جستجو در بیتفا
  • انتقال 128 میلیون دلار بیت کوین توسط ماینرهای بزرگ به صرافی‌ها
  • علت انتقال بیت کوین توسط ماینرها به صرافی‌ها چیست؟
  • تأثیرات نقد شدن درآمد ماینرها بر قیمت بیت کوین
  • بررسی کلی شرایط ماینرهای بیت کوین
  • جمع بندی
ارسال حجم عظیمی از درآمد ماینرهای بیت کوین به صرافی‌های متمرکز

ارسال حجم عظیمی از درآمد ماینرهای بیت کوین به صرافی‌های متمرکز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
۴ دقیقه
۰
۳۱۳
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس گزارشات منتشر شده، ماینرهای بیت کوین در روزهای اخیر حجم زیادی از کوین‌های به دست آورده خود را به صرافی‌های متمرکز ارسال کردند. گفته می‌شود مقدار بیت کوین‌های ارسال شده به طور میانگین حدود ۳۱۵ درصد بیشتر از درآمد روزانه استخراج کنندگان آن است. پس از چندین خبر مثبت درباره بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، اکنون این اتفاق می‌تواند کمی نگرانی در مورد آینده آن ایجاد کند. در ادامه این مقاله خبری بررسی می‌کنیم که انتقال 128 میلیون دلار بیت کوین توسط ماینرها به صرافی‌های متمرکز چه تأثیراتی می‌تواند بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد.

 

انتقال 128 میلیون دلار بیت کوین توسط ماینرهای بزرگ به صرافی‌ها

در حالی که بیت کوین توانسته است محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار را فعلاً حفظ کند انتشار خبری مبنی بر اینکه استخراج کنندگان بیت کوین حجم زیادی از این ارز دیجیتال را وارد صرافی‌های متمرکز کرده‌اند، توجه کاربران و فعالان بازار را به خود جلب کرد. طبق اطلاعاتی که Glassnode اکنون منتشر کرده است، انتقال رخ داده 315 درصد از درآمد روزانه استخراج کنندگان بیشتر است که خود یک سقف تاریخی جدید به شمار می‌رود. در تصویر پایین نمودار میزان بیت کوینی که توسط ماینرها در دوره‌های مختلف به صرافی‌ها ارسال شده است را مشاهده می‌کنید.

ارسال بیت کوین به صرافی ها

در گزارش Glassnode عنوان شد که اکنون تبادل‌های زیادی از طرف ماینرها با صرافی‌های متمرکز شکل گرفته است. در روزهای اخیر حجم بالایی از بیت کوین با ارزش ۱۲۸ میلیون دلار توسط ماینرها به صرافی‌های متمرکز ارسال شد. طبق آمار موجود، در سال ۲۰۲۱ نیز به دنبال افزایش درآمد ماینرها شاهد ارسال حجم زیادی از بیت کوین در دفعات مختلف به صرافی‌های متمرکز بودیم. اما باید توجه کنید که در آن زمان این خبر نشانه‌های مثبتی را برای بیت کوین به دنبال داشت و سود ماینرها نیز از استخراج بیت کوین بیشتر و بیشتر می‌شد. اما در اواخر سال ۲۰۲۲ جریان ورود درآمد ماینرها به صرافی‌های متمرکز افزایش پیدا کرد و بازار وارد چرخه جدیدی شد.

با این حال، انتقالی که به آن اشاره شد، حجم بزرگی از تراکنش‌های بیت کوین را به خود اختصاص داده است و باعث شده تا با اختلاف قابل توجهی در صدر بیشترین انتقال بیت کوینی ماینرها قرار بگیرد. برای اینکه بدانید علت اصلی انتقال بیت کوین توسط ماینرها چیست با ما همراه باشید.

 

علت انتقال بیت کوین توسط ماینرها به صرافی‌ها چیست؟

معمولاً ماینرها زمانی بیت کوین‌هایی که از طریق استخراج به دست آورده‌اند را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند که بخواهند آن‌ها را نقد کنند، هزینه‌های خود را پوشش دهند و همچنین سود خالص خود را محاسبه کنند. به نظر می‌رسد که ماینرها می‌دانستند این روزهای اخیر زمان بسیار خوبی برای انجام این کار است؛ چون بیت کوین به بالاترین قیمت خود در بازه زمانی یک‌ساله رسید و در ۲۴ ژوئن تا قیمت ۳۱۱۸۵ دلار نیز بالا رفت.

در همان روزها، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت CryptoQuant، گفته بود که احساس می‌کند محدوده فعلی قیمت بیت کوین برای استخراج کنندگان ناحیه جذابی برای نقد کردن سودشان به شمار می‌رود. نقد شدن درآمد ماینرها از جمله اتفاقات تأثیر گذار بازار محسوب می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

تأثیرات نقد شدن درآمد ماینرها بر قیمت بیت کوین

در حال حاضر هنوز قیمت بیت کوین واکنش خاصی به این خبر نشان نداده است و همچنان بالای ۳۰ هزار دلار قرار دارد. باید به این نکته اشاره کنیم که مهم‌ترین مقاومت حال حاضر برای بیت کوین، بازه قیمتی ۳۱ هزار دلار محسوب می‌شود. این محدوده همان ناحیه مقاومتی است که بیت کوین در اواسط ماه آوریل و پس از آن در ماه ژوئن نتوانست از آن عبور کند. اکنون هم به نظر می‌رسد اگر که قیمت بیت کوین این محدوده را پشت سر نگذارد و نقد کردن درآمد ماینرها به صورت گسترده اتفاق بیفتد، احتمال بازگشت بیت کوین از ناحیه 31 هزار دلار و اصلاح قیمتی برای بیت کوین تقویت خواهد شد. نکته‌ای که باید اینجا به آن توجه داشته باشید این است که وضعیت ماینرهای بازار را نمی‌توان چندان مساعد دانست و بسیاری از آن‌ها سود دهی مناسبی ندارند. در ادامه یک بررسی کلی از وضعیت ماینرهای بیت کوین و سوددهی آن‌ها خواهیم داشت.

بررسی کلی شرایط ماینرهای بیت کوین

سود ماینرها رابطه مستقیمی با شاخص هش قیمتی (Hash Price) شبکه بیت کوین که در هفته گذشته کمی افزایش پیدا کرد دارد. در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که توسط HashrateIndex منتشر شد، این شاخص به صورت روزانه حدود ۰.۰۷۶ تراهش بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند که نشان دهنده روندی روبه‌رشد، اما آهسته برای درآمد ماینرها است.

با اینکه قیمت بیت کوین از سال گذشته تاکنون حدود ۸۸ درصد افزایش پیدا کرده است اما هنوز هم ماینرها با چالش‌های زیادی برای افزایش سودآوری خود مواجه هستند. میزان سودآوری صنعت استخراج بیت کوین از جولای سال قبل تا کنون ۳۰ درصد، و از زمان شرایط صعودی و خوب بازار در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر به این موارد سختی استخراج (Hash Rate) بیت کوین که در عدد ۳۷۷ قرار دارد را نیز اضافه کنیم متوجه می‌شویم که وضعیت استخراج کنندگان بیت کوین فاصله زیادی با شرایط ایده‌آل دارد.

 

جمع بندی

در چند روز اخیر اخبار مثبت زیادی در مورد بیت کوین منتشر شد و قیمت آن رشد خوبی را تجربه کرد. اما ارسال 128 میلیون دلار بیت کوین توسط استخراج کنندگان این ارز دیجیتال می‌تواند برای کسانی که امیدواری زیادی به بیت کوین دارد کمی نگران کننده باشد. در عین حال نباید از چالش‌های پیش روی بیت کوین مانند مقاومت 31 هزار دلاری آن و همچنین اثر اقدامات ماینرها بر قیمت آن غافل شد. در شرایط فعلی، بالا رفتن سختی استخراج و افزایش هزینه‌های انرژی تأثیرات منفی زیادی بر سود کسب شده توسط ماینرها داشته است. با دیدی که اکنون به این اتفاقات پیدا کردیم می‌توانیم بگوییم که اگر چالش‌ها برای بیت کوین افزایش پیدا کند و باعث شود تا استخراج کنندگان درآمدهای حاصل خود را نقد کنند، احتمال اینکه قیمت بیت کوین باز هم نتواند از سد مقاومت 31 هزار دلاری خود عبور کند و روندی ریزشی را به خود بگیرد تقویت می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد