جستجو در بیتفا
  • احتمال ریزش بیت کوین به سطوح پایین‌تر
  • رفتار نهنگ‌های بازار در اصلاح بیت کوین چگونه بوده است؟
  • بررسی رفتار سرمایه‌گذاران خرد در بازار کریپتو
احتمال ریزش بیت کوین به سطوح پایین‌تر؛ رفتار نهنگ‌ها در این شرایط چگونه است؟

احتمال ریزش بیت کوین به سطوح پایین‌تر؛ رفتار نهنگ‌ها در این شرایط چگونه است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
۴ دقیقه
۰
۲۷۸
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در روزهای گذشته فاز اصلاح قیمتی خود را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد به مدت چند روز آینده این روند ادامه داشته باشد. روند صعودی بیت کوین پس از رسیدن قیمت آن به بیش از 44 هزار دلار، تضعیف شد و به در روزهای اخیر حمایت‌های مهمی را از دست داده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 41100 دلار معامله می‌شود و این احتمال وجود دارد که سطوح پایین‌تر را نیز لمس کند. نکته جالب توجه رفتار نهنگ‌ها است که تلاش کرده‌اند با هر اصلاح بیت کوین‌های بیشتری خریداری کنند. ما هر روز در صفحه اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با اولین ارز دیجیتال بازار را بررسی می‌کنیم. در این مقاله خبری به احتمال ریزش بیت کوین و تحلیل رفتار نهنگ‌ها در این شرایط می‌پردازیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

احتمال ریزش بیت کوین به سطوح پایین‌تر

بیت کوین در روز گذشته در عبور از محدوده قیمتی 42300 دلار ناکام بود و از آن زمان شاهد بازگشت قیمت بودیم. در حال حاضر قیمت این ارز دیجیتال در محدوده 41100 دلار قرار دارد. با توجه به ساختار چارت قیمتی به نظر می‌رسد که احتمال رسیدن بیت کوین به محدوده‌های پایین‌تر و حتی زیر 40 هزار دلار نیز وجود دارد.

با این اوصاف یک خط روند نزولی در نمودار بیت کوین به خوبی قابل مشاهده است. با توجه به اینکه این ارز دیجیتال اکنون پایین‌تر از میانگین 100 ساعته خود معامله می‌شود، احتمال رسیدن آن به حمایت‌های پایین‌تر وجود دارد. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 1 ساعته را مشاهده می‌کنید.

احتمال ریزش بیت کوین در نمودار بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین یک مقاومت استاتیک در محدوده 41500 دلاری دارد. برای اینکه سناریو نزولی که در بالا به آن اشاره کردیم نقض شود، لازم است تا این منطقه را با یک کندل مناسب روبه‌بالا بشکند. اگر در چنین کاری موفق نباشد، احتمال رسیدن آن به قیمت‌های 41 هزار دلار، 40800 دلار، 40300 دلار و سپس 40 هزار دلار دور از ذهن خواهد بود.

در صورت ادامه پیدا کردن روند نزولی و از دست رفتن حمایت 40 هزار دلاری، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین تا 38 هزار دلار نیز کاهش پیدا کند.

این کاهش قیمت و یا اصلاحی که در بازار کریپتو صورت می‌گیرد بخش طبیعی و جزئی از چرخه‌های بازار به شمار می‌رود و حتی می‌تواند برای آینده بیت کوین مفید باشد. نکته قابل توجه این است که بتوانید فاز درست بازار را شناسایی کنید و تصمیمات خود را بر اساس آن اتخاذ کنید.

در ادامه به بررسی رفتار نهنگ‌های بازار در شرایط ایجاد شده می‌پردازیم.

 

رفتار نهنگ‌های بازار در اصلاح بیت کوین چگونه بوده است؟

زمانی که ریزش بزرگی در بازار کریپتو شکل می‌گیرد، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دلیل اصلی آن فروش سنگین دارایی‌های نهنگ‌های بزرگ است. این مسئله شاید تا اندازه‌ای درست باشد، اما باید توجه داشت که نهنگ‌ها نیز ممکن است رفتار متفاوتی را از خود نشان دهند.

در روزهای گذشته برخی از نهنگ‌ها حجم بالایی از بیت کوین را به فروش رساندند. اما از آن طرف بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم Glassnode منتشر شد، تعداد آدرس‌های دارای هزار بیت کوین و بیشتر روبه‌افزایش است. این یعنی نهنگ‌ها در حال حاضر از ریزشی که در بازار بیت کوین رخ داده استفاده می‌کنند و در حال خرید پلکانی هستند. در تصویر پایین نمودار نهنگ‌های دارای بیش از هزار بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

رفتار نهنگ بیت کوین در ریزش بیت کوین

اگر این اتفاق ادامه دار باشد، این احتمال وجود دارد که بیت کوین در حمایت‌های کلیدی خود تقویت شده و شاهد بازگشت قیمت آن از سطوح حمایتی باشیم.

در ادامه رفتار سرمایه‌گذاران خرد در بازار کریپتو را بررسی خواهیم کرد.

 

بررسی رفتار سرمایه‌گذاران خرد در بازار کریپتو

در فاز اصلاحی بیت کوین، معمولاً سرمایه‌گذاران خرد و کوتاه مدت دارایی‌های خود را به فروش رسانده‌اند تا از سودی که به دست می‌آورند محافظت کنند. از طرفی با نگاه به میزان بیت کوین‌هایی که به صرافی‌ها ارسال می‌شود متوجه می‌شویم که هنوز موج فروش گسترده‌ای در بازار شکل نگرفته است.

احتمال ریزش بیت کوین

با این اوصاف می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران خرد نیز همگام با نهنگ‌های بازار رفتار می‌کنند و سعی می‌کنند در ریزش‌های رخ داده بیت کوین‎‌های خود را بیشتر کنند. این نکته دوباره احتمال تقویت شدن بیت کوین در حمایت‌هایی که به آن اشاره شد را بیشتر می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست که حمایت جذاب برای اکثر فعالان بازار در کدام قسمت از نمودار بیت کوین قرار دارد. تا اینجای کار اکثر کارشناسان بازار اعلام کرده‌اند که بیت کوین در محدوده 38 هزار دلار ارزش خرید زیادی دارد. اگر این تحلیل بیت کوین درست باشد، بسیاری از افراد تریگر ورود خود را در آن نقطه قرار می‌دهند و احتمال بازگشت بیت کوین از آن محدوده وجود دارد.

در شرایطی که هنوز جو مثبتی در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین وجود دارد و به رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین نیز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، خوش بینی سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین کاملاً مشهود است و به نظر می‌رسد هرچند با شدت کمتر، روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۹:۴۳
علی
سلام جناب شاه نظری من در ایردراپ اتم در ولت کپلر شرکت کردم و اونزمان ۳ اتم طبق آموزشتون استیک کردم ، ایردراپش گیر من هم میاد ؟
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام وقت بخیر. خیر متاسفانه برای این ایردراپ‌ها میزان توکن‌های بیشتری مورد نیاز است.