جستجو در بیتفا
  • ۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی
  • جذب سرمایه برای پروژه‌های جدید با Airdrops
  • ایردراپ یک تکنیک بازاریابی است
  • جذب سرمایه با پیش فروش ارزهای دیجیتال
  • استفاده از توکن‌های بازی و NFT برای جذب سرمایه
  • INOهای NFT یا پیشنهادات اولیه گره
  • جمع‌آوری سرمایه بلاکچین به روش آپلند
  • بازگشت توکن‌های ابزاری
  • لانچ‌پدهای Crypto IEO و IDO
  • بهترین جایگزین مناسب برای ICO چیست؟!
۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی؛ متدهای خلاقانه جذب سرمایه پروژه‌های نوظهور

۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی؛ متدهای خلاقانه جذب سرمایه پروژه‌های نوظهور

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
۵ دقیقه
۰
۱۳۱
توسط :
ساغر ارژندی

در دورانی که عرضه اولیه سکه یا ICO انجام می‌شد، جمع آوری سرمایه برای شرکت‌های سازنده توکن‌ها آسان بود. بررسی‌های نظارتی، به‌ویژه در ایالات متحده و طرح‌های پامپ و دامپ بعد‌ها باعث شد ICOها دیگر قابل اعتماد نباشند و نیاز به یک روش جایگزین برای جذب سرمایه حس می‌شد. عرضه اولیه صرافی یاIEO  یکی از جایگزین‌های ICOها بود و پس از آن جایگزین‌های دیگری مانند عرضه اولیه گره (INO) ظهور کردند. در این مقاله از بیتفا، قصد داریم در مورد ۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی برای جذب سرمایه صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی

در ادامه به ۷ روش جایگزین برای عرضه اولیه‌های بلاکچینی اشاره می‌کنیم که متدهای خلاقانه جذب سرمایه پروژه‌های نوظهور محسوب می‌شوند:

جذب سرمایه برای پروژه‌های جدید با Airdrops

بسیاری از شرکت‌های وب ۳ که قصد جذب سرمایه در سال 2024 را دارند، از روش استفاده از توکن‌ها برای جمع‌آوری سرمایه استفاده کردند. یکی از این روش‌ها ایردراپ است. ایردراپ روشی است که به شما امکان می‌دهد توکن‌ها را در ازای فعالیت‌های مشخصی به کاربران هدیه دهید و شاهد افزایش ارزش توکن باشید. ایردراپ کاربران را جذب می‌کند و باعث می‌شود توکن‌ها به فروش برسند.

ایردراپ یک تکنیک بازاریابی است

به عنوان یک تکنیک بازاریابی، استفاده از ایردراپ بسیار موثر است. ایردراپ‌ها مزایای زیادی دارد. اگر کمپین‌های ایردراپ باعث افزایش آگاهی عمومی شود، موفقیت آمیز خواهد بود و منجر به جذب سرمایه می‌شود. ایردراپ باید به گونه‌ای باشد که مزایای کوتاه‌مدت و بلندمدت را به حداکثر برساند که در نهایت باعث جذب سرمایه خواهد شد و یک جایگزین خوب برای عرضه اولیه سکه است.

جذب سرمایه با پیش فروش ارزهای دیجیتال

پیش فروش توکن یک تکنیک بازاریابی محسوب می‌شود، زیرا باعث می‌شود آدرس‌های کیف پول و ایمیل‌های مختلف جذب کنید. برای یک پروتکل یا استارت آپ برای فروش توکن‌های بومی، ایردراپ یک روش بسیار منطقی است. با این روش ICOها دیگر منسوخ شده‌اند؛ زیرا ایردراپ‌ها می‌توانند منجر به جمع آوری سرمایه بالایی شوند.

جذب سرمایه با پیش فروش ارزهای دیجیتال

استفاده از توکن‌های بازی و NFT برای جذب سرمایه

یکی دیگر از راهکارهای جایگزین عرضه اولیه سکه برای جذب سرمایه، استفاده از توکن‌های بازی و ان اف تی (NFT) است. یکی از چالش‌های بزرگ در صنعت بازی، ترکیب هیجان بازی‌های Web2 با مکانیک Web3 است. استفاده از توکنومیک برای رقابتی بودن یک بازی و بهره‌گیری از بلاکچین برای پرداخت‌ها، تراکنش‌ها و مالکیت یکی از مهم‌ترین اهداف بازی‌ها در فضای وب ۳ است.

پلتفرم‌های بازی بزرگی مانند MixMob در سولانا این روش را امتحان کردند و به‌جای بررسی افزایش نرخ توکن، NFT فروختند. این پلتفرم در سال 2021، اولین مجموعه NFT خود را راه اندازی کرد که در کمتر از یک روز فروخته شد و به سود زیادی رسید.

INOهای NFT یا پیشنهادات اولیه گره

شرکت‌های وب۳ این روزها از INOهای NFT یا پیشنهادات اولیه گره برای جذب سرمایه استفاده می‌کنند. INOهای NFT به صورت توکن‌های بومی هستند که می‌توانند در صرافی‌ها بازخرید شوند. فروش Node به فعال کردن پروژه‌های فیزیکی غیرمتمرکز زیرساختی (DePIN) کمک می‌کند. این پروژه‌ها در فروش اکوسیستم‌های سخت‌افزاری برای فضای غیرمتمرکز فعال هستند.

از آنجایی که هدف دنیای مالی، تمرکززدایی است، INOها سرمایه‌گذاران خرد را قادر می‌سازند تا با ارائه چیزی بیش از سرمایه، به این هدف برسند.

استفاده از توکن‌های بازی و NFT برای جذب سرمایه

جمع‌آوری سرمایه بلاکچین به روش آپلند

Upland یک پروژه متاورس است که در سیلیکون ولی، قلب فناوری ایالات متحده، مستقر شد. برخلاف بسیاری از شرکت‌هایی که در فضای Web3 ایجاد می‌شوند، Upland با رعایت مقررات قانونی سعی داشت ICO خود را در سال 2017 راه‌اندازی کند که با شرایط و قوانین سختی روبرو شد. در همان زمان آپلند به‌جای راه‌اندازی یک توکن قابل معامله، بر توسعه پلتفرم بازی متمرکز شد و شاهد رشد آن از یک ماکت متاورسی به یک اکوسیستم پیچیده‌تر و کامل با ویژگی‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌هایی در یک اقتصاد آزاد بود.

Upland توکن Spark را ابتدا به عنوان یک توکن درون پلتفرمی وارد پلتفرم خود کرد. این توکن هرگز به سرمایه گذاران فروخته نشده و نمی‌توان آن را در متاورس Upland معامله کرد. در حال حاضر بیش از 130000 سرمایه‌گذار اسپارک در آپلند وجود دارد و 93.6 درصد از کسانی که اسپارک را خریداری کردند أن را برای استفاده از آپلند به کار بردند.

اسپارک با رای جامعه، به یک توکن ERC-20 در اتریوم تبدیل شد. چیزی که در مورد اسپارک منحصر‌به‌فرد بود، راه‌اندازی آن بعد از ایجاد اکوسیستم است. درواقع Upland به جای راه اندازی یک توکن و سپس ساخت یک اکوسیستم، اکوسیستم را ساخت و توکن درون برنامه‌ای خود را پس از آن ایجاد کرد.

جمع‌آوری سرمایه بلاکچین به روش آپلند

بازگشت توکن‌های ابزاری

Undrgrnd یک شرکت رسانه‌ای زیرزمینی Web3 است که بر نوشتن مقالات و پادکست‌ها و جستجوی هنرمندان و نوازندگان زیرزمینی تمرکز دارد. بنیانگذار این پروژه از توکن‌های ابزاری برای جمع‌أوری سرمایه و جذب کاربران استفاده کرد.

توکن‌های ابزاری در این پلتفرم مانند توکن‌های عادی نیستند. این توکن‌ها به کاربران امکان می‌دهند برای هنر خود یا هنرمند دیگری تبلیغ کنند. قیمت این توکن‌ها پایین است و برای تبلیغ هنر و موسیقی استفاده خواهد شد.

لانچ‌پدهای Crypto IEO و IDO

یکی دیگر از روش‌های جایگزین عرضه اولیه سکه، استفاده از لانچ‌پدهای Crypto IEO و IDO است. یکی از پلتفرم‌هایی که از این روش استفاده کرد، Sensay است؛ پلتفرمی که از هوش مصنوعی برای حفظ و تکرار شخصیت‌ها و شخصیت‌های افراد به عنوان شبیه سازی دیجیتال استفاده می‌کند. این تیم همچنین نسخه‌های دیجیتالی واقعی از افراد مشهور، شخصیت‌های تاریخی و حتی شخصیت‌های تخیلی ایجاد می‌کند. این پلتفرم که هنوز در مرحله بتا است، در حال حاضر 20000 کاربر از لانچ‌پدهای Crypto IEO و IDO دارد.

بنیانگذاران این پروژه برای جذب سرمایه از روش فروش توکن از طریق یک IDO در Fjord Foundary،Uniswap وغیره استفاده کردند. هر لانچ‌پد سه هفته طول کشید و آن‌ها موفق به جمع‌آوری 3.4 میلیون دلار شدند.

بهترین جایگزین مناسب برای ICO چیست؟!

عرضه اولیه سکه (ICO) هیجان انگیزترین گزینه تامین بودجه و هزینه‌های مالی برای استارت آپ‌های جدید در سال ۲۰۱۷ بود؛ اما به مرور زمان این فرآیند مملو از کلاهبرداری و پروژه‌های شکست خورده شد که اعتماد سرمایه‌گذاران را بسیار کاهش داد.

همچنین قوانین جدید در زمینه عرضه اولیه کوین‌ها سبب شد که بسیاری از پروژه‌ها این روش تامین بودجه را ترک کنند. خوشبختانه عرضه اولیه کوین‌ها تنها گزینه موجود نیست؛ چندین جایگزین دیگر برای ICOها وجود دارد که جهت تامین وجوه مورد نیاز برای توسعه پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله بهترین جایگزین‌های عرضه اولیه کوین‌ها معرفی شد که افراد می‌توانند برای پروژه یا کسب و کار خود آن‌ها را مد نظر قرار دهند. انتخاب هر یک از این نوع عرضه اولیه توکن بستگی به پروژه و میزان سرمایه مورد نیاز آن دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد