضا و سپس رشد را داشتیم. این یعنی هنوز شرایط آلت سیزن نیست؛ اما از چیزی که فکر می‌کنیم بسیار به ما نزدیک‌تر است. اصلاح‌های قیمتی پیش رو، می‌توانند فرصت‌های خرید جذابی برای ارزهای دیجیتال باشند.

در ادامه به تحلیل چند آلت کوین خواهیم پرداخت که می‌توانند شرایط قیمتی جذابی داشته باشند.

 

تحلیل تکنیکال لونا کلاسیک

در تحلیل ارز لونا کلاسیک نیز شاهد سناریوهایی شبیه به نمودارهای بالاتر هستیم. دیدگاه ما یک اصلاح کوتاه مدت، رسیدن قیمت به محدوده تقاضا و سپس فعال شدن سفارشات خرید ماست. در نمودار ارز لونا کلاسیک شاهد یک حمایت مهم در محدوده 0.00016 دلار هستیم که در تحلیل‌های قبلی شاهد شکست قدرتمند آن بودیم. اکنون انتظار داریم پس از اصلاح تا همین محدوده، شاهد موج صعودی بعدی قیمت باشیم. روند صعودی در موج صعودی بعدی می‌تواند تا ناحیه 0.00037 دلار ادامه دار باشد. این محدوده می‌تواند یک ناحیه قیمتی حساس در آینده لونا کلاسیک و قیمت آن باشد.

تحلیل ارز لونا کلاسیک

نتیجه : در نمودار لونا کلاسیک ساختار صعودی است؛ اما قبل از رشد، قیمت به یک اصلاح نیاز دارد. می‎‌توانیم در محدوده 0.00016 دلار که بکرترین محدوده خرید است سفارشات خرید قرار دهیم. حد سود این روند می‌تواند در محدوده 0.00037 دلار قرار بگیرد.

 

تحلیل ارز په په (Pepe)

در تحلیل ارز Pepe شاهد شکست رو به بالای سقف رنج معاملاتی هستیم. اما با توجه به آرایش کندلی، انتظار داریم قیمت هم‌جهت با بازار، یک اصلاح کوتاه مدت را تجربه کند. در صورت اصلاح قیمت، ریزش می‌تواند تا سطح 0.0000014 دلار و حتی 0.0000013 دلار ادامه دار باشد. هر دو محدوده فرصت خرید مناسبی هستند که می‌تواند برای معاملات ماین مدت بسیار جذاب باشد. پس از اصلاح قیمت به نواحی مذکور، می‌توانیم منتظر شروع یک روند صعودی باشیم. انتظار ما از گام صعودی بعدی 0.0000025 دلار خواهد بود.

تحلیل ارز په په

نتیجه : در تحلیل په په نشانه‌هایی از اصلاح قیمت وجود دارد. می‌توانیم سفارشات خرید را در دو پله 0.0000013 دلار و 0.0000014 دلار قرار دهیم تا در صورت اصلاح قیمت خریدار باشیم. حد سود میان مدتی نیز در نواحی 0.0000025 دلار قرار دهد.

 

محدوده خرید ارز WLD کجاست؟

رمز ارز WLD ساختاری کاملا صعودی دارد اما انتظار داریم قیمت تا محدوده 2 دلار اصلاح قیمتی تجربه کند. پس از این ریزش قیمتی، می‌توانیم منتظر رشد مجدد قیمت تا اعداد 2.8 دلار و سپس 4.2 دلار باشیم. لازم به ذکر است که قیمت‌های فعلی محدوده مناسب ورود خریداران نیستند. بهتر است صبر کنیم تا قیمت به محدوده مذکور برسد. در این شرایط می‌توانیم با ریسک کمتر و اطمینان بالاتر اقدام به خرید کنیم.

تحلیل ارز ورلد کوین

نتیجه : در تحلیل ارز ورلد کوین انتظار ریزش قیمت را داریم. در صورت اصلاح قیمت تا محدوده 2 دلار، می‌توانیم خریدار باشیم. حد سود اول خود را نیز می‌توانیم در محدوده 2.8 دلار و حد سود دوم را در محدوده 4.2 دلار قرار دهیم.

 

 آیا در آلت سیزن قرار داریم یا باید منتظر آن باشیم؟

آلت سیزن چرخه‌ای از بازار است که تمام معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دنبال آن هستند. اما در پاسخی کوتاه به این سوال می‌توان گفت «خیر در آلت سیزن قرار نداریم؛ اما این چرخه از بازار بسیار نزدیک است».

در شرایط فعلی بهترین کار برای معامله‌گران میان مدت و سرمایه گذاران بلند مدت، شناسایی آلتکوین‌های پرپتانسیل و قرار دادن سفارشات خرید در محدوده‌های تقاضا است. برای تحلیل آلتکوین‌های مورد نظر، نماد ارز را در کامنت‌ها قرار دهید. در مارکت ریپورت بعدی به تحلیل آن‌ها و معرفی محدوده تقاضا هر کدام خواهیم پرداخت.

از ترکیب تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای استفاده حداکثری از فرصت پیش رو استفاده کنید. تیم تحلیل‌گران بیتفا نیز در این مسیر کنار شما هستند تا در مارکت ریپورت‌ها، بهترین فرصت‌ها را معرفی کنیم.

 

جمع‌بندی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال (15 آذر)

در این مقاله تحلیلی شرایط بازار ارزهای دیجیتال را به صورت جامع تحلیل کردیم و دیدگاه خود را با شما به اشتراک گذاشتیم. نتیجه این تحلیل به شرح زیر است :

  •       برای قیمت بیت کوین و اتریوم یک اصلاح قیمتی کوتاه مدت متصور هستیم تا بتوانند با قدرت بیشتری رشد خود را ادامه دهند.
  •       در تحلیل نمودار شاخص Total منتظر یک ریزش تا سطح 1.4 T هستیم.
  •       دامیننس بیت کوین روند صعودی دارد و می‌تواند نشانه‌ای از فرصت خرید مناسب برای برخی آلتکوین‌ها مستعد رشد باشد.
  •       برای اکثر آلتکوین‌ها دیدگاه ریزش قیمتی و اصلاح تا محدوده تقاضا را داریم. پس از یک اصلاح سالم قیمت می‌تواند روند صعودی اصلی خود را شروع کند.

این موارد خلاصه‌ای از این مقاله تحلیلی است. البته در نظر داشته باشید این صرفاً دیدگاه ما (تیم تحلیلی بیتفا) نسبت به شرایط بازار است. این مطلب هیچگونه پیشنهاد خرید یا سرمایه گذاری نیست!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۲۳:۳۷
Tabrizi
عالی ،مرسی که هم آموزش میدید هم ارز پیشنهاد میکنید , موفق باشید همگی 🌹
پاسخ
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۲۳:۳۳
اصغر رحیمی
سلام تحلیل خوبی بود،فکر میکردم دیگه نشه خرید بیت کوین چون خیلی سریع ۴۴ دلار شد،با این تحلیل منتظر ریزش بازار میشم و خرید ممنون
پاسخ
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۲۰:۳۳
مجید
سلام به تیم حرفه‌ای بیتفا فکر میکنم ارز های qnt .skrt .xec .avax .vet ارزهای خوبی برای آلت سیزن باشن اگه میشه نظرتون رو بگید .
پاسخ