جستجو در بیتفا
  • فرق معاملات فیوچرز استاندارد و پرپچوال
  • معاملات استاندارد فیوچرز چیست؟
  • مزایای معاملات استاندارد فیوچرز
  • معایب معاملات استاندارد فیوچرز
  • معاملات فیوچرز پرپچوال
  • مزایای معاملات فیوچرز پرپچوال
  • معایب معامله‌های فیوچرز پرپچوال
  • معاملات استاندارد و پرپچوال فیوچرز مناسب چه کسانی هستند؟
  • بهترین صرافی‌ها برای انجام معاملات فیوچرز استاندارد و پرپچوال
تفاوت فیوچرز استاندارد و پرپچوال چیست؟

تفاوت فیوچرز استاندارد و پرپچوال چیست؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۷ دقیقه
۵
۸,۴۷۲
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای پر ریسک مالی است که در عین حال می‌تواند پر درآمد نیز باشد. در این بازار، معاملات فیوچرز استاندارد و فیوچرز پرپچوال دو نوع معامله متداول هستند که کاربران زیادی از آن‌ها برای کسب سود استفاده می‌کنند. در بخش معاملات فیوچرز صرافی‌های مختلف دو قسمت Standard Futures و Prepetual Futures قرار داده شده که نیاز است با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید. در ادامه به بررسی این دو نوع معامله، مزایا و معایب و سایر موارد مورد نیاز درباره فرق معاملات استاندارد و پرپچوال فیوچرز خواهیم پرداخت؛ با بیتفا همراه باشید.

 

فرق معاملات فیوچرز استاندارد و پرپچوال

بازار ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف همیشه سعی کرده‌اند امکاناتی مانند کارگزاری‌های بورس را برای تریدرهای کریپتویی فراهم کنند. در این میان بعضاً نوآوری‌هایی هم انجام شده که می‌تواند به تریدرهای حرفه‌ای کمک کند حداکثر سود ممکن را از معاملات خود به دست بیاورند. همان‌طور که می‌دانید انواع معامله‌گران در بازار کریپتو متفاوت هستند و به همین دلیل ما معاملات متفاوتی نیز در این بازار مشاهده می‌کنیم.

معاملات استاندارد و پرپچوال امروزه در اکثر صرافی‌های متمرکز پشتیبانی می‌شوند و امکانی را برای افراد فراهم کرده‌اند تا با افزایش ریسک، حاشیه سود خود را نیز افزایش دهند. در اینجا دوباره به مسئله ریسک بالای این معاملات تأکید می‌کنیم و لازم می‌دانیم به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد انجام چنین معاملاتی را دارید، از قبل اطلاعات لازم را در مورد آن به دست بیاورید و با آگاهی کامل اقدام به ترید کنید.

در ادامه این مقاله ابتدا به تعریفی از هر کدام از این معاملات می‌پردازیم و به مزایا و معایب هر کدام اشاره می‌کنیم.

استاندارد و پرپچوال فیوچرز

 

معاملات استاندارد فیوچرز چیست؟

معاملات استاندارد فیوچرز را می‌توان نوعی قرارداد با صرافی مورد نظر دانست. این قراردادها در حالت استاندارد دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند و تریدرها باید معامله خود را تا تاریخ مشخص شده ببندند. در این نوع معاملات می‌توانید با استفاده از اهرم‌های تعیین شده سود خود را افزایش دهید. معمولاً اهرم 100 برای بیت کوین و اتریوم و اهرم 50 برای آلت‌کوین‌های بازار در این حالت تعیین شده است. در ادامه به مزایا و معایب این نوع معاملات می‌پردازیم.

 

مزایای معاملات استاندارد فیوچرز

از مزایای این نوع از معاملات می‌توان به کارمزد کم آن اشاره کرد. کارمزد این معاملات در اکثر صرافی‌ها رقم 0.045 درصد تعیین شده که پس از بسته شدن پوزیشن معاملاتی محاسبه می‌شود. علاوه بر این در این نوع معاملات از قابلیت کپی ترید نیز می‌توانید استفاده کنید که بسته به صرافی مورد نظر امکان دارد میزان حداکثر اهرم و یا تعداد پوزیشن‌هایی که به صورت روزانه می‌توانید باز کنید متفاوت خواهد بود.

از دیگر مزایای معاملات استاندارد فیوچرز استفاده از پول‌های مجازی (VST) است. همچنین در این حالت چارت قیمتی بسیاری از رمز ارزها در سایت Trading View نیز قرار داده شده که از آن می‌توانید برای افزایش دقت معاملات خود استفاده کنید. همچنین در نسخه استاندارد فیوچرز پشتیبانی از بازار فارکس، بازار طلا، نقره و نفت در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی وجود دارد که می‌تواند تعداد دارایی‌هایی که می‌توانید روی آن مانور دهید افزایش پیدا خواهد کرد.

 

معایب معاملات استاندارد فیوچرز

در زمان استفاده از این نوع معامله باید به نکات منفی و معایب آن نیز توجه داشته باشید. در معاملات استاندارد تریدرها توانایی میانگین کم کردن یا همان تغییر دادن حجم یک معامله پس از باز کردن آن را ندارند. اما در عوض این امکان برایشان فراهم شده تا بتوانند به صورت هم زمان چند پوزیشن باز روی یک رمز ارز داشته باشند.

نکته دیگر که شاید نتوان آن را یک عیب دانست این است که در این نوع از قراردادها برای حداکثر سود دریافتی محدودیتی تعیین شده است. اما رقم این محدودیت به قدری بالا هست که فکر نکنم شکایتی بابت آن داشته باشید! در معاملات فارکس، اتریوم و بیت کوین محدودیت 2000 درصدی و برای آلت‌کوین‌ها محدودیت 1000 درصد سود توسط بیشتر صرافی‌ها تعیین شده است.

این نوع معاملات از سفارشات لیمیت پشتیبانی نمی‌کنند و این امکان وجود دارد که پوزیشن درخواستی شما با قیمتی متفاوت از آنچه که تعیین کرده‌اید باز شود. این مورد باعث اختلاف قیمت در برخی از رمز ارزها می‌شود که ممکن است برای برخی از ارزها این اختلاف قابل توجه باشد.

استاندارد و پرپچوال فیوچرز

 

معاملات فیوچرز پرپچوال

تفاوت اصلی این نوع معاملات با حالت استاندارد این است که در این حالت پوزیشن‌ها بدون هیچ تاریخ انقضایی اعتبار خود را حفظ می‌کنند. این یعنی کاربران می‌توانند موقعیت‌های معاملاتی خود را بدون محدودیت زمانی باز نگه دارند و در زمان دلخواه اقدام به بستن آن کنند.

این نوع معاملات به معاملات حرفه‌ای نیز در بازار کریپتو مشهور است که نشان می‌دهد برای موفقیت در آن باید از مهارت‌های ویژه‌ای برخوردار باشید.

در ادامه به مزایا و معایب معاملات فیوچرز پرپچوال اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای معاملات فیوچرز پرپچوال

در این نوع معاملات می‌توانید از قابلیت کپی ترید بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. همچنین امکان کم کردن میانگین در این حالت وجود دارد و می‌توانید پس از باز کردن یک پوزیشن حجم آن را تغییر دهید تا در شرایط مختلف بازار بهترین بازدهی را داشته باشید.

بر خلاف معاملات استاندارد که حد سود مشخصی داشتند، در حالت حرفه‌ای هیچ محدودیتی برای سود کسب شده توسط تریدرها وجود ندارد. همچنین در معاملات فیوچرز پرپچوال می‌توانید از سفارشات لیمیت (Limit Orders) نیز استفاده کنید تا دقیقاً در قیمت مورد نظر خود وارد معامله شوید.

 

معایب معامله‌های فیوچرز پرپچوال

اولین مورد منفی در معاملات حرفه‌ای این است که از شاخص‌ها و فارکس پشتیبانی نمی‌کند. همچنین مورد بعدی که به آن باید توجه ویژه داشته باشید این است که قسمت پرپچوال اکثر صرافی‌ها با سایت Trading View مچ نشده‌اند و برای دیدن چارت قیمتی رمز ارز مورد نظر حتماً باید از چارت قیمتی خود صرافی استفاده کنید تا معاملات دقیق‌تری داشته باشید.

در حالت حرفه‌ای نسبت به حالت استاندارد کارمزد بیشتری دریافت می‎شود و کاربران هم در زمان باز کردن پوزیشن و هم در زمان بستن آن باید کارمزد مشخصی را به صرافی پرداخت کنند.

 

تا اینجا با معاملات استاندارد و پرپچوال فیوچرز آشنا شدیم. در ادامه متن، در مورد اینکه هر کدام از این نوع معاملات چه کاربردهایی دارند و برای چه کسانی مناسب هستند اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم.

استاندارد و پرپچوال فیوچرز

 

معاملات استاندارد و پرپچوال فیوچرز مناسب چه کسانی هستند؟

همان‌طور که می‌دانید نحوه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال کاملاً به سبک معاملاتی شما و دیدگاه شما به بازار بستگی دارد. انواع مختلف معاملاتی که در بازار کریپتو وجود دارند نیز به همین منظور طراحی شده‌اند تا افراد مختلف با نیازها و شخصیت‌های مختلف بتوانند به آنچه که از این بازار می‌خواهند برسند.

به صورت کلی می‌توان گفت که معاملات استاندارد مخصوص کسانی است که در معاملات اسپات صرافی‌های کریپتویی به صورت کامل به تسلط رسیده‌اند و قصد دارند با افزایش اهرم پوزیشن‌های خود به سود بیشتری دست پیدا کنند. در این حالت ریسک معامله از حالت اسپات بالاتر است اما در مقایسه با حالت پرپچوال میزان خطرپذیری کمتری دارد.

از طرفی معاملات پرپچوال فیوچرز برای افراد حرفه‌ای بازار طراحی شده که می‌خواهند در حین استفاده از اهرم، از قابلیت‌های بیشتری در معاملات خود بهره‌مند شوند. در این حالت ریسک معاملات افزایش پیدا می‌کند اما ممکن است به سود بیشتری نیز دست پیدا کنید.

پس اگر قدرت ریسک پذیری پایینی دارید و نمی‌خواهید استرس بیشتری را در معاملات تجربه کنید، بهتر است از معاملات استاندارد فیوچرز استفاده کنید. همچنین اگر تمایل دارید ریسک بالایی را متحمل شوید می‌توانید پس از تسلط پیدا کردن بر ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرپچوال فیوچرز از این نوع معاملات برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده کنید.

 

بهترین صرافی‌ها برای انجام معاملات فیوچرز استاندارد و پرپچوال

در حال حاضر صرافی‌های متمرکز زیادی از معامله‌های استاندارد و پرپچوال فیوچرز پشتیبانی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای انجام چنین معاملاتی باید سراغ صرافی‌هایی بروید که پلتفرم زیرساختی قدرتمندی داشته باشند. تریدرها لازم دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن یک معامله را در قیمت دلخواه باز کنند و اگر چند ثانیه مشکل در به روز رسانی سایت به وجود بیارد ممکن است روی نتیجه معامله تاثیرگذار باشد.

در ادامه به چند نمونه از صرافی‌های متمرکز که می‌توانید برای انجام چنین معاملاتی از آن‌ها استفاده کنید اشاره خواهیم کرد. البته همچنان توجه داشته باشید که حجم زیادی را وارد این صرافی‌ها نکنید و تنها سرمایه‌ای که برای ترید لازم دارید را در آن‌ها واریز کنید.

  • صرافی MEXC: صرافی MEXC با طیف گسترده‌ای از توکن‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌تواند برای کسانی که تمایل دارند روی توکن‌های تازه وارد کار کنند مناسب باشد. اما توجه داشته باشید که دارایی‌های تازه وارد به دلیل عمق کم بازار ممکن است دچار نوسانات زیادی شوند. پشتیبانی خوب، زیرساخت قدرتمند و رابط کاربری ساده در محیط گوشی و دسکتاپ از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی است.
  • صرافی بینگ ایکس (BingX): این صرافی با ساده سازی محیط ترید توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. صرافی بینگ ایکس از طیف قابل قبولی از ارزهای دیجیتال در بخش فیوچرز پشتیبانی می‌کند و برای انجام چنین معاملاتی مناسب است. زیرساخت مناسب، پشتیبانی آنلاین و رابط کاربری جذاب و ساده از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی است.
  • صرافی OKX: این صرافی که به نظر می‌رسد مشکلی هم با فعالیت ایرانی‌ها نداشته باشد، از صرافی‌های مطرح و برجسته در دنیای کریپتو محسوب می‌شود. این پلتفرم شریک تجاری برندهای بزرگی شده و روابط بین المللی خود را در سال‌های اخیر گسترش داده است. صرافی OKX با داشتن تعداد زیادی از رمز ارزها در بخش فیوچرز خود و همچنین زیرساخت قدرتمند می‌تواند یک گزینه عالی برای انجام معاملات فیوچرز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد