جستجو در بیتفا
  • رشد 5 درصدی بیت کوین در 24 ساعت اخیر
  • بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین
  • نگاهی به سناریوهای صعودی و نزولی بیت کوین
  • نگاهی به آینده کوتاه مدت بیت کوین
با رشد ۵ درصدی بیت کوین، مقاومت اصلی آن هنوز دست نخورده باقی مانده است

با رشد ۵ درصدی بیت کوین، مقاومت اصلی آن هنوز دست نخورده باقی مانده است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
۴ دقیقه
۰
۲۵۹
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای اخیر بیت کوین با یک اصلاح قیمتی مواجه شد. این اصلاح تا محدوده ۴۰۵۰۰ دلار نیز ادامه داشت اما این حمایت توانست قیمت را به بالا بازگرداند. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد رشد را تجربه کرده است اما هنوز مقاومت اصلی آن دست نخورده باقی مانده است. ما هر روز در صفحه اخبار بیت کوین امروز به بررسی مهم‌ترین اتفاقات حوزه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار می‌پردازیم. امروز نگاهی به رشد ۵ درصدی بیت کوین خواهیم داشت و جزئیات این اتفاق را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم تحلیلی کوتاه مدت برای آینده بیت کوین نیز ارائه کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد 5 درصدی بیت کوین در 24 ساعت اخیر

پس از آنکه در هفته گذشته بیت کوین مقاومت 44500 دلاری خود را تست کرد، حرکت اصلاحی آن به سمت پایین آغاز شد. در این اصلاح حمایت 40 هزار دلاری توانست قیمت را به سمت بالا حرکت دهد و مانع از ریزش بیشتر قیمت بیت کوین شود.

در حال حاضر و در تایم فریم 4 ساعته، تلاش بیت کوین برای عبور از مقاومت 43500 دلار مشاهده می‌شود که تا این لحظه در این کار ناکام مانده است. تصویر چارت قیمت بیت کوین را در تایم فریم 4 ساعته در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

اما نکته قابل توجه می‌تواند این باشد که بیت کوین هنوز توانسته روند صعودی خود را به خوبی حفظ کند. این روند پس از لمس حمایت 40 هزار دلاری، به آرامی ادامه پیدا کرد و مرحله به مرحله در بازه‌های قیمتی 41200 دلار و 42 هزار دلار حمایت خوبی برای بیت کوین ایجاد کرد.

در ادامه نگاهی به حمایت و مقاومت بیت کوین در قیمت‌های کنونی خواهیم داشت. 

 

بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین

در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت سر راه بیت کوین منطقه 43500 دلار است. در تلاش قبلی که موفق شد از این محدوده عبور کند، قیمت بیت کوین تا 44500 دلار افزایش یافت. اگر که از حمایت 40 هزار دلار تا مقاومت 43500 دلار یک فیبوناچی رسم کنیم، بازه 2.36 فیبوناچی محدوده 42750 دلار را به ما نمایش می‌دهد. این ناحیه قیمتی می‌تواند نقش مهمی در ساعت‌های آینده برای ادامه روند بیت کوین داشته باشد.

اگر این حمایت بتواند قیمت را به سمت بالا سوق دهد، می‌توانیم امیدوار باشیم که بیت کوین در حمله بعدی خود به سطح 43500 دلار آن را از سر راه بردارد. اما اگر این حمایت از دست برود، دوباره باید بیت کوین را در محدوده 42750 تا 40 هزار دلار در نوسان ببینیم. این محدوده‌های حمایت و مقاومت برای بیت کوین نقش بسیار مهمی را دارند و باید در معاملات به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رشد 5 درصدی بیت کوین

در ادامه سناریوهای مختلف صعودی و نزولی برای بیت کوین را بررسی خواهیم کرد.

 

نگاهی به سناریوهای صعودی و نزولی بیت کوین

در ابتدای این بخش سناریوی صعودی و خوش‌بینانه بیت کوین را مرور خواهیم کرد. در صورت عبور از محدوده 43500 دلار، مقاومت‌های مهم بعدی بیت کوین قیمت‌های 44200 و 45 هزار دلار خواهد بود. یک حرکت قدرتمند به بالای 45 هزار دلار می‌تواند بیت کوین را تا 46500 دلار نیز بالا ببرد.

اما اگر بیت کوین در عبور از مقاومت 43500 دلار ناکام باشد، باید امیدوار باشیم که محدوده 42750 دلار قیمت را به بالا برگرداند. در صورت از دست رفتن این حمایت، به سطح 50 فیبوناچی اصلاحی می‌رسیم که در محدوده 42 هزار دلار قرار دارد. اگر این حمایت نیز در نگه داشتن قیمت بیت کوین موفق عمل نکند، شاهد ریزش بیشتری در قیمت بیت کوین خواهیم بود.

با توجه به این اطلاعات در قسمت پایانی سعی می‌کنیم آینده کوتاه مدت بیت کوین را مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

نگاهی به آینده کوتاه مدت بیت کوین

آینده بیت کوین

در شرایطی قرار داریم که کاربران کریپتو و تعداد زیادی از کمپانی‌های سرمایه‌گذاری منتظر تایید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) هستند. کمپانی BlackRock در کنار سایر کمپانی‌هایی که برای ایجاد ETFهای بیت کوین درخواست داده‌اند، جلسات متعددی با سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برقرار کردند و تا اینجای کار، فرایند کار مثبت و روبه‌جلو ارزیابی شده است.

همچنین عملکرد قیمتی بیت کوین نیز بسیار صعودی بوده و تا کنون پتانسیل زیادی را برای رشد بیشتر از خود نشان داده است. در زمانی که برخی از تحلیل‌گران احتمال رسیدن بیت کوین به قیمت 38 هزار دلار را مطرح می‌کردند، خریداران بیت کوین مانع از این اتفاق شدند و هایپ صعودی بازار کریپتو روند ادامه‌دار خود را از سر گرفت.

افزایش فعالیت ماینرهای بیت کوین و همچنین عدم تمایل آن‌ها به فروش در محدوده‌های قیمتی فعلی، امید کاربران برای رشد بیشتر بیت کوین را در آینده بیشتر کرده است. با توجه به این اخبار و همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین، احساسات مثبتی نسبت به آینده بیت کوین شکل گرفته و باید دید در ادامه چه اتفاقاتی در انتظار اولین ارز دیجیتال بازار خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد