جستجو در بیتفا
  • کیف پول تراست ولت (Trust wallet) چیست؟
  • آموزش ساخت کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • اضافه کردن توکن به تراست والت (Trust Wallet)
  • نحوه ارسال و دریافت ارزدیجیتال در تراست والت
  • امنیت در کیف پول تراست والت
  • نحوه‌ی کار با Swap در تراست والت
  • آموزش استیک کردن در کیف پول تراست والت
  • دانلود کیف پول تراست والت
  • مزایا و معایب کیف پول تراست ولت
  • مزایای کیف پول تراست ولت
  • معایب کیف پول تراست ولت
  • تراست ولت توکن (TWT)
  • جمع‌بندی
آموزش کیف پول تراست ولت Trust Wallet

آموزش کیف پول تراست ولت Trust Wallet

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
۹ دقیقه
۱۹
۲,۸۱۷
توسط :
مائده پیمان

از اولین قدم‌های شروع فعالیت در دنیای رمزارزها، پیدا کردن یک کیف پول ارزدیجیتال امن و کاربردی در میان انبوه گزینه‌های موجود در این بازار است. کیف پول یا ولت (Wallet)، محل نگه داری ارزهای دیجیتال شماست و شما باید در انتخاب آن هوشمندانه عمل کنید. ما در این مقاله به آموزش کیف پول تراست والت Trust Wallet می‌پردازیم و در انتهای مقاله لینک معتبر دانلود آن را قرار دادیم. برای آشنایی با دیگر کیف پول های مناسب برای نگهداری بیتکوین و اتریوم می‌توانید دو مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.
بهترین کیف پول‌های بیتکوین
بهترین کیف پول‌های اتریوم

 

کیف پول تراست ولت (Trust wallet) چیست؟

کیف پول تراست ولت مانند دیگر کیف پول‌های رمزارزی یک رابط میان کاربر و شبکه بلاکچینی است؛ به این منظور که کاربر را به دارایی‌هایی خود بر بستر بلاکچین متصل می‌کند. کیف پول  Trust wallet یک ابزار برای ارسال، دریافت و ذخیره رمزارزهاست؛ این کیف پول نسخه اندروید، نسخه IOS و نسخه افزونه مرورگر دارد، به این منظور که کاربران با هر نوع دستگاهی می‌توانند با این کیف پول کار کنند. علاوه بر موارد ذکر شده از دیگر امکانات این کیف پول می‌توان به استیک تعدادی از رمزارزها، مرورگر داخلی و ذخیره آدرس کیف پول‌های منتخب اشاره کرد

کیف پول غیرمتمرکز تِراست والت که به آن تراست وَلِت هم می‌گویند؛ یک کیف پول غیرمتمرکز برای نگه‌داری و حفظ دارایی های  دیجیتال می‌باشد که امنیت و محیط کاربری آسانش، آن را از دیگر کیف‌پول‌ها متمایز کرده است. این کیف پول با پشتیبانی از ۳۳ بلاکچین و همچنین ۲۵۰ هزار رمزارز، جامعه‌ی بزرگی را جذب خود کرده و با پشتیبانی فعال، آن‌ها را به کاربران دائمی خود تبدیل کرده است. همچنین این والتِ ارزهای دیجیتال، از مرورگرهای DApp پشتیبانی می‌کند و به این صورت به کاربران خود امکان فعالیت برای کسب سود از روش‌های مختلف را می‌دهد. در ادامه‌ی مقاله به آموزش ساخت این کیف پول و کار با قسمت‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

 

آموزش ساخت کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

هنگامی که اپلیکیشن Trust Wallet را برای دستگاه تلفن همراه خود دانلود کردید (جهت دریافت لینک دانلود به انتهای مقاله رجوع کنید)، در صفحه خوش آمدگویی شما با دو گزینه رو‌به‌رو می‌شوید. یکی ایجاد کیف پول جدید Create а new) Wallet) و دیگری گزینه‌ی من از قبل‌تر یک کیف پول دارم (I already have a wallet) می‌بینید. برای شروع گزینه‌ی Create a new Wallet را انتخاب کنید.

کیف پول تراست والت

 بعد از انتخاب گزینه‌ی ایجاد یک کیف پول جدید، صفحه‌ای جدید باز می‌شود که هشدارهایی قبل از نمایش عبارت ۱۲ کلمه‌‌ی ریکاوری را می‌دهد. در این صفحه به شما هشدار داده می‌شود که اگر این کلمات را گم کنید، کل دارایی کیف‌پول شما برای همیشه غیرقابل دسترس ‌میشود. همچنین اگر این کلمات را با دیگران به اشتراک بگذارید، احتمال دارد دارایی‌های شما دزدیده شود و در آخر گوشزد می‌کند که تراست والت (Trust Wallet) هرگز از شما این ۱۲ کلمه را نمی‌خواهد و مراقب کلاهبرداری هایی که به اسم تراست والت سعی در گرفتن این کلمات ریکاوری دارند، باشید.کیف پول تراست والت

این ۱۲ کلمه به عنوان کلمات ریکاوری شناخته می‌شوند که به آن‌ها سِکرِت فرِیز (Secret Phrase)، ریکاوری فرِیز (Recovery Phrase) و سید فریز (Seed Phrase) هم گفته می‌شود. این کلمات برای بازیابی کیف‌پول مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط خود کیف پول ساخته می‌شود که برای شما حکم کلید گاوصندوق را دارند. در واقع هر فردی که به این کلمات دسترسی پیدا کند، به دارایی شما نیز دسترسی خواهد داشت؛ بنابراین باید در محافظت از این کلمات حتماً دقت کنید و در جای امن آن‌ها را بنویسید. پیشنهاد می‌شود آن‌ها را در تلفن هوشمند و کامپیوترها ذخیره نکنید چرا که احتمال هک شدن آن دارند.کیف پول تراست والت

پس از تکمیل این مرحله و ذخیره عبارات بازیابی، برای ادامه روی "Continue" کلیک کنید. در صفحه بعدی از شما خواسته می شود که عبارت بازیابی خود را به همان ترتیبی که آن را ذخیره کرده‌اید وارد کنید و روی "Done" یا "Continue" بزنید. در مرحله‌ی بعدی با پیام ساخت اکانت شما با موفقیت انجام شد، رو به رو می‌شوید که نشان می‌دهد وارد پنل کاربری خود شده‌اید و کیف‌پول شما در تراست والت ساخته شده است.تراست ولت

اضافه کردن توکن به تراست والت (Trust Wallet)

در ابتدا که وارد پنل خود می‌شوید، چند ارز به صورت پیش‌فرض برای شما نمایش داده می‌شود اما اگر بخواهید ارزهای دیگر را به کیف پول خود اضافه کنید، به دو روش امکان پذیر است. اولین روش، شما می‌توانید روی گزینه "Add Tokens" کلیک کنید و رمزارز مورد نظر خود را از آن قسمت انتخاب کنید. 

تراست والت

روش دوم به این صورت است که مشابه عکس زیر روی گزینه بالا، سمت راست کلیک کنید و از آنجا، رمزارز مورد نظر خود را اضافه کنید.

اضافه کردن توکن به تراست ولت

در صورتی که در قسمت سرچ موفق به پیدا کردن رمزارز مورد نظر خود نشدید، مانند عکس زیر میتوانید روی + بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و به صورت دستی مشخصات توکن خود را در قسمت "add custom token" وارد نمایید.

اضافه کردن توکن به والت

 

نحوه ارسال و دریافت ارزدیجیتال در تراست والت

شما در کیف پول تراست والت میتوانید دارایی‌های خود را به راحتی دریافت و ارسال کنید. برای دریافت رمزارز و ورودی، شما باید ابتدا رمزارز مورد نظر خود را به لیست اضافه کنید و سپس آن را انتخاب کنید. برای مثل ما صفحه بیت‌کوین را انتخاب کردیم. برای دریافت بیتکوین شما تنها کافی است روی گزینه‌ی "Receive" بزنید. بعد از آن آدرس والت خود را که زیر QR کد نوشته شده است را با کلیک روی "Copy" ذخیره کنید و برای فردی که میخواهد برای شما رمزارز ارسال کند، بفرستید یا عکس QR کد را بفرستید و به این طریق، بیتکوین خود را در این این آدرس والت دریافت کنید.

دریافت توکن در تراست والت

 

برای ارسال بیتکوین ابتدا روی گزینه " Send" کلیک می‌کنید. در مرحله‌ی بعدی قسمت اول "Recipient Address" شما آدرس کیف‌پولی که قصد ارسال دارید را وارد می‌کنید و یا بعد از کپی ادرس، روی "Paste" کلیک کنید. در مرحله‌ی بعدی در قسمت دوم "Amount BTC" مقدار بیت‌کوینی که قصد ارسال دارید را وارد می‌کنید که در زیر باکس آن معادل دلاری را هم میتونید مشاهده کنید. اگر قصد داشتید کل موجودی کیف خود را ارسال کنید، روی گزینه "Max" بزنید.

 ارسال در تراست والت

در روش دیگر ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در کیف پول تراست والت، شما در صفحه اول والت، روی برای ارسال، گزینه‌ی " Send" و برای دریافت، گزینه‌ی "Receive" را مانند عکس زیر، انتخاب می‌کنید و در صفحه‌ی بعدی اسم رمزارز مورد نظر خود را سرچ و انتخاب کرده و مانند روش قبل ادامه می‌دهید.

انتقال در تراست ولت

امنیت در کیف پول تراست والت

کیف‌پول Trust Wallet یک کیف پول غیرمتمرکز است و این ویژگی به امنیت بالای آن کمک می‌کند چرا که هیچ فردی دیگری جز شما بر دارایی شما، کنترل ندارد و کسی نمی‌تواند وجوه شما را به سرقت ببرد و با ماهیت اصلی بلاکچین که هدف آن ایجاد بستری برای غیر متمرکز شدن اقتصاد جهانی است در یک راستا می‌باشد. این کیف پول دارای یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای است - در ابتدای مقاله درباره‌ی آن صحبت کردیم - که می توانید هر زمان که دستگاه تلفن یا کامپیوتر خود را گم کردید، برای بازیابی کیف پول استفاده کنید. البته از نکات امنیتی مهم، مراقبت از ۱۲ کلمه‌ی بازیابی است چرا که اگر افراد دیگری به آن دسترسی پیدا کنند، به راحتی می‌توانند دارایی شما را تصاحب کنند و در این شرایط سرمایه شما به خطر می‌افتد. از نکات امنیتی مهمی که در کار با اپلیکیشن تراست ولت باید رعایت کنید فعال کردن پسورد برای ورود به کیف پول است. برای این کار ابتدا باید وارد صفحه تنظیمات "Settings" شوید و در قسمت "Security" گزینه‌ی "passcode" را مانند عکس زیر فعال کنید.

 امنیت در تراست والت

با فعال کردن این قسمت و انتخاب پسورد، برای ورود به کیف پول نیاز به وارد کردن پسورد دارید و به این صورت امنیت کیف‌پول شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین فعالیت‌های دیگری مانند جا به جایی دارایی یا دسترسی اتصال به وبسایت‌های مختلف نیازمند پسورد می‌شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های امنیتی که اپلیکیشن Trust Wallet در اختیار کاربران خود قرار داده است، احراز هویت دومرحله‌ای (two-factor authentication) است که پیشنهاد می‌شود آن را هم فعال کنید تا دارایی های شما در امن ترین حالت ممکن قرار بگیرد.

 

نحوه‌ی کار با Swap در تراست والت

اگر قصد دارید رمزارزهای خود را تبدیل کنید و یا با استیبل‌کوین خود قصد خرید رمزارز جدیدی دارید و یا برعکس قصد فروش رمزارز خود و تبدیل آن به استیبل‌کوین دارید، این کار در داخل برنامه تراست والت امکان پذیر است. برای شروع باید داخل صفحه wallet بروید و "Swap" را انتخاب کنید.

 سواپ در تراست والت

در این مرحله، در قسمت اول، You Pay،آن دارایی که قصد تبدیل آن را دارید را انتخاب کرده و مقدار مورد نظر خود را وارد می‌کنید و در قسمت دوم ، You Get، آن دارایی که قصد دریافت آن را دارید وارد می‌کنید. و در انتهای روی Swap کلیک می‌کنید.

سواپ در تراست والت

آموزش استیک کردن در کیف پول تراست والت

استیک کردن در واقع دریافت سود در ازای قفل کردن دارایی است که این فرصت را مکانیزم اجماع اثبات سهام برای کاربران فراهم کرده است. در واقع این بلاکچین‌ها با قفل کردن توکن‌ها، به شما مقداری ارز در ازای پاداش می‌دهند. برای اطلاع بیشتر درباره‌ی این الگوریتم و استیک کردن، اینجا کلیک کنید.

 برای استیک کردن در پلتفرم تراست والت ابتدا قسمت "Discover" بروید و برای مشاهده لیست رمزارزهای قابل استیک، روی فلش رو‌به‌رو Staking کلیک کنید. در صفحه جدید، رمزارزها را همراه با درصد سود سالیانه با نماد APR می‌توانید مشاهده کنید. در نهایت رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استیک در تراست والت

در حال حاضر، در تاریخ آبان ۱۴۰۱، تعداد نه رمزارز که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برای استیک کردن موجود می‌باشد. برای خواندن بیشتر درمورد مفهوم APR اینجا کلیک کنید.

stake در تراست ولت

با توجه به شرایط و تحلیل خودتون می‌تونید یکی از ارزها را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه‌ی آن ارز می‌شوید که ما BNB را انتخاب کردیم. بعد از روی گزینه‌ی "Stake" کلیک کنید. صفحه‌ی جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود. که در قسمت اول "Available" موجودی‌های آن ارز در کیف پول را نشان‌میدهد. در قسمت "Staked" مقدار ارزهای استیک شده‌ی شما را می‌گوید. در قسمت سوم، حداقل مقدار ارزی که باید استیک کنید را نوشته است، در "APR" درصد سود سالیانه استیک نوشته شده و در قسمت آخر  "Lock Time" مدت زمانی که دارایی شما قفل می‌شود و شما حق برداشت و دسترسی نخواهید داشت را می‌بیند که هر چقدر این مدت بیشتر باشد، APR هم بیشتر می‌شود. در انتها رو گزینه‌ی Stake کلیک کنید.

استیک تراست ولت

در مرحله‌ی بعد لیست ولیدیتورها بهتون نمایش داده میشه که باید یکی که بهش اعتماد دارید را انتخاب کنید. برای مثال ما TW که در واقع خود تراست والت هست را انتخاب کردیم. بعد از آن شما کافی‌ است مقدار ارزی که مایل به استیک هستید را وارد کنید و از بالا سمت راست برای ادامه روی "Continue" بزنید

استیک bnb

و در مرحله‌ی آخر به شما جزئیات و هزینه تراکنش نمایش داده می‌شود (مانند عکس زیر) و شما با تایید آن استیک در تراست والت را شروع می‌کنید.

استیک در تراست والت

دانلود کیف پول تراست والت

در حال حاضر پلتفرم کیف پول تراست ولت برای دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است. حتما به این نکته دقت کنید که اپلیکیشنی که دانلود می‌کنید دقیقا خود Trust Wallet باشد و برنامه‌های کلاهبرداری مشابه را به اشتباه دانلود نکنید.  شما می‌توانید برای نگه‌داری امن رمزارزهای خود، این والت را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

 

دانلود تراست والت برای اندروید

دانلود تراست والت برای IOS

 

مزایا و معایب کیف پول تراست ولت

 

مزایای کیف پول تراست ولت

1- نصب این کیف پول آسان است.

2- در این کیف پول امکان استیک کردن بعضی از ارز ها وجود دارد.

3- پشتیبانی از هر دو سیستم عامل اندروید و ios

4- امکان اتصال به صرافی های غیر متمرکز

 

معایب کیف پول تراست ولت

1- امکان هک شدن آن وجود دارد.

2- در صورت فراموشی 12 کلمه کلیدی دارایی شما از دست می‌رود.

3- امنیت کمتر در مقایسه با کیف پول های سخت افزاری

 

تراست ولت توکن (TWT)

Trust Wallet Token یا (TWT) یک توکن ساده BEP-20 است که طیف وسیعی از مزایا و مشوق‌ها را برای کاربران Trust Wallet فراهم می‌کند. Trust Wallet خود یک کیف پول رمزنگاری موبایل است که از ده‌ها دارایی بومی محبوب، علاوه بر توکن‌های محبوب در بلاکچین‌های اتریوم، بایننس و TRON پشتیبانی می‌کند. دارندگان توکن‌های TWT هنگام استفاده از Trust Wallet، از مزایای مختلفی برخوردار می‌شوند، از جمله تخفیف در خرید رمز ارزهای درون برنامه‌ای و استفاده از خدمات صرافی غیرمتمرکز (DEX). دارندگان TWT همچنین می‌توانند در مدیریت Trust Wallet شرکت کنند و می‌توانند در مورد پیشنهادهای به‌روزرسانی Trust Wallet رأی دهند و به شکل‌گیری توسعه برنامه کمک کنند.

 

جمع‌بندی

کیف پول Trust Wallet، یک کیف‌پول غیرمتمرکز رمزارز است که امکان خرید ارزهای دیجیتال را برای افراد فراهم می‌کند. همچنین شما می‌توانید رمزارزهای خود را در این پلتفرم ارسال، دریافت، ترید و ذخیره کنید. در این مقاله به آموزش کامل ساخت اکانت در تراست والت پرداختیم. همچنین به شما آموزش دادیم چطور در این کیف‌پول ارزهای دیجیتال خود را ذخیره، ارسال و دریافت کنید و چطور داخل این اپلیکیشن ترید کنید و با استیک کردن، به درآمد برسید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۱:۲۸
حسام اله دادی
ممنون بابت توضیحاتتون
پاسخ
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۰۱:۴۴
محمد مهدی
سلام وقتتون بخیر.این کیف پول با ما ایرانی ها مشکا خاصی نداره که؟ آیا با آی پی های متفاوت وصل بشیم بعدا مشکل ساز نشه؟ آیا با آی پی خود ایران میشه وصل شد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ ۱۴:۱۶
سیروان امینی
با سلام و درود بعد از خرید ارزها کلا موجودی را از صرافی با خود ارز خریداری شده به کیف پول ها انتقال بدیم ؟؟؟ امکانش هست؟؟ یا پولی که مانده ،
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام بله! میتونید