جستجو در بیتفا
  • پیروزی ریپل در برابر SEC
  • تأثیر پیروزی ریپل علیه SEC بر بازار ارزهای دیجیتال
  • جمع بندی
ریپل بالاخره SEC را شکست داد

ریپل بالاخره SEC را شکست داد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
۴ دقیقه
۷
۶۸۸
توسط :
مبین رزمخواه

شرکت Ripple Labs بالاخره توانست در تاریخ ۱۳ ژوئن در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک ایالات متحده آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را شکست دهد. قاضی آنالیزا تورس در طولانی‌ترین پرونده حقوقی دنیای کریپتو به نفع شرکت ریپل در پرونده‌ای که از سوی SEC در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده بود حکم خود را صادر کرد. در رأی صادر شده برای این پرونده اعلام شد که توکن XRP اوراق بهادار نیست! انتشار خبر پیروزی ریپل در برابر SEC توانست موجی از احساسات مثبت را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند و ارزش XRP را تا 60 درصد افزایش داد! در ادامه به این اتفاق مهم و تأثیراتی که تا کنون بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است می‌پردازیم. با بیتفا همراه باشید!

 

پیروزی ریپل در برابر SEC

بر اساس اسناد ارائه شده در تاریخ ۱۳ ژوئن، قاضی تورس حکم خلاصه‌ای را به نفع شرکت Ripple Labs صادر کرد و طبق این حکم عنوان شد که توکن XRP محصول مالی نبوده و فقط مخصوص فروش در صرافی‌های ارائه کننده دارایی دیجیتال است. با این حال، SEC نیز توانست در این پرونده برتری نسبی به دست بیاورد، زیرا قاضی فدرال حکم داد که توکن XRP هنگام فروش به سرمایه‌گذاران نهادی و مؤسسات مالی، به عنوان یک اوراق بهادار محسوب می‌شود.

پرونده کمسیون اوراق بهادار و بورس به منظور مجبور کردن Ripple برای متوقف کردن ارائه توکن XRP با این دلیل که این توکن یک اوراق بهادار است و نیاز به مقررات اضافی دارد ایجاد شده بود. اکنون بر اساس اسناد دادگاه درخواست دفاع‌کنندگان برای صدور حکم خلاصه در خصوص فروش‌های برنامه‌ای، توزیع‌های دیگر و فروش صورت گرفته توسط دو نفر از مدیران ریپل یعنی لارسِن و گارلینگ‌هاؤس مشکل قانونی ندارد ولی در خصوص فروش XRP به مؤسسات باید تجدید نظر شود. در ادامه به تأثیر این خبر بر بازار کریپتو اشاره خواهیم کرد.

 

تأثیر پیروزی ریپل علیه SEC بر بازار ارزهای دیجیتال

در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر، قیمت XRP از 0.45 دلار به 0.61 دلار افزایش یافت و پس از ساعاتی ارزش این توکن را تا 0.93 دلار هم بالا برد. می‌توان گفت که این خبر باعث شد تا موجی از احساسات مثبت در بازار کریپتو شکل بگیرد و خریداران را مجاب کرد تا در بازار اقدامات قابل توجهی انجام دهند. قیمت بیت کوین پس از این اتفاق تا 31800 دلار نیز بالا رفت و اتریوم نیز توانست قیمت جذاب 20030 دلاری را پس از مدت‌ها به خود ببیند.

در حال حاضر و در زمان نوشتن این مقاله توکن ریپل در محدوده قیمتی 0.78 دلار معامله می‌شود و بیت کوین نیز شرایط خوبی در محدوده 31200 دلار دارد. اتریوم نیز همچنان توانسته خود را بالای 2000 دلار نگه دارد و تمامی این اتفاقات به سود بازار کریپتو می‌تواند باشد.

ریپل مقابل SEC

حجم بازار توکن شرکت ریپل نیز پس از این اتفاق تا 46.1 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که باعث شد تا از رتبه هفتم بازار ارزهای دیجیتال به رتبه چهارم برسد و استیبل کوین یو اس دی سی (USDC) و توکن BNB را از در جدول برترین رمز ارزها از نظر مارکت کپ پشت سر بگذارد.

 

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال که در 30 روز گذشته شاهد اخبار امیدوار کننده‌ای مانند ثابت بودن نرخ بهره، افزایش تقاضا برای صندوق‌های ETF بیت کوین و کاهش تورم آمریکا بوده است دوباره با خبر پیروزی ریپل در برابر سازمان بورس آمریکا به رنگ سبز درآمده تا امید خریداران در بازار تقویت شود. این اخبار مثبت می‌تواند در روزهای آینده باعث شود تا رالی صعودی که کاربران کریپتو مدت‌هاست که انتظارش را می‌کشند آغاز شود. تقویت احساس مثبت در میان فعالان بازار باعث ورود سرمایه به این صنعت می‌شود و می‌تواند موتور محرک مناسبی برای ایجاد روند صعودی قدرتمند به شمار رود. حال باید منتظر ماند و دید که در ادامه این اتفاقات مثبتی که رخ داده می‌تواند پازل سناریوی صعودی بازار کریپتو را تکمیل کند و موج جدیدی را به راه بیندازد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد