جستجو در بیتفا
  • CZ چه طرز فکری را در تلویزیون ملی ایالات متحده پخش کرد؟
  • کاتالیزور بعدی چیست؟
  • حرف آخر
سخنان جدید مدیرعامل بایننس در مصاحبه با CNBC!

سخنان جدید مدیرعامل بایننس در مصاحبه با CNBC!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
۴ دقیقه
۳
۶۰۹
توسط :
کسری جان‌زاده

به جرات می‌توان گفت که مدیرعامل بایننس چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zhao)، نسبت به آینده بیت کوین و کریپتو خوش بین است. او چندی پیش مهمان برنامه Squawk on the Street از شبکه CNBC بود و روایت نزولی رایجی که امروزه در ذهن فعالان بازار شکل گرفته است را کاملاً در 2 دقیقه از بین برد! بسیاری از چیزهایی که در مصاحبه جدید مدیر عامل بایننس گفته شد بر اساس عقل سلیم و درک اولیه از نیروهای بازار است، اما با این حال، شنیدن گفته شدن آن‌ها از زبان یکی از رهبران این صنعت آرامش بخش است. به خصوص در این مرحله پر از ترس از چرخه‌ای که در آن قرار داریم.

در این مصاحبه حتی با وجود اینکه کسب و کار بایننس به عملکرد آلتکوین‌ها، به ویژه BNB وابسته است، CZ به طور کلی بین بیت کوین و کریپتو تمایز واضحی قائل شد و از سوی دیگر، اگرچه مصاحبه در مورد بیت کوین بود، CZ در میان حرف‌های خود بار‌ها از کلمه کریپتو استفاده کرد تا نشان دهد با وجود برتری بیت کوین اما آینده از آن کل صنعت رمز ارزهاست و نه تنها بیت کوین!

 

CZ چه طرز فکری را در تلویزیون ملی ایالات متحده پخش کرد؟

مدیر عامل بایننس

اولین چیزی که مصاحبه کننده به آن علاقه مند شده بود روشی بود که گاوهای بیت کوین از خط «20 هزار دلاری» دفاع کرده‌اند. به گفته CZ: «این خط پیک آخر بوده، بنابراین یک «مانع روانی» در خط 20 هزار دلاری بیت کوین وجود دارد. تا کنون، قیمت بیت کوین هرگز کمتر از بالاترین قیمت در چرخه قبلی خود نبوده است. اما این بار احتمالاً به دلیل دست‌های کاغذی تسلا و فروپاشی Terra متفاوت بوده است. با این حال، بازار در نهایت از قیمت 20 هزار دلار دفاع کرد.»

سپس مصاحبه کننده در مورد عوامل دیگری مانند افزایش عرضه پول یا همبستگی بیت کوین با Nasdaq پرسید. به گفته CZ، با وجود اینکه این دو عامل مرتبط هستند، اما در نهایت «این یک بازار با روانشناسی انبوه است» و آخرین سقف تاریخی(ATH) تنها مانع اصلی است. به نقل از آکادمی بایننس برای توضیح روانشناسی چرخه‌های بازار:

«به طور خلاصه، احساسات بازار، احساس کلی تمام معامله گران و سرمایه گذاران، بدون توجه به رفتار‌های قیمت است. هنگامی که احساسات بازار مثبت است و قیمت‌ها به طور مداوم در حال افزایش هستند، گفته می‌شود که روند صعودی وجود دارد (که اغلب به عنوان بازار صعودی شناخته می‌شود) و برعکس، هنگامی که احساسات بازار منفی است و قیمت‌ها به طور مداوم در حال کاهش هستند، گفته می‌شود که روند نزولی وجود دارد و بازار نزولی نامیده می‌شود.»

NewsBTC بر اساس بررسی شاخص ترس و طمع گزارش داد:

«هفته گذشته، این اندیکاتور حتی تا عدد 34 نیز افزایش یافته بود زیرا قیمت‌ها در حال برگشت بودنند. اما با این حال، با پایان یافتن دوره بازگشتی و سقوط مجدد کریپتو، احساسات در میان سرمایه گذاران نیز افزایش یافت. این گزارش خاطرنشان می‌کند که این روند نشان می‌دهد که فعالان در بازار بیت‌کوین و دیگر رمز ارزها بر این باورند که این افزایش قیمت اخیر فقط یک شکست جعلی بوده است.»

 

کاتالیزور بعدی چیست؟

بیت کوین و بایننس

سوال بعدی‌ که در این مصاحبه مطرح شد این بود که چه عاملی می‌تواند بیت کوین و کریپتو را وارد فصل بعدی صعودی آن‌ها کند. CZ با احتیاط گفت که هیچ کس نمی‌تواند این عامل پیش رو را به درستی پیش بینی کند. «هیچ کس واقعاً NFT‌ها، DeFi و غیره را پیش بینی نکرده بود. که این‌ها درواقع همان چیزی بودند که روند صعودی قبلی را به همراه داشتند و در سال 2017 هم ICO‌ها کاتالیزور بودند و شش ماه قبل از وقوع این اتفاقات، افراد بسیار کمی می‌توانستند آن‌ها را پیش بینی کنند.»

سپس مدیر عامل بایننس به ریسک‌های بازار همانطور که قبل تر هم در یکی از توییت‌های خود گفته بود اشاره کرد:

«در بازارهای صعودی، مدیریت ریسک را تمرین کنید.

اگر همه چیز به 0 برسد، آیا زندگی شما همچنان خوب خواهد بود؟ اگر نه، شما بیش از حد در این بازار سرمایه گذاری کرده‌اید. آن را به نصف کاهش دهید و دوباره همین سوال را از خود بپرسید.»

تنها پس از اشاره به ریسک‌های بازار بود که CZ شروع به حدس و گمان زدن کرد و گفت او فکر می‌کند که این بار بازار بسیار بزرگ‌تر است و برنامه‌های کاربردی جدید زیادی در حال توسعه هستند. «کل فضا در جهت مثبتی در حال حرکت است و اکثر کشورها به جای ممنوعیت بیت کوین و دیگر رمز ارزها، چارچوب‌های نظارتی را اتخاذ می‌کنند. سخت است که در چنین محیطی دیدگاه صعودی نداشته باشید، حتی اگر بازار همچنان نسبت به قیمت‌ها ترس داشته باشد.

 

حرف آخر

در آخر هم مدیر عامل بایننس به وضعیت فعلی جهان اشاره کرد و افزود: «با توجه به وضعیت اقتصاد کلان، تورم‌های بالایی در راه است و همه این موارد باعث پذیرش هرچه بیشتر بیت کوین و دیگر رمز ارزها خواهد شد.»

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد