جستجو در بیتفا
  • رشد چشم‌گیر فروش NFTها با پیشتازی شبکه اتریوم
  • سال سخت برای پروژه‌های مشهور؛ احیای دوباره در راه است؟
  • دلایل رشد بازار ان اف تی چیست؟
  • رشد بازار NFTهای سولانا
  • آیا زمان سرمایه گذاری در NFTها فرا رسیده است؟
افزایش ۳۲ درصدی فروش NFTها در اکتبر

افزایش ۳۲ درصدی فروش NFTها در اکتبر

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
۴ دقیقه
۰
۳۰۵
توسط :
مبین رزمخواه

ماه‌ها بود که فروش NFTها در بازار توکن‌های غیر مثلی رو به افول بود. بسیاری تصور می‌کردند که توکن‌های NFT دیگر رونق سابق را پیدا نخواهند کرد. اما بر اساس آمار منتشر شده، در ماه اکتبر میزان فروش این توکن‌ها حدود ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این رونق در NFTهای شبکه اتریوم محسوس‌تر از سایر شبکه‌هاست و می‌تواند آینده بهتری را برای این بازار رقم بزند. در ادامه نگاهی به این بازار خواهیم داشت و رشد فروش NFTها را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد چشم‌گیر فروش NFTها با پیشتازی شبکه اتریوم

بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم DapRadar منتشر شده، به نظر می‌رسد روند احیای بازار توکن‌های NFT آغاز شده است. با اینکه در روز گذشته مارکت OpenSea که بزرگ‌ترین بازار توکن‌های غیر مثلی محسوب می‌شود حجم زیادی از کارمندان خود را اخراج کرد، داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که حجم خرید و فروش ان اف تی‌ها در ماه اکتبر حدود ۹۹ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

شبکه اتریوم که همیشه گسترده‌ترین بازار توکن‌های غیر مثلی را در اختیار داشته با 50 درصد رشد توانسته این حرکت رو به جلو را رهبری کند.

ان اف تی‌ها توکن‌های دیجیتالی منحصر به فردی هستند که نشان دهنده مالکیت یک آیتم، معمولاً هنر دیجیتال برای یک کاربر است. بازار NFTها در سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد که بسیاری از کارشناسان آن را رشد حباب گونه توصیف کردند. این رشد بزرگ مدت زمان زیادی دوام نیاورد و میزان خرید و فروش در این بازار مدتی با رکود مواجه شده بود.

حجم معاملات در ماه سپتامبر حدود ۳۰۶ میلیون دلار برآورد می‌شود و اکنون با ۳۲ درصد افزایش به ۴۰۵ میلیون دلار رسیده است. این اتفاق به نوعی باعث شد تا روند نزولی ایجاد شده در بازار NFTها شکسته شود. این حجم از فروش توکن‌های غیر مثلی از ماه آگوست تا کنون مشاهده نشده بود.

ان اف تی بورد ایپ

 

سال سخت برای پروژه‌های مشهور؛ احیای دوباره در راه است؟

از ابتدای سال ۲۰۲۳ خرید و فروش ان اف تی‌ها کاهش قابل توجهی را تجربه کرد‌. مجموعه‌هایی مانند کالکشن Bored Ape Yatch Club از شرکت Yuga Labs که به اختصار BAYC نامیده می‌شوند، در طول این روند نزولی ارزش زیادی را از دست دادند. با این حال اکنون دوباره نشانه‌هایی از بازگشت رونق به این بازار مشاهده می‌شود و این مجموعه نیز می‌تواند دوباره افزایش ارزش را تجربه کند.

در حال حاضر اکثر پروژه‌های NFT دوباره در حال به دست آوردن رونق سابق خود هستند. به‌عنوان‌مثال کف قیمتی NFTهای BAYC از ۴۰ هزار دلار به حدود ۵۵ هزار دلار افزایش یافت. این اتفاق کمابیش برای سایر مجموعه‌های مطرح دنیای NFT مانند CryptoPunk نیز در حال روی دادن است.

احیای این پروژه‌های بزرگ می‌تواند سرمایه‌های جدیدی را وارد این بازار کند و این مسئله برای هنرمندانی که در این بازار فعال هستند و توکن‌های انحصاری خود را عرضه کرده‌اند نیز می‌تواند مفید باشد.

 

دلایل رشد بازار ان اف تی چیست؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند رشد رمز ارز بیت کوین به بالای ۳۳ هزار و سپس ۳۵ هزار دلار دلیل اصلی رونق گرفتن بازار NFTها است.

بازار کریپتو از اواسط سال ۲۰۲۲ با افول و ریزش گسترده‌ای مواجه شد که بر سایر حوزه‌های آن نیز تأثیرگذار بود. سقوط صرافی FTX و سپس شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از صرافی‌های کوین بیس و بایننس باعث شد تا سرمایه زیادی از صنعت ارزهای دیجیتال خارج شود.

اکنون اما اخبار منتشر شده در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین و خوش بینی‌های شکل گرفته در مورد آینده ارزهای دیجیتال باعث افزایش قیمت بیت کوین و رشد سایر حوزه‌های کریپتو شد.

NFT از کالکشن BAYC

نکته قابل توجه رشد سولانا در این مدت بود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

رشد بازار NFTهای سولانا

شاید رشد ۵۰ درصدی ان اف تی‌های شبکه اتریوم خبر مهم‌تری باشد اما شبکه سولانا نیز نشان داده است که می‌تواند بستر بزرگی برای خرید و فروش ان اف تی‌ها باشد.

شبکه سولانا در آمار منتشر شده عملکرد قابل توجهی از خود به جای گذاشته و حجم معاملات آن اکنون به ۲۷.۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

همچنین با نگاه به نمودار قیمتی رمز ارز این شبکه متوجه می‌شویم که ارزش سولانا در ماه اکتبر ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت رمز ارز سولانا از ۲۳ دلار اکنون حدود در محدوده ۴۰ تا ۴۱ دلار قرار دارد. به نظر می‌رسد روند نزولی سولانا فعلاً پایان یافته و امکان دارد در آینده شاهد رشد بیشتر این رمز ارز و NFTهای تولید شده بر بستر آن باشیم.

توکن های NFT

 

آیا زمان سرمایه گذاری در NFTها فرا رسیده است؟

شرایط بازار ارزهای دیجیتال رو به بهبود است و مسائل تأثیرگذار اقتصاد کلان تا کنون به سود بیت کوین و ارزهای دیجیتال بزرگ رقم خورده است. بازار توکن‌های غیر مثلی را باید زیر مجموعه صنعت ارزهای دیجیتال بدانیم که رشد و یا ریزش آن ارتباط تنگاتنگی با روند کلی صنعت کریپتو دارد.

از لحاظ قیمتی همان‌طور که به آن اشاره شد توکن‌های موجود در کالکشن‌های مطرح بازار حرکت صعودی خود را آغاز کرده‌اند و می‌توان امیدوار بود در آینده قیمت‌های بالاتری را نیز تجربه کنند. ورود به بازار ان اف تی و سرمایه‌گذاری در آن یک تصمیم شخصی است و اگر شما قیمت‌های فعلی را مناسب می‌دانید می‌توانید توکن‌های دلخواه خود را خریداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد