جستجو در بیتفا
  • پرداخت ۳۷ بیت کوین به عنوان کارمزد در طول استخراج بلاک هاوینگ!
  • دلایل افزایش علاقه نسبت به بلاک 840 هزار شبکه بیت کوین چه بود؟
  • پروتکل Rune عامل اصلی افزایش تراکنش‌های شبکه بیت کوین
بلاک استخراج هاوینگ بیت کوین ۲.۴ میلیون دلار هزینه کارمزد داشته است

بلاک استخراج هاوینگ بیت کوین ۲.۴ میلیون دلار هزینه کارمزد داشته است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
۳ دقیقه
۰
۱۶۶
توسط :
مبین رزمخواه

در روز اجرای هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ هستیم و اطلاعات جذاب زیادی مرتبط با آن منتشر می‌شود. هاوینگ بیت کوین با استخراج بلاک ۸۴۰,۰۰۰ انجام شد و اکنون مشخص شده است که این بلاک، گران‌ترین بلاک استخراج شده تاریخ شبکه بیت کوین بوده است! کاربران شبکه بیت کوین برای اینکه این بلاک را استخراج کنند حدود ۳۷ بیت کوین با ارزش ۲.۴ میلیون دلار در مجموع بابت کارمزد تراکنش‌ها پرداخت کردند. در اخبار بیت کوین به این اتفاق به عنوان رکورد جدید پرداخت هزینه برای یک بلاک شبکه بیت کوین اشاره شده است. در این مقاله نگاهی به این اتفاق جذاب می‌اندازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

پرداخت ۳۷ بیت کوین به عنوان کارمزد در طول استخراج بلاک هاوینگ!

کاربران و استخراج کنندگان شبکه بیت کوین برای اینکه سهمی در ثبت بلاک تاریخی هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ داشته باشند، برای تراکنش‌های خود بیش از ۳۷.۷ بیت کوین به ارزش بیش از ۲.۴ میلیون دلار پرداخت کردند.

در ساعت ۳:۳۹ دقیقه بامداد دیشب به وقت تهران، شرکت استخراج بیت کوین ViaBTC موفق شد تا بلاک ۸۴۰,۰۰۰ را در شبکه بیت کوین استخراج کند و پروتکلی که پاداش ماینرها را از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ کاهش می‌داد به اجرا درآمد.

بلاک 840 هزار بیت کوین به دلایلی یکی از محبوب‌ترین بلاک‌هایی بود که ماینرها تلاش داشتند آن را استخراج کنند. در ادامه دلایل این علاقه را مرور می‌کنیم و به برخی از عوامل گران شدن این بلاک اشاره خواهیم کرد.

هاوینگ بیت کوین 2024

دلایل افزایش علاقه نسبت به بلاک 840 هزار شبکه بیت کوین چه بود؟

بلاک ۸۴۰,۰۰۰ به دلیل اینکه کاربران شبکه در هنگام استخراج آن هزینه‌های زیادی بابت تراکنش پرداخت کرده بودند توسط بسیاری از فعالان این صنعت دنبال می‌شد و برای استخراج آن تلاش می‌کردند. مکانیزم اهدای پاداش استخراج بیت کوین به این صورت است که علاوه بر پاداش استخراج، هزینه‌هایی که برای کارمزد شبکه از زمان استخراج بلاک قبلی تا لحظه ثبت بلاک جدید نیز به ماینری که توانسته باشد آن را استخراج کند پرداخت می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که توسط mempool.space منتشر شد، ViaBTC توانست علاوه بر پاداش استخراج خود که ۳.۱۲۵ بیت کوین بود، ۳۷.۷ بیت کوین دیگر نیز دریافت کند! اما دلیل افزایش کارمزدهای شبکه بیت کوین چه بود؟ در ادامه سعی می‌کنیم نگاهی به مهم‌ترین دلایل ارائه شده برای این اتفاق اشاره کنیم.

 

پروتکل Rune عامل اصلی افزایش تراکنش‌های شبکه بیت کوین

عمده این تلاش‌ها و کارمزدهای پرداختی از طرف افرادی صورت گرفت که به دنبال ثبت کتیبه‌ها یا اینسکریپشن‌های خود در شبکه بیت کوین و روی بلاک هاوینگ بودند. اردینال‌های بیت کوین و پروتکل جدیدی با نام Rune که توسط شخصی به نام Casey Rodmarmor ایجاد شد مهم‌ترین دلیل افزایش کارمزدهای شبکه بیت کوین شناخته شده‌اند.

هاوینگ بیت کوین 2024

پروتکل Rune به عنوان یک روش جدید و مقرون به صرفه برای ایجاد توکن در شبکه بیت کوین شناسایی می‌شود. این روش بهینه‌تر از استاندارد BRC-20 عمل می‌کند و متودی مشابه اردینال‌ها برای استقرار روی بلاکچین بیت کوین دارد.

البته Rune مانند اردینال‌ها از شبکه بیت کوین برای ثبت فعالیت‌ها استفاده می‌کند و به همین کاربرانش باید کارمزد خود را به بیت کوین بپردازند. تفاوت عمده بین Rune و استاندارد BRC-20 در این است که Rune از یک مدل خروجی تراکنش خرج نشده (UTXO) برای «حک کردن» توکن‌های جدید در شبکه بیت‌کوین استفاده می‌کند. طبق توضیحات ارائه شده توسط Rodarmor، این روش برخلاف مدل ایجاد "کتیبه‌ها" است که در اردینال استفاده می‌شود.

با این حال همه این اتفاقات باعث شد تا گران‌ترین بلاک شبکه بیت کوین در هاوینگ ۲۰۲۴ به ثبت برسد. واکنش کاربران به هاوینگ و همچنین واکنش نمودار بیت کوین به آن تا کنون چندان شدید نبوده و به نظر می‌رسد روند عادی بیت کوین همچنان ادامه دارد. در این روزها ممکن است شاهد فروش ماینرها، ارسال بیت کوین به صرافی‌های متمرکز و یا خلاف آن، خارج شدن حجم عظیمی از بیت کوین از صرافی‌ها باشیم. به هر حال توصیه ما این است که برای هر اتفاقی استراتژی معاملاتی خود را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فعالیت در بازار بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد