جستجو در بیتفا
  • درمورد کیف‌پول سیف پل SafePal
  • خدمات و محصولات کیف پول سیف پل SafePal
  • چطور یک کیف پول SafePal بسازیم؟
  • اضافه کردن توکن جدید به کیف پول SafePal
  • نحوه‌ی ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در کیف پول SafePal
  • آموزش استفاده از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در سیف پل
  • صرافی MEXC در سیف پل
  • صرافی PancakeSwap در سیف پل
  • سواپ در اپلیکیشن کیف پول SafePal
  • جمع بندی
آموزش کامل کیف پول سیف پل (SafePal)

آموزش کامل کیف پول سیف پل (SafePal)

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
۱۰ دقیقه
۴
۲,۹۲۰
توسط :
مائده پیمان

شما می توانید برای مطالعه سر فصل دلخواه خود با کلیک بر روی هر بخش به سر فصل مد نظر مراجعه کنید:

 

 

از قدم‌های اولیه شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یا همان کریپتو کارنسی انتخاب یک کیف پول (Wallet) ایمن و کاربردی است که محیط کاربری آسانی هم داشته باشد. در این مقاله به معرفی یکی از بهترین نوع کیف پول های کریپتویی به نام کیف پول سیف پل (SafePal) یا به اسم دیگر سیف پال پرداختیم و لینک دانلود آن را براتون قرار دادیم.

برای اطلاعات بیشتر درمورد کیف‌پول‌ها، مقاله‌ی "مفهوم کیف پول رمز ارز + انواع آن ها" را بخوانید.

 

درمورد کیف‌پول سیف پل SafePal

کیف‌پول سِیف پَل، سال ۲۰۱۸ فعالیت خودش را آغاز کرد و به سرعت رشد کرد تا حدی که در حال حاضر به بیش از 2 میلیون کاربر در بیش از ۱۴۰ کشور مختلف جهان، خدمات ارائه می‌دهد. این کیف‌پول که مناسب دو قشر مبتدی و حرفه‌ای فعال در بازار رمزارزها است؛ از بی‌نهایت کوین و توکن در بستر بلاکچین‌های اتریوم، بایننس اسمارت‌چین و ترون پشتیبانی می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا با حفظ امنیت و ایمنی، سبد دارایی‌های رمزارز خود را ذخیره، مدیریت، مبادله، ترید و رشد دهند. سیف پال (SafePal) با هدف ارائه کیف پول‌های سخت‌افزاری مقرون به صرفه و همچنین کیف‌پول‌های نرم‌افزاری ایمن برای کاربران راه‌اندازی شد. این کیف‌پول نسخه سخت‌افزاری منحصر به فردی هم ارائه داده‌است که توسط بایننس (Binance) پشتیبانی می‌شود. 

 

خدمات و محصولات کیف پول سیف پل SafePal

کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) : کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 یک کیف پول سخت افزاری ۱۰۰٪ آفلاین و غیرمتمرکز است که از ۲۰ بلاکچین و بیش از ۱۰،۰۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. SafePal S1 با فناوری امنیتی پیشرفته، از جمله عنصر امن EAL5+، مکانیزم خود تخریبی، مکانیزم احراز هویت دستگاه و … امنیت بالایی برای کاربران فراهم کرده‌است و قیمت ۴۹.۹۹ دلاری دارد. به طور کلی کیف پول های سخت افزاری امنیت بیشتری نسبت به سایر مدل کیف پول های دیجیتال دارند.

 

محافظ کلمات کلیدی (SafePal Cypher) : یکی از محصولات جذاب سیف‌پل، SafePal Cypher است که یک صفحه فلزی فولادی ضد زنگ است که از عبارات بازیابی (seed phrase) کیف پول شما را در برابر آب، آتش و خوردگی محافظت می‌کند. سایفر سیف پل قابلیت ذخیره برای دسته های ۱۲، ۱۸ و ۲۴ کلمه ای دارد و یک گزینه‌ی مناسب برای محافظت از کلمات بازیابی  شماست.

 

کیف پول نرم افزاری (Software Wallet) : کیف پول نرم افزاری SafePal یک کیف پول غیرمتمرکز امن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا کیف‌پول‌ها و ارزهای دیجیتال خود را در دستگاه‌های تلفن همراه وارد، بازیابی و مدیریت کنند. که در ادامه‌ی مقاله به نحوه‌ی ساختن و کار کردن با این اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

 

برنامه سیف پل (SafePal App) : این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا به وسیله آن آن کیف‌پول سخت‌ افزاری SafePal و کیف‌پول نرم افزار SafePal را مدیریت کنند.



چطور یک کیف پول SafePal بسازیم؟

کیف‌پول یا همان والت نرم‌افزاری سیف پل، از پرطرفدارترین محصولات این شرکت است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را برای موبایل و ویندوز از لینک‌های زیر دانلود کنید.

 

دانلود کیف پول سیف پل برای IOS

دانلود کیف پول سیف پل برای اندروید

دانلود کیف پول اکستنشن برای ویندوز (Chrome)

دانلود کیف پول اکستنشن برای ویندوز (FireFox)

دانلود کیف پول اکستنشن برای ویندوز (Edge)

 

دانلود کیف پول سیف پل safepal

 

پس از دانلود اپلیکیشن SafePal، برنامه را باز کرده و مطابق عکس از قسمت "Software Wallet" گزینه‌ی  ساخت کیف‌پول "Create Wallet" را انتخاب کنید. سپس تنظیمات امنیتی مانند رمز عبور، پترن و اثر انگشت را طبق دستور برنامه و مطابق عکس زیر تکمیل کنید.

سیف پل

پس از انجام تنظیمات امنیتی، دوباره به صفحه اصلی باز گردید. دوباره  از قسمت 'Software Wallet' گزینه‌ی "Create Wallet" را انتخاب کنید و رمز امنیتی را وارد کنید. مرحله بعد، کیف پول را می‌توانید نامگذاری کنید و تعداد عبارت بازیابی را که می خواهید برای کیف پول جدید ایجاد کنید، انتخاب کنید. توجه کنید که هر چه عبارات بازیابی یا همان کلمات ریکاوری طولانی‌تر باشد، ایمن‌تر خواهید بود و دارایی های شما از تهدید ها و خطرات دیگر دور خواهد ماند . و در نهایت می‌توانید Passphrase را فعال کنید که یک ویژگی امنیتی پیشرفته است که به کاربران امکان می‌دهد یک کیف پول مخفی در زیر همان مجموعه عبارت ریکاوری ایجاد کنند. توصیه ما به شما این است که اگر مبتدی هستید، بهتر است با این قسمت کار نکنید. کیف پول نرم افزاری SafePal اکنون برای شما ایجاد شده است! در این مرحله سیستم به شما کلمات ریکاوری یا همان عبارات بازیابی را می‌دهد. دقت کنید که حتما آن‌ها در جای امن و به دور از دسترسی افراد قرار دهید، چرا که این کلمات، دسترسی به کیف‌پول شما را مهیا می‌کند و امنیت آن واجب است. همچنین سیف پال یک کیف پول غیرمتمرکز است و به عبارت بازیابی شما دسترسی ندارد و آن‌ها را ذخیره نمی‌کند. پس از یادداشت آن‌ها، گزینه "Next" بزنید. در صفحه جدید برای اطمینان یادداشت کلمات ریکاوری توسط شما، از شما خواسته می‌شود که کلمات را به ترتیب، صحیح وارد کنید.

سیف پل

پس از وارد کردن صحیح کلمات به ترتیب روی گزینه "Done" بزنید.(به دلایل امنیتی امکان تصویربرداری از دومرحله‌ی کلمات ریکاوری، امکان پذیر نبود). در مرحله‌ی بعدی به صفحه ای هدایت می‌شوید که به شما پیامی نشان می‌دهد که کیف پول نرم‌افزاری سیف پل برای شما ایجاد شده است. 

 

کیف پول کریپتویی safepal

 

اضافه کردن توکن جدید به کیف پول SafePal

در ابتدا خود کیف پول چند رمزارز از جمله بیت‌کوین، اتریوم و بایننس‌کوین را برای شما به صورت آماده اضافه کرده ولی اگر مایل باشید با دیگر ارزهای دیجیتال کار کنید، می‌توانید مطابق عکس زیر در قسمت "Wallet" گزینه‌ی "Manage Coins" را انتخاب کنید. سپس به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که عمده‌ی رمزارزها را دارد، همچنین می‌توانید از نوار بالا اسم توکن یا کوین مورد نظر خود را سرچ کنید، سپس آپشن آن را روشن کنید و روی "Add Coin" بزنید. حال رمزارز موردنظرتون به لیست اضافه شده است.

اضافه کردن توکن در سیف پل

 

نحوه‌ی ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در کیف پول SafePal

برای ارسال (Send) و دریافت (Receive) رمزارزها در والت سیف پل، باید ابتدا رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و وارد صفحه‌ی آن ارز شوید.

سیف پال

اگر قصد دارید از فردی دیگر، ارزدیجیتال مورد نظر خود را دریافت کنید. باید ابتدا آدرس کیف‌پول خود را به فرستنده دهید، برای دریافت آدرس، روی گزینه‌ی "Receive" بزنید. سپس صفحه‌ی جدیدی مانند عکس زیر باز می‌شود که در آن‌جا یک QR کد وجود دارد و یک عبارت نیم خطی زیر آن، که در واقع آدرس شماست و باید آن را برای فرستنده ارسال کنید.

دریافت ارز در سیف پال

اما اگر قصد دارید کوین یا توکن مورد نظرتان را برای آدرسی دیگر ارسال کنید باید روی گزینه‌ی "Send" بزنید. سپس وارد صفحه‌ی جدیدی مانند عکس زیر می‌شوید. در بالای صفحه از شما می‌خواهد شبکه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس پایین‌تر در قسمت "To" آدرس کیف‌پول گیرنده را وارد کنید. (دقت کنید که ادرس گیرنده مطابق شبکه‌ای که انتخاب کردید باشد.) پایین‌تر در قسمت "Amount" مقدار ارزی که می‌خواهید ارسال کنید را وارد کنید. اگر قصد دارید کل مقدار موجود از این ارز را انتقال دهید، می‌توانید روی "Max" کلیک کنید. در نهایت دکمه‌ی "Next" در پایین صفحه را بزنید.

ارسال ارز در سیف پل

در صفحه‌ی بعدی، اطلاعات رو می‌توانید مجدد چک کنید و در قسمت "Network Fee" میزان کارمزد مدنظرتون را انتخاب کنید که پیشنهاد ما "Middle" است. در انتها، گزینه "Next" را که بزنید از شما درخواست پسورد می‌کند که درواقع مرحله‌ی آخر است و بعد از تراکنش شما در پروسه انجام قرار ‌میگیرد.

کیف سیف پال

در صفحه‌ی جدید به شما جزئیات تراکنش را نشان می‌دهد. در قسمت "Status"  می‌توانید وضعیت تراکنش را مشاهده کنید که آیا در حال انجام است یا با موفقیت انجام شده است. احتیاط کنید که وقتی انتقال در بلاکچین تأیید شد، هیچ‌کس، حتی خود SafePal، دیگر نمی‌تواند تراکنش را برگرداند، حتی اگر انتقال به اشتباه ارسال شده باشد. بنابراین به جزئیات نقل و انتقالات خود دقت کنید و از وارد کردن آدرس یا مقدار اشتباه، خودداری کنید.

کیف پول سیف پل

 

آموزش استفاده از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در سیف پل

 

از مزیت‌های اصلی والت سیف‌پل، استفاده از این برنامه جهت ترید هم هست. یعنی شما علاوه بر اینکه می‌توانید از این اپلیکیشن برای ذخیره و نگه‌داری رمزارزها استفاده کنید، می‌توانید به صورت مستقیم در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ترید و معامله هم انجام دهید از جمله دو صرافی متمرکز ام ایکس‌سی (MEXC) و بایننس (Binance) و صرافی‌های غیرمتمرکزی چون پنکیک سواپ (PancakeSwap)، یونی سواپ (Uniswap) و … که در ادامه‌ی مقاله به توضیح بیشتر خواهیم پرداخت.



صرافی MEXC در سیف پل

 

برای دسترسی به صرافی ام ایکس‌سی، در ابتدا از منوی پایین قسمت "Market" را انتخاب کنید. صفحه‌ی اولی که از نوار بالا به شما نشان می‌دهد "Favorites" است که در این قسمت شما می‌توانید رمزارزهای مورد علاقه‌ی خود را ستاره‌دار کنید تا به صورت جدا از بقیه، در این بخش نمایش داده شود. قسمت دوم از نوار بالا "Markets" است که به شما بخش بزرگی از توکن‌ها و کوین‌ها را نمایش می‌دهد. اطلاعاتی از جمله قیمت و تغییرات ۲۴ ساعت گذشته را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

ترید در سیف پل

شما با کلیک بر روی هر رمزارز می‌توانید اطلاعات بیشتری از جمله نمودار چارتی آن کوین یا توکن را دریافت کنید. در پایین صفحه، سمت چپ گزینه‌ای انتخاب صرافی وجود داره که شما با کلیک بر آن، با دو انتخاب صرافی MEXC و BINANCE رو به رو می‌شوید.

سیف پل

در این مرحله صرافی ام ایکس‌سی را انتخاب کنید و متناسب با معامله‌ای که در نظر دارید روی گزینه‌ی خرید "Buy"  یا فروش "Sell"  کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد اتوماتیک وارد صرافی MEXC می‌شوید

صرافی مکسی سی

روش دیگر ورود به صرافی MEXC در کیف‌پول سیف‌پل، باید از نوار پایین قسمت "Swap" را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدید از منوی بالا، گزینه‌ی "Exchange" را کلیک و ام ایکس‌سی را انتخاب کنید.


سواپ در سیف پل

 

 برای اطلاعات بیشتر درمورد این صرافی، مقاله‌ی "آموزش کامل صرافی ام ایکس سی"  مطالعه کنید.

 

 

صرافی PancakeSwap در سیف پل

 

پنکیک سواپ یکی از از صرافی‌های غیرمتمرکز پرطرفداری است که شما می‌توانید معاملات خود را در زنجیره بایننس‌اسمارت‌چین در آن انجام دهید. برای دسترسی به این صرافی در والت سیف پل، باید ابتدا از منوی پایین، گزینه‌ی "Dapps" را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد، وارد صفحه‌‌ای با اپلیکیشن‌های متفاوت می‌شوید که از میان آن‌ها، در بخش DeFi پنکیک سواپ را انتخاب و یا از نوار بالا عبارت Pancakeswap را سرچ کنید. و با کلیک روی آن، وارد صرافی می‌شوید.

والت سیف پل

برای اطلاعات بیشتر درمورد این صرافی، مقاله‌ی " آموزش کامل صرافی پنکیک سواپ (Pancakeswap) " مطالعه کنید.

 

سواپ در اپلیکیشن کیف پول SafePal

 

اگر به استفاده از صرافی‌های خارج از سیف‌پل مایل نبودید و ترجیح میدید که داخل خود اپلیکیشن سریع‌تر معامله‌اون انجام شود؛ می‌توانید از سواپ داخل خود ولت استفاده کنید. برای این کار ابتدا از نوار پایینی گزینه‌ی "Swap" را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید در قسمت "Pay" می‌توانید ارزی که قصد تبدیل آن را دارید انتخاب کنید و در قسمت "Receive" آن ارزی که قصد دریافت آن را دارید وارد و سپس گزینه "Next" یا "Swap" را کلیک کنید.

سواپ در سیف پل

در مرحله‌ی بعدی شما باید هزینه تراکنش را تایید کنید که پیشنهاد می‌شود، مقدار کارمز پیشنهادی خود سیف پال "Recommend" را انتخاب کنید و سپس روی "Confirm' بزنید. بعد از آن باید پسوردتان را جهت تایید عملیات وارد کنید.

 

سیف پل

در نهایت صفحه‌ی "Order Status" به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید جزئیات انجام عملیات را مشاهده کنید. زمانی که گزینه‌ی "Success" روشن شد یعنی عملیات معامله با موفقیت انجام شده است.

سواپ در  کیف پول سیف پل safepal

جمع بندی

کیف پول سیف پل که به آن سیف پال هم گفته می‌شود؛ یکی از چند محصولات SafePal می‌باشد که از سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده است و به کاربران کمک می‌کند تا از ارزهای دیجیتال خود را نگه‌داری کنند. در این مقاله، به صورت کامل ساخت و نحوه‌ی کار با کیف‌پول نرم‌افزاری سیف‌پل را آموزش دادیم. شما با خواندن این مقاله یاد میگیرید چطور رمزارز خود را در این والت ارسال، دریافت و نگه‌داری کنید. همچنین با راه‌های استفاده از صرافی‌های مختلف از طریف SafePal آشنا می‌شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۷:۱۹
یاسر محمدی شریف
سلام نصبش باگوشی فرق میکنه درسته؟
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
نه، اوکیه
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۲۰:۳۶
amir
سلام من به کیف پول سیف پل ارز usdt(trc20) واریز کردم خیلی وقت پیش وحالا هر نوع سواپ که میخوام بکنم میگه باید 10عددtrx کارمزد بدم این چه نوع trx هست واینکه همیشه میخواد بگیره به عنوان کار مزد
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام دوست عزیز. برای انتقالات در بستر ترون یا همان trc20 باید به عنوان کارمزد حتما رمزارز trx داشته باشید
۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ۱۰:۳۸
عرفان
سلام خسته نباشید توی قسمت swap توی سیف پل بخش bridge میتونیم تتر رو که روی بستر دیگه ای باشه به بستر دیگه ای انتقال بدیم؟
پاسخ
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ۱۲:۲۴
Ali.ar
سلام.ممنون از زحماتتون. اخرین باری ک شنیدم احراز هویت میخواست safepal. آیا همچنان برای استفاده نیاز به احراز هستش ؟
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام خیر! نیازی به احراز هویت نیست. اون خبر مربوط به کار با بایننس از طریق سیف پل بود که کاربران این کیف پول برای استفاده از بایننس از طریق این کیف پول باید احزار هویت کنند.