جستجو در بیتفا
  • کاهش فروش در بازار توکن‌های NFT
  • نگاهی به آمار فروش NFTها در هفته اخیر
  • عدم رشد بازار NFTها همگام با بازار ارزهای دیجیتال
کاهش فروش در بازار NFT برای چهارمین هفته متوالی

کاهش فروش در بازار NFT برای چهارمین هفته متوالی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
۳ دقیقه
۰
۲۰۴
توسط :
مبین رزمخواه

بازار خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) مدتی است که رونق سابق خود را از دست داده است. حجم فروش هفتگی در این بازار برای چهارمین هفته متوالی روند نزولی را به ثبت رساند. صرافی بایننس نیز اخیراً اعلام کرده بود که دیگر از بازار NFTهای بیت کوین اردینال پشتیبانی نخواهد کرد. این اقدام بایننس به عقیده برخی از افراد نشان دهنده تمرکز ویژه این پلتفرم برای رشد بازار اختصاصی خرید و فروش خودش است. در این مقاله به بررسی بازار NFT می‌پردازیم و آمار فروش آن‌ها مرور خواهیم کرد؛ با بیتفا همراه باشید.

 

کاهش فروش در بازار توکن‌های NFT

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در ماه گذشته کاهش قابل توجهی را در فروش خود تجربه کرده است. طبق به روز رسانی های اخیر، بازار NFT نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۳ درصد از حجم معاملات خرید و فروش خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است که روند نزولی بازارهای NFT کاملاً در تضاد با دستاوردهای خیره کننده سایر بخش‌ها در ماه مارس و هفته گذشته است. حجم معاملات کریپتو در ماه مارس به بالاترین حد خود (ATH) رسید و حجم معاملات نقدی با ۱۰۸ درصد افزایش تا ۲.۹۴ تریلیون دلار نیز افزایش یافت.

به طور مشابه، تقاضا برای ETFهای اسپات بیت کوین نیز در طول این ماه و همچنین ماه گذشته افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ETF‌های بیت‌کوین به صورت روزانه مجموع ورودی‌های خالص ۱۲.۶ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده‌اند. در حجم کل این صندوق‌ها نیز IBIT بلک‌راک پیشتاز بسته‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین است و مجموعاً ۱۴.۷۷ میلیارد دلار سرمایه تحت اختیار دارد.

بررسی بازار NFT

در قسمت بعدی این مقاله نگاهی به آمار فروش NFTها در هفته اخیر خواهیم داشت.

 

نگاهی به آمار فروش NFTها در هفته اخیر

 با این حال، بازارهای خرید و فروش NFT با کاهش ۱۳.۷۲ درصدی نسبت به هفته گذشته، چهارمین هفته متوالی است که با کاهش فروش مواجه هستند. از ۲۹ مارس تا ۵ آوریل، بازار شاهد رکود شدیدی بود و برترین بلاکچین‌های NFT با کاهش هفتگی در فروش مواجه شدند.

نکته قابل توجه این است که فروش NFTهای مبتنی بر بیت کوین با وجود دستیابی به فروش بیش از ۶۶ میلیون دلاری در هفت روز گذشته، شاهد ۱۷.۹۹ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته بود. پس از آن شبکه اتریوم با فروش ۶۳.۹۸ میلیون دلاری در هفته، ۸.۸۹ درصد کاهش را تجربه کرد‌.

سایر بلاکچین‌های پیشرو NFT مانند سولانا، Mythos و پالیگان نیز به ترتیب ۱۲.۷۰٪، ۴.۳۶٪ و ۱۹.۷٪ کاهش فروش را تجربه کرده‌اند. با بررسی آمار فروش کالکشن‌های بزرگ NFT، مجموعه، Uncategorized Ordinals با ۲۱.۱۱ میلیون دلار جایگاه اول را در راه بندی فروش NFT در هفته به خود اختصاص داده است و کالکشن Bored Yacht Club (BAYC) با ۶.۶۸ میلیون دلار با اختلاف بسیار زیادی در رتبه بعدی قرار دارد.

بازار NFTها در ماه‌های اخیر همگام با بازار ارزهای دیجیتال حرکت نکرده است. این اتفاق می‌تواند دلایل  مخصوص به خود را داشته باشد. جذابیت بازار NFT مانند سال‌های اخیر نیست و دیگر شاهد خرید و فروش‌های هیجانی در بازار آن نیستیم. با این اوصاف این بازار همچنان جای پیشرفت زیادی دارد و می‌توان شاهد رونق دوباره آن، اما در حد و اندازه‌های معقول باشیم.

در قسمت بعد به مسئله عدم رشد بازار توکن‌های NFT همگام با سایر قسمت‌های بازار کریپتو می‌پردازیم.

بازار NFT

 

عدم رشد بازار NFTها همگام با بازار ارزهای دیجیتال

به دلیل رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال، می‌توان این مسئله را نیز عنوان کرد که بازار NFTها هنوز نتوانسته خود را به بدنه اصلی بازار کریپتو برساند و در ماه‌ها و هفته‌های آینده شرایطش بهبود پیدا خواهد کرد.

صرافی بایننس که بزرگ‌ترین پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار محسوب می‌شود نیز اعلام کرد که دیگر از بازار NFTهای مبتنی بر بیت کوین پشتیبانی نخواهد کرد. برخی از کارشناسان این اقدام بایننس را تلاش برای رونق دادن به بازار انحصاری خودش می‌دانند. با این اوصاف می‌توان گفت که بایننس تمرکز ویژه‌ای برای رشد بازار NFT مخصوص به خود دارد و آینده این حوزه را مثبت ارزیابی می‌کند.

نکته بعدی این است که در زمان کاهش فروش، مجموعه‌ها و توکن‌های NFT را می‌توان با قیمت‌های مناسب‌تری پیدا کرد. توصیه ما این است که اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار NFTها را دارید، اکنون زمان مناسبی است که توکن و مجموعه مورد نظر خود را در قیمت‌های بهتری خریداری کنید.

البته توجه داشته باشید که حتماً اعتبار پروژه، سازندگان و همچنین اطلاعات آن مجموعه را کامل چک کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. نکته بعدی نیز این است که در این بازارها حجم زیادی از سرمایه خود را قرار ندهید. به دلیل ماهیت پر ریسک بودن این بازارها تحلیل و پیش‌بینی آینده آن‌ها نیز دشوارتر خواهد بود‌.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد