جستجو در بیتفا
  • ناکامی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلاری
  • تبعات منفی ناکامی بیت کوین در رشد بیشتر
  • احتمال صعود بیت کوین به بالای ۳۸ هزار دلار
ناکامی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلار؛ آیا این مسئله نگران کننده است؟

ناکامی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلار؛ آیا این مسئله نگران کننده است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
۴ دقیقه
۱
۲۵۶
توسط :
مبین رزمخواه

روند صعودی بیت کوین مدتی است که ادامه پیدا کرده و این مسئله امیدهای زیادی را در دل تریدرها به وجود آورده است. قیمت بیت کوین به دنبال افزایش خوش بینی‌ها نسبت به تأیید صندوق‌های قابل معامله (ETF) رشد قابل توجهی را تجربه کرد. اما در روزهای اخیر شاهد حرکت بیت کوین برای عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلاری و ناکام ماندن آن بودیم که سیگنال‌های نگران کننده‌ای به معامله‌گران داده است. ما هر روز در یک صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز را بررسی و تحلیل می‌کنیم و در این مقاله قصد داریم به مسئله بازگشت بیت کوین از مقاومت ۳۸ هزار دلار اشاره کنیم و سناریوهای مختلف پیش روی بیت کوین را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ناکامی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلاری

در روزهای گذشته بیت کوین به دنبال انتشار خبر محکومیت صرافی بایننس و استعفای مدیر عامل آن دچار ریزش شد. اما به سرعت با انتشار خبری مبنی بر اینکه فرایند تایید صندوق‌های ETF در حال انجام است، مومنتوم صعودی بیت کوین دوباره جان گرفت و این ارز دیجیتال به سمت عبور از مقاومت ۳۸ هزاری حرکت کرد. 

مقاومت بیت کوین
  
در این حرکت روبه‌رشد، بیت کوین توانست تا بیش از ۳۸۳۰۰ دلار نیز بالا برود اما نتوانست یک کندل تثبیتی ۴ ساعته قدرتمند در بالای آن ایجاد کند و به همین دلیل دچار ریزش مجدد شد. ناکامی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلاری باعث شده تا نگرانی‌هایی در بین تریدرها ایجاد شود. 
  
در ادامه به برخی از این نگرانی‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

تبعات منفی ناکامی بیت کوین در رشد بیشتر

در حال حاضر بیت کوین در محدوده بالای ۳۷ هزار دلار معامله می‌شود و با نگاه به نمودار پایین متوجه می‌شویم همچنان پتانسیل رشدهای بیشتر را دارد. اما نگرانی تریدرها این است که در صورت حرکت مجدد به سمت ۳۸ هزار دلار و بازگشت از آن سطح، شاهد اصلاح قدرتمندتری در قیمت بیت کوین باشیم.

بیت کوین پس از لمس مقاومت ۳۸ هزار دلاری تا محدوده قیمتی ۳۷۳۰۰ دلار که نشان دهنده سطح بازگشتی ۲۳.۶ فیبوناچی، از مبدأ ۳۸ هزار است ریزش داشت. این خطر وجود دارد که کل موج فیبوناچی در اصلاح بعدی با ریزش قیمت پر شود و در این زمان باید منتظر فعال شدن حمایت‌های مهم بیت کویت باشیم.

در صورتی که بیت کوین نتواند از قیمت ۳۸ هزار دلار عبور کند، باید امیدوار باشیم که حمایت ۳۷ هزار دلار مانع از ریزش بیشتر آن شود. در مراحل بعد و در صورت وقوع اصلاح شدیدتر، مقاومت‌های ۳۶۵۰۰، ۳۶۰۰۰، ۳۵۵۰۰ و ۳۵۰۰۰ دلار باید بتوانند پادشاه ارز دیجیتال را در حفظ روند صعودی خود یاری دهند.

در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در بازه زمانی ۴ ساعته را مشاهده خواهید کرد:

قیمت بیت کوین
  
پس نگرانی اصلی تریدرها از دست رفتن روند صعودی و تبدیل شدن آن به یک روند رنج و خنثی است که می‌تواند تب و تاب مثبت ایجاد شده در این بازار را از بین ببرد و آینده بیت کوین را وارد فاز متفاوتی کند.
 
نگرانی شدیدتری که البته با توجه به اخبار و شرایط رخ دادن آن کمی بعید به نظر می‌رسد، این است که روند صعودی به رنج و سپس به روند نزولی تبدیل شود. اگر این اتفاق بیفتد شاهد خروج سرمایه گسترده از بازار کریپتو خواهیم بود که بر آینده ارزهای دیجیتال و همچنین ورود سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار تأثیرگذار خواهد بود. 
  
البته توجه داشته باشید که در آن روی سکه تحلیل بیت کوین، هنوز این احتمال وجود دارد که این رمز ارز بتواند از سد مقاومت ۳۸ هزار دلار عبور کند. در ادامه احتمال این سناریو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

احتمال صعود بیت کوین به بالای ۳۸ هزار دلار

در شرایط فعلی احتمال رسیدن بیت کوین به قیمت بالای ۳۸ هزار دلار بیشتر است، اما مسئله اصلی تثبیت شدن قیمت بالای آن روند است. 
  
بیت کوین باید بتواند حداقل یک کندل ۴ ساعته را در بالای این مقاومت ایجاد کند و پس از آن نیز نیاز دارد تا سرمایه‌های وارد شده این مقاومت را به یک حمایت مهم برایش تبدیل کنند. 
  
همان‌طور که بارها در مقالات مختلف به آن اشاره شد، تأیید صندوق‌های ETF مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند تأثیر زیادی در آینده بیت کوین داشته باشد. از مهلت SEC برای تأیید این صندوق‌ها حدود ۲ ماه باقی مانده و باید دید در نهایت چه تصمیمی در این مورد اتخاذ خواهد شد.
  
نکته اصلی این است که شما به عنوان یک معامله‌گر باید تمامی سناریوهای موجود را تحت نظر داشته باشید تا بتوانید در واکنش به رخدادهای مختلف، عملکرد صحیحی را از خود نشان دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد