جستجو در بیتفا
  • بیت کوین پیش از پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۳۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد
  • پیش به سوی ۲۸٬۰۰۰ دلار
  • صعود به ۶۴٬۰۰۰ دلار محتمل است
هاوینگ بعدی چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟ بررسی ۳ پیش‌بینی احتمالی

هاوینگ بعدی چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد؟ بررسی ۳ پیش‌بینی احتمالی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
۲ دقیقه
۱
۱,۵۱۱
توسط :
علی ابراهیمی

حدود دو ماه و نیم تا هاوینگ بیت کوین باقی مانده و بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران معتقدند این رویداد مثل سال‌های گذشته قیمت را به اوج جدیدی افزایش خواهد داد.

به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین بیش از ۱۵۰ روز است در یک محدوده مشخص نوسان می‌کند، همین باعث شده تا پیش‌بینی‌های متعددی مبنی بر بازگشت قریب الوقوع نوسانات به بازار مطرح شود.

هاوینگ بعدی بیت کوین در تاریخ ۱۸ آوریل انجام می‌شود و پس از آن پاداش هر بلاک با ۵۰٪ کاهش، از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ واحد کاهش خواهد یافت، اتفاقی که همراه با فشار خرید پیش‌بینی شده از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF اسپات) می‌تواند زمینه را برای کاهش عرضه و افزایش قیمت فراهم کند.

در مجموع این نظریه‌ها باعث شده تا چشم‌انداز بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بسیار صعودی به نظر برسد. در این مطلب سه پیش‌بینی مختلف در رابطه با تاثیر هاوینگ روی قیمت بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

بیت کوین پیش از پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۳۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد

در حال حاضر اکثرا با افزایش احتمالی قیمت بیت کوین در ماه‌های آتی موافقند اما زمان تحقق آن مورد بحث است. الن تاردیگرید‌ (Alan Tardigrade)، تریدر بازار رمزارز معتقد است بیت کوین می‌تواند پیش از پایان سال ۲۰۲۴ تا ۱۳۰٬۰۰۰ دلار افزایش یابد.

وی در توییتی ضمن به اشتراک گذاشتن نمودار بیت کوین در تایم فریم ۱ هفته که در آن الگوی فنجان و دسته ترسیم شده است نوشته است:

اگر بیت کوین این الگوی فنجان و دسته را در نزدیکی تاریخ هاوینگ (حدود ۲ ماه بعد) بشکند چه می‌شود؟ هدف این الگو ۱۳۰ هزار دلار است. این یعنی ۲ ماه آتی آخرین فرصت برای خرید بیت کوین پیش از افزایش صد هزار دلاری آن است.

نمودار بیت کوین الگوی فنجان و دسته

در حال حاضر بسیاری قیمت ۱۳۰٬۰۰۰ دلاری را هدف خوبی برای بولران آتی بیت کوین می‌دانند. با این حال، اکثرا معتقدند این هدف اواخر سال ۲۰۲۵ محقق می‌شود.

پیش به سوی ۲۸٬۰۰۰ دلار

اما برخی دیگر از تحلیلگران پیش‌بینی‌های صعودی‌تری برای ماه‌های آتی دارند.

چارلز ادواردز (Charles Edwards)، بنیانگذار شرکت کاپریول اینوستمنتس (Capriole Investments) معتقد است بیت کوین در سال ۲۰۲۵ می‌تواند از یک چهارم میلیون دلار فراتر برود!

وی در توییتی در این رابطه گفت:

اگر صعود بیت کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۲۰ دوباره تکرار شود، قیمت می‌تواند در سال آینده به ۲۸۰ هزار دلار برسد.

چرخه‌های هاوینگ

وی همچنین به باور عمومی که در رابطه با چرخه‌های ۴ ساله قیمت بیت کوین وجود دارد اشاره کرد. بر اساس این باور، اوج هرچرخه با توجه به بلوغ بیت کوین به مرور زمان و کاهش نوسانات، شدت کمتری نسبت به چرخه‌های قبلی می‌گیرد.

با این حال، این تحلیلگر معتقد است صعود بیت کوین در سال ۲۰۲۰ که در عرض ۷ ماه از ۱۰٬۰۰۰ دلار به ۵۸٬۰۰۰ دلار رسید، قدرت کامل این ارز دیجیتال را نشان نداده است.

وی در این رابطه نوشت:

شما ممکن است بر این باور باشید بازدهی این چرخه کمتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال من معتقدم عملکرد چرخه ۲۰۲۰ متوسط بود.

ادواردز پیش از این نیز در گفتگویی هاوینگ آتی بیت کوین را مهم‌ترین اتفاق برای این ارز دیجیتال توصیف کرده بود. وی در آن زمان گفت:

شایان ذکر است هیچ کدام از هاوینگ‌های پیشین قبل از رخ دادن اینقدر در قیمت اثر نگذاشته بود. بنابراین انتظار دارم بازدهی چندصد درصدی اینجا هم ادامه داشته باشد.

صعود به ۶۴٬۰۰۰ دلار محتمل است

برخی دیگر از تحلیلگران اما معتقدند افزایش قیمت بیت کوین زودتر از خود هاوینگ رخ خواهد داد. فرد کروگر (Fred Krueger)، تحلیلگر مطرح بازار معتقد است افزایش قیمت بیت کوین بسیار زودتر از انتظار سایرین رخ خواهد داد.

به عقیده وی، افزایش فعالیت ETFهای اسپات بیت کوین می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

وی در توییتی در این رابطه نوشته است:

طی ۳۰ تا ۶۰ روز آتی، ۲۰ تا ۴۰ جلسه معاملاتی برگزار می‌شود که می‌تواند بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار سرمایه جدید به خود جذب کند. با احتساب مارکت کپ ۸۵۰ میلیارد دلاری بیت کوین، این حجم از سرمایه می‌تواند قیمت را ۵۰٪ افزایش دهد و به ۶۴٬۰۰۰ دلار برساند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۰۸:۲۱
مهدی فروزان نیا
بله.مفیدبود
پاسخ