جستجو در بیتفا
  • افزایش ارزش کل پروژه‌های بلاکچین مرتبط با هوش مصنوعی
  • دیدگاه تحلیل‌گر کوین‌بیس در رابطه با هوش مصنوعی
  • حمایت بوترین از یکپارچه‌سازی  هوش مصنوعی
  • سخن پایانی
افزایش قیمت توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی - بررسی دیدگاه تحلیل‌گر کوین بیس

افزایش قیمت توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی - بررسی دیدگاه تحلیل‌گر کوین بیس

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
۳ دقیقه
۰
۴۰۳
توسط :
رومینا میرفتاحی

توکن‌های هوش مصنوعی مانند Akash و Render از ابتدای سال افزایش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند و هر دو از رشد 54 درصدی بیت‌کوین پیشی گرفتند. Akash با افزایش 146 درصدی و Render نیز با افزایش 99 درصدی توجه بسیاری به خود جلب کردند؛ با این حال، دیوید هان، تحلیلگر کوین‌بیس اشاره کرده است که با وجود افزایش‌های چشمگیری که توکن‌ها تجربه کردند اما همچنان آینده این پروژه‌ها نامشخص است.

افزایش ارزش کل پروژه‌های بلاکچین مرتبط با هوش مصنوعی

بر اساس داده‌های به دست آمده از سایت معتبر CoinGecko، پروژه‌های بلاکچین مرتبط با هوش مصنوعی در سال جاری از نظر ارزش کل، به 26 میلیارد دلار افزایش یافته‌اند و قیمت توکن این پروژه‌ها از میزان رشد قیمت بیت کوین پیشی گرفته ‌است. جالب است بدانید حدود 30 درصد از این افزایش که سهم قابل توجهی به حساب می‌آید با افزایش سهام Nvidia مصادف شد، دقیقا همان روز! دیوید هان، تحلیلگر تحقیقاتی در Coinbase، تاکید  دارد که افزایش قیمت توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است بیشتر ناشی از تبلیغات باشد تا کاربرد یا استفاده واقعی آن‌ها.

دیدگاه تحلیل‌گر کوین‌بیس در رابطه با هوش مصنوعی

بدیهی است که توکن‌های هوش مصنوعی نیز همانند سایر توکن‌ها از احساسات صعودی موجود در بازار ارزهای دیجیتال  سود می‌برند و انتشار اخبار مرتبط با هوش مصنوعی روی روند رشدشان تاثیرگذار است، اما دیوید هان(David Han)، تحلیلگر کوین بیس،  تأکید دارد که توجه فعلی به توکن‎‌های هوش مصنوعی بیش از حد است. او معتقد است این آمار انتزاعی و اغراق آمیز است و ممکن است ارقامی که طبق آمار به دست می‌آید صرفا جهت جلب توجه باشد. او می‌گوید "افزایش قیمت اخیر مشاهده شده این توکن‌ها ممکن است بیشتر ناشی از تبلیغات باشد تا کاربرد یا استفاده واقعی آن‌ها."

او به صراحت بیان کرد که دلیل توجه شدید اخیر کاربران حوزه کریپتو به توکن های مبتنی بر هوش مصنوعی به دلیل تازگی و جذابیت صنعت AI و تمرکز گسترده‌ای است که اخیراً متوجه این صنعت شده است. به زبان ساده، دیوید هان معتقد است که در کوتاه مدت یا میان مدت، زملانی که توجه از روی این توکن‌ها برداشته شود و از تازگی خود بیفتند و جذابیت سابق را برای کاربران نداشته باشند، تقاضا برای این توکن‌ها کم خواهد شد و ممکن است خیلی زود به‌طرز باورنکردنی سقوط کنند و بی‌ارزش شوند.

افزایش اخیر قیمت توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی

هان در گزارش خود چالش‌های خاصی که توکن‌های هوش مصنوعی مانند Akash Network با آن مواجه هستند، مطرح کرد. او اظهار کرد که این سیستم نیز مشابه آمازون و گوگل با استفاده از قدرت محاسباتی کاربران برای رایانش ابری در ازای پرداخت، عمل می‌کند، که اخیراً شاهد افزایش استفاده از سوی کاربران بوده است و سعی دارد در آینده نزدیک به چنان قدرتی برسد که بتواند با ChatGPT رقابت کند. با این حال، شبکه Akash با مسائلی مانند کاهش عرضه و تقاضای رو به ‌رو بوده است و باید در استراتژی‌های توزیع توکن خود تجدید نظر کند تا توجه بیشتری را به خود جلب کند.

حمایت بوترین از یکپارچه‌سازی  هوش مصنوعی

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً نسبت به ادغام هوش مصنوعی برای رفع مشکلات در شبکه‌های بلاکچین ابراز خوش بینی کرده است و بنظر می‌رسد بوترین از یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی حمایت می‌کند. بوترین به پتانسیل هوش مصنوعی برای شناسایی و اصلاح کدهای مشکل ساز در شبکه اتریوم تاکید کرده است. او که پیش‌تر ادعا کرده بود هوش مصنوعی می‌تواند به حل مشکلات فنی اتریوم کمک کند، اکنون نسبت به استفاده از آن در جهت کاهش خطرات فنی‌ای که شبکه اتریوم را تهدید می‌کند مشتاق است.

سخن پایانی

بهبود دسترسی به داده‌های بلاکچین برای تفسیر و تحلیل و همینطور تمرکززدایی زیرساخت‌ها از مزایای غیرقابل چشم‌پوشی استفاده از هوش مصنوعی در دنیای رمزارزهاست با این حال، برخی صاحب‌نظران تاکید می‌کنند که باید توجه داشت که هوش مصنوعی هنوز یک ماهیت غیر‌قابل پیش‌بینی است و آینده آن نامشخص است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد