جستجو در بیتفا
  • توکن سوزی چیست؟
  • دلایل عدم وجود توکن سوزی در شبکه کاردانو
  • جمع بندی
بررسی دلایل عدم وجود مکانیزم توکن سوزی در شبکه کاردانو

بررسی دلایل عدم وجود مکانیزم توکن سوزی در شبکه کاردانو

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
۴ دقیقه دقیقه
۲
۹۸۹
توسط :
مبین رزمخواه

مدتی است که در رسانه‌های اجتماعی پرسش‌هایی مطرح می‌شد مبنی بر اینکه چرا شبکه کاردانو با استفاده از مکانیزم توکن سوزی، سعی نمی‌کند تا ارزش توکن بومی این شبکه یعنی ADA را بالاتر ببرد. اکنون خالق کاردانو، چارلز هاسکینسون با پاسخ به این سوال، اطلاعات جالبی را در مورد عدم امکان وجود توکن سوزی کاردانو ارائه کرده است. در ادامه این مقاله به بررسی صحبت‌های او خواهیم پرداخت و آشنایی بیشتری با شبکه کاردانو پیدا خواهیم کرد.

Token Burn

 

توکن سوزی چیست؟

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید بهتر است ابتدا تعریف توکن سوزی را با هم مرور کنیم. توکن سوزی فرایندی است که در واقع به روند حذف دائمی رمزارز‌های یک شبکه از کل تعداد توکن‌های در گردش آن، به منظور کاهش ذخایر عرضه آن رمز ارز اشاره دارد. به عبارت دیگر‌، این کوین‌ها از بین می‌روند و در آینده قابل استفاده در معاملات و یا بستر‌های دیگر نخواهند بود. 

چندین پروژه رمز ارزی هستند که مکانیزم توکن سوزی بخش مهمی از پروتکل آن‌ها را تشکیل می‌دهد. به عنوان مثال ارز BNB شبکه بایننس از دو نوع مکانیزم توکن سوزی استفاده می‌کند تا عرضه در گردش و قیمت این توکن را کنترل کند. انجمن کریپتویی شیبا اینو هم مدتی است که از مکانیزم توکن سوزی استفاده می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده تا کنون 542 میلیون توکن شیبا سوزانده شده است که تلاش فزاینده تیم پشتیبان آن برای حفظ ارزش این میم کوین را نشان می‌دهد!

Cardano Burn

 

دلایل عدم وجود توکن سوزی در شبکه کاردانو

چارلز هاسکینسون اخیراً در توییتر و در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در مورد اینکه چرا شبکه کاردانو توکن سوزی را در این شبکه راه اندازی نمی‌کند، عنوان کرد که تمام توکن‌های ADA در بازار ارزهای دیجیتال در گردش هستند و اگر بخواهیم که توکن سوزی ADA داشته باشیم، باید این توکن‌ها را از صاحبان آن‌ها گرفته و نابود کنیم. او در ادامه اشاره کرد، از همان ابتدا هیچ منبع ذخیره‌ای برای رمز ارز ADA در نظر گرفته نشده است، پس در نتیجه، توکن سوزی در این شبکه جایگاهی نخواهد داشت. خالق کاردانو در ادامه و در پاسخ به سوال یکی دیگر از کاربران در مورد اینکه چرا سایر شبکه‌های رمز ارزی مکانیزم توکن سوزی دارند گفت که در برخی از شبکه‌ها، یک انبار ذخیره توکن از رمز ارز بومی شبکه ایجاد می‌شود که مؤسسین آن در زمان کاهش نقدینگی به وسیله سوزاندن توکن‌ها سعی می‌کنند تا ارزش آن رمز ارز را حفظ کنند و یا بالا ببرند که یک حقه بزرگی بیش نیست!

یک کاربر دیگر در زیر پست او پیشنهاد داده بود که بخشی از توکن‌های سپرده شده ADA را به منظور بالا بردن ارزش آن بسوزانند! خالق کاردانو در پاسخ به این سوال هم تشریح کرد که نمی‌توان بخشی از توکن‌های ADA استیک شده کاربران را سوزاند، چرا که این کار به معنی دزدی از آن‌ها و از بین بردن پاداششان خواهد بود! شایان ذکر است که در حالی که آقای هاسکینسون از اضافه کردن ویژگی توکن سوزی کاردانو پشتیبانی نمی‌کند، اما عنوان کرد که کاربران در هر زمان که بخواهند می‌توانند توکن‌های خود را به صورت داوطلبانه به آدرس‌هایی ارسال کنند که هیچ کس آن‌ها را کنترل نمی‌کند و با این کار از توکن‌های در گردش این شبکه کم کنند! در ادامه ویدیویی از پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در این مورد را مشاهده خواهید کرد:

شبکه کاردانو همیشه از جمله فعال‌ترین و بهترین شبکه‌های دنیای بلاکچین بوده است و رمز ارز بومی آن ADA هم همیشه مورد توجه پلتفرم‌های مختلف قرار داشته و دارد. در آخرین خبری که در مورد آن منتشر شد، عنوان شد که پلتفرم معاملاتی رابین هود اکنون از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود بازار بزرگی دسترسی به این توکن داشته باشند. آپدیت مورد انتظار Vasil این شبکه هم طبق اطلاعاتی که اخیراً منتشر شد، قرار است تا در 22 سپتامبر اجرایی شود!

Cardano

جمع بندی

در کنار خبرهای مثبتی که درباره شبکه کاردانو مطرح می‌شود، نکته مهم دیگری که شبکه کاردانو را از دیگر شبکه‌های دنیای بلاکچین متمایز کرده است، شخصیت چارلز هاسکینسون به عنوان مؤسس و مدیر عامل این شبکه است. او از همان ابتدای راه اندازی این شبکه، توانسته است رابطه خوبی با کاربران کاردانو داشته باشد و به همین دلیل کاربران کریپتویی، کاردانو را صمیمی‌ترین شبکه بلاکچینی انتخاب کردند که دستاورد بزرگی برای او و شبکه کاردانو محسوب می‌شود. در آخر باید گفت توجه ویژه شبکه کاردانو روی قابلیت‌ها و امکانات مالی که فراهم می‌کند باعث شده است تا به این محبوبیت دست پیدا کند و با روند رو به رشدی که از خود در تمامی این سال‌ها نشان داده است انتظار می‌رود موفقیت‌های بیشتر و بزرگ‌تری هم در این شبکه رقم بخورد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد