جستجو در بیتفا
  • لیکویید استیکینگ در شبکه dYdX چین
  • dYdX چین چیست؟
قابلیت لیکویید استیکینگ به زنجیره dYdX اضافه شد

قابلیت لیکویید استیکینگ به زنجیره dYdX اضافه شد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
۱ دقیقه
۰
۳۳۱
توسط :
علی ابراهیمی

نسخه ۳.۰ شبکه dYdX چین ساعاتی پیش با موفقیت راه‌اندازی و به دنبال آن قابلیت «حساب‌های درون شبکه‌ای» (interchain accounts) معرفی شد. این قابلیت امکان پشتیبانی از پروتکل‌های لیکویید استیکینگ در زنجیره dYdX را فراهم می‌کند.

به نقل از د بلاک، به دنبال اضافه شدن قابلیت لیکویید استیکینگ، کاربران اکنون می‌توانند با استیک توکن‌های DYDX خود به امنیت dYdX چین کمک کرده و در عین حال از مزایای این روش استیکینگ بهره ببرند.

لیکویید استیکینگ در شبکه dYdX چین

اضافه شدن لیکویید استیکینگ به DYDX چین

لیکویید استیکینگ نوع خاصی از فرآیند استیک کردن است که در آن نقدینگی دارایی کاربران با وجود قفل شدن در پروتکل‌ها حفظ می‌شود. کاربران در این روش، در ازای سپرده‌گذاری دارایی خود توکن دیگری با نام لیکویید توکن دریافت کرده که می‌توانند از آن در سایر پروتکل‌های دیفای استفاده کنند. این یعنی علاوه بر پاداش استیکینگ، سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق فعالیت اضافی‌تر در دیفای سود بیشتری کسب کنند.

یکی از معایب روش سنتی استیکینگ این است که کاربران با قفل کردن دارایی‌های خود ممکن است برای مدت طولانی نتوانند به دارایی خود دست بزنند، بدین ترتیب ممکن است از دیگر فرصت‌های سودبخش در بازار رمزارزها بی‌نصیب بمانند و تنها به پاداش و سود حاصل از استیکینگ بسنده کنند. در سمت دیگر اما با ظهور پروتکل‌های لیکویید استیکینگ، این محدودیت تا حد زیادی برای سرمایه‌گذاران برطرف شده است. از جمله پروتکل‌های لیکویید استیکینگ مطرح بازار می‌توان به لیدوفایننس (Lido Finance)، راکت پول (Rocket Pool)، فراکس فایننس (Frax Finance) و استِیفای (StaFi) اشاره کرد.

در حال حاضر پروتکل‌های مختلفی به دنبال راه‌اندازی قابلیت لیکویید استیکینگ در شبکه dYdX چین هستند. پروتکل استراید (Stride) روز گذشته از راه‌اندازی این سرویس در dYdX چین خبر داد. همچنین دو پروتکل پرسیستنس (Persistence) و کوییک سیلور (Quicksilver) نیز از برنامه‌های خود برای عرضه سرویس لیکویید استیکینگ در این شبکه خبر دادند.

ویشال تالشی (Vishal Talashi)، یکی از بنیانگذاران پروتکل استراید در بیانیه‌ای در این رابطه گفت:

ما از همکاری نزدیک با پروژه dYdX برای نشان دادن پتانسیل زیرساختمان با معرفی توکن stDYDX به تمام پروتکل‌های دیفای هیجان‌زده هستیم.

چارلز دی هاوسی (Charles d’Haussy)، مدیرعامل بنیاد dYdX نیز گفت:

رقابت در فضای لیکویید استیکینگ باعث ایجاد نوآوری در اکوسیستم استیکینگ DYDX می‌شود که در نهایت به نفع کل جامعه است.

dYdX چین چیست؟

dYdX چین یک شبکه مبتنی بر بلاکچین کازماس است که معاملات مشتقات ارزهای دیجیتال را تسهیل می‌کند و از آن برای اجرای معاملات قراردادهای دائمی رمزارزها استفاده می‌شود. امنیت این شبکه توسط ولیدیتورهایی (اعتبارسنج) که توکن‌های DYDX خود را سپرده‌گذاری کرده‌اند تامین می‌شود. تمام کارمزدهای دریافتی نیز بین سپرده‌گذاران و ولیدیتورها در قالب استیبل کوین USDC توزیع می‌شود.

حجم معاملات تجمی dYdX از سال 2020 تاکنون از یک تریلیون دلار فراتر رفته است و از این حیث، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز بازار محسوب می‌شود. این صرافی خدمات مختلفی از جمله قراردادهای دائمی، معاملات مارجین، معاملات اسپات، وام‌دهی و ... را به کاربران خود ارائه می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد