جستجو در بیتفا
  • کاهش سودآوری استخراج بیت کوین
  • توضیحاتی در مورد هش قیمت بیت کوین
  • تاثیر این اتفاق بر قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال چیست؟
در خطر افتادن سودآوری استخراج بیت کوین؛ شرایط ماینرها وخیم می‌شود؟

در خطر افتادن سودآوری استخراج بیت کوین؛ شرایط ماینرها وخیم می‌شود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
۳ دقیقه
۰
۱۵۱
توسط :
مبین رزمخواه

شرایط بیت کوین چندان جالب نیست و روزهای متوالی است که اصلاح‌های نسبتاً شدیدی را تجربه می‌کند. در این شرایط اکثر ماینرها و کارشناسان استخراج بیت کوین معتقد هستند که استخراج بیت کوین سودآوری خودش را از دست خواهد داد. اگر ماینرها از طریق استخراج بیت کوین به سود خوبی دست پیدا نکنند مجبور می‌شوند دارایی‌های خود را به مرور بفروشند. فروش ماینرها اتفاق چندان خوبی برای بیت کوین نیست و می‌تواند روند بازار را تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم کاهش سودآوری استخراج بیت کوین و تاثیرات آن بر بازار کریپتو را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این شرایط می‌تواند تهدید جدی برای آینده بیت کوین محسوب شود یا همچنان امید برای بازگشت روزهای خوب صنعت استخراج بیت کوین وجود دارد؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید. 

 

کاهش سودآوری استخراج بیت کوین

داده های جدید نشان می دهد که استخراج بیت کوین ممکن است دیگر مانند گذشته سودآور نباشد. بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شد، سودآوری استخراج بیت کوین به پایین ترین حد خود نزدیک شده است که از روزهای پس از فروپاشی FTX مشاهده نشده بود. این اتفاق چالش‌های قابل توجهی را برای ماینرها که امنیت شبکه را تامین می‌کنند، ایجاد می‌کند.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که هش قیمت (Hash Price)، معیاری که درآمد روزانه یک ماینر برای هر پتاهش قدرت محاسباتی را اندازه‌گیری می‌کند، به طور نگران‌کننده‌ای به پایین‌ترین حد خود نزدیک شده است.

این کاهش بسیار قابل توجهی است و باید به آن توجه شود. هاوینگ اخیر بیت کوین که در ۲۰ آوریل رخ داد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ارزش این ارز دیجیتال را افزایش داد. اما این بار نتوانست با فشارهای نزولی ناشی از عدم قطعیت‌های موجود در اقتصاد جهانی مقابله کند.

کاهش سودآوری استخراج بیت کوین

نکته قابل توجه، عبارت «هش قیمت» که توسط Luxor Technologies ابداع شده است، منعکس کننده واقعیت‌های «خشن و بی‌رحم» است که استخراج‌کنندگان پس از هالوینگ با آن مواجه هستند. این رویداد که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، پاداش استخراج بلاک را برای ماینرها ۵۰٪ کاهش می‌دهد و با یک برنامه کاهش تورم، انتشار بیت‌کوین‌های جدید را کنترل می‌کند.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هش قیمت بیت کوین ارائه خواهیم کرد. 

 

توضیحاتی در مورد هش قیمت بیت کوین

در ۲۰ آوریل، بلافاصله پس از هاوینگ، قیمت هش بیت کوین به ۱۳۹ دلار افزایش یافت، اما این اتفاق ماندگاری زیادی نداشت. دلیل اصلی این افزایش بالا رفتن کارمزد تراکنش‌های مربوط به فعالیت‌های پروتکل Rune در بلاکچین بیت کوین بود. 

با این حال، با عادی شدن این کارمزدها و افزایش سختی استخراج، هش قیمت به ۵۷ دلار کاهش یافت که به طرز خطرناکی به پایین ترین سطح نوامبر ۲۰۲۲ یعنی ۵۵ دلار نزدیک شده است. این مقدار نشان دهنده کاهش شدید سودآوری ماینرها است و آن‌ها را وادار می‌کند تا بیشتر به کارمزد تراکنش‌ها و افزایش بالقوه قیمت بیت کوین وابسته و امیدوار شوند. در تصویر پایین درآمد ماینرها را مشاهده می‌کنید:

درآمد ماینرها

کاهش درآمد استخراج بیت کوین نشان دهنده روزهای سخت برای بازار، به خصوص برای ماینرهایی با توان پردازشی و دستگاه‌های کم است. 

به گفته بلومبرگ، شرکت‌های استخراج بزرگ‌تر مانند Marathon Digital و Riot به طور فعال در زیرساخت‌های استخراج گسترده و تجهیزات پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا در برابر بحران سودآوری مقاومت کنند.

در مقابل، واحدهای کوچکتر ممکن است برای ماندگاری در صنعتی که به طور فزاینده‌ای رقابتی و سرمایه بر می‌شود، مبارزه سختی در پیش داشته باشند. 

 

تاثیر این اتفاق بر قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، در صورتی که ماینرها نتوانند سود خوبی از استخراج بیت کوین به دست بیاورند مجبور می‌شوند به صورت دوره‌ای دست به فروش بیت کوین‌ها و دارایی‌هایشان بزنند. این اتفاق تا جایی ادامه پیدا می‌کند که قیمت بیت کوین به حمایت‌های پایین و محدوده‌های جذاب برای خریداران برسد. 

همچنین فروش ماینرها به عنوان یک عامل تکرارشونده در بازار تثبیت می‌شود که باید هر چند یک بار شاهد آن باشیم‌. در این شرایط نوسانات زیادی در بازار بیت کوین و به تبع آن سایر رمز ارزها ایجاد می‌شود که فعالیت در بازار را سخت‌تر می‌کند. 

در چنین شرایطی معاملات کوتاه مدت با درصد خطاهای بالاتری انجام می‌شود و ممکن است شاهد نوسانات بالا و لیکویید شدن تریدرهای زیادی به علت تغییرات قیمت باشیم. توصیه می‌شود مدیریت سرمایه را حتماً در معاملات خود لحاظ کنید تا بتوانید این شرایط به خوبی پشت سر بگذارید و از دارایی‌های خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد