جستجو در بیتفا
  • فشار فروش GBTC کاهش می‌یابد
  • هاوینگ بعدی بیت کوین
تحلیلگر مشهور: بیت کوین در فاز رالی پیش از هاوینگ قرار دارد

تحلیلگر مشهور: بیت کوین در فاز رالی پیش از هاوینگ قرار دارد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
۲ دقیقه
۰
۲۳۴
توسط :
علی ابراهیمی

قیمت بیت کوین به تازگی از ۵۲٬۰۰۰ دلار عبور کرد و به بالاترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. در حالی که پیش‌بینی‌های مختلفی از روند احتمالی بیت کوین در ماه‌های آتی مطرح شده است، یک تحلیلگر مطرح معتقد است این ارز دیجیتال به فاز افزایش قیمت پیش از هاوینگ وارد شده است.

به نقل از د بلاک، جگ کونر (Jag Kooner)، رییس بخش معاملات مشتقه صرافی بیتفینکس در این رابطه می‌گوید:

روند فعلی بازار با افزایش پیش از هاوینگ که در چرخه‌های قبلی نیز مشاهده شده بود هماهنگ است.

به گفته این تحلیلگر، از لحاظ تاریخی این دوره تقریبا هشت هفته پیش از هاوینگ آغاز شده و طی آن قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:

این رالی پتانسیل این را دارد تا قیمت را از اوج قبلی فراتر ببرد. هفته گذشته مارکت کپ بیت کوین دوباره از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت که این اتفاق عمدتا به خاطر تقاضای ناشی از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین رخ داد.

فشار فروش GBTC کاهش می‌یابد

قیمت بیت کوین

به عقیده کونر، کاهش فشار فروش مرتبط با صندوق GBTC شرکت گری اسکیل و جریان ورودی سرمایه مداوم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری به سایر ETFهای اسپات از افزایش قیمت در هفته‌های اخیر حمایت کرده است.

با این حال، این تحلیلگر معتقد است هنوز ممکن است نشانه‌هایی از بی‌اعتمادی به بازار وجود داشته باشد:

در حالی که الگوهای تاریخی ممکن است چشم‌اندازی از آینده به ما نشان دهند، باید قبول کنیم که هیچ تضمینی برای تکرار آنها وجود ندارد.

کونر با اشاره به اینکه بازار آلت کوین‌ها در شرایط فعلی بسیار برای سرمایه‌گذاران جذاب است افزود:

جریان تدریجی سرمایه به سمت بازار آلت کوین‌ها وجود دارد که با توجه به چرخه‌های گذشته، زمانی که بیت کوین در میانه بازار صعودی به قیمت‌های بالایی می‌رسد معمولا رخ می‌دهد. با این حال، با توجه به تعداد زیاد پروژه‌ها در این چرخه، جریان سرمایه به جای تمام بازار آلت کوین‌ها، به بخش‌های خاصی مثل اکوسیستم سولانا و پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی واریز شده است.

هاوینگ بعدی بیت کوین

هاوینگ بعدی بیت کوین احتمالا در ماه آپریل سال جاری رخ خواهد داد و طی آن پاداش استخراج به نصف کاهش خواهد یافت.

هاوینگ تقریبا هر چهار سال یک بار یا پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلاک رخ می‌دهد. آخرین هاوینگ در سال ۲۰۲۰ رخ داد و طی آن پاداش بلاک از ۱۲.۵ واحد بیت کوین به ۶.۲۵ واحد کاهش یافت.

هاوینگ چهارم بیت کوین پس از استخراج ۸۴۰٬۰۰۰ بلاک در این شبکه رخ می‌دهد و میزان استخراج را از ۶.۲۵ واحد فعلی به ۳.۱۲۵ واحد کاهش می‌دهد. این مکانیسم در کد پروتکل بیت کوین وجود دارد و باعث می‌شود این ارز دیجیتال به مرور زمان کمیاب‌تر شود.

بسیاری معتقدند ترکیب هاوینگ بیت کوین و افزایش تقاضا از جانب ETFهای اسپات می‌تواند با کاهش عرضه، قیمت را در ماه‌های آتی به شدت افزایش دهد. برخی از تحلیلگران حتی معتقدند بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ با توجه به این عوامل و همزمان شدن با چرخه تسهیل کمی فدرال رزرو، بی‌سابقه خواهد بود.

در زمان نگارش این مطلب، هر واحد بیت کوین با قیمت ۵۲٬۲۶۶ دلار معامله می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد