جستجو در بیتفا
  • انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین تا فردا
  • رکورد شاخص Open Interest شکسته شد
  • اثرات انقضای معاملات آپشن بر قیمت بیت کوین
  • تأثیر معاملات آپشن بر آینده بازار
انقضای ۹.۵ میلیارد دلار از معاملات آپشن بیت کوین؛ آیا نوسانات بازار افزایش پیدا خواهد کرد؟

انقضای ۹.۵ میلیارد دلار از معاملات آپشن بیت کوین؛ آیا نوسانات بازار افزایش پیدا خواهد کرد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
۳ دقیقه
۰
۲۸۵
توسط :
مبین رزمخواه

در روز جمعه حدود ۹.۵ میلیارد دلار از معاملات بازار Deribit یا مشتقات بیت کوین منقضی خواهد شد و این اتفاق می‌تواند اثرات بزرگی بر بازار کریپتو داشته باشد. در چنین مواقعی معمولاً شاهد نوسانات بالا و همچنین حرکات غیرقابل پیش‌بینی از قیمت بیت کوین هستیم. حجم معاملاتی که در حال منقضی شدن است حدود ۳۰ درصد از کل معاملات باز را شامل می‌شود و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله از سری اخبار بیت کوین قصد داریم انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین تا فردا

توجه بسیاری از معامله‌گران بازار کریپتو فردا به سمت بازار Deribit معطوف خواهد شد. علت این اتفاق نیز این است که تا فردا حجم زیادی از معاملات آپشن بیت کوین که ارزشی معادل ۹.۵ میلیارد دلار دارد منقضی خواهند شد. این معاملات آپشن و قراردادهای باز با شاخصی با نام اپن اینترست (Open Interest) شناخته و رصد می‌شوند.

شاخص اپن اینترست به تعداد کل قراردادهای مشتقات بیت کوین مانند معاملات فیوچرز یا آپشن اشاره دارد که هنوز تسویه یا بسته نشده‌اند. این شاخص نشان دهنده این است که در پایان روز معاملاتی چه تعداد از قراردادها در اختیار کاربران بازار قرار دارد.

افزایش ناگهانی شاخص OI نشان دهنده مشارکت بالای کاربران در این حوزه و رشد نقدینگی در بین آن‌ها است. افزایش نقدینگی بین کاربران می‌تواند نقطه عطفی برای بازار کریپتو محسوب شود و امیدها را نسبت به ادامه بازار صعودی زنده نگه دارد.

 

رکورد شاخص Open Interest شکسته شد

ثبت رکورد جدید برای بیت کوین در زمینه شاخص OI نشان دهنده این است که این ارز دیجیتال عملکرد خوبی در راستای شناخته شدن به عنوان یک کلاس دارایی مشهور داشته است. شاخص اپن اینترست یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توان از آن برای سنجش سلامت بازار و احساسات معامله‌گران استفاده گرد. این شاخص به معاملات باز بیت کوین اشاره دارد و نشان دهنده میزان فعالیت‌های موجود در بازار است. در تصویر پایین نموداری از این شاخص را مشاهده می‌کنید.

شاخص Open Interest

این رقم بخش قابل توجهی از حجم کل معاملات بورسی را در بر می‌گیرد. حجم کل اپن اینترست در بازار بیت کوین حدود ۲۶.۳ میلیارد دلار است که حدود ۳۰ درصد آن‌ها تا فردا منقضی خواهد شد. انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین می‌تواند تبعات خاصی برای بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال داشته باشد. در قسمت بعد در مورد این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

اثرات انقضای معاملات آپشن بر قیمت بیت کوین

با توجه به قیمت فعلی بیت کوین که در حال حاضر با محدوده ۷۰ هزار دلار درگیر است، انقضای قراردادهای ذکر شده می‌تواند نقش مهمی در آینده آن داشته باشد. ریزش بیت کوین به سطوح پایین‌تر باعث قدرت گرفتن فروشندگان خواهد شد.

پیش‌بینی شده است که حدود ۳.۹ میلیارد دلار از معاملات باز بیت کوین فردا در راستای فروش به اتمام برسند. به عقیده بسیاری از افراد قیمت کنونی بیت کوین فرصت خوبی برای کسب سود افراد ایجاد کرده و آن‌ها نسبت به نقد کردن دارایی‌های خود اقدام خواهند کرد.

از طرفی قیمت Max Pain، یعنی قیمتی که بیشترین ضرر را برای افرادی که معاملات باز دارند وارد می‌کند اکنون به محدوده ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین رسیده است. این قیمت فاصله زیادی با ارزش فعلی بیت کوین دارد که نشان دهنده سودآوری بیت کوین برای معامله‌گران است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین علاوه بر بیت کوین روی سایر ارزهای دیجیتال در بازار تأثیرگذار است. در قسمت نهایی این مقاله خبری در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

تأثیر معاملات آپشن بر آینده بازار

بیت کوین به تازگی سقف جدیدی برای قیمت خود بالاتر از محدوده ۷۳ هزار دلار تجربه کرد. پس از آن این ارز دیجیتال وارد یک روند رنج یا خنثی شد و این روند تا کنون حفظ شده است. انقضای معاملات آپشن می‌تواند نوسانات زیادی در بازار بیت کوین و به دنبال آن در بازار سایر ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

اگر معاملاتی که فردا انقضا می‌شوند باعث خروج نقدینگی از بازار نشود، نشان دهنده ورود مجدد کاربران و معامله‌گران به بازار و افزایش خرید خواهد بود‌. از طرفی اگر معامله‌گران تصمیم بگیرند که دارایی‌های خود را از بازار خارج کنند شاهد افزایش فروش و به دنبال آن ریزش بازار خواهیم بود.

توصیه ما این است که اگر در حال حاضر معاملات باز دارید سعی کنید آن‌ها را ببندید و یا ریسک آن‌ها را به حداقل برسانید. در چنین روزهایی از بازار معمولاً نوسانات زیادی را مشاهده خواهیم کرد و این مسئله می‌تواند روی بازدهی تریدرها اثرگذار باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد