جستجو در بیتفا
  • ثبت درخواست ارائه صندوق‌های ETF توسط کمپانی Global X
  • موارد اصلاح شده در درخواست ارائه ETF کمپانی Global X
  • آغاز عصر ETFهای بیت کوین در راه است؟
افزایش مجدد هایپ صندوق‌های ETF بیت کوین با ورود یک شرکت جدید به بازی!

افزایش مجدد هایپ صندوق‌های ETF بیت کوین با ورود یک شرکت جدید به بازی!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
۴ دقیقه
۰
۲۲۱
توسط :
مبین رزمخواه

چند ماهی است که از انتشار مجدد اخبار صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین می‌گذرد و اخبار مربوط به این بخش تا حدودی کاهش پیدا کرده است. اکنون یک شرکت بزرگ دیگر درخواست خود برای ارائه این صندوق‌ها را ثبت کرده تا همچنان تب و تاب ETFهای بیت کوین بالا باقی بماند! شرکت Global X که یک صرافی ارائه دهنده خدمات مبادله و ترید سرمایه در نیویورک به شمار می‌رود، درخواست خود برای صندوق‌های اسپات ETF بیت کوین را به سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه داده است. ما هر روز اخبار مخصوص بیت کوین را در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز پوشش می‌دهیم. این بار و در این مقاله خبری به بررسی درخواست Global X برای ارائه ETF بیت کوین می‌پردازیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

ثبت درخواست ارائه صندوق‌های ETF توسط کمپانی Global X

شرکت Global X یک شرکت ارائه دهنده صندوق‌های ETF مستقر در نیویورک است که سابقه زیادی در این زمینه دارد. این کمپانی اخیراً درخواست خود برای ارائه صندوق‌های ETF بیت کوین را که در گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده بود اصلاح کرده است. این اتفاق دوباره تب و تاب صندوق‌های سرمایه گذاری بیت کوین را بالا برده و امیدهای کاربران برای به تأیید رسیدن این صندوق‌ها توسط SEC را افزایش می‌دهد.

درخواست اصلی Global X با چالش‌هایی از طرف SEC مواجه شده بود و اکنون این کمپانی با اصلاح موارد مطرح شده در تلاش است تا تطبیق بیشتری با قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا پیدا کند. در ادامه به موارد اصلاح شده اشاره خواهیم کرد.

etf کمپانی بیت کوین

 

موارد اصلاح شده در درخواست ارائه ETF کمپانی Global X

در نسخه اصلاح شده درخواست این شرکت عنوان شده است که صندوق Global X Bitcoin Trust در صورت تأیید شده در صرافی Cboe BZX خرید و فروش خواهد شد. همچنین مشخص شده است که این صندوق قرار است عملکرد قیمتی بیت کوین را با کسر هزینه‌های نگهداری و مدیریت صندوق دنبال کند. برای افزایش اعتبار ETF، کمپانی Global X یک صندوق بیت کوین ایجاد می‌کند که این ارز دیجیتال را به صورت روزانه و به منظور پشتیبانی از دارایی‌های موجود در آن نگهداری خواهد کرد.

به منظور شفاف سازی بیشتر این صندوق ارزش روزانه آن با استفاده از شاخص قیمت بیت کوین Coindesk که به صورت خلاصه XBX نامیده می‌شود تعیین خواهد شد. در حالی کمپانی Global X اعلام کرده به صورت مستقیم از این صندوق حمایت خواهد کرد، شرکت Delaware Trust را نیز به عنوان یکی از متولیان انحصاری خود معرفی کرده است. علاوه بر این کمپانی Coinbase نیز برای حفظ امنیت بیت کوین‌های خریداری شده در این پروژه با این کمپانی همکاری خواهد کرد.

این اصلاحیه باعث می‌شود تا Global X هماهنگ با سایر کمپانی‌های بزرگ بتواند در رقابت راه اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین حضور داشته باشد و شانس خود را برای تأیید شدن توسط SEC افزایش دهد.

 

آغاز عصر ETFهای بیت کوین در راه است؟

پس از آنکه کمپانی Black Rock چند ماه پیش درخواست خود برای ارائه صندوق‌های ETF بیت کوین را ارائه کرد، شرکت‌های مختلفی وارد این حوزه شدند و تب و تاب این صندوق‌ها افزایش یافت. هیجانی که به دنبال ارائه درخواست کمپانی‌های مختلف ایجاد شد باعث شد تا روند نزولی بیت کوین که قیمت آن را تا 15 هزار دلار نیز پایین کشاند به پایان برساند.

کمپانی ETF بیت کوین

در شرایط فعلی که بیت کوین با رسیدن به قیمت بالای 35 هزار در شرایط حساسی قرار دارد، تأیید شدن صندوق‌های ETF توسط SEC می‌تواند موتور محرک خوبی برای قیمت بیت کوین باشد. بر اساس گزارشات منتشر شده تأیید این صندوق‌ها می‌تواند میلیاردها دلار سرمایه را وارد بازار ارز دیجیتال کند. کمپانی بلک راک مطرح‌ترین کمپانی که برای ایجاد ETFهای بیت کوین درخواست داده است که گفته می‌شود بیش از 14 تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت را در اختیار دارد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که رقابت برای به دست آوردن اولین صندوق ETF بیت کوین در ایالات متحده از سال 2013 آغاز شده است. پلتفرم Gemini اولین پلتفرمی بود که پرونده خود را برای ایجاد این صندوق‌ها به SEC ارسال کرد. با توجه به اینکه چندین کشور تا کنون تجربه نه چندان موفقی در مورد راه اندازی این صندوق‌ها دارند، ایالات متحده در تلاش است تا بتواند بهترین نسخه ممکن از ETFها را راه اندازی کند. هر چند که تا کنون این سخت گیری‌ها توسط برخی از کارشناسان بی مورد خوانده شده، مهلت SEC برای تأیید نهایی رد و یا تأیید صندوق‌های سرمایه گذاری بیت کوین تا ژانویه 2024 تعیین شده و باید دید که در نهایت این سازمان در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد