جستجو در بیتفا
  • پیش بینی آینده بیت کوین در سال 2024
  • انتظارات موجود از صندوق‌های ETF بیت کوین؛ رشد بزرگ در راه است؟
  • نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین
  • آینده بیت کوین در 2024 صعودی خواهد بود؟
روند قیمتی بیت کوین در سال 2024 به چه صورت خواهد بود؟

روند قیمتی بیت کوین در سال 2024 به چه صورت خواهد بود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
۵ دقیقه
۰
۴۲۷
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای پایانی سال 2023 بیت کوین همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و حتی سناریوهای اصلاح قیمتی را نیز نادیده گرفته است. این ارز دیجیتال توانسته در سال جاری میلادی بیش از 160 درصد افزایش قیمت را تجربه کند و به همین دلیل کاربران حوزه کریپتو امیدواری زیادی به سال آینده دارند. نزدیک شدن به مهلت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) و همچنین رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین که در سال 2024 رخ می‌دهد احساسات مثبتی در بازار بیت کوین ایجاد کرده است. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین رویدادهای پیرامون اولین ارز دیجیتال بازار را پوشش می‌دهیم. در این مقاله قصد داریم به پیش بینی آینده بیت کوین در 2024 به صورت واقع گرایانه بپردازیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

پیش بینی آینده بیت کوین در سال 2024

با نزدیک شدن به سال 2024 شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال مثبت است و سرمایه‌گذاران زیادی وارد این حوزه شده‌اند. بیت کوین در چنین شرایطی به عنوان یک گنج با ارزش بین کاربران کریپتو شناخته می‌شود و تقاضا برای داشتن آن در سطح بالایی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد رویدادهای پیش رویی که در بازار بیت کوین وجود دارند سرمایه‌های زیادی را به این بازار جلب خواهد کرد و آینده رمز ارزها می‌تواند درخشان‌تر از همیشه رقم بخورد.

شاید مهم‌ترین اتفاقی که در حال حاضر کاربران و سرمایه‌گذاران بیت کوین چشم انتظار آن هستند، تأیید شدن صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) باشد. این اتفاق می‌تواند نهادهای بزرگی را در معرض بازار بیت کوین قرار دهد و از اهمیت بالایی برای آینده بیت کوین برخوردار است. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم نگاهی به انتظارات موجود از صندوق‌های ETF بیت کوین داشته باشیم.

پیش بینی آینده بیت کوین

 

انتظارات موجود از صندوق‌های ETF بیت کوین؛ رشد بزرگ در راه است؟

چندین ماه است که بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر شدید اخبار صندوق‌های قابل معامله بیت کوین قرار گرفته است. مهم‌ترین عاملی که توانست بیت کوین را از 15 هزار دلار به بالا بکشاند و به نوعی ناجی آن در دوران نزولی باشد، خبر درخواست کمپانی بلک راک (BlackRock) برای ایجاد صندوق‌های ETF بیت کوین بود.

پس از آن شرکت‌های مختلفی درخواست خود برای این صندوق‌ها را ارائه دادند و در حال حاضر بیش از 13 شرکت در انتظار تصمیم SEC برای راه‌اندازی ETF بیت کوین هستند. مهلت ثبت درخواست برای ETFها توسط SEC تا همین امروز (28 دسامبر – 7 دی) تعیین شد و پس از این تاریخ درخواست دیگری پذیرفته نخواهد شد.

با توجه به احساسات بازار، به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین پس از تأیید شدن ETFها رشد قابل توجهی را تجربه کند و موج جدیدی از سرمایه وارد بازار کریپتو شود. این صندوق‌ها علاوه بر امکان کسب سود، روشی عالی برای سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شوند. بیت کوین در دراز مدت همیشه سرمایه‌گذاران خود را نا امید نکرده است و به نظر می‌رسد در صورت تأیید ETFها شاهد رشد قابل توجهی در بازار بیت کوین خواهیم بود.

پیش بینی آینده رمز ارزها شاید کار چندان دقیقی نباشد، اما بر اساس اطلاعات موجود و تحلیل برخی از افراد مطرح فضای کریپتو، رسیدن بیت کوین به قیمت‌هایی مانند 60 تا 70 هزار در سال 2024 بسیار منطقی به نظر می‌رسد. همچنین برخی از تحلیل‌گران خوش بینی بیش از اندازه‌ای به آینده بیت کوین در 2024 دارند و معتقدند به زودی شاهد بیت کوین 100 هزار دلاری خواهیم بود.

این پیش بینی‌ها اگرچه از دقت چندان بالایی برخوردار نیستند اما با توجه به روند صعودی که در بازار شکل گرفته چندان دور از ذهن نیز به نظر نمی‌رسند.

مسئله مهم دیگری که در تحلیل بیت کوین باید به آن توجه داشته باشیم نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

پیش بینی آینده بیت کوین

 

نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین

همان‌طور که می‌دانید شبکه بیت کوین به منظور کاهش عرضه آن هر چهار سال یک بار پاداش ماینرهای شبکه را 50 درصد کاهش می‌دهد. این کاهش چشمگیر در عرضه بیت کوین معمولاً باعث ارزشمندتر شدن آن می‌شود. هاوینگ بعدی بیت کوین با توجه به روند استخراج کنونی به نظر می‌رسد در آوریل 2024 رخ دهد.

این اتفاق همواره تأثیرات مثبتی بر قیمت بیت کوین و همچنین بازار ارزهای دیجیتال داشته است. با توجه به احساسات مثبتی که اکنون در بازار بیت کوین وجود دارد، هاوینگ بعدی بیت کوین می‌تواند تقاضا برای خرید و نگهداری این ارز دیجیتال را افزایش دهد. این اتفاق در کنار تأیید شدن ETF بیت کوین این پتانسیل را دارند که در قیمت اولین ارز دیجیتال بازار یک حرکت قابل توجه ایجاد کنند.

 

آینده بیت کوین در 2024 صعودی خواهد بود؟

در پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2024 سرمایه‌گذاران نهادی نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. روش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در یک دارایی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. راه‌اندازی این صندوق‌ها برای دارایی‌های مختلف تا کنون توانسته رشد قابل توجهی را در بازار آن‌ها ایجاد کند و می‌تواند در آینده بیت کوین نیز نقش مهمی داشته باشد.

آینده بیت کوین

به‌عنوان‌مثال در حدود سه دهه پیش اولین صندوق‌های ETF سرمایه‌گذاری در بازار طلا ایجاد شد و توانست موج عظیمی از سرمایه‌های نهادی را به سمت این دارایی سرازیر کند. اکنون نیز بسیاری از کارشناسان معتقدند تأیید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین می‌تواند دقیقاً چنان تأثیری بر آینده این ارز دیجیتال داشته باشد.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم پذیرش عمومی بیت کوین است. در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال یک بازار تخصصی در نظر گرفته می‌شد که هر کسی مایل به فعالیت در آن نبود. اما رفته‌رفته با روی آوردن نهادهای مالی و شرکت‌های بزرگ مردم و سرمایه‌گذاران خرد و کلان متوجه شدند که بیت کوین برای همه است و می‌توانند سهم خود را در این بازار داشته باشند.

این عوامل همه دست به دست هم داده تا آینده‌ای درخشان را در سال 2024 در انتظار بیت کوین ببینیم. به نظر می‌رسد سال بعدی میلادی سال شکوفایی دوباره بیت کوین خواهد بود و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی در انتظار پادشاه رمز ارزها خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ۲۳:۳۷
علی احمدزاده
عالی بود
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
متشکریم🙏🤍