جستجو در بیتفا
  • کاهش دامیننس بیت کوین با ریزش بازار کریپتو
  • آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟
  • نگاهی به شرایط آلت کوین‌های بازار
  • تحلیل آینده کوتاه مدت بازار
کاهش سلطه بیت کوین در بازار؛ آلت کوین‌ها در حال بیدار شدن!

کاهش سلطه بیت کوین در بازار؛ آلت کوین‌ها در حال بیدار شدن!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
۴ دقیقه
۰
۱۴۴
توسط :
مبین رزمخواه

در روز گذشته بیت کوین برای اولین بار پس از چند ماه حمایت ۶۰ هزار دلاری خود را از دست داد و به دنبال آن سایر ارزهای دیجیتال بزرگ مانند اتریوم هم زیر محدوده حمایت‌های اصلی خود معامله شدند. در شب گذشته در نشست فدرال رزرو نیز اعلام شد که نرخ بهره ثابت و همان ۵.۵ درصد باقی خواهد ماند. این عوامل باعث شد تا اصلاح بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد و این ارز دیجیتال همچنان نتوانسته محدوده‌های قبلی خود را پس بگیرد. در این سری از مقالات اخبار بیت کوین نگاهی به کاهش دامیننس بیت کوین خواهیم داشت و اوضاع اولین ارز دیجیتال بازار و همچنین برخی از آلت کوین‌های مهم را بررسی می‌کنیم تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

کاهش دامیننس بیت کوین با ریزش بازار کریپتو

پس از آنکه بیت کوین در روز گذشته حمایت اصلی و مهم ۶۰ هزار دلاری خود را از دست داد، دامیننس این ارز دیجیتال نیز با کاهش بزرگی مواجه شد. اکنون به نظر می‌رسد توجه تریدرها به آلت کوین‌ها جلب شده است.

در روز گذشته مایکل ون د پوپ (Michaël van de Poppe) در اکانت X خود اعلام کرد که فکر می‌کند دامیننس بیت کوین به سقف خود رسیده و بر این باور است که آلت کوین‌ها اکنون در حال نزدیک شدن به کف خود هستند. در تصویر زیر می‌توانید توییت او را مشاهده کنید:

کاهش دامیننس بیت کوین

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط TradingView، سلطه بیت‌کوین، که سهم بیت‌کوین را از کل ارزش بازار کریپتوها اندازه‌گیری می‌کند، اکنون در محدوده ۵۳.۹۰ درصد قرار دارد. این شاخص در هفت روز گذشته ۱.۷۵ درصد کاهش یافته اما همچنان از میزان ثبت شده در ابتدای سال ۴.۶۳ درصد بالاتر است.

 

در تصویر زیر آمار مربوط به دامیننس بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

دامیننس بیت کوین

اما آیا باید منتظر رشد آلت کوین‌ها باشیم؟ در بخش بعدی سعی می‌کنیم توضیحاتی در این مورد ارائه کنیم.

 

آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

معمولاً کاهش دامیننس بیت کوین با رشد آلت کوین‌ها همراه است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکنون همچنان سلطه بیت کوین بالای ۵۰ درصد است. به عقیده بسیاری از کارشناسان زمانی می‌توانیم شاهد رشد آلت کوین‌ها و یا به اصطلاح آغاز آلت سیزن باشیم که سلطه بیت کوین پایین ۵۰ درصد قرار بگیرد.

به عقیده IncomeSharks، یکی دیگر از تحلیل‌گران بیت کوین، اگر اصلاح بیت کوین برای چند ماه آینده ادامه پیدا کند، می‌توانیم انتظار رشد آلت کوین‌ها را داشته باشیم. روند اصلاح قیمت بیت کوین حدود یک ماه است که ادامه پیدا کرده و در هفت روز گذشته شاهد کاهش بیش از ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین بودیم. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

با این اوصاف می‌توان انتظار این را داشته باشیم که آلت کوین‌ها کمی رشد را تجربه کنند. اما همچنان برای آغاز آلت سیزن نیاز به گرفتن تأییدیه‌های بیشتر هست. در بخش بعدی مقاله شرایط برخی از آلت کوین‌های بازار را بررسی می‌کنیم.

 

نگاهی به شرایط آلت کوین‌های بازار

آلت کوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته همگام با کاهش بیت کوین ریزشی را تجربه کردند و به محدوده‌های حمایت اصلی خود و زیر آن رسیدند. مهم‌ترین آلت کوین بازار یعنی اتریوم پس از چند هفته به زیر سطح ۳ هزار دلار ریزش داشت و تا ۲۸۰۰ دلار نیز پایین رفت. در زمان نگارش این مقاله این ارز دیجیتال در محدوده ۲۹۲۰ دلار معامله می‌شود. تصویر نمودار قیمت اتریوم را در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت اتریوم

سولانا دیگر آلت کوین مهم بازار نیز در شرایطی مشابه با اصلاحی قابل توجه تا زیر ۱۲۰ دلار پایین رفت. اکنون اما توانسته تا حدودی خود را بازیابی کند و در محدوده ۱۳۱ دلار خرید و فروش می‌شود. ارز دیجیتال BNB نیز که چند روز قبل توانست تا ۶۲۰ دلار نیز بالا برود، در ریزش دیروز تا ۵۳۹ دلار پایین آمد. اکنون اما سطح مهم ۵۵۰ دلار را پس گرفته و بالای آن محدوده معامله می‌شود. نمودار این دو آلت کوین را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت سولانا

نمودار قیمت BNB

با توجه به این اطلاعات، آینده بازار چگونه خواهد بود؟ آیا ریکاوری بازار آغاز خواهد شد؟ در بخش پایانی این مقاله سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

 

تحلیل آینده کوتاه مدت بازار

در مقالات گذشته به این نکته اشاره کرده بودیم که بیت کوین و در کل، بازار ارز دیجیتال، در یک محدوده رنج معاملاتی قرار گرفته و خارج شدن از آن دشوار است. برخی معتقد بودند که حرکت بعدی بازار به سمت بالا و برخی معتقد بودند که در راستای اصلاح بیشتر خواهد بود.

با ریزش روز گذشته، بازار کریپتو یک سطح از حمایت‌های خود را از دست داد و اکنون یک پله پایین‌تر معامله می‌شود. شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز اکنون در محدوده ۴۳ و ترس قرار گرفته که نشان می‌دهد فروشندگان در بازار بیشتر شده‌اند.

در چنین شرایطی تحلیل حرکت بعدی بازار کمی دشوار است. اما با توجه به روند شکل گرفته در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد باید شاهد رنج شدن بازار باشیم. اکنون محدوده‌های حمایت گذشته به مقاومت تبدیل شده‌اند و بازار برای به دست آوردن سطوح قبلی کار نسبتاً دشواری خواهد داشت.

سطوح حمایت و مقاومت در این شرایط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و تریدرها و سرمایه‌گذاران باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. توصیه می‌کنیم با رعایت مدیریت سرمایه، از شرایط ایجاد شده برای افزودن به سبد هولد خود استفاده کنید تا در زمان بازگشت بازار بتوانید سود خوبی از بازار بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد