جستجو در بیتفا
  • آشنایی با صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • بررسی کارمزد صرافی BingX
  • کارمزد صرافی BingX برای برداشت وجه و تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس
  • کارمزد صرافی BingX برای معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس
  • کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس
  • نتیجه گیری در مورد کارمزد صرافی BingX
کارمزد صرافی BingX - بررسی کارمزدهای بینگ ایکس

کارمزد صرافی BingX - بررسی کارمزدهای بینگ ایکس

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
۶ دقیقه
۳
۶,۸۸۶
توسط :
تیم بیتفا

میزان کارمزد دریافتی در صرافی‌های مختلف متمرکز ارزهای دیجیتال همیشه متفاوت بوده است. روش انجام معاملات در هر کدام از صرافی‌ها تفاوت‌هایی دارد و این مسئله می‌تواند روی کارمزدها تأثیر داشته باشد. صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز از نظر کارمزدهای پایین در بازار کریپتو است. کارمزد در بینگ ایکس در قسمت اسپات و فیوچرز به اندازه‌ای پایین تعیین شده است که کاربران عملاً نگرانی خاصی از این بابت در انجام معاملات خود پیدا نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کارمزد صرافی BingX بپردازیم و میزان دقیق آن در قسمت‌های مختلف را به اطلاع شما برسانیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز در بازار کریپتو است. این صرافی در سال 2018 در سنگاپور با نام Bingbon تاسیس شد و در سال 2021 با تغییر نام به BingX توانست جهش قابل توجهی در فعالیت‌هایش تجربه کند. در حال حاضر از نظر رده بندی سایت معتبر کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) در بین 30 صرافی بزرگ متمرکز قرار دارد.

حجم معاملات روزانه مناسب در بینگ ایکس باعث شده است تا معاملات کاربران به سرعت و بدون هیچ وقفه‌ای در 24 ساعت شبانه روز به خوبی انجام شود. نقدینگی بالای موجود در این صرافی باعث شد تا بحران‌هایی که بسیاری از کمپانی کریپتویی را با مشکل مواجه کرد، برای بینگ ایکس مشکل خاصی ایجاد نکند.

bingx

صرافی بینگ ایکس در زمینه رابط کاربری، پشتیبانی مناسب و ارائه امکانات به‌روز مانند کپی تریدینگ توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. احراز هویت در بینگ ایکس نیز برای ایرانی‌ها قابل انجام است و می‌توانید با استفاده از مدارک ایرانی مانند کارت ملی و یا پاسپورت مراحل آن را تکمیل کنید. اگر هنوز در این صرافی حساب باز نکردید مقاله "آموزش ثبت نام در صرافی بینگ ایکس" را مطالعه کنید.

یکی از مزیت‌های این صرافی کارمزد صرافی BingX است؛ کارمزدهای صرافی بینگ ایکس بسیار پایین است. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم نگاهی به کارمزد در صرافی BingX داشته باشیم.

 

بررسی کارمزد صرافی BingX

مسئله کارمزدها شاید دغدغه بسیاری از افرادی باشد که قصد فعالیت روزانه در بازار کریپتو دارند. کارمزدهای دریافتی صرافی‌های متمرکز چون به دلار محاسبه می‌شود می‌تواند گاهی برای ما به ارقام قابل توجهی تبدیل شوند. صرافی بینگ ایکس توانسته با پایین نگه داشتن کارمزدهایش در قسمت‌های مختلف، این نگرانی را تا اندازه زیادی برای تریدرها از بین ببرد.

در صرافی‌های ارز دیجیتال برای واریز وجه به حساب کاربران کارمزدی دریافت نمی‌شود اما برای انجام سایر فعالیت‌ها نیاز است که کارمزد پرداخت کنید. کارمزد معاملات مختلف در صرافی بینگ ایکس و همچنین فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌دهید متفاوت است. در ادامه به مواردی که باید برای آن‌ها کارمزد پرداخت کنید اشاره خواهیم کرد.

  • برداشت وجه (Withdrawal)
  • تبدیل ارز (Conversion)
  • انجام معاملات اسپات (Spot Trading)
  • معاملات فیوچرز استاندارد (Standard Futures)
  • معاملات فیوچرز پرپچوال (Perpetual Futures)

در ادامه به میزان کارمزد صرافی BingX خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم توضیحاتی در مورد این نوع عملیات‌ها و کارمزدی که باید بابتشان بپردازید ارائه کنیم.

کارمزد صرافی BingX

 

کارمزد صرافی BingX برای برداشت وجه و تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس

کارمزد برداشت در صرافی‌ها رقم مشخص و ثابتی ندارد و در لحظه انجام تراکنش محاسبه خواهد شد. دلیل آن نیز این است که شبکه‌های مختلف و ارزهای دیجیتال مختلف کارمزدهای مختلفی برای برداشت رمز ارزها دریافت می‌کنند. در شبکه‌های مختلف نیز عواملی مانند شلوغی شبکه، حجم تراکنش و سایر موارد روی هزینه کارمزد و به اصلاح گس فی تأثیرگذار خواهد بود.

استفاده از شبکه‌های لایه دو می‌تواند کارمزد تراکنش‌های کاربران را تا اندازه زیادی کاهش دهد. البته صرافی که قصد استفاده از آن را دارید باید از این شبکه‌ها پشتیبانی کند. صرافی بینگ ایکس از بسیاری از شبکه‌های لایه دو پشتیبانی می‌کند و این مسئله می‌تواند کارمزد پرداختی کاربران را کاهش دهد.

در جدول پایین می‌توانید کارمزد برداشت ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر را در صرافی بینگ ایکس مشاهده کنید.

 

ارز دیجیتال یا توکن شبکه (Network) حداقل واریز (Minimum Deposit) حداقل برداشت (Minimum Withdrawal)
بیت‌کوین (BTC) Bitcoin

BNB Smart Chain (BEP20)

0.0002

0.0002

0.0005

0.00001

اتریوم (ETH) Ethereum (ERC20)

BNB Smart Chain (BEP20)

Arbitrum One

Optimism

ZkSync Era

Linea

Base

0.002

0.002

0.001

0.0009

0.015

0.002

0.01

0.02

0.0005

0.0001

0.0001

0.0003

0.002

0.0001

تتر (USDT) Ethereum (ERC20)

Tron (TRC20)

BNB Smart Chain (BEP20)

Solana

Polygon

Arbitrum One

Optimism

1

1

0.8

0.9

0.9

5

5

25

8

10

1

10

1

1.1

 

توجه داشته باشید که میزان دقیق کارمزد در زمان انجام تراکنش به شما نمایش داده می‌شود. در صورتی که کارمزد تراکنش بالا بود می‌توانید در ساعات آینده دوباره تراکنش خود را انجام دهید.

کارمزد تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس به صورت ثابت و 0.2 درصد از حجم معامله در نظر گرفته شده است. برای تبدیل دلار، یورو و یا تتر به ارزهای دیجیتال و همچنین برای تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر این کارمزد ثابت است و از حجم دریافتی شما کارمزد کاسته خواهد شد.

 

کارمزد صرافی BingX برای معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس

در حوزه انجام معاملات اسپات، صرافی بینگ ایکس کارمزد بسیار کمی را از کاربرانش دریافت می‌کند. در صرافی‌های متمرکز جفت ارزی که قصد انجام معامله روی آن را دارید معمولاً روی کارمزد تراکنش مؤثر است. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کارمزد برای ایجاد کننده تراکنش (Maker) و همچنین کسی که از تقاضای موجود برای تراکنش استفاده می‌کند (Taker) متفاوت است. در صرافی بینگ ایکس برای تیکر و میکر در تعداد بسیار زیادی از جفت ارزهای معاملاتی در قسمت اسپات 0.1 درصد است.

در برخی از ارزهای دیجیتال جدید ممکن است این درصد کمی بیشتر باید اما باز هم به اندازه‌ای نیست که جای نگرانی داشته باشد. کارمزد برای ارزهای دیجیتال مطرح مانند بیت کوین، اتریوم، بی ان بی، ریپل، دوج کوین و کاردانو برای میکر و تیکر 0.1 درصد تعیین شده است.

در ادامه به بررسی کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس می‌پردازیم.

 

کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس

کارمزد صرافی بینگ ایکس

همان‌طور که می‌دانید معاملات فیوچرز در دو نوع فیوچرز استاندارد و پرپچوال انجام می‌شوند. در صرافی‌های مختلف کارمزد این معاملات متفاوت است. در صرافی بینگ ایکس کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد با استفاده از یک فرمول ثابت تعیین می‌شود. فرمول این معاملات برابر است با:

Trading Fee in Standard Futures = 0.0450%

این فرمول مشخص می‌کند برای اینکه کارمزد این معاملات را محاسبه کنید تنها لازم است ارزش کل معامله خود را در 0.0450 ضرب کنید. این فرمول هم برای معاملاتی که به صورت شخصی انجام می‌دهید و هم برای معاملاتی که با استفاده از سیستم کپی تریدینگ صرافی صورت می‌گیرد ثابت است. با باز کردن یک معامله در قسمت استاندارد فیوچرز بینگ ایکس، با مشخص شدن حجم کل معامله فرایند محاسبه کارمزد آغاز می‌شود. اما کارمزد تنها زمانی از حساب شما کسر می‌شود که معامله نهایی شده و پوزیشن را ببندید.

در انجام معاملات فیوچرز پرپچوال، کارمزد دو گروه میکر و تیکر در بینگ ایکس از یکدیگر جدا محاسبه می‌شود. به صورت کلی کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال در صرافی بینگ ایکس برای میکر 0.02 درصد و برای تیکر 0.05 درصد است و برای همه ارزها ثابت است.

نکته دیگری که در انجام معاملات فیوچرز پرپچوال مهم است سطح کاربری شما است. هرچه سطح کاربری بالاتر باشد، کارمزد پایین‌تری از کاربران دریافت می‌شود. در جدول زیر سطح‌های مختلفی که برای کاربران بینگ ایکس در نظر گرفته شده و کارمزد پرداختی را مشاهده می‌کنید.

 

سطح کاربری حجم معاملات 30 روزه بر اساس تتر (USDT) کارمزد میکر

(Maker Fee)

کارمزد تیکر

(Taker Fee)

کاربران عادی (VIP 0) کمتر از 10 میلیون 0.0200 درصد 0.0500 درصد
VIP 1 بیشتر از 10 میلیون 0.0060 درصد 0.0475 درصد
VIP 2 بیشتر از 20 میلیون 0.0040 درصد 0.0425 درصد
VIP 3 بیشتر از 50 میلیون 0.0020 درصد 0.0400 درصد
VIP 4 بیشتر از 100 میلیون 0.0020 درصد 0.0375 درصد
VIP 5 بیشتر از 200 میلیون 0.0015 درصد 0.0350 درصد

 

نتیجه گیری در مورد کارمزد صرافی BingX

با توجه به بررسی دقیقی که در این مقاله از کارمزد صرافی BingX صورت گرفت می‌توانیم بگوییم که انجام معامله در بینگ ایکس کاملاً به صرفه است!

صرافی BingX کمترین کارمزدها را برای انجام معاملات و فعالیت‌های مختلف از کاربران می‌گیرد.

در قسمت‌های مختلف این صرافی، کارمزدها به گونه‌ای تعیین شده است که به راحتی می‌توانید بدون دغدغه خاصی فعالیت‌های دلخواه خود را انجام دهید. اگر قصد انجام فعالیت در این صرافی را دارید و در آن حساب کاربری ندارید، می‌توانید با مراجعه به این لینک و ساخت اکانت در کارمزدهای خود شامل تخفیف نیز شوید.

در نهایت دوباره توصیه می‌کنیم قبل از انجام تراکنش و تأیید نهایی به کارمزد (Fee) توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را در فعالیت خود کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ۲۰:۲۸
حمیده
سوالی داشتم . کارمزد ضرب در کل مارجین میشه یا ضرب در سود و ضرر میشه؟ من اسکلپ کار کردم و ۲ درصد سود ۱/۵ درصد سود و تعداد زیادی سود های کوچک داشتم ولی موجودیم کم شد در حالی ک از هر معامله ۲ یا ۳ دلار سود بود برای من موضوع کارمزد دیگه نمیزاره ادامه بدم
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام کارمزد معاملات فیوچرز از کل مارجین هست و ضریب معاملاتی نیز روش تاثیر گذاره