جستجو در بیتفا
  • کیف پول کاردانو (Ada) چیست؟
  • معرفی انواع کیف پول‌های کاردانو
  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول اتمیک
  • گواردا ولت (Guarda Wallet)
  • کیف پول‌های اختصاصی کاردانو
  • کیف پول ددالوس ولت (Daedalus Wallet)
  • کیف پول یورویی ولت (Yoroi)
  • بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای آدا
  • کیف پول سخت افزاری ترزور
  • کیف پول کول ولت پرو
  • ذخیره آدا در کیف پول کاغذی
بهترین کیف پول کاردانو در سال 2024

بهترین کیف پول کاردانو در سال 2024

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
۷ دقیقه
۱
۴۹۸
توسط :
مبین رزمخواه

کاردانو یکی از بهترین شبکه‌های بلاکچینی در دنیای ارزهای دیجیتال است که توانسته نوآوری‌های جذابی در زمینه افزایش کاربردهای بلاکچین انجام دهد. شبکه کاردانو در طول سال‌های گذشته توسعه بسیاری خوبی پیدا کرده اما عملکرد توکن بومی آن یعنی آدا (ADA) چندان چشمگیر نبوده است. توکن آدا به دلیل کاربردهای زیادی که در حوزه دیفای (DeFi) و بازار توکن‌های NFT دارد توانسته محبوبیت بالایی بین کاربران کریپتو داشته باشد. برای نگهداری آدا نیاز است تا از یک کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید که قابلیت‌های کاربردی و امنیتی مناسبی داشته باشد. در این مقاله به بررسی بهترین کیف پول کاردانو می‌پردازیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

کیف پول کاردانو (Ada) چیست؟

کاردانو در سال 2015 به عنوان شبکه‌ای برای ایجاد تحول در ساختار ارزهای دیجیتال معرفی شد. مهم‌ترین مشکل ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم در آن زمان از نظر بنیان گذاران کاردانو مقیاس پذیری پایین بود. کاردانو سعی کرد تا با کاهش کارمزد تراکنش‌ها و ایجاد نوآوری‌های جدید این مشکل را حل کند. رمز ارز آدا نیز در ابتدا با استقبال بسیار خوبی از طرف جامعه کریپتو مواجه شد اما به مرور زمان عملکرد قیمتی خوبی از خود به نمایش نگذاشت و بعید به نظر می‌رسد که فعلاً به اوج قیمتی خود برسد.

اما هنوز به دلیل کاربردهای زیاد آدا در حوزه‌های دیفای، اپلیکیشن‌های مختلف بلاکچینی و بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) هنوز عده زیادی در روز از آن استفاده می‌کنند و بسیاری نیز به ذخیره و هولد کردن آن می‌پردازند. برای ذخیره یک ارز دیجیتال هیچ گزینه‌ای بهتر از یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن نیست.

همچنین توجه داشته باشید که بلاکچین کاردانو قابلیت استیکینگ رمز ارز آدا را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است. پس بهتر است برای انتخاب بهترین والت کاردانو به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیا کیف پول مورد نظر قابلیت پشتیبانی از استیک کردن آدا را دارد یا خیر.

امروزه کیف پول‌های زیادی از توکن بومی کاردانو یعنی آدا پشتیبانی می‌کنند. برای انتخاب بهترین والت کاردانو باید با ویژگی‌های کیف پول‌های مختلف آشنا شوید. در ادامه به بررسی بهترین کیف پول‌های موجود برای کاردانو می‌پردازیم و نگاهی به ویژگی‌هایشان می‌اندازیم.

 

معرفی انواع کیف پول‌های کاردانو

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که کاربران شبکه کاردانو می‌توانند از بین کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌های دیجیتال و کیف پول‌های اختصاصی آدا یکی را برای خود انتخاب کنند. در ادامه به صورت مختصر توضیحاتی را در مورد هر کدام از این کیف پول‌ها ارائه می‌کنیم.

  • کیف پول‌های سخت افزاری: کیف پول‌های سخت افزاری بیشترین سطح امنیت ممکن را دارند و مخصوص کسانی است که می‌خواهند حجم بالایی از توکن‌ها را به مدت طولانی نگهداری کنند. این کیف پول‌ها در کنار امنیت بالا نیازمند هزینه اولیه است که ممکن است همین مسئله آن را از گزینه‌های برخی از کاربران کیف پول آدا حذف کند.
  • کیف پول‌های نرم افزاری: کیف پول‌های دیجیتال یا نرم افزاری امنیتی در سطح قابل قبول دارند و می‌توانند برای کاربرانی که به صورت روزانه نیاز دارند تا چندین تراکنش از کیف پول انجام دهند مفید باشد. انجام تراکنش در این ولت‌ها بسیار ساده‌تر از کیف پول‌های سخت افزاری است و اگر نمی‌خواهید برای نگهداری رمز ارزهای خود هزینه زیادی کنید بهترین گزینه می‌تواند استفاده از این کیف پول‌ها باشد.
  • ولت‌های اختصاصی کاردانو: علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد برای انتخاب یک کیف پول آدا می‌توانید به سراغ ولت‌های اختصاصی کاردانو نیز بروید. این ولت‌ها از سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند و به صورت خاص برای کاربران شبکه کاردانو و دارندگان رمز ارز آدا طراحی شده‌اند. اگر کاربر حرفه‌ای شبکه کاردانو هستید توصیه می‌کنیم که کار با این ولت‌های آدا را امتحان کنید.

 

کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتالی بازار است. با توجه به اینکه طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال توسط تراست ولت پشتیبانی می‌شود، می‌تواند یک گزینه عالی برای استفاده به عنوان یک والت کاردانو باشد.

تراست ولت

تراکنش‌های امن و رابط کاربری ساده از قابلیت‌های کلیدی تراست ولت است. همچنین با استفاده از مرورگری که در این ولت تعبیه شده می‌توانید سایت‌های مربوط به حوزه دیفای را باز کنید و با اتصال کیف پول خود در آن‌ها مشغول به فعالیت شوید.

نکته مهم دیگر در مورد تراست ولت این است که این کیف پول از استیک کردن آدا نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با نگهداری توکن‌های آدا خود در محیطی امن، به کسب سود نیز بپردازید. برای دانلود تراست ولت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

کیف پول اتمیک

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) یک ولت دیجیتالی است که برای ذخیره، مدیریت و تبادل طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول به صورت رایگان در دسترس است و می‌تواند بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، مک و لینوکس نصب شود.

در توصیف کیف پول اتمیک، می‌توان به امنیت بالا، پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال، قابلیت تبادل بین توکن‌ها، سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها و پشتیبانی از تراکنش‌های فوری اشاره کرد.

اتمیک ولت

این کیف پول برای ذخیره رمز ارز آدا کاردانو نیز مناسب است و تراکنش‌های آن را پشتیبانی می‌کند. اتمیک می‌تواند یک والت کاردانو مناسب باشد که قابلیت تبدیل آدا به سایر رمز ارزها را نیز  در خود جای داده است. این ولت نیز از قابلیت استیک کردن آدا پشتیبانی می‌کند.

 

گواردا ولت (Guarda Wallet)

گواردا ولت (Guarda Wallet) یک کیف پول چند امضایی با ساختاری غیرحضانتی است. کیف پول‌های غیر حضانتی به ولت‌هایی گفته می‌شود که در آن کلیدهای خصوصی شما به هیچ شخص ثالثی برای نگهداری و حفظ امنیت ارائه نمی‌شود و تنها خودتان مسئول تأمین امنیت دارایی‌های خود هستید.

گواردا ولت از بیش از ۱۰ هزار رمز ارز پشتیبانی می‌کند که آدا نیز در بین آن‌ها قرار دارد. نسخه‌های متفاوتی از این ولت برای سیستم عامل‌های ویندوز، مرورگرهای اینترنت و گوشی‌های هوشمند در دسترس است که می‌توانید به صورت رایگان از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

گواردا ولت

پشتیبانی طیف بسیار گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال باعث شده تا گواردا ولت یک ابزار مناسب برای تبدیل توکن‌ها به یکدیگر باشد که می‌تواند این کار را در کم‌ترین زمان ممکن برای شما انجام دهد. این ولت نیز از قابلیت استیکینگ آدا پشتیبانی می‌کند.

 

تا اینجا به بهترین ولت‌های دیجیتال موجود اشاره کردیم و در ادامه شما را با کیف پول‌های اختصاصی کاردانو آشنا خواهیم کرد.

 

کیف پول‌های اختصاصی کاردانو

برای نگهداری توکن بومی شبکه کاردانو، آدا، می‌توانید از کیف پول‌های اختصاصی که برای آن طراحی شده نیز استفاده کنید. این نوع کیف پول‌های دیجیتال در مقایسه با سایر ولت‌ها از امکانات کمتری برخوردار هستند و بیشتر مخصوص کسانی است که به صورت تخصصی در شبکه کاردانو فعالیت می‌کنند.

در ادامه به دو مورد از این کیف پول‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

کیف پول ددالوس ولت (Daedalus Wallet)

کیف پول Daedalus Wallet یک والت کاردانو است که به صورت اختصاصی برای نگهداری این رمز ارز ساخته و طراحی شده است. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را در یک محل امن نگهداری کنید و تراکنش‌های خود را انجام دهید.

کیف پول ددالوس به صورت اختصاصی برای نگهداری رمز ارز آدا طراحی شده و از سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. این ولت کاردانو تنها در سیستم عامل‌های ویندوز و مک در دسترس است و اپلیکیشن مخصوص موبایل ندارد.

ددالوس ولت

کلید خصوصی در این کیف پول به صورت کامل در اختیار شما قرار دارد و باید در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. از طریق این کیف پول کاردانو، می‌توانید استخرهای استیکینگ (سپرده‌گذاری) رمز ارز آدا را نیز بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کیف پول ددالوس را می‌توانید به ولت‌های سخت افزاری لجر و ترزور نیز متصل کنید تا امنیت دارایی‌های خود را افزایش دهید. این ولت از سایت اختصاصی آن به صورت رایگان قابل دریافت است و می‌توانید به سادگی آن را راه‌اندازی کنید. با کلیک روی این لینک به صفحه دانلود این کیف پول هدایت می‌شوید.

 

کیف پول یورویی ولت (Yoroi)

یورویی ولت (Yoroi Wallet) از بهترین گزینه‌های موجود برای استفاده به عنوان کیف پول کاردانو است. یورویی یک ولت سبک (Light Wallet) برای ذخیره و نگهداری رمز ارز آدا است که به صورت اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

یورویی ولت

همچنین می‌توان یورویی را به عنوان یک افزونه به مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت ادج (Edge) اضافه کرد. این ولت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و کلیدهای خصوصی در آن رمزنگاری شده‌اند. امکان استیک کردن آدا در ولت یورویی وجود دارد و می‌توانید آن را از سایت رسمی یورویی در این لینک دریافت کنید.

 

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای آدا

کیف پول‌های سخت افزاری به دلیل عدم اتصال دائم به شبکه همیشه سطح امنیت دارایی افراد را به حداکثر می‌رسانند. در زمینه کیف پول‌های سخت افزاری که از رمز ارز آدا پشتیبانی کنند تنوع بی شماری وجود ندارد. در بین گزینه‌های موجود می‌توانید از کیف ولت‌های سخت افزاری کول ولت پرو و همچنین ترزور به عنوان کیف پول آدا استفاده کنید. در پایین ویژگی‌های هر یک را به صورت مختصر بیان می‌کنیم.

 

کیف پول سخت افزاری ترزور

ولت سخت افزاری ترزور از مقرون به صرفه‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این کیف پول با پشتیبانی از رمز ارزهای بزرگ بازار مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و همچنین آدا می‌توانید نیازهای شما را تا حد قابل قبولی پاسخ دهد.

کیف پول سخت افزاری ترزور آدا

رابط کاربری آسان و امکان اتصال به کیف پول‌های نرم افزاری مانند ددالوس از مهم‌ترین قابلیت‌های آن به شمار می‌آید. با اتصال آن به کیف پول ددالوس می‌توانید تراکنش‌هایتان را ساده‌تر و با سرعت بیشتری انجام دهید.

 

کیف پول کول ولت پرو

کول ولت پرو یکی از بهترین کیف پول‌های موجود برای ذخیره و نگهداری آدا است. این ولت علاوه بر آدا از ارزهای دیجیتال با استاندارد ERC20 و TRC20 در کنار بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت استیکینگ نیز در آن تعبیه شده تا بتوانید در کنار نگهداری رمز ارزهای خود در بالاترین امنیت ممکن به کسب سود نیز بپردازید.

کول ولت پرو آدا

این ولت پرو دارای رابط کاربری ساده‌ای است که تمامی افراد با هر سطح دانشی از دنیای کریپتو می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند. پس از راه اندازی با استفاده از راهنمای موجود در کیف پول و همچنین پشتیبانی آنلاین می‌توانید مراحل انجام تراکنش‌ها را انجام دهید.

 

ذخیره آدا در کیف پول کاغذی

همان‌طور که می‌دانید امکان ذخیره اکثر ارزهای دیجیتال در یک کیف پول کاغذی نیز وجود دارد. برای آدا نیز چنین امکانی فراهم شده و می‌توانید توکن‌های خود را در یک کیف پول کاغذی ذخیره کنید.

مهم‌ترین مزیت این نوع ولت‌ها این است که به دلیل عدم اتصال به اینترنت امکان هک شدن آن‌ها عملاً وجود ندارد‌. برای ساخت کیف پول کاغذی کاردانو می‌توانید از ولت ددالوس و کیف پول یورویی استفاده کنید.

در زمان اضافه کردن کیف پول جدید در این ولت‌ها اگر گزینه Paper Wallet (کیف پول کاغذی) را انتخاب کنید وارد فرایند ساخت کیف پول کاغذی مخصوص آدا خواهید شد.

ولت کاغذی

برای ساخت کیف پول کاغذی نیاز است تا یک رمز عبور مطمئن و قدرتمند انتخاب کنید. سپس یک آدرس برای واریز آدا برایتان ایجاد می‌شود که می‌توانید توکن‌های خود را به آن ارسال کنید. همچنین ۲۱ کلمه به عنوان کلید خصوصی به شما نمایش داده می‌شود که به صورت فایل PDF برای دانلود در اختیار شما قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که باید از این PDF، کلمات خصوصی و رمز عبور خود به خوبی محافظت کنید. نکته حائز اهمیت این است که دارایی‌های شما در کیف پول‌های یورویی و ددالوس قرار ندارد و تنها با استفاده از این کلمات خصوصی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

پس از ساخت این کیف پول‌ها در کنار ایجاد کلمات خصوصی، یک QR کد برای سهولت در اجرای تراکنش‌ها برای شما ایجاد می‌شود که با اسکن آن به آدرس اختصاصی خود برای واریز آدا هدایت می‌شوید.

استفاده از کیف پول‌های کاغذی امنیت بسیار بالایی دارند اما نیاز است تا دانش کافی در مورد حفظ کلمات خصوصی، اجرای تراکنش‌ها و تعامل با آدرس کیف پول داشته باشید. برای تست این روش توصیه می‌کنیم ابتدا حجم بسیار کمی از توکن‌های خود را در آن قرار دهید و سپس در صورتی که مشکلی در استفاده از آن نداشتید، حجم دارایی‌های آن را افزایش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد