جستجو در بیتفا
  • بیت کوین رایگان وجود دارد؟
  • نکاتی که باید قبل از انجام روش‌های دریافت بیت کوین رایگان بدانید!
  • دریافت بیت کوین رایگان از طریق فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای
  • ۱.مرورگر‌ها و نرم‌افزارهای ماینینگ
  • ۲. گزارش خرابی و دریافت Bounties
  • ۳.استیکینگ
  • دریافت بیت‌ کوین رایگان از طریق پلتفرم‌های سرگرمی
  • ۱.بازی بیت کوین رایگان
  • ۲.مسابقات معامله
  • ۳.تکمیل نظرسنجی‌ها
  • دریافت رایگان بیت کوین به ازای تبلیغات
  • ۱.ایردراپ
  • ۲.برنامه های معرفی (Referral programs)
  • ۳.فاست (Faucet)
  • دریافت بیت کوین به عنوان حقوق
  • ساتوشی رایگان
دریافت بیت کوین رایگان

دریافت بیت کوین رایگان

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
۱۰ دقیقه
۱
۱,۲۸۴
توسط :
یاسمن یزدان دوست

امروزه نمی‌توان گفت بدون زحمت و فعالیتی شما می‌توانید صاحب بیت کوین رایگان شوید. اوایل پیداش بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ ، گاوین اندرسن به عنوان جانشین ساتوشی ناکاموتو (سازنده بیت کوین) برای تبلیغ بیت کوین، سایتی طراحی کرد که در آن به کاربران به صورت رایگان بیت کوین می‌داد. اما در آن زمان بیت کوین خیلی ارزان بود. در همین سایت نزدیک به ۷۵۰ واحد بیت کوین کاملاً رایگان به هر کاربر اهدا شد. از آن‌جا که بیت کوین در حال حاضر در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰ هزار دلار است، دیگر کسی در راه رضای خدا به شما بیت کوین رایگان نمی‌دهد. اما نامید نشوید، همچنان راه‌هایی برای دریافت بیت کوین رایگان وجود دارید!

با بیتفا همراه باشید تا بررسی کنیم آیا امکان دریافت بیتکوین رایگان وجود دارد یا کلاهبرداری است؟ اگر امکان دریافت رایگان آن هست، از چه طریقی باید اقدام کرد؟

 

بیت کوین رایگان وجود دارد؟

امکان کسب بیت کوین رایگان بدون انجام هیچ فعالیت و زحمتی وجود ندارد. هیچ‌کس برای راه رضای خدا به شما بیت کوین به این باارزشی را هدیه نمی‌دهد. پس با قاطعیت می‌توان گفت که تمام سایت‌هایی که نوشتند تنها با کلیک یک دکمه شما ۱ واحد بیت کوین دریافت می‌کنید دروغ و کلاهبرداری هستند. همواره توجه کنید که در دنیای امروزه هیچ پاداشی بدون زحمت به شما داده نمی‌شود. به قول ضرب‌المثل معروف « نابرد رنج، گنج میسر نمی شود» .

اکثر سایت‌‌ها با موضوع کسب بیتکوین رایگان با هدفی جز کلاهبرداری ساخته نمی‌شوند!

از لفظ بیت کوین به صورت رایگان صرفا جهت تبلیغ و جذب توجه کاربران استفاده می‌کنند. اما خبر خوش این است که بعضی از سایت‌ها و پلتفرم‌ها نیز در ازای اقداماتی که برای‌شان انجام می‌دهید یا محصولی که از آن‌ها می‌خرید به شما بیت کوین می‌دهند. در واقع دریافت بیت کوین در این سایت‌ها رایگان رایگان نیست! شما در ازای دریافت آن زمان و انرژي صرف می‌کنید و آن‌ها به عنوان پاداش به شما ارز بیت کوین می‌‌دهند.

البته ایردراپ‌هایی نیز منتشر شدند که بیت کوین رایگان اهدا کردند، از جمله ایردراپ استلار که به ارزش ۱۲۵ هزار دلار بود. همچنین در سال ۲۰۲۱ ایردراپ Shape shift بود که به ارزش ۲ میلیون دلار انجام شد. یک مورد دیگر اگر بخوایم نام ببریم در سال ۲۰۱۶ ایردراپ Decreed بود که به ارزش ۳۲ هزار دلار انجام شد.

اما باز هم باید به این نکته اشاره کنم که بدون انجام هیچ کاری کسی به شما بیت کوین رایگان نمی‌دهد! ایردراپ‌ها شامل مجموعه‌ای از تسک‌ها هستند که بعد از انجام آن‌ها به عنوان پاداش به شما بیت کوین می‌دهند. انجام دادن آن اقدامات هم برای شرکت منتشرکننده ایردراپ سودآور هست هم از شما زمان و انرژی می‌گیرد، پس دریافت هیچ ارزی بدون زحمت ممکن نیست.

دریافت بیت کوین رایگان

 

نکاتی که باید قبل از انجام روش‌های دریافت بیت کوین رایگان بدانید!

قبل از انجام هرکدام از روش‌های دریافت بیت کوین که ما معرفی می‌کنیم یا یکی از آشنایان و دوستانتان به شما معرفی می‌کنند، تحقیق کنید و از خودتان بپرسید چرا این سایت قصد دارد به من بیت کوین رایگان بدهد؟ چه سودی برای این شرکت دارد که رایگان می‌خواهد ارزی به با ارزشی بیت کوین توزیع کند؟

اگر از شما سرمایه اولیه بسیاری می‌خواهد اعتماد نکنید! برای مثال یک شخصی در سال ۲۰۱۸ با حساب توییتر فیک ایلان ماسک وارد توییتر شده بود، زیر پست توییر ایلان ماسک، نوشته بود که اگر بیت کوین رایگان می‌خواهید، به این آدرس، یک واحد بیت کوین بفرستید تا در ازای آن ۲ واحد بیت کوین ارسال کنم. این یک کلاهبرداری بزرگ بود و افراد زیادی گول خوردند! در تصویر زیر این توییت فیک را مشاهده می‌کنید. شاید باورتان نشود و برایتان خنده‌دار باشد اما با همین روش میلیون‌ها دلار کلاهبرداری کردند.

این روش کلاهبرداری به حدی رسیده بود که آقای ویتالیک بوترین، سازنده اتریوم اسم پیج توییتر خود را به Non-Giver of ETH  تغییر داد، که به معنای فردی که ارز اتریوم نمی‌دهد، است.

پس متوجه‌ شدیم که اگر سایت یا پلتفرمی در ازای گرفتن تعدادی ارز دیجیتال به ارزش بالا یا گرفتن مقدار زیادی سرمایه، به شما وعده افزایش سرمایه یا کسب بیت کوین رایگان یا دریافت رایگان هر ارزی را داد، شما باور نکنید و گول نخورید. این روش کلاهبرداری بسیار رایج است.

البته باید از این نکته غافل نشیم که فقط همین یک مدل کلاهبرداری نیست! پس قبل از انجام هر کدام از این روش‌ها ابتدا تحقیق کنید.

برخی از این افراد کلاهبردار، با یک سری روش‌های مختلف شما را هک می‌کنند و به اطلاعات مهم شما از جمله اطلاعات کارت بانکی‌تان، کلید‌ خصوصی کیف پول شما، کلمه عبور ایمیل و یا حتی اطلاعات حساب صرافی شما دست پیدا می‌کنند.

همواره باید هشیار باشید که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در دسترس هیچ‌کس قرار ندهید!

اگر دریافت تتر رایگان نیز به گوش‌تان خورده است، می‌تواند شرایط مشابه‌ای داشته باشد.

 

دریافت بیت کوین رایگان از طریق فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای

در دنیای کریپپتو روزانه روش‌های مختلفی و پلتفرم‌های مختلفی جهت دریافت ارز رایگان به بازار می‌آیند اما همان‌طور که قبلا گفتیم همه آن‌ها قابل اعتماد و معتبر نیستند. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید، چند روش درون‌زنجیره‌ای به شما معرفی خواهیم کرد. در تمام این روش‌ها شما باید اقداماتی انجام دهید.

استخراج بیت کوین

 

۱.مرورگر‌ها و نرم‌افزارهای ماینینگ

عملیات ماینینگ به معنای استخراج ارز با استفاده از دستگاه‌های ماین است. اما شما می‌توانید استخراج بیت کوین را از طریق مرورگر و نرم‌افزارهای به خصوصی نیز انجام دهید. برای مثال Crypto Tab معروف‌ترین مرورگر ماینینگ است که به راحتی می‌توانید بیت کوین استخراج کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که استخراج و ماین بیت کوین نیازمند انجام محاسبات پیچیده و زیادی است که همین امر باعث شده تا مسلتزم وجود دستگاه‌های قدرتمندی باشد که توان پردازش محاسبات را داشته باشند. برای انجام این محاسبات انرژی و زمانی زیادی صرف خواهد شد. این برنامه Crypto Tab با مرورگرهای کروم و فایرفاکس پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید از مرورگرهای وب در هر کامپیوتری استفاده کنید حتی در گوشی‌های موبایل اندروید و آیفون نیز قابل راه‌اندازی است.

همچنین سایت‌هایی مخصوص بازی‌های شبیه‌سازی شده ماینینگ هستند که شما با بازی در این وب‌سایت‌ها پاداش دریافت خواهید کرد. برای مثال در سایت RollerCoin شما و دوستان‌تان می‌توانید بازی کنید و جایزه بگیرید. در این بازی باید یک سری عملبات و ماموریت‌ها را انجام دهید تا بتوانید امپراتوری ماینینگ خود را پردازش کنید. عملیاتی مانند تعمیر مراکز داده یا پرداخت اجاره و قبض برق یا هزینه‌های دیگری که پس از انجام این عملیات شما پاداش می‌گیرید. این بازی به صورتی طراحی شده است که در هر ۵ دقیقه یک بلاک استخراج می‌شود و پاداش آن بلاک در بین شرکت‌کنندگان تقسیم خواهد شد.

برخی نرم‌افزار‌ها نیز وجود دارند که تنها با اجرا کردن آن‌ها بر روی کامپیوتر خود به شما بیت کوین رایگان می‌دهند. برای مثال نرم‌افزار NiceHash’s Miner است که برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA و AMD مناسب است. یکی دیگر از نرم‌افزار‌های معروف در این حوزه QuickMiner است که این نرم‌افزار نیز برای پردازنده‌های اینتل قابل اجرا است.

افزونه‌های مرورگر هم یک راه دیگر برای کسب بیت کوین رایگان است به صورتی که شما تنها با نصب افزونه‌ها بر روی مرورگر خود ارز دیجیتال استخراج خواهید کرد. برای مثال افزونه Donate Your Tab است که امکان ماین کردنن ارزهای دیجیتال را به شما می‌دهد و از توان CPU شما برای انجام محاسبات پیچیده استفاده می‌کند. این افزونه از سرویس Coin Hive که یک API است استفاده می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد استخراج بیت کوین با کامپیوتر به مقاله مربوطه مراجع فرمایید.

 

۲. گزارش خرابی و دریافت Bounties

شما به عنوان یک توسعه‌دهنده یا برنامه‌نویس اگر متوجه باگ‌های یک نرم‌افزار یا سایت شدید به پلتفرم گزارش می‌دهید و بابت آن ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنید. بسیاری از پلتفرم‌ها از این قابلیت برخوردار هستند و موقعیت مناسبی را برای برنامه‌نویس‌ها ایجاد می‌کنند. همچنین محققان امنیت یا برنامه‌نویس‌های حوزه امنیت نیز اگر آسیبی در برنامه‌ای پیدا کنند، با گزارش خرابی می‌توانند ارزهای دیجیتال به عنوان پاداش دریافت کنند. میزان این جوایز بستگی به شدت باگ دارد و ممکن است از چند صد دلار تا هزار دلار متغیر باشد.

 

۳.استیکینگ

استیکینگ شامل نگهداری تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال در یک کیف پول یا صرافی است که در این صورت به امنیت شبکه کمک می‌کنید و به عنوان پاداش ارز دریافت می‌کنید. برای مثال شما می‌توانید ارزهایی مانند Cardano (ADA)، Polkadot (DOT)  و Ether (ETH) را استیک کنید تا پاداش بگیرید.

با این حال، استیکینگ شامل قفل کردن سرمایه‌های خود برای یک دوره زمانی مشخص است، در طول آن ممکن است نتوانید به آنها دسترسی داشته باشید یا معامله کنید. بنابراین، قبل از شروع استیکینگ، مطمئن شوید که خطرات و پاداش‌های احتمالی را درک کرده‌اید.

 

دریافت بیت‌ کوین رایگان از طریق پلتفرم‌های سرگرمی

روش‌های دیگر برای دریافت رایگان بیت کوین وجود دارد که سرگرمی هستند. شما فقط با بازی کردن و جمع‌آوری امتیاز نیز می‌توانید بیت کوین دریافت کنید. در ادامه چند روش با پلتفرم‌های سرگرمی را معرفی خواهیم کرد.

۱.بازی بیت کوین رایگان

روش دوم برای کسب بیت کوین رایگان بازی‌های آنلاین و آفلاین است. صد مدل مختلف از این بازی‌ها وجود دارد. به نظر می‌آید که بازی کردن بهترین و ساده‌ترین راه دریافت بیت کوین است. شما با انجام عملیات یا ماموریت‌هایی که به شما می‌دهند، پاداش دریافت می‌کنید. حتی بعضی از این بازی‌های کازینو برای خوش‌آمدگویی به شما مقداری ارز می‌دهند. البته برای شرکت در این بازی‌ها اکثرا باید یک مبلغی برای ورود و ثبت نام پرداخت کنید. اما بعضی از آن‌ّها نیز ورود رایگان دارند. یکی از این بازی‌ها RealPoker است که جایزه ثبت‌نام آن ۰.۰۰۱۵ بیت کوین است اما در همان ابتدا نمی‌توانید آن را برداشت کنید، ابتدا باید بازی کنید و دارایی خود را تا ۲۵ درصد افزایش دهید، سپس می‌توانید آن را به بیت کوین تبدیل کنید.

بازی FortuneJack نیز یکی دیگر از این مدل بازی‌های کامپیوتری است که برای خوشآمدگویی در همان اول بازی به شما ۵ واحد بیت کوین اهدا می‌کند اما در ابتدا قابل برداشت نیست.

بازی بیت‌کوین

 

۲.مسابقات معامله

بسته به حجم معاملات یا عملکرد خود، مشتریان می‌توانند در چندین صرافی که مسابقات معاملات را فراهم می‌کنند، به رقابت با یکدیگر بپردازند تا جوایز را ببرند. اگرچه رقابت ممکن است شدید باشد، اما می‌تواند منافع قابل توجهی داشته باشد و برخی از صرافی‌ها هزاران دلار جایزه رمزارزی ارائه می‌دهند.

 

۳.تکمیل نظرسنجی‌ها

بعضی از وب سایت ها و برنامه ها به کاربران فرصت کسب جوایز رمزارزی را با تکمیل نظرسنجی ها یا شرکت در تحقیقات بازار ارائه می دهند. وب سایت هایی مانند Swagbucks پاداش رمزارزی برای تکمیل وظایفی مانند تماشای ویدیوها، پاسخگویی به نظرسنجی ها و بازی کردن ارائه می دهند. با این حال، باید در هنگام شرکت در هر فعالیتی در چنین وب سایت ها، احتیاط لازم را به کار ببرید.

 

دریافت رایگان بیت کوین به ازای تبلیغات

بعضی از پروژه‌های دنیای رمزارزها برای تبلیغات از روش‌های استفاده می‌کنند مانند ایردراپ که شما با انجام دادن یک سری تسک مشخص، به عنوان پاداش بیت‌ کوین دریافت می‌کنید که اون تسک‌ها در جهت تبلیغات پروژه مربوطه است. در ادامه به معرفی چند روش تبلیغاتی می‌پردازیم.

۱.ایردراپ

ایردراپ‌ها (Airdrops) توزیع رایگان توکن‌ها هستند. شرکت‌ها و پروژه‌ها تعدادی مشخص از توکن‌ها را به افرادی که در پلتفرم آنها ثبت‌نام می‌کنند، اقدامات خاصی را انجام می‌دهند یا شرایط خاصی را برآورده می‌کنند، هدیه می‌دهند. ایردراپ‌ها با هدف تبلیغاتی و ایجاد کامیونیتی راه‌اندازی می‌شوند و تسک‌های مربوط به این ایردراپ‌ها در جهت تحقق همین اهداف است. برای اینکه در جریان این ایردراپ‌ها قرار بگیرید سایت کوین‌مارکت کپ یا Icomarks و همچنین سایت Airdrop.io را نیز دنبال کنید.

ایردراپ

 

۲.برنامه های معرفی (Referral programs)

برای کاربرانی که به دوستان و خانواده خود پیشنهاد می‌دهند که به پلتفرم خود بپیوندند، بسیاری از صرافی ها و کیف پول های رمزارز برنامه های معرفی ارائه می‌دهند که پاداش می‌دهند. به عنوان پاداش ممکن است رمزارز رایگان یا بخشی از کارمزد معاملات کاربر اهدا شود.

 

۳.فاست (Faucet)

فاست‌های کریپتو (Crypto faucets) وب‌سایت‌ها یا برنامه‌هایی هستند که به کاربران مقادیر کوچکی از ارزهای رمزنگاری شده را در ازای انجام کارهایی مانند حل پازل CAPTCHA یا تماشای تبلیغات، ارائه می‌دهند. یک مثال این فاست‌ها، Moon Litecoin  است که به کاربرانی که وظایفی مانند پخش ویدیوها را انجام می‌دهند، لایت‌کوین رایگان ارائه می‌دهد. پاداش‌های دریافت شده از Moon Litecoin در کیف پول میکروی کاربران در Coinpot.co واریز می‌شود.

متأسفانه، فاست‌های کریپتوی تقلبی زیادی وجود دارند که پاداش‌های بالا را قول می‌دهند، اما در واقع هرگز پرداخت نمی‌کنند. بعضی از آنها ممکن است از شما خواستار پرداخت هزینه یا انجام تعدادی وظیفه خاص کنند و قبل از اینکه بتوانید درآمد خود را برداشت کنید ناپدید شوند، حتی بعضی دیگر ممکن است بدون هشداری نگهان غیب شوند. بنابراین باید با احتیاط به فاست‌های کریپتو نزدیک شوید و قبل از استفاده از آنها تحقیقات لازم را انجام دهید.

 

دریافت بیت کوین به عنوان حقوق

اگر مهارت‌هایی نظیر نوشتن، ترجمه یا کدنویسی دارید، می‌توانید در پلتفرم‌های فریلنسری که از ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین (BTC) و رمزارزهای دیگر پشتیبانی می‌کنند، درآمد کسب کنید. در این پلتفرم‌ها، می‌توانید آگهی‌های مرتبط با مهارت‌های خود را جستجو کرده و رزومه‌تان را برای صاحبان کار ارسال نمایید. پس از توافق با کارفرما و انجام پروژه، مبلغ کار خود را به شکل بیت‌کوین یا رمزارزهای دیگر دریافت خواهید کرد. این روش فرصتی برای کسب درآمد آنلاین از مهارت‌های شما ارائه می‌دهد و با رشد روزافزون ارزهای دیجیتال، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. 

البته این کارها بیشتر مناسب برنامه‌نویس‌های فریلنسر است و موقعیت‌های کاری مناسبی برای آن‌ها محیا شده است.

 

ساتوشی رایگان

ابتدا به این موضوع بپردازیم که ساتوشی چیست؟ ارز دیجیتال بیت کوین، به واحدهای کوچکتری به نام ساتوشی تقسیم می‌شود. هر بیت کوین به صد میلیون ساتوشی تقسیم می‌شود، که این امر اجازه می‌دهد تراکنش‌های کوچکتر و دقیق‌تری انجام شود. این نام از روی خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است. 

برای کسب ساتوشی‌های رایگان، روش‌های گوناگونی وجود دارد که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم، امکان به دست آوردن مقادیر کوچکی از بیت کوین را فراهم می‌کنند. این فرصت‌ها معمولاً از طریق وب‌سایت‌های تخصصی ارائه می‌شوند که کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی نظیر تکمیل نظرسنجی‌ها، مشاهده ویدئوها، یا شرکت در بازی‌های کوچک، ساتوشی کسب کنند. این وب‌سایت‌ها، با در نظر گرفتن زمان و تلاش کاربران، مقادیر نسبتاً کوچکی از بیت کوین را به آن‌ها پرداخت می‌کنند. 

با این حال، لازم است که در انتخاب سایت‌ها برای کسب ساتوشی رایگان دقت کافی به خرج دهید تا از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که این روش‌ها برای کسب درآمد جدی مناسب نیستند، بلکه تنها به عنوان یک روش جانبی برای آشنایی با دنیای بیت کوین و کسب مقادیر کوچک از آن مفید هستند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد