جستجو در بیتفا
  • بیت کوین در آستانه ثبت الگوی صعودی
  • نگاهی به تحلیل بیت کوین
  • احساسات معامله‌گران در این شرایط چگونه است؟
بیت کوین در آستانه ثبت یک الگوی صعودی؛ آیا ریکاوری بیت کوین تکمیل می‌شود؟

بیت کوین در آستانه ثبت یک الگوی صعودی؛ آیا ریکاوری بیت کوین تکمیل می‌شود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
۳ دقیقه
۰
۱۱۱
توسط :
مبین رزمخواه

پس از اینکه بیت کوین تا حوالی ۵۷ هزار دلار و پایین‌تر سقوطی را تجربه کرد، برخی معتقد بودند که روند صعودی آن به پایان رسیده و باید شاهد ریزش بیشتر آن باشیم. اما در روزهای اخیر اولین ارز دیجیتال بازار توانست دوباره خود را بازیابی کند و اکنون بالای محدوده ۶۳ هزار دلار معامله می‌شود. در این شرایط تحلیل‌گران معتقند اگر بیت کوین بتواند الگوی صعودی سروشانه معکوس را تکمیل کند، در روزهای آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. در این سری از مقالات اخبار بیت کوین به بررسی شرایط این ارز دیجیتال می‌پردازیم. تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید تا از جدیدترین تحلیل بیت کوین خبردار شوید.

 

بیت کوین در آستانه ثبت الگوی صعودی

در ۱۰ روز گذشته بیت کوین با نوسانات قابل توجهی همراه بود. اولین ارز دیجیتال بازار پس از مدت‌ها حمایت مهم ۶۰ هزار دلاری خود را از دست داد و تا حوالی ۵۷ هزار دلار پایین آمد. اما پس از چند روز توانست خود را ریکاوری کند و اکنون بالای محدوده ۶۳ هزار دلار معامله می‌شود. اکنون تریدرهای بازار معتقدند که اگر بیت کوین بتواند الگوی سروشانه معکوس خود را تکمیل کند، می‌توانیم شاهد رشد آن به سمت اهداف بالاتر باشیم. 

به نقل از کوین تلگراف، متیو هایلند (Matthew Hyland) یکی از برجسته‌ترین تحلیل‌گران بازار در اکانت X خود مطلبی را در مورد تحلیل بیت کوین منتشر کرده که قابل توجه است. او معتقد است اگر بیت کوین حرکت مستقیمی پس از شکسته شدن مقاومت ۶۷۵۰۰ دلار به سمت بالا نداشته باشد، و با برخورد به این سطح بازگشتی را تجربه کند، می‌توانیم به شکل گرفتن الگوی سروشانه معکوس امیدوار باشیم. این اتفاق ممکن است باعث رشد بیشتر آن در ماه‌های آینده شود. او در پست خود نوشت اگر بیت کوین بتواند خود را بالای محدوده حمایتی ۵۹۰۰۰ دلار نگه دارد، رشد بیشتری را از این ارز شاهد خواهیم بود. 

بر اساس داده‌های موجود، قدرت خریداران بازار در حال تقویت شدن است و این مسئله می‌تواند در هفته‌های آتی باعث رشد بازار شود. در تصویر زیر تحلیل هایلند از بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

تحلیل بیت کوین

در این تحلیل رسیدن بیت کوین به ۶۷۵۰۰ دلار و سپس بازگشت آن به سطح ۶۰ هزار دلار شرط مهمی است. در قسمت بعد تلاش می‌کنیم نگاه دقیق‌تری به این تحلیل داشته باشیم. 

 

نگاهی به تحلیل بیت کوین

در ستاپی که به آن اشاره شد، بیت کوین در زیر محدوده حمایتی مهم خود باید بتواند بازگشتی را به سمت بالا تجربه کند تا بتواند الگوی سروشانه معکوس را تکمیل کند. این الگو در تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین الگوها و ستاپ‌های معاملاتی محسوب می‌شود و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. 

بازگشت بیت کوین از حمایت ۵۸ هزار دلاری باعث شد تا امیدواری تریدرها به شکل گیری این الگو و سپس تقویت شدن محدوده ۶۰ هزار دلار به عنوان یک محدوده حمایتی اصلی بیشتر شود. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

نکته شایان توجه اینجاست که اصلاح بیت کوین از تواحی فعلی تا ۶۰ هزار دلار باعث کاهش قیمت ۵ درصدی آن خواهد شد. با نگاهی به معاملات فیوچرز و بر اساس داده‌های Coinglass در صورت اصلاح بیت کوین تا این محدوده بیش از ۵۳۰ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ و خرید بیت کوین لیکویید می‌شوند. 

در صورتی که الگوی پیشنهادی هایلند تایید شود، بیت کوین پس از این اصلاح به سمت سقف قیمت خود در محدوده ۷۳۸۰۰ دلار پیش می‌رود. البته او معتقد است که برای رسیدن به این محدوده باید تا رسیدن ماه ژوئن منتظر بمانیم. 

در بخش پایانی نگاهی به احساسات معامله‌گران در این شرایط خواهیم داشت.

 

احساسات معامله‌گران در این شرایط چگونه است؟

معامله‌گران در حال حاضر منتظر رخ دادن یک اتفاق ویژه در بازار هستند. هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین با هر بالا زدنی به دنبال نقد کردن سودهای خود دست به فروش می‌زنند اما هولدرهای بلندمدت همچنان به رشد بیشتر آن امیدوار هستند. 

شاخص ترس و طمع بیت کوین، که به نوعی احساسات معامله‌گران و قدرت خریداران و فروشندگان را می‌سنجد، اکنون در محدوده ۶۹، یعنی طمع قرار دارد. این شاخص ۳ روز قبل در محدوده ۴۳ و ترس قرار داشت که اکنون با رشد قیمت بیت کوین، تغییر آن کاملاً مشهود است. 

با این حال بسیاری از معامله‌گران معتقدند بیت کوین در هفته‌های آینده همچنان در محدوده رنج قرار خواهد داشت. البته این اتفاق چندان بدی نیست و می‌تواند آن را برای رشدهای بیشتر در آینده آماده کند. در چرخه‌های صعودی گذشته نیز بیت کوین مدت‌ها در محدوده رنج قرار داشت و سپس توانست حرکت رو به بالایی را ثبت کند. 

در این شرایط توصیه می‌کنیم اخبار بیت کوین و اطلاعات خود در مورد تحلیل آن را همیشه به‌روز نگهدارید تا بتوانید بازدهی معاملات خود را افرایش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد