جستجو در بیتفا
  • تأخیر دوباره تأیید ETFها توسط SEC
  • خوش بینی موجود در مورد بیت کوین همچنان ادامه دارد
  • آیا امکان تأخیر بیشتر در تأیید ETFها وجود دارد؟
تأیید ETFهای بیت کوین و اتریوم توسط SEC به تأخیر افتاد

تأیید ETFهای بیت کوین و اتریوم توسط SEC به تأخیر افتاد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
۴ دقیقه
۰
۳۶۶
توسط :
مبین رزمخواه

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد تأیید و یا رد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین و اتریوم را تا سال آینده به تأخیر می‌اندازد. در توضیح این اتفاق مسئولین SEC عنوان کردند که برای سنجیدن تمامی جوانب این کار نیاز به زمان بیشتری دارند. چندین ماه است که معامله‌گران بازار منتظر تأیید این صندوق‌ها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا هستند و به نظر می‌رسد این اتفاق تا قبل از سال 2024 رخ نخواهد داد. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به مطالب و اتفاقات مهم در مورد بیت کوین می‌پردازیم. در این مقاله خبر تأخیر تأیید ETF بیت کوین توسط SEC را پوشش می‌دهیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

تأخیر دوباره تأیید ETFها توسط SEC

با اینکه بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار کریپتو منتظر این بودند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین به زودی به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برسد، این سازمان در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرد که تصمیم‌گیری در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم را تا یکم ژانویه 2024 به تعویق می‌اندازد.

SEC و ETF بیت کوین

این خبر زمانی اعلام شد که یک کمپانی جدید با نام Hashdex تقاضای خود برای ارائه صندوق‌های ETF مشترک بیت کوین و اتریوم را به SEC ارائه داد و تلاش کرد تا صندوق‌های فیوچرز ETF خود را به اسپات تبدیل کند. همچنین گفته شده است که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیمات خود در مورد صندوق ETF فیوچرز اتریوم کمپانی Grayscale را تغییر داده است.

در گذشته اعلام شده بود که سازمان بورس آمریکا تا 17 نوامبر (26 آبان) صندوق‌های ETF بیت کوین و درخواست‌های متعددی که توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری مختلف ثبت شده را رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد کرد. اما اکنون زمان تازه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در نظر گرفته و فعالان بازار کریپتو باید تا 1 ژانویه 2024 برای دریافت نظر رسمی SEC منتظر بمانند. البته هنوز مشخص نیست که این زمان دوباره تمدید خواهد شد و یا بالاخره پس از مدت‌ها شاهد تأیید ETFهای بیت کوین خواهیم بود یا خیر.

 

خوش بینی موجود در مورد بیت کوین همچنان ادامه دارد

خوش بینی‌های ایجاد شده در بازار کریپتو که باعث شد تا قیمت بیت کوین از قیمت 15 هزار دلار در اوایل سال 2023 تا بیش از 37 هزار دلار نیز بالا برود همچنان ادامه دارد. بسیاری معتقدند که تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین این پتانسیل را دارد که سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی را وارد بازار ارزهای دیجیتال کند. شرکت BlackRock که گفته می‌شود بیش از 8 تریلیون دلار سرمایه در گردش دارد، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در دنیا و بزرگ‌ترین شرکتی است که نامش در بین درخواست دهندگان ارائه ETF بیت کوین به چشم می‌خورد.

همچنین نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین باعث شده تا بسیاری از افراد همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوش بین باقی بمانند. صنعت کریپتو توانسته پس از ریزشی طولانی مدت و مشکلاتی که برای صرافی FTX پیش آمد و همچنین سقوط تاریخی رمز ارز لونا شرایط خود را بهبود دهد. پشت سر گذاشتن همه این موارد یکی دیگر از دلایل موجود برای افزایش امیدها به بیت کوین و بازار ارز دیجیتال است.

SEC و ETF بیت کوین

 

آیا امکان تأخیر بیشتر در تأیید ETFها وجود دارد؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان، صندوق‌های ETF بیت کوین در آمریکا باید بسیار زودتر از این مورد تأیید قرار می‌گرفت. در سال گذشته درگیری‌های SEC با صنعت کریپتو پس از شکست این سازمان در پرونده‌اش علیه ریپل سمت و سوی دیگری گرفت. علاوه بر این شکایت این سازمان از دو صرافی بزرگ کوین بیس و بایننس در آمریکا توسط بسیاری از منتقدان اقدامی غیر قابل توجیه خوانده شده است.

از طرفی وجود شرکت‌های بزرگی که درخواست خود برای ارائه ETFهای بیت کوین را به ثبت رسانده‌اند می‌تواند بر روند تأیید ETFها تأثیرگذار باشد. چنین شرکت‌هایی که حجم معاملات آن‌ها به چندین تریلیون دلار می‌رسد مسلماٌ از قدرت زیادی برخوردار هستند و این مسئله به نفع فعالان بازار کریپتو خواهد بود.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اقدامات SEC تا کنون اصلاً قابل پیش بینی نبوده و نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که در تاریخ 1 ژانویه شاهد نظر نهایی این سازمان در مورد ETFهای اسپات بیت کوین خواهیم بود. به هر حال شرایط صعودی شکل گرفته در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کاملاً محسوس است و همین نکته می‌تواند روند پیش برد اتفاقات را بهبود بخشد. در نهایت توصیه ما این است که برای تمامی سناریوهای موجود یک پلن معاملاتی مشخص داشته باشید و برای هر اتفاقی در آینده خود را آماده کنید. در تحلیل بیت کوین همه جوانب و احتمالات را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فعالیت در بازار کریپتو به دست بیاورید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد