جستجو در بیتفا
  • اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟
  • نقشه راه اوندو
  • تأسیس پروژه در سال ۲۰۲۱
  • هدف اصلی اوندو
  • اوندو فایننس چگونه کار می‌کند؟
  • بررسی تاریخچه و بنیان‌گذاران Ondo Finance 
  • ارز دیجیتال Ondo چیست؟
  • کاربردهای ارز دیجیتال Ondo
  • شرکت در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) و ارائه پیشنهادات
  • تخفیف در میزان کارمزد و دسترسی به محصولات و ویژگی‌های جدید پروژه
  • جوایز استیکینگ
  • توکنومیک ارز دیجیتال Ondo
  • تفاوت توزیع وکنومیک ارز دیجیتال ONDO با سایر توکن‌های دیگر چیست؟
  • نحوه توزیع توکنومیک ارز دیجیتال ONDO چگونه است؟
  • بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال Ondo
  • بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال Ondo
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallet)
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallet)
  • صرافی‌ها (Exchanges)
  • آینده ارز اوندو چگونه پیش‌بینی می‌شود؟
  • ارز دیجیتال Ondo یک نوآوری منحصر‌به‌فرد در حوزه دیفای است
اشتراک گذاری
ارز دیجیتال Ondo چیست؟ آشنایی با پروژه Ondo

ارز دیجیتال Ondo چیست؟ آشنایی با پروژه Ondo

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
۹ دقیقه
۱
۱,۰۰۳
توسط :
ساغر ارژندی

اوندو فایننس (Ondo Finance) یک پروتکل مالی مبتنی بر بلاک ‌چین است که به توکن‌سازی از دارایی‌ها در دنیای واقعی کمک می‌کند. ارز دیجیتال Ondo نیز به عنوان توکن اصلی این پروتکل عمل می‌کند.

پروتکل‌های بلاک ‌چین مالی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌توانند باعث تحول در سیستم مالی سنتی شوند. به کمک فناوری بلاک‌چین، محصولات مالی در دسترسی عموم قرار می‌گیرند و افراد می‌توانند به‌راحتی به خدمات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. یکی از این سیستم‌های مالی، Ondo Finance است. این سیستم مالی ویژگی‌های کاربردی متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای Ondo Finance، ما را در ادامه این مطلب از بیتفا همراهی کنید.

اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟

اوندو فایننس (Ondo Finance) یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز است که از فناوری بلاک چین برای تبدیل دارایی‌های واقعی (RWA) به توکن استفاده می‌کند. هدف اوندو فایننس این است که محصولات، مانند صندوق ETF اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت بلک ‌راک (BlackRock) را به دسترس همه قرار دهد.

با تأکید بر اظهارات لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک ‌راک، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به عنوان اولین گام در راه‌اندازی انقلاب تکنولوژیک در بازارهای مالی مطرح شده‌اند و گام دوم، توکن سازی از تمام دارایی‌های مالی است. این اظهارات تأثیر چشمگیری بر پلتفرم‌های توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی (RWA) مانند اوندو فایننس دارد.

Ondo Finance با توکن‌سازی محصولات مالی سنتی، مانند صندوق ETF اوراق قرضه دولتی آمریکا، آن‌ها را به دنیای بلاک چین وارد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، توکن OUSG، که پرچم‌دار Ondo است، یک توکن مبتنی بر صندوق ETF اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت بلک‌راک محسوب می‌شود. با سپرده‌گذاری در پلتفرم Ondo با حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا در قالب USDC، می‌توانید مالک این توکن شوید؛ یعنی شما نوعی اوراق قرضه دولتی آمریکا را به صورت توکن در کیف پول خود دارید. این دستاورد، اوندو فایننس را به رقیب مستقیم پروتکل‌های مهمی همچون Franklin Templeton Benji Investments ،Mountain Protocol و Maple Finance تبدیل می‌کند.

اوندو فایننس (Ondo Finance) چیست؟

نقشه راه اوندو

نقشه راه اوندو، افزایش و گسترش فعالیت‌های این پروژه را در حوزه مالی غیرمتمرکز و توکن‌سازی دارایی‌های نشان می‌دهد.

تأسیس پروژه در سال ۲۰۲۱

از زمان تأسیس این پروژه در سال ۲۰۲۱، اوندو فایننس موفق به منتشر کردن اوراق بهادار توکن شده بر اساس ETF خزانه‌داری ایالات متحده شده است. این پروژه همچنین قصد دارد اوراق بهادار عمومی بیشتری را به بلاک چین اضافه کند که یکی از آنها USDY است.

هدف اصلی اوندو

هدف اصلی این پروژه، افزایش پذیرش آن است. اوندو قصد دارد بازاریابی گسترده‌تری برای سیستم خود را آغاز کند. در نهایت، این پروژه برای جذب کاربران بیشتر تلاش می‌کند و قصد دارد دارایی‌های توکن شده را به یکی از انواع سرمایه‌گذاری‌های پیشرو در وب ۳ تبدیل کند.

اوندو فایننس چگونه کار می‌کند؟

اوندو فایننس به عنوان یک سیستم مبتنی بر بلاک چین، با استفاده از دارایی‌های توکنیزه عمل می‌کند. در این سیستم، اوندو با شرکت‌های معتبر مانند BlackRock و Pimco همکاری کرده و سهام ETFهایی که توسط این شرکت‌ها مدیریت می‌شوند را خریداری می‌کند. این ETFها نماینده اوراق بهادار از صندوق‌های بازار پولی دولتی و اوراق قرضه شرکتی پر بازده هستند.

با استفاده از سیستم بلاک چین، اوندو سهام این دارایی‌های سنتی را توکنیزه کرده و به صورت توکن‌ می‌دهد. ارزش هر توکن بر اساس ارزش واقعی دارایی‌ها تغییر می‌کند. کاربران می‌توانند این دارایی‌های واقعی توکن شده را از طریق پلتفرم Ondo برای معامله در بازارهای مالی خریدوفروش کنند، بدون اینکه نیاز به خرید ETF از طریق یک مدیر صندوق سنتی داشته باشند. این فرایند امکان دسترسی آسان‌تر و مستقیم‌ به دارایی‌های مالی برای کاربران را فراهم می‌کند و از پیچیدگی‌های مربوط به معاملات مالی سنتی کاسته می‌شود.

اوندو فایننس چگونه کار می‌کند؟

بررسی تاریخچه و بنیان‌گذاران Ondo Finance 

پروژه اوندو فایننس توسط ناتان آلمن (Nathan Allman)، فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، که در زمینه‌های اقتصادی و تجارت تخصص داشته، تأسیس شده است. آلمن تجربه‌های گوناگونی را در شرکت‌های مالی سنتی معتبر مانند Goldman Sachs و ChainStreet Capital کسب کرده و در طول این مسیر، با ارزهای دیجیتال آشنا و به آن‌ها علاقه‌مند شده است.

آلمن در زمانی که در این صنعت فعالیت می‌کرد، متوجه شد که توسعه و نوآوری در حوزه مالی امری ضروری و مهم است. با این‌حال، با وجود پتانسیل بزرگی که برای تکنولوژی کریپتو وجود داشت، بسیاری از مؤسسات مالی هنوز به روش‌های قدیمی و محدود خود پایبند بودند. آلمن با توجه به این نیاز و شکاف بین بازارهای مالی سنتی و دنیای مالی وب ۳، تصمیم به تأسیس Ondo به عنوان یک پلتفرم نوآورانه و پیشرو در این حوزه گرفت.

با تلاش‌های آلمن و تیم او، اوندو توانست با جذب سرمایه از شرکای معتبر، مبلغی بالغ بر ۲۴ میلیون دلار جمع‌آوری کند. برخی از این شرکت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • Pantera
  • Wintermute
  • Coinbase
  • Ventures

ارز دیجیتال Ondo چیست؟

ارز دیجیتال Ondo، توکن حاکمیتی پلتفرم اوندو است و به دارندگان این توکن اجازه می‌دهد آینده سازمان خودمختار غیرمتمرکز Ondo DAO را تعیین کنند و امکان دسترسی دسترسی به امور مالی در سطح نهادی را بدهند.

سازمان خودمختار غیرمتمرکز Ondo برای دارندگان توکن ONDO امتیازات خاصی در نظر گرفته است. این امتیازات شامل موارد زیر هستند:

  • مدیریت خزانه دارایی
  • هماهنگی صدور توکن ONDO
  • تصمیم‌گیری در مورد وثیقه‌های دارایی

اوندو فایننس برای اولین‌بار توکن ONDO را در ژانویه ۲۰۲۴ با ارزش بازار ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا عرضه کرد. به نقل از The Block، ارزش بازار ONDO تنها چهار روز پس از عرضه آن تقریباً سه برابر شد و به حدود ۴۳۷ میلیون دلار آمریکا رسید.

این افزایش قابل‌توجه قیمت توکن ONDO، اوندو فایننس را به عنوان یکی از پروتکل‌های پیشرو در RWA بر اساس ارزش بازار تبدیل کرد. از تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴، قیمت توکن ONDO به ۰.۲ دلار آمریکا و ارزش بازار آن به حدود ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا رسید و Ondo را در رتبه ۱۵۵ کوین مارکت کپ قرار داد.

ارز دیجیتال Ondo چیست؟

کاربردهای ارز دیجیتال Ondo

ارز دیجیتال Ondo در اکوسیستم اوندو فایننس، کاربردهای متنوعی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

شرکت در سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) و ارائه پیشنهادات

 دارندگان توکن ONDO می‌توانند در رای‌گیری‌ها مربوط به مسیر آینده، توسعه و تخصیص منابع پروتکل مشارکت کنند. این رای‌گیری‌ها برای مواردی شامل تصمیم‌گیری در مورد در نظر گرفتن ویژگی‌های جدید، مشارکت‌ها و مدیریت صندوق پول انجام می‌شوند. از طرفی دارندگان ONDO می‌توانند پیشنهاداتی برای DAO ارائه داده و به آن‌ها رای دهند. این شرایط به آنها امکان می‌دهد به شکلی فعال در تصمیم‌گیری‌ها و شکل‌دهی آینده پروژه اوندو فایننس مشارکت داشته باشند.

تخفیف در میزان کارمزد و دسترسی به محصولات و ویژگی‌های جدید پروژه

با توکن ONDO، کارمزد کمتری برای استفاده از خدمات پروتکل‌ Ondo پرداخت می‌شود که این امر برای کاربران مزیت قابل توجهی ایجاد می‌کند. دارندگان این توکن به محصولات یا ویژگی‌های جدید پروژه قبل از اینکه به صورت عمومی عرضه شود، دسترسی دارند که برای آنها مزیت رقابتی به همراه خواهد داشت.

جوایز استیکینگ

با استیک کردن توکن‌ها برای مدت معین، دارندگان این توکن می‌توانند ارز دیجیتال Ondo به دست آورند و با سرمایه‌گذاری بیشتر، مشارکت خود را در پروژه بیشتر کنند.

کاربردهای ارز دیجیتال Ondo

توکنومیک ارز دیجیتال Ondo

توکنومیک ارز دیجیتال ONDO برای پروتکل Ondo Finance طراحی شده است. اولین نکته مهم در مورد توکنومیک ONDO این است که این توکن برای رأی دادن در سازمان خودمختار غیرمتمرکز Ondo DAO استفاده می‌شود. این بخش شامل ۱۰ میلیارد توکن ONDO است که به صورت تدریجی در طول سال ۲۰۲۴ آزاد خواهد شد.

تفاوت توزیع وکنومیک ارز دیجیتال ONDO با سایر توکن‌های دیگر چیست؟

در تفاوت با بسیاری از توکن‌های دیگر، ONDO برنامه توزیع پیچیده‌ای ندارد. به‌جای آن، شبکه ONDO قصد دارد به سازمان خودمختار غیرمتمرکز Ondo DAO اجازه دهد تا در مورد طرح‌های توزیع مختلف رأی داده و بتواند برنامه‌های توزیع را در طول زمان تغییر دهد.

نحوه توزیع توکنومیک ارز دیجیتال ONDO چگونه است؟

نحوه توزیع توکنومیک ارز دیجیتال ONDO به این شکل است که ۱۶ درصد از کل توکن‌ها به سرمایه‌گذاران اختصاص یافته است، درحالیکه توزیع مابقی به پیشنهادات بعدی سازمان خودمختار غیرمتمرکز Ondo DAO واگذار خواهد شد. این ساختار توکنومیک برای شفافیت و مشارکت اعضای اکوسیستم Ondo Finance در فرآیند تصمیم‌گیری و توزیع مناسب توکن ONDO طراحی شده است، تا بتواند به بهترین شکل ممکن از منافع تمامی اعضا دفاع کند.

توکنومیک ارز دیجیتال Ondo

بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال Ondo

با توجه به اینکه ارز دیجیتال ONDO در صرافی‌های مختلفی لیست شده است، انتخاب بهترین صرافی برای خرید آن از بین این گزینه‌ها به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. با این حال، همیشه توصیه می‌شود از صرافی‌های معتبر و شناخته‌شده برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنید تا از امنیت و قابل اطمینان بودن صرافی در هنگام خرید ارز دیجیتال اوندو مطمئن باشید.

در میان بهترین صرافی‌ها برای خرید ارز دیجیتال Ondo می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بایننس (Binance)
  • کوین‌بیس (Coinbase)
  • هوبی (Houbi)
  • کراکن (Craken)

این صرافی‌ها گزینه‌های معتبر و معروف در صنعت ارزهای دیجیتال بوده و از لحاظ امنیت و شفافیت بسیار مورد اعتماد هستند. بنابراین، می‌توانید به راحتی به این صرافی‌ها برای خرید ONDO مراجعه کنید.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال Ondo

اگر قصد دارید ارز دیجیتال ONDO را در یک کیف پول امن و قابل اعتماد نگهداری کنید، گزینه‌های متعددی خواهید داشت. بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال Ondo به شرح زیر هستند:

کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware Wallet)

این نوع کیف پول‌ها امنیت بالایی دارند، زیرا کاملاً آفلاین عمل می‌کنند و به اینترنت دسترسی ندارند. بین کیف پول‌های سخت‌افزاری، Ledger Nano S و Trezor Model T معروف‌ترین و پر کاربردترین موارد هستند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری (Software Wallet)

این نوع کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت کمتری دارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. بین کیف پول‌های نرم‌افزاری، Exodus و Metamask به عنوان گزینه‌های محبوب و معتبر شناخته می‌شوند.

صرافی‌ها (Exchanges)

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات کیف پول را نیز ارائه می‌دهند که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای معامله‌گران و ترید‌های روزانه باشند. کوین بیس یکی از صرافی‌هایی است که خدمات کیف پول را ارائه می‌دهد و معمولاً به عنوان یک گزینه مناسب برای معامله‌گران روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید اوندو از صرافی

آینده ارز اوندو چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

با تمرکز بر محصولات مالی نهادی و همکاری‌های صنعتی،Ondo Financeقرار است نقش مهمی در آینده دنیای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایفا کند. این پلتفرم، با توجه به افزایش محبوبیت توکن‌سازی دارایی‌های سنتی، در شکل‌دهی به آینده مالی بازارها و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، نقش مهمی خواهد داشت.

از زاویه دید گسترده‌تر، Ondo Finance یکی از پیشگامان این حوزه است. در صورت تطبیق این شبکه با مسائل مربوط به قوانین و مقررات و بلوغ صنعتی در بازارهای مالی، این پلتفرم نوآورانه پتانسیل ایجاد روندی جدید را در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد داشت. به طور کلی، با توجه به تحولات مستمر در صنعت DeFi و تلاش‌های Ondo، آینده این پلتفرم فرصت‌های زیادی برای طرفداران حوزه مالی غیر متمرکز به همراه دارد.

ارز دیجیتال Ondo یک نوآوری منحصر‌به‌فرد در حوزه دیفای است

با تمرکز بر محصولات و خدمات مالی در سطح سازمانی، ارز دیجیتال Ondo محصولاتی مانند OUSG را به عنوان یک نماینده از ETF iShares Short Treasury Bond BlackRock معرفی کرده است. اگرچه Ondo Finance در مسیری به سوی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی در یک محیط دیفای پیش می‌رود، اما همچنان با چالش‌های متعددی روبرو است. این چالش‌ها شامل مسائل پیچیده نظارتی، دسترسی محدود سرمایه‌گذار به دارایی‌های OUSG و OMMF و نیاز به آموزش کاربران در مورد استفاده از محصول و خطرات مرتبط با دارایی‌ها در Ondo Finance می‌شود. با این حال، پروژه اوندو آینده روشنی در پیش دارد و یک پروژه نوآورانه در این حوزه خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد