جستجو در بیتفا
  • نگاهی به داده‌های تحلیل آنچین بیت کوین
  • بررسی شاخص اپن اینترست فاندینگ ریت (OI Funding Rate)
  • بررسی شاخص MVRV بیت کوین
  • کاهش فشار فروش بیت کوین توسط ماینرها و هولدرهای بلند مدت بیت کوین
صعودی بودن بیت کوین بر اساس داده‌های آنچین؛ آیا اکنون بهترین زمان برای خرید است؟

صعودی بودن بیت کوین بر اساس داده‌های آنچین؛ آیا اکنون بهترین زمان برای خرید است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
۴ دقیقه
۰
۱۵۰
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس شاخص‌های تحلیل آنچین بیت کوین ممکن است به زودی وارد یک محدوده جذاب برای خرید شود. اولین ارز دیجیتال بازار روزهای رنج و خسته‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد و پس از هاوینگ، هنوز شاهد حرکت صعودی خاصی از آن نبودیم. اکنون بسیاری امیدوار هستند با رسیدن بیت کوین به محدوده‌های جذاب برای خرید، سرمایه قابل توجهی وارد بازار شود و بتواند این ارز دیجیتال را به سمت اهداف بالاتر هدایت کند. در این مقاله از اخبار بیت کوین، به تحلیل آنچین بیت کوین و همچنین محدوده‌های مهم قیمت آن اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم به این پرسش نیز پاسخ دهیم که آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید بیت کوین هست یا خیر؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به داده‌های تحلیل آنچین بیت کوین

به نقل از رسانه خبری کوین تلگراف (Cointelegraph)، بیت کوین ممکن است به زودی وارد یک محدوده جذاب برای خریداران شود و این اتفاق باعث شده است تا تحلیل بیت کوین با استفاده از داده‌های آنچین در دستور کار بسیاری از تحلیل‌گران قرار بگیرد.

شاخص MVRV، یکی از داده‌های آنچین شبکه بیت کوین است که ارزش واقعی این ارز دیجیتال را نسبت به ارزش معاملاتی آن در بازار می‌سنجد. شاخص بعدی شاخص اپن اینترست فاندینگ ریت (OI Funding Rate) است. هر دو این‌ها اطلاعاتی را به نمایش می‌گذارند که نشان دهنده قرار داشتن بیت کوین در یک محدوده جذاب برای خرید است.

در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۶۳۸۵۰ دلار قرار دارد. در شرایطی که در روز گذشته عنوان کردیم بیت کوین برای رسیدن به اهداف بالاتر باید بتواند خود را بالای ۶۶ هزار یا ۶۵ هزار دلار نگه دارد، امروز این ارز روند صعودی خود در تایم فریم یک ساعته را نیز شکست و در حال رسیدن به سطوح پایین‌تر است. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

در بخش بعدی شاخص اپن اینترست فاندینگ ریت را بررسی می‌کنیم.

 

بررسی شاخص اپن اینترست فاندینگ ریت (OI Funding Rate)

نرخ اپن اینترست فاندینگ ریت که نشان دهنده هزینه نگهداری پوزیشن‌های معاملاتی فیوچرز بیت کوین است، در ۲۴ آوریل پس از اینکه ۲۴ ساعت در محدوده منفی قرار داشت توانست وارد محدوده مثبت شود. بر اساس داده‌های CoinGlass این شاخص اکنون در محدوده ۰.۰۰۹۳ درصد قرار دارد.

در آوریل ۲۰۲۴ این داده برای بیت کوین با کاهش مواجه بود. هر چه درصد آن افزایش پیدا کند نشان دهنده این است که احساسات صعودی بیشتری در بازار وجود دارد. در تصویر پایین اطلاعات مربوط به این شاخص را مشاهده می‌کنید.

شاخص اپن اینترست فاندینگ ریت

شاخص بعدی شاخص MVRV است که در ادامه اطلاعات مرتبط با آن را مرور می‌کنیم.

 

بررسی شاخص MVRV بیت کوین

شاخص MVRV بیت کوین ارزش واقعی بیت کوین را با قیمتی که اکنون در بازار در حال معامله شدن است می‌سنجد. بر اساس داده‌هایی که توسط LookIntoBitcoin منتشر شده است، در حال حاضر این شاخص در محدوده ۲.۳۲ قرار دارد و ۶.۴۵ درصد افت را از آغاز آوریل نشان می‌دهد.

قرار داشتن این شاخص در محدوده ۳.۵ نشان دهنده قرار داشتن بازار در اوج خود است و محدوده‌های پایین ۱ در کف بودن بازار را نشان می‌دهد. در تصویر پایین می‌توانید اطلاعات مرتبط با این شاخص را مشاهده کنید.

شاخص MVRV بیت کوین

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این محدوده‌ها در حال حاضر جذابیت به مراتب کمتری برای ورود نسبت به نواحی ماه‌های اخیر و یا سال گذشته دارد. البته این داده‌ها همچنان می‌تواند باعث ورود سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در بازار شود و باید منتظر اثرات واقعی آن در بازار باشیم.

نکته دیگری که در تحلیل بیت کوین مورد توجه است کاهش فشار فروش توسط ماینرها و هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال است. در بخش پایانی این مقاله در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

کاهش فشار فروش بیت کوین توسط ماینرها و هولدرهای بلند مدت بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین دوباره به محدوده 63 هزار دلار وارد شده و این مسئله ممکن است نگرانی‌هایی بابت فروش گسترده ماینرها و هولدرهای بلندمدت بازار بیت کوین را افزایش دهد. بر اساس داده‌های آنچین و تحلیل بیت کوین فشار فروش هولدرهای بزرگ همچنان ادامه دارد اما در مقایسه با گذشته کمتر شده است.

این فشار فروش باز هم قدرت نسبتاً زیادی دارد. در ساعات گذشته ریزش بیت کوین به زیر 64 هزار دلار باعث شد تا حدود 200 میلیون دلار از دارایی تریدرها لیکویید شود. البته در این شرایط باز هم عده‌ای امیدوار هستند تا بیت کوین بتواند از این سطوح به سمت بالاتر حرکت کند.

در مقاله دیروز با نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم محدوده‌های حمایت و مقاومت این دو ارز دیجیتال را مشخص کردیم. در حال حاضر بخش نزولی آن تحلیل در کوتاه مدت فعال شده است و باید منتظر باشیم تا با حمایت شدن بیت کوین توسط خریداران، شاهد بازگشت آن باشیم.

در چنین مواقعی خرید پلکانی  برای هولد بلند مدت و میان مدت یکی از بهترین استراتژی‌ها است. ریسک ترید کردن و انجام معاملات فیوچرز بالا است و در صورت تمایل به باز کردن معامله حتماً ریسک و اهرم آن را تا حد امکان کاهش دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد