جستجو در بیتفا
  • آیا بایننس برترین صرافی جهان است؟
  • اخبار منفی برای کوین بیس
  • تجزیه و تحلیل Glassnode
بایننس Coinbase را شکست داد و اکنون بیشترین بیت کوین در جهان را در اختیار دارد!

بایننس Coinbase را شکست داد و اکنون بیشترین بیت کوین در جهان را در اختیار دارد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
۳ دقیقه
۳
۴۳۶
توسط :
کسری جان‌زاده

بایننس برتری خود را بر Coinbase و سایر صرافی‌ها تایید کرد. علاوه بر پیشرفت مداومی که در سال‌های گذشته داشته است، اکنون این صرافی تبدیل به صرافی‌ای شده است که ببیشترین بیت کوین در جهان را در اختیار دارد. زمانی که بازار خرسی شروع شد ثروت Binance و Coinbase در تضاد کامل با یکدیگر بود. بایننس و مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zhao)، با نمایش قدرت و ادامه استخدام، سرفصل مطبوعات کریپتو شدند. از سوی دیگر، Coinbase و مدیر عامل آن، برایان آرمسترانگ(Brian Armstrong)، نگرانی های زیادی را مطرح کردند. این نگرانی‌ها شامل موجی از اخراج کارکنان، توقف در استخدام و حتی شایعه ورشکستگی احتمالی بود.

 

آیا بایننس برترین صرافی جهان است؟

بایننس

بایننس سال‌هاست که به ترسیم مسیر خود و معرفی خود به عنوان بازیگر اصلی صنعت کریپتو با نفوذ بی پایان ادامه می‌دهد. توکن BNB از نظر ارزش بازار پنجمین رتبه را دارد و استیبل کوین BUSD هم در جایگاه ششم قرار دارد. در حالی که اکثر شرکت‌ها نیروهای خود را اخراج می‌کنند و محدودیت‌های پرداخت را برای کاربران خود اعمال می‌کنند، بایننس همچنان اقداماتی را انجام می‌دهد که نشان دهنده قدرت بی چون و چرای این صرافی است.

در واقع، بایننس چندین هفته پیش اعلام کرد که بیش از 2000 شغل در این شرکت وجود دارد و تمایل این صرافی به رشد و توصعه حتی با وجود بازار خرسی کنونی بیشتر هم شده است، حتی با اینکه بسیاری از شرکت‌ها یا پلتفرم‌های مبادلاتی برخی از قراردادهای تجاری را به حالت تعلیق درآوردند، بایننس شراکت‌ها را چند برابر کرده است. یکی از این شراکت‌های بزرگ از طریق همکاری با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی بود. رونالدو با بیش از 400 میلیون فالوور، بیشترین فالوور اینستاگرام در جهان را دارد.

در نهایت هم، به عنوان اولین گام برای جشن گرفتن پنجمین سالگرد خود، صرافی بایننس تصمیم گرفت کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین را در صرافی خود رایگان کند و این تغییر را پس از آن حفظ کند. همین باعث شده است تا بسیاری بایننس را برترین صرافی جهان بدانند.

 

اخبار منفی برای کوین بیس

کوین بیس

در همین حال، کوین بیس همچنان وضعیت خوبی ندارد و با اینکه پیش از بازار خرسی اخبار بسیار مثبتی مانند قرار گرفتن در پردرآمد ترین‌های آمریکا  برای آن می‌آمد اکنون خبرهای منفی در مورد کوین بیس همچنان منتشر می‌شوند. حتی اخیراً، پس از تصمیم کوین بیس به تعلیق برنامه خود، شایعات دوباره شدت گرفتند و متعاقباً با فروپاشی بازار NFT آن و سقوط سهام کوین بیس در بازار سهام، ناکامی‌ها ادامه یافتند.

در حالی که صرافی کوین بیس پلتفرمی بود که بیشترین بیت کوین را از سال 2014 در اختیار داشت، اما این روند از سال 2021 کاملاً معکوس شده است. قبلاً هر دو کوین بیس و بایننس (که 5 سال جوان تر از کوین بیس است) در نگهداری بیت کوین رتبه دار بودند. با این حال، از سال 2021، بایننس شاهد افزایش شدید ذخایر بیت کوین خود بوده است در حالی که Coinbase برعکس عمل کرده است. این رقابت سرانجام در روز دوشنبه 18 جولای پایان یافت.

 

تجزیه و تحلیل Glassnode

 نمودار زیر از Glassnode، انتقالی را از CoinBase نشان می دهد که در سال 2021 آغاز شده است، زمانی که جریان ورودی به Binance بسیار بالا بود.

موجودی بیت کوین بایننس در برابر کوین بیس

اکنون، به نظر می رسد که انتقال قدرت محقق شده است، و دشوار است که ببینیم کوین بیس چگونه می تواند «تاج و تخت خود» را در حالی که بایننس به رشد خود ادامه می دهد، بازیابی کند. در آینده، Coinbase حتی ممکن است از صرافی های دیگر مانند  FTX هم عقب بماند که در بازار نزولی فعلی بسیار عالی عمل کرده است.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد