جستجو در بیتفا
  • نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست ولت
  • روش‌های تبدیل ترون به تتر
  • بهترین روش برای تبدیل ترون به تتر TRC-20
  • انتقال ترون به تراست ولت
  • انتقال ترون یا تتر TRC-20 از تراست ولت
  • تبدیل و انتقال تتر به تراست ولت
  • آدرس کیف پول تتر TRC-20
  • کارمزد انتقال تتر از تراست ولت
تبدیل تتر به ترون در تراست والت

تبدیل تتر به ترون در تراست والت

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
۵ دقیقه
۲
۴,۸۳۸
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

اگر با کیف پول تراست والت کار کردید، احتمالاً متوجه شدید یکی از ابزارهای کاربردی آن تبدیل ارزها به یکدیگر است. در بخش کیف پول تراست والت شما می‌توانید ارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنید. اما برای انجام این کار هر دو ارز باید بر بستر یک شبکه بلاکچینی باشند. برای مثال شما نمی‌توانید یک توکن BEP-20 را به یک توکن TRC-20 تبدیل کنید. اما سوال مطرح برای خیلی از کاربران نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست والت است. آیا این کار ممکن است؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به آموزش بهترین روش برای تبدیل تتر به ترون و برعکس بپردازیم.

 

نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست ولت

قبل از هر چیز اجازه بدید به این موضوع اشاره کنم که بخش سواپ تراست والت از شبکه ترون پشتیبانی نمی‌کند. به این منظور که توکن‌های TRC-20 از جمله استیبل کوین تتر، قابل معامله در این بخش نیستند.

این ابزار از تتر (USDT) و ترون (TRX) بر بسترهای BEP-20 و ERC-20 پشتیبانی می‌کند، اما شبکه TRC-20 تحت پوشش این ابزار نیست. البته ارز TRX در شبکه‌های دیگر از جمله BEP-20 و ERC-20 کاربرد زیادی ندارد. درنتیجه تبدیل این دو ارز بر بستری جز TRC-20 کار منطقی به نظر نمی‌رسد.

اما خب چگونه باید در تراست والت، ترون را به تتر تبدیل کنیم. در ادامه به روش‌های کاربردی خواهیم پرداخت.

 

روش‌های تبدیل ترون به تتر

در حالی که شبکه ترون (شبکه TRC-20) از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، اما پلتفرم‌های غیر متمرکز کاربرد زیادی در این بستر ندارند. به دلیل محدود بودن ابعاد اکوسیستم ترون و کاربردهای پایین آن، کاربران تعامل بالایی با پلتفرم‌های غیر متمرکز آن ندارند. برای تبدیل ترون به تتر در تراست والت 3 روش وجود دارد.

  • استفاده از صرافی‌های متمرکز : تقریباً تمام صرافی‌های متمرکز (هم داخلی و هم خارجی) از تتر TRC-20 و ارز ترون پشتیبانی می‌کنند. در این صرافی‌های می‌توانید به راحتی تتر را به ترون و یا برعکس تبدیل کنید. استفاده از صرافی‌های متمرکز بهینه‌ترین روش برای تبدیل TRX به USDT است.
  • استفاده از صرافی‌های غیر متمرکز : صرافی JustSwap یک صرافی غیر متمرکز بر بستر شبکه ترون است که از معاملات توکن‌های TRC-20 پشتیبانی می‌کند. البته حجم معاملاتی این صرافی به نسبت صرافی‌های متمرکز بشدت پایین‌تر است. به همین دلیل از نظر ما گزینه مناسبی برای انجام این تبدیل نیست.
  • تبدیل در بلاکچین‌های دیگر : تتر و ترون هر دو بر بستر شبکه‌های اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس نیز راه‌اندازی شده‌اند. در حالی که این دو ارز با استاندارد ERC-20 و BEP-20 نیز فعالیت دارند اما ماهیت ترون، TRC-20 است. این ارز بر بستر شبکه‌های دیگر کاربرد چندانی ندارد. پس در نتیجه این گزینه نیز قابل قبول نیست.

با توجه به توضیحات ذکر شده متوجه شدیم بهترین روش برای تبدیل ترون به تتر، استفاده از صرافی‌های متمرکز است. در ادامه به آموزش انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بهترین روش برای تبدیل ترون به تتر TRC-20

برای انجام این تبدیل به یک کیف پول ارز دیجیتال و یک حساب در یکی از صرافی‌های کریپتویی نیز داریم. این صرافی هم می‌تواند خارجی باشد هم داخلی، اما ما صرافی MEXC را برای این آموزش انتخاب می‌کنیم. (برای آموزش این صرافی مقاله "آموزش کار با صرافی MEXC" را مطالعه کنید)

در ادامه آموزش، در قدم اول یاد میگیریم چگونه ترون را بخریم و به کیف پول انتقال دهیم. سپس ترون را به صرافی ارسال کرده آن را به تتر تبدیل می‌کنیم و در نهایت تتر TRC-20 را از صرافی به کیف پول تتر انتقال خواهیم داد.

 

انتقال ترون به تراست ولت

برای خرید ترون با ریال ابتدا باید در یکی از صرافی‌های کریپتویی حساب باز کرده و احراز هویت کنید. سپس حساب ریالی خود را به مقدار دلخواه شارژ کنید و ارز ترون را خریداری کنید. در ادامه باید دارایی خریداری شده را به کیف پول انتقال دهیم.

برای انجام این کار وارد کیف پول تراست والت شوید و ارز TRX را جستجو کنید (دقت کنید ارز انتخابی Coin ترون باشد). سپس بر روی گزینه "Receive" کلیک کنید و آدرس والت را کپی کنید.

انتقال ترون به تراست ولت

در صرافی و در بخش برداشت، ارز TRX را جستجو کرده و اقدام به برداشت دارایی کنید. آدرس ترون را در بخش مربوطه وارد کنید، مقدار را مشخص کنید و حتماً دقت کنید شبکه انتخابی ترون (TRC-20) باشد. سپس اقدام به انتقال ترون به تراست والت کنید.

 

انتقال ترون یا تتر TRC-20 از تراست ولت

در این بخش به انتقال ترون از تراست والت می‌پردازیم. اما در نظر داشته باشید نحوه انتقال تتر TRC-20 از تراست ولت نیز به همین صورت است.

ابتدا وارد صرافی خارجی (برای مثال MEXC) شوید، به بخش "Wallets" و سپس "Deposit" مراجعه کنید و ارز ترون را جستجو کنید. سپس شبکه مورد نظر را بر روی TRC-20 قرار دهید و آدرس را کپی کنید.

انتقال ترون از تراست والت

مجدد به Trust wallet مراجعه کنید، بر روی ترون و سپس گزینه "Send" کلیک کنید و آدرس را وارد کنید. در ادامه موجودی را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه‌های "Next" و سپس "Continue" کلیک کنید. کل موجودی ترون را انتقال ندهید زیرا یه مقدار ترون برای پوشش کارمزد باقی تراکنش‌ها نیاز خواهد بود.

 

تبدیل و انتقال تتر به تراست ولت

اکنون باید به تبدیل ترون به تتر TRC-20 بپردازیم. به بخش "Trade" مراجعه کنید و جفت ارز TRX/USDT را جستجو کنید. سپس دارایی خود را به تتر تبدیل کنید. در ادامه برای برداشت وجه به بخش "Wallet" و سپس "Withdraw" مراجعه کنید.

تبدیل ترون به تتر

بر روی USDT کلیک کنید، آدرس تتر TRC-20 را از کیف پول برداشت کنید (با توجه به آموزش‌های بالاتر) و در بخش مربوطه وارد کنید. سپس شبکه را بر روی "TRC-20" قرار دهید و بعد از انتخاب موجودی، بر روی گزینه "Confirm" کلیک کنید. بعد از وارد کردن کدهای امنیتی، اتقال تتر به تراست ولت انجام خواهد شد.

انتقال تتر به تراست والت

با انجام این کار می‌توانید به راحتی ترون را به تتر TRC-20 تبدیل کنید!

آدرس کیف پول تتر TRC-20

آدرس شبکه ترون (TRC-20) برای تمام توکن‌های TRC-20 یکسان است. برای مثال آدرس ارز TRX و آدرس تتر TRC-20 در کیف پول تراست والت شما یکی است. این آدرس را می‌توانید با مراجعه یه یکی از ارزهای TRC-20 و کلیک بر روی گزینه "Send" مشاهده کنید. (در مقاله "آموزش کار با تراست والت" می‌توانید به صورت کامل کار با این کیف پول را آموزش ببینید)

آدرس‌های شبکه ترون با حرف T شروع می‌شوند؛ نمونه‌ای از آدرس TRC-20 :

TJfvESKZLbvUZSV9EXtX35opbhrBggr6dY

کارمزد انتقال تتر از تراست ولت

کارمزد انتقال تتر بر بستر هر شبکه‌ای متفاوت است. برای مثال انتقال تتر ERC-20 ممکن است 10 تا 15 دلار هزینه داشته باشد. ولی برای انتقال تتر TRC-20 از تراست والت هزینه کارمزد برابر با تقریباً 2 دلار است.

دقت داشته باشید کارمزد انتقال تتر از تراست ولت را باید با ارز TRX پرداخت کنید. پس برای کار با USDT-TRC20 باید همیشه چند دلار ترون در کیف پول خود نگهداری کنید.

 

سوالات متداول در رابطه با تبدیل USDT به TRX در تراست والت

آیا تراست والت از تبدیل تتر پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول تراست والت یک بخش کاربردی به نام "Swap" دارد که نوعی صرافی برای تبدیل رمز ارزهاست. در این بخش می‌توانید ارزهای مختلف را به یک دیگر تبدیل کنید که یکی از این ارزها تتر است. کیف پول تراست والت از تبدیل تتر بر بستر شبکه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه از تتر TRC-20 پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه تبدیل تتر بر روی شبکه ترون به صورت مستقیم توسط تراست والت ممکن نیست!

ارز TRX بر بستر کدام بلاکچین کاربرد دارد؟

ارز TRX رمزارز بومی بلاکچین ترون است و کاربرد زیادی در این بلاکچین دارد. البته ترون علاوه بر استاندارد TRC-20 با استاندارهای مختلفی نیز ایجاد شده است. برای مثال ارز ترون با استاندارد Bep-20 بر بستر زنجیره هوشمند بایننس و با استاندارد ERC-20 بر بستر اتریوم قرار دارد. اما کاربردی ترین نوع ارز TRX همان با استاندارد TRC-20 و بر بستر ترون است.

پس پیشنهاد می‌شود TRX را بر بستر ترون نگهداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۰۲:۵۱
مهران آزاد
من ارز تتر بر روی شبکه trc20 روی تراست ولت دارم و می‌خواهم تبدیل به ریال کنم انتقال مستقیم به صرافی ایرانی مقدور است یا خیر ؟؟
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام بله بهترین کار همینه