جستجو در بیتفا
 

سیرکل، پروتکل انتقال زنجیره‌ای OCTP را راه‌اندازی می‌کند.


سیرکل، پروتکل انتقال زنجیره‌ای OCTP را راه‌اندازی می‌کند.
نویسنده این مطلب
مائده پیمان

مدیرعامل شرکت سیرکل (Circle) خبر از  راه‌اندازی پروتکل انتقال زنجیره ای CCTP داد. این پروتکل، زیرساختی است که می‌تواند به توسعه برنامه‌هایی که بر اساس استیبل‌کوین USDC ساخته شده‌اند، کمک کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از پروتکل CCTP برای ساخت برنامه‌های زنجیره‌ای جدید استفاده کنند و عملکردهای مختلف مانند ترید، وام، پرداخت‌ها، توکن‌های غیرمثلی، بازی و موارد دیگر را در کنار هم قرار دهند. همچنین توسعه‌دهندگان با تعبیه CCTP در برنامه‌های خود، کارآمدترین روش سرمایه‌گذاری را برای انتقال استیبل‌کوین USDC در زنجیره‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یک توسعه‌دهنده با این پروتکل می‌تواند جریانی ایجاد کند که در آن کاربر بتواند USDC را در میان زنجیره‌ها انتقال دهد و USDC تازه استخراج شده را در یک پروتکل DeFi سپرده کند تا شروع به تولید بازده کند که این می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که یک تراکنش یکپارچه برای کاربر ایجاد شود.

این پروتکل در حال حاضر در شبکه آزمایشی گوئرلی برای اتریوم و شبکه آزمایشی Fuji برای Avalanche در دسترس است. همچنین این پروتکل قصد دارد در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ در شبکه اصلی اتریوم و اولانچ و بعدتر در شبکه سولانا و بقییه در دسترس باشد.

کامنت ها