جستجو در بیتفا
  • راهنمای نصب متامسک (metamask)
  • نحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در کیف پول متامسک
  • نحوه‌ی پیدا کردن آدرس کیف پول خود در متامسک
  • آموزش افزودن یک شبکه‌ی جدید در متامسک
  • نحوه‌ی اضافه کردن یک توکن جدید به متامسک
  •  
  • نحوه‌ی کار با مرورگر متامسک
  • جمع بندی
آموزش کیف پول متامسک

آموزش کیف پول متامسک

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
۱۵ دقیقه
۳
۱,۱۳۵
توسط :
آتیلا ذوالقدر

متامسک یک کیف پول نرم افزاری رسمی و معتبر اتریوم می‌باشد که به صورت افزونه روی مرورگر‌های کامپیوتری نیز قابل استفاده می‌باشد. کیف پول متامسک به خاطر امنیت و امکانات زیاد از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران خود برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان به طور کامل این کیف پول را آموزش دهیم.

راهنمای نصب متامسک (metamask)

این کیف پول را می‌توانید به دو روش افزونه مرورگر یا اپلیکیشن موبایلی استفاده کنید.

درحال حاضر متامسک بر روی مرورگر‌های کروم، فایرفاکس، بریو و ادج قابل استفاده می‌باشد. برای نصب این کیف پول روی مرورگر مورد نظر خود باید در ابتدا به سایت metamask.io مراجعه کنید سپس گزینه‌ی download را انتخاب کرده.

متامسک

سپس در صفحه‌ی بعد مرورگر مورد نظر خود را جهت دانلود روی آن انتخاب کنید.

متامسک

برای نصب متامسک روی تلفن همراه خود به صورت اپلیکیشن هم باید وارد همین بخش download شوید اما به جای انتخاب مرورگر، یکی از دو گزینه‌ی ios و یا Android را با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود انتخاب کنید.

متامسک

نحوه‌ی ایجاد حساب کاربری در کیف پول متامسک

پس از نصب این کیف پول می‌توانید با مراجعه به قسمت create a wallet یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

متاسمک

قسمت import wallet برای افرادی است که قصد دارند کیف پول یا حساب کاربری که از قبل ساخته شده را مجدد استفاده کنند و وارد آن شوند.

در مرحله بعدی باید یک رمز عبورحداقل 8 رقمی برای حساب خود انتخاب کنید، توصیه می‌شود رمز عبوری که تعیین می‌کنید کاملا منحصر بفرد بوده و در هیچ جای دیگری استفاده نشده باشد. همچنین می‌توانید برای امنیت هر چه بیشتر رمز عبور خود را ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک نماد‌ها و اعداد انتخاب کنید. سپس باید تیک تایید شرایط متامسک را بزنید که موافق هستید و در نهایت روی گزینه‌ی create کلیک کنید.

metamask

در مرحله‌ی بعد 12 کلمه‌ی امنیتی کیف پول شما نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید در صورت فراموشی این 12 کلمه امکان بازیابی کیف پول خود و دسترسی به دارایی‌های داخل کیف پولتان را نخواهید داشت پس حتما این 12 کلمه را روی یک کاغذ امن یادداشت کنید و آن‌ها را با کسی به اشتراک نگذارید.

متامسک

در مرحله‌ی بعد دقیقا باید همین 12 کلمه را مجدد در کادر مربوطه وارد کنید.

 

متامسک

هم اکنون حساب کاربری شما با موقیت ایجاد شده است.

نحوه‌ی پیدا کردن آدرس کیف پول خود در متامسک

آدرس کیف پول شما برای مواقعی که بخواهید یک رمزارز را دریافت کنید به کار می‌آید و حتما فرد ارسال کننده حتما باید آدرس شما را داشته باشد تا بتواند آن دارایی را به حساب شما ارسال کند. برای پیدا کردن این آدرس می‌توانید آن را در پایین نام حساب خود به صورت یک عبارت بلند که شامل اعداد و حروف مختلف می‌باشد پیدا کنید و آن را copy کنید. دقت کنید که این عبارت همیشه با 0x شروع می‌شود.

متامسک

آموزش افزودن یک شبکه‌ی جدید در متامسک

کیف پول متامسک به طور پیشفرض از شبکه‌ی اتریوم پشتیبانی می‌کند اما شما می‌توانید بقیه‌ی شبکه‌ها را به صورت دستی به آن اضافه کنید تا بتوانید در آینده توکن‌های سایر شبکه‌ها مانند اسمارت چین و... را هم در کیف پول خود نگه داری کنید.

برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات کیف پول خود مراجعه کنید.

متامسک

سپس روی گزینه‌ی network کلیک کنید.

متامسک

در صفحه‌ی بعد شبکه‌ی مورد نظر خود را در لیست نمایش داده شده انتخاب کنید و در صورتی که شبکه‌ی مورد نظرتان در لیست موجود نبود آن را به صورت دستی با انتخاب گزینه‌ی Add network اضافه کنید.

متامسک

سپس پارامتر‌های جدید صفحه‌ی باز شده را با توجه به شبکه‌ی مورد نظر خود پر کنید. این اطلاعات را می‌توانید با جست و جو در گوگل نیز پیدا کنید.

متامسک

نحوه‌ی اضافه کردن یک توکن جدید به متامسک

برای اینکه شما بتوانید موجدی توکن‌های خود را در این کیف پول مشاهده کنید ابتدا باید آن‌ها را اضافه کنید تا قابل مشاهده شوند. برای این کار ابتدا شبکه‌ی مورد نظرخود را انتخاب کنید سپس روی گزینه‌ی import token کلیک کنید.

متامسک

   سپس در پنجره‌ی باز شده می‌توانید توکن مورد نظر خود را جست و جو کنید یا آن را به صورت دستی اضافه کنید.

 

متامسک

 

برای ارسال دارایی از کیف پول متامسک به یک محل دیگر می‌بایست روی رمزارز مورد نظر کلیک کنید و سپس گزینه‌ی send را انتخاب کنید.

متامسک

سپس در کادر مشخص آدرس فرد گیرنده را وارد نمایید.

نحوه‌ی کار با مرورگر متامسک

با خود مرورگر (browser) متامسک که به صورت پیش فرض در آن تعبیه شده است می‌توانید به سایت‌های مورد نظر خود مراجعه کنید و کیف پول خود را به آن‌ها جهت انجام تراکنش یا دریافت یک دارایی یا حتی به عنوان شناسه ورود متصل کنید.

برای این کار روی سه خط بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید سپس گزینه‌ی browser   را انتخاب کنید.

متامسک

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا قسمت‌های مختلف کیف پول متامسک را به شما عزیزان آموزش دهیم. حال شما قادر خواهید بود تا با این کیف پول، رمزارز دریافت کنید، آن‌ها را ذخیره کنید، با آن‌ها تراکنشی انجام دهید یا سپرده گذاری کنید و آن‌ها را برداشت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۲:۲۸
رضا
اطلاعات مربوط به شبکه آپتیمیزم برای افزودن به متاماسک رو به این مطلب اضافه کنید یا بگید از کجا پیدا کنیم
پاسخ
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۰۹:۲۲
سعید لطفی
excellent
پاسخ