جستجو در بیتفا
  • آشنایی با صرافی بینگ ایکس
  • آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است؟
  • مقایسه بینگ ایکس با دو صرافی مکسی و کوینکس
  • نکات مهم فعالیت ایرانی‌ها در صرافی بینگ ایکس
آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است

آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
۵ دقیقه
۴
۵۹۱
توسط :
تیم بیتفا

صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز بازار کریپتو محسوب می‌شود که تا کنون مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشته است. با این وجود اینکه آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است یک پرسش مهم است که برای پاسخ دادن به آن باید به موارد مهمی توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم امنیت بینگ ایکس برای ایرانی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا فعالیت در آن مشکل ساز خواهد بود یا خیر همچنین اگر قصد فعالیت در این صرافی از ایران را دارید باید به نکاتی توجه داشته باشید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید‌.

 

آشنایی با صرافی بینگ ایکس

صرافی BingX یک صرافی معتبر کریپتویی در حوزه بین‌المللی است که فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور آغاز کرد. این صرافی خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. امکان انجام معاملات فارکس و جفت ارزهای مهم کشورها مانند یورو و دلار، معاملات آپشن، مشتقات، سیستم کپی تریدینگ در بینگ ایکس، خرید و فروش NFT‌ها و آیتم‌های مرتبط با بازی‌های بلاکچینی از جمله خدماتی است که بینگ ایکس به کاربرانش ارائه می‌دهد. البته برای دسترسی به برخی از این خدمات لازم است که فرایند احراز هویت را در آن کامل کرده باشید.

آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است

نکته جالب توجه این است که صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی این امکان را فراهم کرده تا با استفاده از مدارک ایرانی در این صرافی ثبت‌نام و احراز هویت کنند. BingX از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و امکان خرید و فروش طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال در آن فراهم شده است. اگر که مراحل ثبت نام در بینگ ایکس را هنوز انجام نداده‌اید می‌توانید با این لینک حساب خود را افتتاح کنید تا در کارمزدهای خود تخفیف بگیرید.

تا کنون در مجموعه بیتفا آموزش‌های کاربردی زیادی در زمینه استفاده از صرافی بینگ ایکس برای شما قرار دادیم و در قسمت بعد از این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است یا خیر.

 

آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است؟

با توجه به تجربه کاربران و همچنین مطالبی که توسط خود سایت بینگ ایکس منتشر شده است، صرافی بینگ ایکس برای ایرانی‌ها از امنیت کامل برای فعالیت برخوردار است. کاربران ایرانی با تکمیل احراز هویت در صرافی بینگ ایکس می‌توانند به صورت یک کاربر بین‌المللی و بدون هیچ محدودیتی از خدمات این پلتفرم استفاده کنند.

BingX برای ایرانیان

در میان صرافی‌های بین‌المللی معتبر که از حجم معاملات مناسبی برخوردار هستند بینگ ایکس شاید بهترین گزینه برای ایرانی‌ها باشد. تا چند ماه پیش صرافی مکسی نیز مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشت اما برخی از کاربران گزارش دادند که در فعالیت‌هایشان در این صرافی به مشکل برخورد کردند. صرافی بینگ ایکس یا مکسی هر دو دارای قابلیت‌های برجسته‌ای هستند اما پلتفرمی که ما ایرانی‌ها بتوانیم به سادگی در آن فعالیت کنیم تنها بینگ ایکس است!

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فعالیت در صرافی‌های خارجی همیشه مشکلات و چالش‌های مخصوص به خود را نیز دارد. در استفاده از این پلتفرم‌ها باید به نکات مهمی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

در ادامه سعی می‌کنیم مقایسه‌ای بین صرافی بینگ ایکس و دو صرافی دیگر داشته باشیم و با ویژگی‌هایشان آشنا شویم.

 

مقایسه بینگ ایکس با دو صرافی مکسی و کوینکس

همان‌طور که اشاره شد، صرافی بینگ ایکس مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارد و حتی می‌توانید با استفاده از مدارک ایرانی در آن احراز هویت کنید. صرافی کوینکس و مکسی هم تقریباً مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارند اما در برخی موارد تفاوت‌هایی با بینگ ایکس دارند که لازم است به آن توجه داشته باشید. در این قسمت برخی از ویژگی‌های این پلتفرم‌ها را مرور می‌کنیم تا ببینیم کدام صرافی می‌تواند امن‌ترین گزینه برای ایرانی‌ها باشد.

  • رتبه جهانی: از نظر رتبه جهانی صرافی مکسی در رتبه 11، صرافی بینگ ایکس در رتبه 19 و صرافی کوینکس در جایگاه 72 صرافی‌های معتبر قرار دارند.
  • حجم معاملات: حجم معاملات صرافی‌های بینگ ایکس و مکسی تقریباً یکسان و در محدوده 2 میلیارد دلار در بازه روزانه قرار دارد. اما صرافی کوینکس حجم معاملات بسیار پایین‌تر و در محدوده 130 میلیون دلار را در بازه روزانه به ثبت رسانده است.
  • تعداد ارزهای پشتیبانی شده: صرافی کوینکس از 902 رمز ارز، بینگ ایکس از 650 و مکسی از 1940 ارز پشتیبانی می‌کند.
  • دسترسی برای ایرانی‌ها: صرافی بینگ ایکس که مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارد. صرافی کوینکس نیز به ایرانیان اجازه فعالیت می‌دهد. صرافی MEXC تا چندی پیش مشکلی نداشت اما اخیراً برخی از کاربران گزارش داده‌اند که با این صرافی به مشکل برخورد کرده‌اند.

با توجه به این مقایسه کوتاهی که صورت دادیم، بین گزینه‌های موجود امن‌ترین صرافی برای ایرانی‌ها صرافی بینگ ایکس است. با اینکه صرافی مکسی در مواردی مانند تعداد ارز قابل پشتیبانی و رتبه جهانی عملکرد بهتری دارد، اما ریسک فعالیت در آن به مراتب بالاتر از معامله در بینگ ایکس است. در ادامه سعی می‌کنیم به برخی از نکات مهم در مورد خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی اشاره کنیم.

 

نکات مهم فعالیت ایرانی‌ها در صرافی بینگ ایکس

همان‌طور که اشاره شد در حال حاضر بینگ ایکس مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارد و حتی می‌توانید با مدارک ایرانی مراحل احراز هویت خود را نیز تکمیل کنید. اما باید توجه داشته باشید که این شرایط برای مقطع فعلی است. به دلیل تحریم‌های مالی که همیشه مورد توجه ایران بوده ممکن است در آینده با افزایش فشارهای نظارتی بر صرافی بینگ ایکس، محدودیت‌هایی برای کاربران ایرانی ایجاد شود.

آیا بینگ ایکس برای ایرانیان امن است

حال پرسش اینجاست که چه کار می‌توانیم کنیم تا در صورت بروز مشکل و چالش برای ایرانی‌ها در بینگ ایکس به بهترین نحو ممکن شرایط را مدیریت و از دارایی‌های خود محافظ کنیم؟ در ادامه به برخی از نکات لازم هنگام فعالیت در بینگ ایکس اشاره می‌کنیم:

  • همیشه تنها مقداری که برای ترید لازم دارید را در صرافی واریز کنید و از هولد کردن سرمایه‌های خود در حجم بالا در این بسترها خودداری کنید.
  • اگر در ایران زندگی می‌کنید همیشه برای اتصال به بینگ ایکس از یک VPN با آی‌پی ثابت استفاده کنید.
  • احراز هویت با مدارک ایرانی اکنون ممکن است اما توصیه می‌کنیم تنها در صورتی این فرایند را انجام دهید که در خارج از کشور زندگی می‌کنید.
  • برای انتقال دارایی به‌عنوان‌مثال انتقال تتر به بینگ ایکس از یک کیف پول استفاده کنید تا ردیابی فعالیت شما در ایران به سادگی انجام نشود.

با رعایت این نکات می‌توانید به سادگی به واریز و برداشت در صرافی بینگ ایکس بپردازید و مشکلی نیز برایتان ایجاد نخواهد شد. در نهایت توصیه می‌کنیم که اخبار مرتبط با BingX را از منابع معتبر پیگیری کنید تا در صورت تغییر شرایط فعالیت در آن بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد