جستجو در بیتفا
  • استاد رونالدینیو؛ این بار طراح یک پروژه هرمی کریپتو!
  • از وعده‌های سوددهی بالا در کریپتو تا میله‌های زندان!
  • رونالدینیو و تجربه در پروژه‌های ارز دیجیتال
رونالدینیو و اتهامات کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال

رونالدینیو و اتهامات کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
۳ دقیقه
۰
۶۰۹
توسط :
تیم بیتفا

در ماه آگوست ۲۰۲۳، اتهامات جدیدی به اسطوره فوتبال یعنی رونالدینیو، وارد شده است که بخشی از این اتهامات مربوط به کلاهبرداری از طریق ارزهای دیجیتال است. همچنین ادعا می‌شود که این شخص از محبوبیت و شهرتی که دارد به منظور فریب سرمایه‌گذاران سوء استفاده کرده است. در سال‌های اخیر افراد مشهور زیادی قصد داشتند تا از شهرت خود برای کسب سود در بازار کریپتو سوء استفاده کنند. در این مقاله خبری به داستان اسکم رونالدینیو در حوزه رمز ارزها می‌پردازیم و ابعاد مختلف ماجراهایی که برایش ایجاد شده را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

استاد رونالدینیو؛ این بار طراح یک پروژه هرمی کریپتو!

بر اساس گزارشاتی که توسط رسانه‌ها منتشر شده است، رونالدینیو، همراه با برادر و شریک تجاری‌ خود، در حال اجرای یک طرح هرمی مرتبط با ارزهای دیجیتال به نام ۱۸ Ronaldinho بودند. این طرح، از طریق شرکت این بازیکن اداره و مدیریت می‌شد.

دادستانی برزیل در این مورد گفت:

"پس از جدایی بازیکن سابق تیم ملی برزیل، او درگیر یک طرح هرمی بود؛ او با توجه به اعتبار و محبوبیتی که داشت هزاران نفر را تشویق به سرمایه‌گذاری در یک کلاهبرداری کرد که باعث زیان‌های مالی بسیار زیادی شد."

رونالدینیو همچنان دارای داستان‌ها و حواشی خود است، او زمانی یکی از بهترین فوتبالیست‌های جهان بود؛ ولی در حال حاضر در مواردی محکوم به کلاهبرداری شده است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک سر از پشت میله‌های زندان درآورد.

 

از وعده‌های سوددهی بالا در کریپتو تا میله‌های زندان!

در تاریخ ۱۳ جولای، الکس ماشینسکی، مدیرعامل ورشکسته سلسیوس دستگیر شد. این اتفاق پس از آن افتاد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به دلیل مشکلات مالی این شرکت در سال گذشته، اقدامات قانونی علیه او و شرکت سلسیوس را آغاز کرد. بسیاری از این اتهامات شامل متهم کردن مدیران این شرکت به گمراه کردن مشتریان در مورد کسب سود بسیار بالا در دارایی‌های دیجیتال می‌باشد.

در ادامه، متهمان به اجرای یک طرح پانزی نیز متهم شده‌اند. این طرح کلاهبرداری شامل دست‌کاری در قیمت توکن اصلی شبکه سلسیوس به نام CEL است. گفته می‌شود متهمان، توکن‌های CEL را با قیمت‌های جعلی و نامعقول به فروش می‌رساندند.

اسکم کریپتو

همچنین، برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که مشکلات حقوقی رونالدینیو، اسطوره فوتبال، ممکن است ادامه داشته باشد. او نیز ممکن است برای اطمینان از حضور در دادگاه توسط پلیس دستگیر شود. این مسئله نشان می‌دهد که شهرت یک شخصیت معروف هیچ تاثیری بر طی شدن فرایند قانونی ندارد.

 

رونالدینیو و تجربه در پروژه‌های ارز دیجیتال

این نخستین بار نیست که رونالدینیو در پروژه‌های مرتبط با کریپتو شرکت می‌کند. در جولای ۲۰۲۱، او با همکاری استودیوی NFT INFLUXO، یک مجموعه توکن غیر مثلی (NFT) را راه‌اندازی کرد. این مجموعه به دارندگان NFT این امکان را می‌داد که با رونالدینیو حضوری ملاقاتی داشته باشند.

البته آن پروژه سالم بود و مشکلی از لحاظ قانونی نداشت. اما این بار به نظر می‌رسد جادوگر دنیای فوتبال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند. حال باید دید در ادامه روند رسیدگی به دادگاه پرونده کریپتویی رونالدینیو چگونه پیگیری خواهد شد و آیا می‌تواند دفاعیات لازم را ارائه دهد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد