جستجو در بیتفا
  • اتمیک والت چیست؟
  • آموزش کیف پول اتمیک (ایجاد یک حساب کاربری)
  • ارسال ارز به اتمیک والت
  • ارسال رمز ارز از کیف پول اتمیک
  • پشتیبانی کیف پول اتمیک والت
  • امنیت Atomic والت
  • کیف پول Atomic برای چه کسانی مناسب است؟
کیف پول اتمیک (Atomic) چیست؟ آموزش اتمیک والت

کیف پول اتمیک (Atomic) چیست؟ آموزش اتمیک والت

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۷ دقیقه
۲
۳۰۶
توسط :
مبین رزمخواه

کیف پول ارز دیجیتال اتمیک (Atomic) یکی از مشهورترین ولت‌های نرم افزاری است که در پلتفرم‌های موبایلی و دسکتاپ در دسترس کاربران قرار گرفته است. رابط کاربری ساده در حین کاربردهای فراوان و امنیت مناسب باعث شده تا این کیف پول مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیرد. در این مقاله با آموزش کیف پول اتمیک همراه شما خواهیم بود و قسمت‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

اتمیک والت چیست؟

کیف پول رمز ارزی اتمیک یکی از باسابقه‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال موجود در بازار است که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. والت Atomic توسط کنستانتین گلادیج (Konstantin Gladych) که دارای مدرک دکتری در رشته یادگیری نرم افزار است ساخته و طراحی شده است.

این ولت ارز دیجیتال از بسیاری از رمز ارزهای بزرگ بازار کریپتو مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، سولانا، دوج کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. علاوه بر طیف گسترده‌ای از رمز ارزها، با استفاده از کیف پول اتمیک می‌توانید حتی NFT های خود را نیز به آن انتقال داده و امنیت نگهداری آن را افزایش دهید.

رابط کاربری والت اتمیک بسیار ساده طراحی شده و به راحتی می‌توانید در آن کیف پول جدید ایجاد کنید و یا به انجام تراکنش‌های متفاوت بپردازید. در ادامه مراحل ساخت یک کیف پول جدید در این ولت را مرور خواهیم کرد.

 

آموزش کیف پول اتمیک (ایجاد یک حساب کاربری)

کیف پول اتمیک برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و کاربران دسکتاپ نیز می‌توانند از نسخه مخصوص ویندوز آن استفاده کنند. لینک دانلود تمامی نسخه‌های این ولت در صفحه مخصوص دانلود آن قرار داده شده و می‌توانید نسخه مورد نظر خود را به صورت رایگان از این لینک دریافت کنید.

برای نصب این ولت توجه داشته باشید که فایل آن را تنها از طریق سایت رسمی آن و یا اپ استور و گوگل پلی دریافت کنید. به دلیل شهرت بالای این نرم افزار نسخه‌های جعلی زیادی از آن تولید شده که استفاده از آن‌ها می‌تواند دارایی‌های شما را در خطر بیندازد.

در ادامه این آموزش از نسخه ویندوز Atomic استفاده شده است اما مراحل آن برای سایر نسخه‌ها نیز مشابه خواهد بود.

پس از اینکه کیف پول اتمیک را دانلود و نصب کردید، در اولین باری که آن را اجرا می‌کنید دو عبارت کیف پول جدید (New Wallet) و بازنشانی از طریق یک نسخه پشتیبان (Restore from Backup) به شما نمایش داده می‌شود. در حال حاضر ساخت کیف پول جدید را بررسی می‌کنیم و در ادامه اشاره‌ای به گزینه بازنشانی از طریق بک‌آپ می‌پردازیم.

ساخت ولت اتمیک

با انتخاب گزینه New Wallet از شما درخواست می‌شود که یک رمز عبور قدرتمند برای کیف پول خود انتخاب کنید. در اینجا توجه داشته باشید که رمز عبور انتخابی باید دارای حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نشانه‌های کیبورد باشد تا مورد تأیید قرار بگیرد.

ساخت ولت اتمیک

در قسمت بعدی کلیدهای خصوصی کیف پول که همان کلمات بازیابی هستند به شما نمایش داده می‌شود. این ۱۲ کلمه اهمیت بسیار زیادی در حفظ امنیت دارایی‌های شما دارند. این کلمات را حتماً به صورت فیزیکی روی کاغذ ذخیره کنید و به هیچ عنوان از آن عکس و یا اسکرین شات تهیه نکنید.

لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که هر کسی که این کلمات پیدا کند می‌تواند با انتخاب گزینه Restore from Backup که در ابتدا به آن اشاره شد کیف پول شما را برای خود بالا بیاورد و به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کند.

در مرحله بعد از شما درخواست می‌شود کلماتی که در قسمت قبل مشاهده کردید را مجدداً وارد کنید. با وارد کردن این کلمات وارد محیط کیف پول می‌شوید و می‌توانید از آن برای دریافت و ارسال رمز ارزهای خود استفاده کنید.

در قسمت بعدی این مقاله ارسال و دریافت رمز ارز از طریق این ولت را مرور می‌کنیم.

 

ارسال ارز به اتمیک والت

برای دریافت یک ارز دیجیتال و واریز آن به کیف پول اتمیک وارد صفحه آن رمز ارز شوید. سپس گزینه Receive (دریافت) را انتخاب کنید. در این قسمت یک آدرس و یک کد QR به شما نمایش داده خواهد شد. از این آدرس باید برای واریز رمز ارز مورد نظر استفاده کنید.

دریافت توکن در اتمیک ولت

آدرس کیف پول را هیچ‌گاه به صورت دستی کپی نکنید و همیشه از گزینه کپی که برای شما در نظر گرفته شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که آدرس هر ارز مخصوص خود آن است و ارسال رمز ارز اشتباهی به آدرس اشتباه باعث از بین رفتن دارایی شما برای همیشه خواهد شد.

دریافت توکن در اتمیک ولت

آدرسی که کپی کردید را باید در قسمت برداشت یک صرافی یا یک کیف پول دیگر وارد کنید و توکن‌ها و دارایی‌های خود را به آن ارسال کنید.

 

ارسال رمز ارز از کیف پول اتمیک

برای ارسال ارز دیجیتال از طریق اتمیک والت دوباره لازم است که وارد صفحه مخصوص آن رمز ارز شوید. این بار گزینه Send (ارسال) را انتخاب کنید. اینجا لازم است که آدرس یک ولت دیگر را در قسمت Address (آدرس) وارد کنید. در قسمت Amount (مقدار) باید میزانی که می‌خواهید از آن توکن برداشت کنید را وارد کنید.

ارسال توکن در اتمیک ولت

سپس یک تراکنش برای شما ایجاد می‌شود که نیاز است آن را تأیید کنید. دوباره آدرس و مقدار توکن‌های مورد نظر خود را چک کنید و در نهایت با انتخاب گزینه Confirm (تأیید) تراکنش شما انجام خواهد شد.

ارسال توکن در اتمیک ولت

ممکن است چند ثانیه و یا چند دقیقه تراکنش شما طول بکشد‌. صبوری لازم را داشته باشید و اگر در حین انجام تراکنش با مشکلی مواجه شدید با قسمت پشتیبانی اتمیک والت ارتباط برقرار کنید.

ارسال توکن در اتمیک ولت

در قسمت بعد پشتیبانی ولت اتمیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد‌.

 

پشتیبانی کیف پول اتمیک والت

این کیف پول ارز دیجیتال دارای تیم پشتیبانی قوی است و هر مشکلی که برای کاربران ایجاد شود می‌توانند در صورت امکان راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. نکته قابل توجه این است که برخی از موارد ممکن است با ارتباط با پشتیبانی برطرف شوند اما برای برخی از اشتباهات هیچ راه برگشتی وجود ندارد. ارسال توکن به آدرس اشتباه و یا انتخاب شبکه اشتباه برای واریز باعث از بین رفتن دارایی‌های شما خواهد شد.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی می‌توانید گزینه Contact Support را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل support@atomicwallet.io با تیم توسعه ولت اتمیک ارتباط برقرار کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار شود.

پشتیبانی ولت اتمیک

در برخی از موارد ممکن است که دچار کلاهبرداری کیف پول اتمیک شوید! اکثر مواقعی که کاربران به مشکل بر می‌خورند مربوط به زمانی است که روی لینک‌های ناشناس و نامطمئن کلیک می‌کنند و یا والت اتمیک خود را به سایت‌های نامعتبر متصل می‌کنند. اگر که این اتفاق برای شما افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و سریعاً با واحد پشتیبانی کیف پول اتمیک والت ارتباط برقرار کنید.

 

امنیت Atomic والت

امنیت کیف پول اتمیک به دلیل اینکه کلیدهای خصوصی در سمت کاربران ذخیره می‌شود در درجه بسیار بالایی قرار دارد‌. این کلیدهای خصوصی که به نوعی راه ورود به دارایی‌های کاربران محسوب می‌شوند به سرورهای این کیف پول ارسال نشده و به صورت ایزوله شده در محیط خود نرم افزار کاربران نگهداری می‌شود‌.

این روش باعث می‌شود تا امنیت دارایی کاربران افزایش پیدا کند اما از طرفی اگر که این کلیدهای خصوصی گم شوند دسترسی به کیف پول ایجاد شده غیر ممکن خواهد شد. پس توجه داشته باشید مسئولیت اصلی حفظ امنیت در ولت اتمیک بر عهده خود شماست و باید بتوانید از کلیدهای خصوصی خود به نحو مناسب محافظت کنید.

استفاده از سیستم نامتقارن رمز نگاری TLS باعث شده تا کیف پول اتمیک والت بتواند بهترین محافظت از دارایی‌های مشتریان را تضمین کند. این سیستم تبادل اطلاعات بین دو قسمت مرکز داده ولت اتمیک و نرم افزار هنگام انجام تراکنش‌ها را در امنیت کامل صورت می‌دهد تا راهی برای نفوذ به این ولت وجود نداشته باشد.

 

کیف پول Atomic برای چه کسانی مناسب است؟

اگر که می‌خواهید یک ولت مطمئن در پلتفرم‌های دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند استفاده کنید استفاده از اتمیک والت برای شما مناسب خواهد بود‌. این ولت با قابلیت‌ها و امنیت بالا می‌تواند امنیت دارایی‌های شما را تضمین کند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که به صورت کلی انتخاب یک ولت دیجیتالی مخصوص کسانی است که نیاز دارند تراکنش‌های زیادی را در طول روز و یا هر چند روز یکبار با سرعت و امنیت بالا انجام دهند. اگر که تنها برای هولد کردن توکن‌ها و دارایی‌های خود قصد استفاده از کیف پول ارز دیجیتال را دارید و می‌خواهید امنیت دارایی‌های خود را به حداکثر برسانید، می‌توانید از ولت‌های سخت افزاری استفاده کنید. البته تهیه این ولت‌ها نیازمند صرف هزینه زیادی است و اگر تمایلی به هزینه کردن زیاد ندارید می‌توانید به ولت اتمیک به عنوان یک ولت امن و مطمئن اعتماد کرده و دارایی‌های خود را در آن ذخیره کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد