جستجو در بیتفا
  • متن نامه
  • نامه ضد رمزنگاری
  • راه‌اندازی کمپین
  • امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.
فعالان حقوق بشر در نامه‌ای به کنگره از رمز ارزها دفاع کردند!

فعالان حقوق بشر در نامه‌ای به کنگره از رمز ارزها دفاع کردند!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
۳ دقیقه
۹
۶۴۲
توسط :
کسری جان‌زاده

گروهی متشکل از 21 فعال حقوق بشر در این نامه نمونه‌هایی از کمک رمز ارزها به مردم سراسر جهان را ذکر کرده‌اند و گفته‌اند که "ده‌ها میلیون نفر" برای دسترسی به ابزار‌های مالی به بیت کوین، استیبل کوین‌ها و رمز ارزهای دیگر متکی هستند. این فعالان از 20 کشور نامه‌ای سرگشاده به کنگره ایالات متحده ارسال کرده‌اند و در این نامه رمز ارزها را ابزاری ضروری برای کمک به دموکراسی و آزادی میلیون‌ها نفر معرفی کرده‌اند.

اکثر کسانی که در نوشتن این نامه مشارکت کرده‌اند از کشور‌هایی با درگیری یا اقتصاد ناپایدار مانند اوکراین، روسیه، عراق، نیجریه، ونزوئلا و دیگر کشورها با شرایط مشابه بوده‌اند.

 

Human Rights

 

متن نامه

در این نامه آمده است: «ما می‌نویسیم تا رویکردی همدلانه نسبت به ابزارهایی را نشان دهیم که به طور فزاینده در زندگی مردم با مشکلات مالی و سیاسی استفاده می‌شوند.» در ادامه نوشته شده که نویسندگان انسان دوستان و حامیان دموکراسی هستند که بیت کوین و دیگر رمز ارزها را به عنوان راه نجاتی "در صورت شکست گزینه‌های دیگر" می‌دانند و مخالف جلوگیری از آن‌ها می‌باشند. در ادامه آن‌ها می‌افزایند که: «بیت کوین و استیبل کوین‌ها دسترسی نامحدود به اقتصاد جهانی را برای همه فراهم می‌کنند و مخصوصاً کمک بزرگی برای مردم کشورهایی مانند ترکیه یا آرژانتین هستند که ارزش پول آن‌ها رو به کاهش شدید است. همچنین در مواردی مانند جنگ روسیه و اوکراین، رمز ارزها درکنار کارایی‌های دیگر موجب مبارزه با استبداد نیز می‌شوند.»

 

نامه ضد رمزنگاری

این فعالان حقوق بشر انگشت اشاره خود را به سمت کسانی گرفتند که نامه دیگری بر ضد رمز ارزها به کنگره داده بودند و درخواست کرده بودند که از ایجاد "پناهگاه امن نظارتی برای این ابزار مالی خطرناک، معیوب و اثبات نشده" اجتناب شود. ائتلاف حقوق بشر در این مورد گفته است که تقریباً تمام نویسندگان نامه ضد رمز ارزها از کشورهایی با "ارز ثابت، آزادی بیان و حقوق مالکیت قوی" هستند و به احتمال زیاد هرگز تورم شدید، اقتصاد ضعیف و درگیری را تجربه نکرده‌اند تا متوجه استفاده‌های فراوان و نجات دهنده رمز ارزها بشوند.

 

"برای اکثر کشورهای غربی، وحشت استعمار مالی، سیاست‌های مالی زن ستیز، حساب‌های بانکی مسدود شده وناتوانی در اتصال به اقتصاد جهانی مسائل روزمره هستند. اگر برای این مسائل راه حل بهتری می‌شناختیم قطعاً به سراغ آن‌ها می‌رفتیم اما در حال حاضر رمز ارزها تنها راه ما هستند."

 

mail

 

راه‌اندازی کمپین

این کمپین توسط اندیشکده موسسه سیاست بیت کوین سازماندهی شد و لیست امضا کنندگان شامل فعالانی مانند:

  • ائتلاف فمینیستی (نیجریه)
  • بنیاد مبارزه با فساد (روسیه)
  • بنیاد همبستگی (بلاروس)
  • ایده‌های فراتر از مرزها (عراق)
  • صندوق شهروند دیجیتال (افغانستان)
  • و به ویژه گری کاسپاروف استاد بزرگ  شطرنج روسی  و رئیس  بنیاد حقوق بشر

پاراگراف آخر این نامه به شرح زیر است:

"ما امیدواریم که شما و همکارانتان سیاست‌هایی را پیش نگیرید که به توانایی ما در استفاده از این فناوری آسیب بزند و امیدواریم مسیری را انتخاب کنید که به ما اجازه دهد پس‌انداز کنیم، به اقتصاد جهانی وصل باشیم و آزادی را بدست آوریم."

 

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد