جستجو در بیتفا
  • دلیل رشد بیت کوین و بازار رمز ارزها
  • تحلیل تکنیکال ارز بیت کوین
  • تحلیل نمودار دامیننس بیت کوین
  • دامیننس بیتکوین چه پیامی برای ما دارد؟
  • شناسایی آلتسیزن با دامیننس بیت
  • تحلیل تکنیکال اتریوم
  • معرفی و تحلیل 5 آلتکوین مستعد رشد
  • تحلیل ارز INJ
  • تحلیل تکنیکال ارز لینک
  • تحلیل تکنیکال رمز ارز Atom
  • تحلیل میان مدتی فانتوم
  • تحلیل تکنیکال رمز ارز SNX
  • دیدگاه کلی نسبت به بازار
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بعد از پامپ بیتکوین + معرفی 5 آلتکوین

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بعد از پامپ بیتکوین + معرفی 5 آلتکوین

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۱۰ دقیقه
۴۰
۳,۵۴۰
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

امروز (2 آبان) قیمت بیتکوین سقف 35 هزار دلار را شکست. این اولین باری است که در 16 ماه گذشته قیمت بیت به این محوده می‌رسید. اکنون که بعد از رشد BTC مجدد توجهات به بازار کریپتو افزایش یافته است، قصد داریم یک تحلیل جامع بر روی بازار داشته باشیم و به تحلیل بیت کوین و آلتکوین‌ها بپردازیم. در ابتدا نمودار قیمت بیتکوین را تحلیل خواهیم کرد؛ سپس با تحلیل دامیننس آن و ترکیبش با تحلیل قیمت، به پیشبینی آلتسیزن خواهیم پرداخت. در ادامه نیز به تحلیل 5 آلتکوین مستعد رشد می‌پردازیم.

پس در این مقاله با بیتفا همراه باشید تا نگاهی جامع به شرایط فعلی بازار کریپتو شکل دهیم!

 

دلیل رشد بیت کوین و بازار رمز ارزها

مدت‌هاست بحث راه‌اندازی ETF بیتکوین در حال بررسی است و خبر تایید و یا تکذیب آن بارها بر روی بازار تاثیر گذاشته است. اما انگار این بار شرایط جدی‌تر از قبل است و شرایط برای تایید شدن این صندوق در حال فراهم شدن است.

امروز خبر از لیست شدن نماد IBTC در نزدک منتشر شد. این نماد مشخصه صندوق تراست بیتکوین کمپانی BlackRock است و می‌تواند نشانه‌ای برای تایید این صندوق باشد. البته در نظر داشته باشید هنوز تایید نشده و معاملات در نزدک فعال نمی‌باشد. اما این خبر کافی بود تا قیمت BTC بعد از 16 ماه سقف قیمتی 35 هزار دلار را لمس کند.

در ادامه به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

 

تحلیل تکنیکال ارز بیت کوین

 بیت کوین با رشد خوبی که اخیراً از خودش نشان داد، سبب شد تا قیمت به محدوده مقاومتی 35000 دلار برسد.

با توجه به اینکه مقاومت مذکور تلاقی دارد با سقف کانال قیمتی، انتظار ریزش قیمت تا نواحی حمایتی 29000 و 21700 دلار را می‌توانیم داشته باشیم. لازم به ذکر است که اگر قیمت، مقاومت 35000 دلار را به سمت بالا بشکند، مقاومت شکسته شده به حمایت تبدیل خواهد شد و انتطار رشد بیشتر قیمت تا نواحی 45000 و 60000 دلار را می‌توانیم داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

نتیجه : در این شرایط باید منتظر بمانیم تا واکنش قیمت به محدوده 35 هزار تا 36 هزار دلار را شاهد باشیم. در صورت شکست و تثبیت قیمت بالاتر از این محدوده، می‌توانیم با اطمینان بیشتر اقدام به معاملات خرید و Long کنید. برای آخرین تحلیل‌های BTC می‌توانید روزانه به صفحه "تحلیل تکنیکال بیت کوین" از سایت بیتفا سر بزنید.

 

تحلیل نمودار دامیننس بیت کوین

شاخص BTC.D یا همان دامیننس بیت کوین به محدوده 54 درصد رسیده است که این نشانه ورود سرمایه به رمزارز بیتکوین است. آخرین بار حدود 3 سال پیش و قبل از چرخه صعودی 2021 بود که دامیننس بیت تا این محدوده رشد کرده بود.

با توجه به شکست رنج معاملاتی خود و وجود کندل های مومنتوم صعودی، انتظار ادامه موج صعودی تا مقاومت 59.7% را می‌توانیم داشته باشیم. اگر دامیننس بتواند سطح مقاومتی مذکور را با قدرت بشکند، تا سطح مقاومتی بعدی یعنی محدوده 76% روند صعودی ادامه دار خواهد بود. (این سناریو دور از ذهن به نظر می‌رسد)

تحلیل نمودار دامیننس بیت کوین

 

دامیننس بیتکوین چه پیامی برای ما دارد؟

دامیننس بیت کوین یکی از اصلی‌ترین معیارها برای شناسایی روند حرکتی آلتکوین‌ها و بخصوص تشخیص آلتسیزن است. داده‌های موجود به ما نشان می‌دهد احتمال صعود دامیننس BTC تا 59.7 درصد محتمل است. در این شرایط پیامی به ما می‌دهد که هنوز زمان ورود به آلتکوین‌ها نیست. اما چه زمانی شرایط برای ورود به اتریوم و آلتکوین‌ها مستعد خواهد شد؟

 

شناسایی آلتسیزن با دامیننس بیت

بهترین زمان برای ورود به آلتکوین‌ها در شرایطی است که قیمت بیتکوین شرایط صعودی دارد اما دامیننس آن در حال ریزش است. پیشنهاد می‌کنیم در شرایط فعلی سلطه بیتکوین (شاخص BTC.D) بر بازار را به خوبی زیر نظر داشته باشید. در شرایطی که این شاخص به محدوده 59.7 درصد واکنش نشان داده و شروع به ریزش کند؛ می‌توانیم سناریو آلتسیزن و کسب سودهای بزرگ از آلتکوین‌ها را محتمل بدانیم. البته این در شرایطی است که در آن زمان نمودار بیت نیز صعودی باشد.

اگر نسبت به دامیننس BTC و داده‌های با ارزشی که ما می‌دهد اطلاعی ندارید پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله "دامیننس بیت کوین چیست + آموزش 2 استراژی" را مطالعه کنید. این شاخص یکی از بهترین ابزارها برای شناسایی آلتسیزن است. در ادامه به بررسی و تحلیل اتریوم و تعدادی از آلتکوین‌ها خواهیم پرداخت.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم

اکنون که بیتکوین مجدد لبخند را بر لبان هولدرهایش برگردانده، بد نیست نگاهی به شرایط تکنیکالی ارز اتریوم نیز داشته باشیم و از فرصت‌های موجود استفاده کنیم. 

اتریوم با رشد اخیر خود سبب شکسته شدن مقاومت بسیار مهم 1700 دلار شد. البته این اولین باری نیست که طی چند ماه گذشته اتریوم مقاوت 1700 دلار را می‌شکند. اما اگر این بار قیمت بتواند بالای سطح مقاومتی شکسته شده بسته شده و تثبیت دهد، می‌توان انتظار رشد بیشتر قیمت تا نواحی 2300 و 2900 دلار را داشته باشیم. (تحلیل اتریوم به صورت روزانه در صفحه "تحلیل تکنیکال اتریوم" بیتفا قرار می‌گیرد)

تحلیل تکنیکال اتریوم

نتیجه : اگر قیمت زیر سطح 1730 دلار بسته شود، سناریوی صعود قیمت تقریباً شکست می‌خرد و در کوتاه مدت انتظار ریزش قیمت را باید داشته باشیم. نواحی مورد نظر در روند نزولی محدوده‌های 1500 و 1400 دلار است که هر کدام می‌تواند یک پله خرید جذاب با دید سرمایه گذاری باشد.

 

معرفی و تحلیل 5 آلتکوین مستعد رشد

بالاتر و با توجه به تحلیل دامیننس بیت کوین، پی بردیم در صورت شکست مقاوت قیمتی 35 هزار دلار، هنوز شرایط برای بیتکوین می‌تواند جذاب‌تر از آلتکوین‌ها باشد. اما این صحبت در رابطه با کلیت بازار آلتکوین‌هاست و برخی از آن‌ها ممکن است شرایط خیلی خوبی داشته باشند. با رشد بیتکوین بیشک تعدادی از آلتکوین‌های پرپتانسیل شاهد رشدهای بیشتری نیز خواهند شد. در ادامه به تحلیل 5 آلتکوین خواهیم پرداخت.

 

تحلیل ارز INJ

در چند ماه گذشته و بعد از شکست محدوده 20 هزار دلار توسط بیتکوین، ارز دیجیتال INJ یکی از فرصت طلب‌ترین ارزها بوده است. هر بار که شرایط بازار صعودی شده سریعاً خودی نشان داده است؛ در یکسال گذشته قیمت آن تقریباً 10 برابر شد است. پروژه Injective یکی از پروژه‌های پر پتانسیل است؛ اگر سرمایه گذار هستید حتماً نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشید!

اما نگاهی به نمودار قیمتی آن داشته باشیم. رمز ارز INJ در تایم فریم هفتگی محدوده رنج قیمتی خود را به سمت بالا شکسته است. با توجه به وجود کندل های قدرتمند صعودی، احتمال رشد قیمت بالاست. با توجه به ساختار قیمتی، انتظار داریم قیمت حتی به محدوده مقاومتی 24.6 دلار نیز برسد. این محدوده سقف قبلی قیمت محسوب می‌شود؛ و هم گام دوم لگ صعودی شکل گرفته.

بکر ترین نواحی برای ورود خریداران، نواحی 9.8 دلار است. اگر قیمت به این سطح واکنش مثبت نشان دهد و شاهد پولبک قیمتی از این سطح باشیم می‌توانید معاملات خرید خود را انجام دهید. در غیر این صورت روند صعودی قیمت از دست رفته و در کوتاه مدت شاهد ریزش قیمت خواهیم بود.

اگر ساختار صعودی ارز INJ از دست برود و شاهد ریزش بازار باشیم، بهترین نواحی برای خرید این ارز به دید سرمایه گذاری محدوده 5.53 دلار خواهد بود: این محدوده می‌تواند ارزش خیلی بالایی داشته باشد.

تحلیل ارز INJ

نتیجه : در حال حاضر ارز INJ در شرایط صعودی مناسبی قرار دارد و احتمال رشد آن بسیاز بالاست. در صورت ریزش قیمت باید منتظر واکنش مثبت قیمت به سطح 9.8 دلار باشیم؛ در این شرایط می‌توانید وارد معاملات خرید شویم (ورود فقط بعد از دریافت تاییدیه). در غیر این صورت و در شرایطی که محدوده 9.8 دلار نتواند روند رو به صعود تبدیل کند باید منتظر محدوده 5.53 بمانیم.

 

تحلیل تکنیکال ارز لینک

پروژه Chainlink یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ها حوزه دیفای است و نقش بسیار مهمی در روند رشد کل حوزه کریپتو دارد. بدون این پروژه حوزه دیفای عملاً معنای خاصی نخواهد داشت. پس این پروژه یکی از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری است. در ادامه به تحلیل تکنیکال ارز Link خواهیم پرداخت.

رمز ارز Link با رشد عجیب و قدرتمندی که از خودش نشان داد، سبب شکسته شدن سقف محدوده رنج قیمتی به سمت بالا شده است (در تایم فریم هفتگی).  با توجه به این شرایط انتظاری که برای گام بعدی قیمت میتوانیم داشته باشیم، ادامه موج صعودی تا مقاومت 13 دلار است. بکر ترین نواحی برای ورود خریداران محدوده 9.5 و 7.3 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز لینک

نتیجه : ارز لینک ساختار صعودی دارد و انتظار رشد تا 13 دلار را داریم. اگر قصد ورود به معاملات کم ریسک دارید می‌توانید منتظر باشید قیمت به یکی از محدوده‌ها 9.5 دلار یا 7.3 دلار واکنش مثبت نشان دهد. بعد از واکنش به محدوده و مشاهده کندل‌های تاییدیه می‌توانید با حد سود 13 دلار وارد معامله شوید.

 

تحلیل تکنیکال رمز ارز Atom

شبکه کازماس یکی از محبوب‌ترین و رو به رشدترین شبکه‌های بلاکچینی است. در چرخه نزولی بازار شاهد توسعه فعال بر این بستر بودیم و این احتمال را می‌دهیم در چرخه صعودی بازار شاهد نتایج مثبت آن بر روی قیمت ارز Atom باشیم.

رمز ارز Atom ساختار نزولی خودش را بالاخره به یک روند صعودی تغییر داده است. با توجه به این موضوع می‌توانیم انتظار ادامه موج صعودی شکل گرفته تا محدوده‌های مقاومتی مشخص شده (7.9 و 8.4) را داشته باشیم. بکرترین نواحی برای ورود خریداران نیز نواحی 6.9 و 6.6 دلار است. برای شکار سودهای بیشتر نیز می‌توان در تایم فریم های پایین‌تر وارد معامله شد!

تحلیل تکنیکال رمز ارز Atom

نتیجه : ساختار قیمتی اتم حالت صعودی به خود گرفته است و منتظر صعود قیمت آن هستیم. اگر قصد ورود به معاملات خرید با ریسک پایین دارید؛ در محدوده قیمتی 6.9 دلار و بعد از مشاهده کندل‌های تایید وارد معاملات خرید شوید. در صورتی که می‌خواهید ریسکتان خیلی پایین‌تر باشد منتظر محدوده 6.6 دلار و کندل‌هایی تاییدیه در این محدوده بمانید.

 

تحلیل میان مدتی فانتوم

پس از مشکلاتی که برای پل میان بلاکچینی Multichain پیش آمد، شاهد ریزش قیمتی شدید در ارز FTM و تضعیف اکوسیستم آن بودیم. اما تیم توسعه فانتوم خبر از یک آپدیت بزرگ و تاثیر گذار تحت عنوان Sonic داد که شاهد تاثیر مثبت آن بر قیمت فانتوم بودیم.

قیمت رمز ارز فانتوم در حال حاضر به محدوده مقاومتی 0.24 دلار رسیده است. با توجه به واکنشی که نسبت به این محدوده شاهد بودیم، می‌توانیم انتظار اصلاح عمیق تا سطح حمایتی 0.20 دلار را داشته باشیم. خریداران زیادی در این محدوده دیدگاه دارند و در صورت دریافت تاییدیه‌های کندلی می‌توانید در محدوده 0.2 دلار وارد معاملات خرید شویم. لازم به ذکر است که اگر قیمت محدوده مقاومتی 0.24 دلار را به سمت بالا بشکند، مقاومت قیمتی به محدوده حمایتی تبدیل خواهد شد و پس از آن می‌توانیم در همان محدوده وارد معاملا لانگ شویم.

تحلیل میان مدتی فانتوم

نتیجه : اگر قیمت سطح 0.24 دلار را شکسته و بالای آن تثبیت کند می‌توانیم وارد معاملات خرید شوی در غیر این صورت باید منتظر ریزش تا محدوده 0.2 دلار بمانیم و در آن محدوده به دنبال تثبیت قیمت و سپس ورود به معاملات خرید باشیم. در صورت عدم شکست محدوده 0.24 دلار می‌توانیم در معاملات فیوچرز از ریزش قیمت تا 0.2 دلار سود کسب کنیم. در حال حاضر بایستی صبر کنیم تا قیمت مسیر بعدی خودش را پیدا کند و سپس وارد معامله شویم.

 

تحلیل تکنیکال رمز ارز SNX

پروژه Synthetics یکی از پروژه‌های فعال در حوزه معاملات فیوچرز در صرافی‌های غیرمتمرکز است و یکی از پردرآمدترین پروژه‌های کریپتویی است. این موضوع دلیل شده است تا آینده روشنی برای آن در بلندمدت متصور باشیم.

رمز ارز SNX در حال معامله در کف کانال قیمتی خود است و در کندل‌های فعلی خود الگوی ریورسال کندل استیک تشکیل داده است. این ارز در شرایط خوبی برای ورود خریداران میان مدتی دارد. بکرترین ناحیه برای ورود خریداران نواحی 2.1 و 1.9 دلار است. مقاومت های پیش روی قیمت نیز نواحی 2.7 و 3.3 دلار است که برای قرار دادن حد سود نیز مناسب است.

تحلیل تکنیکال رمز ارز SNX

نتیجه : این رمزارز در شرایط خوبی قرار دارد؛ اگر قصد ورود به معاملات خرید دارید می‌توانید در محدوده‌ قیمتی 2.1 و پس از دریافت تایید کندلی وارد معامله شوید. اگر به دنبال معاملات کم ریسک‌تر هستید می‌توانید به برگشت قیمت از محدوده 1.9 دلار دیدگاه داشته باشید. حد سود اول این معامله می‌تواند 2.7 دلار و حد سود بعدی 3.3 دلار باشد.

 

دیدگاه کلی نسبت به بازار

با توجه به تحلیل قیمت و دامیننس بیتکوین فعلاً شرایط را برای بیت کوین بهتر از آلتکوین‌ها در نظر می‌گیریم و انتظار صعود دامیننس تا 59.7 درصد را داریم. پس از آن محدوده اگر شاهد ریزش شاخص دامیننس بیت کوین و در کنار آن صعود قیمت بیت باشیم، حتی می‌توانیم انتظر آلتسیزن را داشته باشیم.

در شرایط فعلی مهمترین اتفاق در بازار تثبیت قیمت بیت بالاتر از محدوده 35 هزار دلار است. اگر BTC بالاتر از این محدوده تثبیت دهد شرایط برای برخی آلتکوین‌ها که بالاتر بررسی کردیم بهبود پیدا کرده و سناریوهای صعودی آن‌ها رخ خواهد داد.

 

در نظر داشته باشید این مطلب صرفاً تحلیل بوده و دیدگاه شخصی مجموعه بیتفا نسبت به شرایط بازار است. این مطلب سیگنال خرید و فروش یا پیشنهاد سرمایه گذاری نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۵۹
ابوذر احمدی
عالی هستین
پاسخ
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۳۷
حسن خلیلیان
عالی ساده
پاسخ
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۰۰
نجمه قدوسی
ممنون از تحلیل های عالی تیم بیتفا. اینکه باید ‌واکنش به مقاومت ۳۵ هزار را ببینیم، یعنی چند تا کندل و در چه تایمی؟
پاسخ