جستجو در بیتفا
  • پادشاه در سراشیبی؛ بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟!
  • هیجان ناشی از خبرهای صندوق ETF بیت کوین در حال محو شدن است!
  • دلایل عملکرد ضعیف بیت کوین چیست؟
  • بررسی معاملات فیوچرز بیت کوین
  • آیا بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟
  • جمع بندی
پادشاه در سراشیبی؛ بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟!

پادشاه در سراشیبی؛ بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
۵ دقیقه
۲
۳۹۶
توسط :
مبین رزمخواه

اطلاعاتی که با بررسی معاملات مشتقات (فیوچرز) بیت کوین به دست آمده نشان می‌دهد که روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال هنوز پا برجاست و فعلاً ادامه‌دار خواهد بود. با وجود اخبار منتشر شده در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین، سرمایه چندانی وارد بازار کریپتو نشده و به نظر می‌رسد بیت کوین در روزهای آینده ریزش بیشتری را نیز تجربه کند. بر اساس گزارشات و تحلیل‌های موجود، بیت کوین به زودی به محدوده قیمتی 22 هزار دلار خواهد رسید. روند ریزشی بازار تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا بیت کوین می‌تواند پس از یک اصلاح قیمتی دوباره روند صعودی جدیدی آغاز کند؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی شرایط نزولی بیتکوین و سناریو‌های موجود برای آن بپردازیم.

 

پادشاه در سراشیبی؛ بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟!

معاملات فیوچرز بیت کوین نشان دهنده این است که تریدرها روی ریزش بیت کوین حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند! معاملات خرید (لانگ - Long) در بازار بیت کوین کاهش چشمگیری داشته و معاملات فروش (شورت - Short) افزایش پیدا کرده است.

با نگاهی به نمودار بیت کوین متوجه این مسئله می‌شویم که تب و تاب ایجاد شده ناشی از پیروزی کمپانی Grayscale در برابر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به سرعت از بین رفت و با تأخیر خوردن تأیید صندوق‌های ETF 7 کمپانی بزرگ، شرایط بیت کوین بدتر از گذشته نیز شده است.

حال اما سؤال اینجاست که آیا واقعاً راه اندازی صندوق‌های ETF می‌تواند فاز صعودی تازه‌ای در بازار بیت کوین ایجاد کند یا خیر؟

 

هیجان ناشی از خبرهای صندوق ETF بیت کوین در حال محو شدن است!

در 18 آگوست، تمام افزایش قیمتی که در بازار بیت کوین به دنبال انتشار خبر درخواست کمپانی BlackRock برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین ایجاد شده بود؛ با رسیدن قیمت اولین ارز دیجیتال بازار به 26 هزار دلار از بین رفت. پس از این اتفاق با پیروزی شرکت گری اسکیل در دادگاه علیه SEC دوباره بیت کوین توانست حرکتی روبه‌بالا داشته باشد؛ اما با رسیدن به مقاومت 28 هزار دلاری دوباره اصلاح قیمتی خود را آغاز کرد.

نمودار بیت کوین

تنها 7 ماه تا هاوینگ بیت کوین فاصله داریم، اما احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به بیت کوین بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار است. شاخص S&P 500 در یک سپتامبر به 4515 رسید که تنها 6.3 درصد با سقف تاریخی خود فاصله دارد. حتی طلا نیز که از اواسط ماه می نتوانسته از سطح 2000 دلار عبور کند، اکنون 6.5 درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد. در این میان بیت کوین در مقایسه با آن‌ها عملکرد بسیار ضعیفی را از خود نشان داده و سرمایه‌گذاران زیادی را ناامید کرده است.

اما دلایل عملکرد ضعیف بیتکوین چیست؟ در ادامه این متن سعی می‌کنیم به آن‌ها اشاره کنیم.

 

دلایل عملکرد ضعیف بیت کوین چیست؟

برخی از تحلیل‌گران اقدامات نظارتی مختلفی که توسط SEC علیه دو صرافی بزرگ بایننس و کوین بیس انجام شد را یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش بیت کوین می‌دانند. علاوه بر این گفته می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات تازه‌ای را در مورد بایننس آغاز می‌کند و اتهاماتی مانند پول‌شویی و نقض قوانین تحریم‌های ایالات متحده توسط این صرافی را به صورت دقیق بررسی خواهد کرد.

موج خوش بینی که با اخبار راه اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیتکوین شکل گرفت به‌مرور زمان از بین رفت و با کاهش قابل توجه تورم آمریکا، بیت کوین جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را از دست داد. علاوه بر این دارایی‌های فدرال رزرو نیز با کاهشی 0.6 تریلیون دلاری به 8.12 تریلیون دلار رسید که نشان دهنده کاهش نقدینگی و در نهایت به ضرر بیت کوین است!

بیت کوین از ماه مارس تا کنون توانسته حمایت 25 هزار دلاری خود را حفظ کند؛ اما با نگاه به معاملات مشتقات بیت کوین متوجه می‌شویم که این حمایت چندان هم قابل اعتماد نیست. در ادامه این مقاله معاملات بازار فیوچرز بیت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیت کوین

 

بررسی معاملات فیوچرز بیت کوین

با نگاه به معاملاتی که در بازار فیوچرز بیت کوین تنظیم شده متوجه این مسئله می‌شویم که خریداران در این بازار قدرت چندانی ندارند. تعداد فروشندگان و تعداد معاملات شورت در بازار بیتکوین افزایش قابل توجهی پیدا کرده که به نظر می‌رسد اصلاح قیمتی شدیدتری در انتظار پادشاه ارزهای دیجیتال باشد.

میانگین قیمت یک دارایی در بازارهای فیوچرز باید بین 5 تا 10 درصد میانگین قیمت سالانه آن باشد تا بتوانیم به آینده آن امیدوار باشیم. در مورد بیت کوین این درصد به 3.5 رسیده که یک نشانه بد و نزولی دیگر برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. کاهش این درصد نشان دهنده کاهش تقاضا برای ایجاد معاملات اهرم دار خرید است.

همه موارد مطرح شده تا کنون سیگنال‌های نزولی بازار بیت کوین را تقویت می‌کنند. آیا بیت کوین به زودی به قیمت 22 هزار دلار خواهد رسید؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

 

آیا بیت کوین 22 هزار دلاری نزدیک است؟

با بررسی اقتصاد کلان، بازار آمریکا و همچنین معاملات فیوچرز بیت کوین متوجه شدیم که سیگنال‌های نزولی بسیار قدرتمندی برای ارزش آن وجود دارد. بسیاری از معامله‌گران در انتظار تأیید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین هستند؛ اما طولانی شدن این انتظار، آن‌ها را خسته و ناامید کرد. همچنین علاقه سرمایه‌گذاران نهادی نیز به بیت کوین کاهش پیدا کرده و قوانین محدود کننده آمریکا مانع از رشد بازار کریپتو شده است.

بیت کوین

با در نظر گرفتن همه این موارد رسیدن قیمت بیتکوین به 22 هزار دلار یک سناریوی جدی است. بسیاری از تحلیل‌گران هدف اصلاح قیمتی بیت کوین را در محدوده 22000 دلار قرار داده‌اند. البته هنوز مشخص نیست که این محدوده را می‌توان پایان اصلاح قیمتی در نظر گرفت یا پس از رسیدن به 22 هزار دلار باز هم اصلاح شدیدتری در بازار بیت کوین خواهیم دید یا خیر.

 

جمع بندی

اوضاع بیت کوین مدت زیادی است که شکننده و بسیار حساس دنبال می‌شود. نوسانات زیادی در بازار آن شکل گرفته و بسیاری از معامله‌گران از ایجاد یک روند صعودی قدرتمند ناامید شده‌اند. مسئله راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین همچنان می‌تواند محرک خوبی برای بیت کوین باشد؛ اما با توجه به طولانی شدن انتظارها برای تأیید این صندوق‌ها، حتی این احتمال نیز وجود دارد که دیگر تأیید شدن ETFها نیز قدرت چندان زیادی برای تغییر روند نزولی بیت کوین نداشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد