جستجو در بیتفا
  • بیت کوین نیم سرویس چیست؟
  • دامنه های .BTC چگونه کار می‌کنند؟
  • نحوه خرید دامنه بیت کوین
  • ۱.نام دامنه btc. خود را جستجو کنید
  • ۲. یک حساب کاربری ایجاد کنید
  • ۳. نام دامنه مورد نظر خود را خریداری کنید
  • بیت کوین نیم سرویس، تحولی بزرگ در بلاکچین بیت کوین
آشنایی با بیت کوین نیم سرویس (Bitcoin Name Service)

آشنایی با بیت کوین نیم سرویس (Bitcoin Name Service)

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
۵ دقیقه
۰
۱۱۴
توسط :
ساغر ارژندی

بیت کوین نیم سرویس (BNS) به کاربران کریپتو این امکان را می‌دهد که یک نام دامنه .btc قابل شناسایی برای انسان داشته باشند که به کیف پول Web3 آن‌ها پیوند می‌خورد و تجربه استفاده از بیت کوین را در Web3 برای آن‌ها بهبود می‌بخشد. در این این مقاله از بیتفا قصد داریم در مورد سرویس نام بیت کوین (BNS)، نحوه کار دامنه‌های .btc و نحوه خرید دامنه btc صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

بیت کوین نیم سرویس چیست؟

به گزارش کوین دسک (CoinDesk) بیت کوین نیم سرویس یک پایگاه داده نامگذاری غیرمتمرکز است که روی بلاکچین بیت کوین ایمن شده و نام‌های کاربری Web3 ثبت شده توسط Stacks را ارائه می‌دهد. BNS دفترچه تلفن Web3 است و نقشه‌ای بین نام‌های میزبان قابل تشخیص توسط انسان مانند unchained.btc تا آدرس‌های کیف پول الفبایی عددی دست‌وپاگیر فراهم می‌کند.

BNS هدفی مشابه با سیستم نام دامنه (DNS) Web2 دارد. این سرویس یک رابط برای خرید، ثبت، مدیریت و جستجوی نام‌های دامنه فراهم می‌کند. این دو سیستم ممکن است کارکرد یکسانی داشته باشند، اما در ساختار و معماری متفاوت هستند. در جایی که DNS به سرورهای متمرکز وابسته است،BNS  روی سیستم‌های سرور همتا به همتا اجرا می‌شود که به شدت در برابر سانسور، ایمن و مقاوم هستند.

نام‌های BNS دارای سه ویژگی هستند:

  • منحصر به فرد در سطح جهانی
  • معنادار
  • دارای مالکیت قوی

بیت کوین نیم سرویس از امنیت و انعطاف‌پذیری شبکه بیت کوین استفاده می‌کند تا تجربه کاربری یکپارچه را برای کاربران بیت کوین Web3 در اکوسیستم Stacks تسهیل کند و به کاربران امکان ارسال و دریافت STX و همچنین توکن‌ها و NFTهای مبتنی بر Stacked را می‌دهد.

بیت کوین نیم سرویس چیست؟

دامنه های .BTC چگونه کار می‌کنند؟

دامنه btc نوع خاصی از دامنه‌های بلاکچین است که در شبکه بیت کوین به عنوان NFT ثبت و ذخیره می‌شود. دامنه‌های .btc در BNS نگهداری شده و از طریق یک قرارداد هوشمند در Stacks ثبت می‌شوند. دامنه‌ها از ویژگی های امنیتی بیت کوین استفاده می‌کنند و زبان قرارداد هوشمند Clarity را برای ایجاد یک رجیستری نام غیرمتمرکز پیاده سازی خواهند کرد.

مالکیت هر دامنه btc در بلاکچین بیت کوین به صورت هش ثبت شده است. هر دامنه و زیر دامنه در BNS دارای شناسه‌های غیرمتمرکز (DID) است که یک شناسه ابدی برای کلیدهای عمومی ارائه می‌دهد و با سایر سیستم‌هایی که از DID استفاده می کنند سازگار است.

دامنه‌های BTC در یک سلسله مراتب جهانی در سه لایه سازماندهی شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

  1. فضاهای نام
  2. نام‌های BNS
  3. زیر دامنه های BNS

فضاهای نام مشابه دامنه‌های سطح بالای DNS هستند. آنها نام‌هایی در سلسله مراتب هستند که هر کسی می‌تواند ایجاد کند، اما مالک آنها نیست. نام‌های BNS به صورت مستقیم روی بلاکچین ثبت می‌شوند و ایجاد آن‌ها به فضای نامی که شامل نام BNS از قبل موجود است بستگی دارد. رکوردهای زیر دامنه BNS خارج از زنجیره ذخیره می‌شوند و متعلق به کلیدهای خصوصی جداگانه هستند.

شما می‌توانید دامنه‌های btc. را از طریق تراکنش با قرارداد هوشمند BNS در Stacks ثبت کنید. قرارداد هوشمند تضمین می‌کند که دامنه‌های BNS همگام‌سازی شده و با سایر گره‌های Stacks در سراسر جهان تکرار می‌شوند.

دامنه های .BTC چگونه کار می‌کنند؟

نحوه خرید دامنه بیت کوین

قبل از دریافت دامنه btc، به کیف پولی نیاز دارید که از دامنه‌های  پشتیبانی کند. کیف پول‌های Hiro Wallet یا  Xverseگزینه مناسبی برای این کار هستند. همچنین برای خرید دامنه بیت کوین در BNS به ارز STX در کیف پول خود نیاز دارید. دامنه‌های جدید 2 STX قیمت دارن و این هزینه‌ها شامل کارمزد تراکنش نمی‌شود. شما می‌توانید STX را از یک صرافی خریداری کرده و آن را به کیف پول سازگار با Stacks خود ارسال کنید.

مراحل خرید دامنه بیت کوین به شرح زیر است:

۱.نام دامنه btc. خود را جستجو کنید

به https://btc.us/ بروید و نامی را که می خواهید ثبت کنید در نوار جستجو در صفحه اصلی بنویسید. یک پاپ آپ به شما نشان داده می‌شود و موجود بودن یا نبودن نام مورد نظر را اعلام می‌کند. در این پاپ آپ همچنین نرخ دامنه و مدت زمان ماندگاری آن براساس نرخ مورد نظر مشخص می‌شود. (برای هر ۲ STX ، ۵ سال دامنه شما اعتبار خواهد داشت)

۲. یک حساب کاربری ایجاد کنید

اگر نام دامنه شما موجود است، برای شروع خرید دامنه باید یک حساب Stacks متصل به بیت کوین ایجاد کنید. کیف پول سازگار با Stacks خود را برای ورود به سایت متصل کنید.

۳. نام دامنه مورد نظر خود را خریداری کنید

پس از ورود به سیستم، درخواستی برای خرید دامنه .btc که انتخاب کرده‌اید دریافت خواهید کرد. 2 STX را پرداخت کنید و به مدت پنج سال مالک دامنه خواهید بود. معامله با هزینه اندکی گس همراه خواهد بود. پس از تکمیل تراکنش، نام دامنه بیت کوین در کیف پول Stacks شما ظاهر می‌شود.

همچنین می‌توانید دامنه بیت کوین دست دوم در بازارهای ثانویه خریداری کنید. نام‌های BNS به افراد، هویت‌های وب 3 منحصربه‌فردی می‌دهند و انجام تراکنش‌ها را بدون هیچ گونه خطایی آسان‌تر می‌کنند.

نحوه خرید دامنه بیت کوین

بیت کوین نیم سرویس، تحولی بزرگ در بلاکچین بیت کوین

سرویس نام بیت کوین (BNS) یک پیشرفت بزرگ در بلاکچین بیت کوین است و به کاربران وب 3 یک پروتکل نامگذاری غیرمتمرکز برای نام‌ها و آدرس‌هایی که به راحتی قابل شناسایی و قابل خواندن برای انسان هستند ارائه می‌دهد. با ایجاد یک کیف پول سازگار با Stack، شارژ آن با توکن‌های STX و پیروی از دستورالعمل‌های جستجو، ثبت نام و ثبت نام دامنه .btc، می توانید به عصر جدید خدمات نامگذاری بیت کوین بپیوندید.

علاوه بر این، بازارهای ثانویه مانند Gamma.io گزینه‌هایی را برای خرید یا تجارت نام‌های BNS ثبت شده ارائه می‌دهند. بیت کوین نیم سرویس نه تنها استفاده از هویت‌های web3 را ساده می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد دامنه های سطح بالا را به دامنه‌های btc پیوند دهید و آن را به یک دامنه همه‌کاره و قدرتمند برای اکوسیستم بیت کوین تبدیل می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد