جستجو در بیتفا
  • افزایش میلیونرهای بیت کوین
  • تأثیر افزایش میلیونرهای بیت کوین بر بازار کریپتو
  • روند روبه‌رشد بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟
افزایش میلیونرهای بیت کوین در سال 2023

افزایش میلیونرهای بیت کوین در سال 2023

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
۴ دقیقه
۰
۲۱۶
توسط :
مبین رزمخواه

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، بیت کوین، توانست در سال 2023 رشد بسیار قابل توجهی را تجربه کند و در روزهای پایانی، تعداد کاربرانی که به آینده آن امیدوار هستند افزایش پیدا کرده است. موج صعودی بیت کوین شکل گرفته در بازار بیت کوین تعداد هولدرهای این ارز دیجیتال را بیشتر کرد. اخبار منتشر شده در مورد تأیید قریب‌الوقوع صندوق‌های ETF بیت کوین احساسات مثبتی را در مورد بیت کوین در بین تریدرها و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. ما هر روز در صفحه اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین رویدادهای بازار کریپتو و اولین ارز دیجیتال بازار را پوشش می‌دهیم. در این مقاله به افزایش میلیونرهای بیت کوین می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش میلیونرهای بیت کوین

پس از اینکه بیت کوین توانست مقاومت مهم 40 هزار دلاری خود را پشت سر بگذارد، موج جدیدی از سرمایه‌گذاران وارد بازار کریپتو شدند. بیت کوین در سال 2023 بیش از 160 درصد رشد را تجربه کرد و توانست دوباره به کانون توجهات بازگردد. این افزایش قیمت تأثیرات قابل توجهی در تعداد آدرس‌های بیت کوین داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم Bitinfo، تعداد آدرس‌های بیت کوین که دارای ارزشی معادل 1 میلیون دلار و یا بیشتر هستند اکنون به بیش از 90 هزار عدد رسیده است. این آدرس‌ها از ابتدای سال 2023 رشد خیره کننده‌ی 221 درصدی را تجربه کرده‌اند. در 5 ژانویه 2023، یعنی حدود یک سال پیش، 28084 آدرس میلیونر بیت کوین وجود داشت که از بین این تعداد 24279 عدد حداقل یک میلیون دلار بیت کوین در اختیار داشتند. در آن زمان 3805 از این آدرس‌ها دارای بیت کوین‌هایی با ارزش بیش از 10 میلیون دلار بوده است. بر اساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شد، اکنون 7497 آدرس در حال حاضر دارایی‌هایی با ارزش بیش از 10 میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارند.

این اتفاق و آمار چه تأثیری بر بازار ارز دیجیتال و آینده بیت کوین دارد؟ در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم درباره این مسئله بیشتر صحبت کنیم.

افزایش میلیونرهای بیت کوین

 

تأثیر افزایش میلیونرهای بیت کوین بر بازار کریپتو

پیشرفت در تعداد میلیونرهای بیت کوین، هم‌زمان با گمانه زنی‌هایی است که در مورد تأیید قانونی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ایجاد شده است. تأیید شدن این صندوق‌ها می‌تواند موج عظیمی از سرمایه را وارد بازار بیت کوین کند و سرمایه‌گذاری نهادی در بیت کوین رونق قابل توجهی خواهد گرفت.

از کمپانی‌های بزرگی که برای ایجاد صندوق‌های ETF بیت کوین درخواست خود را به SEC ارائه داده‌اند می‌توان به شرکت‌های گری اسکیل (GrayScale)، بلک راک (BlackRock)، آرک اینوست (Ark Invest)، اینوستمنتز (Investments) و شیر 21 (Share 21) اشاره کرد.

اکنون سرمایه‌گذاران خرد و کلان در بازار بیت کوین تلاش می‌کنند تا از موج صعودی که به نظر می‌رسد پس از تأیید صندوق‌های بیت کوین ایجاد می‌شود جا نمانند. این اتفاق تأثیرات قابل توجهی در آینده بیت کوین دارد و می‌تواند باعث ایجاد رشد چشمگیری در بازار آن شود. اما این روند روبه‌رشد تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

روند روبه‌رشد بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین در حال حاضر روند صعودی خود را تضعیف شده می‌بیند و با شکستن حمایت 43 هزار دلاری خود رو به پایین، یک روند نزولی ایجاد کرده است. همان‌طور که در تصویر پایین که نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را به نمایش می‌گذارد مشخص است، حمایت 43500 دلاری بیت کوین تا کنون توانسته جلوی ریزش بیشتر قیمت را بگیرد.

نمودار قیمت بیت کوین 5 دی

اما این سطح چندان مطمئن به نظر نمی‌رسد و به احتمال زیاد قیمت به زیر این محدوده نفوذ پیدا خواهد کرد. در روز گذشته و در مقاله افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین اعلام کردیم که احتمال رسیدن بیت کوین به سطوح زیر 42، 41 و حتی 40 هزار دلار نیز وجود دارد. اصلاح بیت کوین که به نظر می‌رسد به دلیل قرار داشتن در روزهای پایانی سال باشد، به احتمال زیاد برای چند روز ادامه خواهد داشت.

اما توجه داشته باشید که دیدگاه بلند مدت برای بیت کوین همچنان صعودی است. نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین که چند ماهی بیشتر با آن فاصله نداریم و همچنین افزایش احتمال تأیید ETFهای بیت کوین باعث شده است تا سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار بیت کوین شوند.

اقدام هوشمندانه این است که در روزهای اصلاح بازار با دید بلند مدت و به صورت پلکانی به خریداری بیت کوین بپردازیم تا در آینده از موج مثبتی که در بازار بیت کوین ایجاد می‌شود استفاده کنیم. البته توجه داشته باشید که برای خرید و باز کردن معامله تحقیقات خود را به صورت کامل انجام دهید و با مسئولیت خود وارد بازار شوید؛ موفق و پر سود باشید!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد