جستجو در بیتفا
  • فرصت طلایی برای خرید بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین، یک کاتالیزور برای رشد قیمت
  • پیش بینی رکت کپتال از فرصت طلایی هاوینگ بیت کوین
  • مرحله رالی پیش از هاوینگ
  • دوره عملکرد قیمت جانبی پس از هاوینگ
  • روند صعودی سهموی پس از هاوینگ  
  • سایر دیدگاه‌ها
  • پنج مرحله هاوینگ بیت کوین طبق توییت Rekt Capital
  • دوره قبل از هاوینگ
  • رالی قبل از هاوینگ
  • بازیابی قبل از هاوینگ
  • انباشت مجدد
  • روند صعودی سهموی
Rekt Capital : دو هفته آینده فرصت خرید عالی برای بیت کوین خواهد بود

Rekt Capital : دو هفته آینده فرصت خرید عالی برای بیت کوین خواهد بود

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
۷ دقیقه
۱
۶۱۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

هاوینگ بیت کوین اغلب در ابتدا باعث افت قیمت می‌شود؛ در آوریل شاهد هاوینگ بعدی بیت کوین خواهیم بود و افت قیمت بیت کوین می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد. رکت کپیتال خبر از فرصت دو‌ هفته‌ای برای خرید بیت کوین با بهترین قیمت داد. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین می‌توانند در دو هفته آینده، قبل از شروع رالی پیش از هاوینگ در ماه فوریه، فرصت خرید مقرون به صرفه پیدا کنند و بیت کوین را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. البته در این بین برخی از کارشناسان معتقدند در سال 2024، نقدینگی بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد نه هاوینگ.

فرصت طلایی برای خرید بیت کوین

تریدر‌ها بازار بیت کوین را به دقت زیر نظر دارند؛ معامله‌گر رمزارز با نام مستعار Rekt Capital ادعا می‌کند سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ممکن است تنها یک فرصت دو هفته‌ای برای خرید بیت‌کوین با قیمت مناسب، داشته باشند. یک فرصت طلایی برای خرید در کف قیمت، پیش از هاوینگ بیت کوین که برای ماه آوریل برنامه ریزی شده است، پیش رو است. Rekt Capital، برای بازار یک الگوی پنج مرحله‌ای ترسیم کرده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ممکن است فقط دو هفته فرصت داشته باشند تا از قیمت‌های مطلوب قبل از هاوینگ استفاده کنند.

توییت راکت کپیتال درمورد مراحل روند بازار حول هاوینگ

هاوینگ بیت کوین، یک کاتالیزور برای رشد قیمت

هاوینگ بیت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و شامل نصف کردن پاداش استخراج برای ماینرها است. این رویداد از لحاظ تاریخی به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای قیمت بیت کوین در نظر گرفته شده است.

با بررسی هاوینگ‌های قبلی بیت کوین متوجه می‌شویم که بیت کوین در ماه‌های منتهی به هاوینگ با افت شدید قیمت رو به رو می‌شود که البته این افت به نفع سرمایه‌گذاران به منظور خرید است و بازده قابل توجهی را برای آنان ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود هاوینگ بعدی بیت کوین در آوریل نیز از این الگو پیروی کند.

پیش بینی رکت کپتال از فرصت طلایی هاوینگ بیت کوین

Rekt Capital اشاره می‌کند که بیت‌کوین قبلاً در ژانویه، تحت یک اصلاح تقریباً 18 درصدی قرار گرفته است که نشان می‌دهد در حال حاضر یک فرصت دو هفته‌ای وجود دارد که طی آن بیت‌کوین ممکن است عقب‌نشینی قابل‌توجه دیگری را تجربه کند. به گفته این معامله‌گر، این دوره می‌تواند یکی از آخرین فرصت‌های سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین با قیمت‌ مناسب قبل از شروع رالی پیش از هاوینگ باشد.

رکت کپیتال گفت "به طور کلی، هر گونه بازنگری در این دوره احتمالاً یکی از آخرین فرصت‌های خرید برای بیت کوین در دوره قبل از هاوینگ را نشان می‌دهد."

مرحله رالی پیش از هاوینگ

بیت‌کوین معمولاً تقریباً 60 روز قبل از رویداد هاوینگ وارد فازی می‌شود که Rekt Capital آن را فاز "پیش از هاوینگ" می‌نامد. در این مرحله، معامله‌گران کوتاه‌مدت دچار احساسات "buy the hype" شده و می‌خواهند از پیش‌بینی‌های رو به رشد بهترین استفاده را کرده و سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ، احساس "sell the news" ایجاد می‌شود که اغلب یک تا سه هفته قبل از هاوینگ اتفاق می‌افتد.

اصطلاح buy the hype, sell the news در تشخیص زمان بستن پوزیشن‌ها برای معامله‌گران نقش ایفا می‌کند. این اصطلاح اشاره دارد که بهترین فرصت برای خرید و سرمایه‌گذاری زمانی است که یک خبر خوب در راه است و بازار از شایعاتی در آن باره پر شده است. بعد‌ها با به واقعیت پیوستن شایعات ممکن است فرصت طلایی خرید از دست رفته باشد.

Rekt Capital اشاره می‌کند که در دو هاوینگ قبلی بیت کوین، شاهد کاهش قابل توجه قیمت در هفته‌های پیش ازهاوینگ بودند. کاهش قیمت بیت کوین در سال 2016، 38 درصد و در سال 2020، 2 درصد بود. معامله‌گران از کاهش‌های رایج پیش از هاوینگ سود می‌برند، چراکه فرصتی است برای خرید بیت کوین در کف قیمت.

دوره عملکرد قیمت جانبی پس از هاوینگ

بعد از سپری شدن رویداد هاوینگ، بیت کوین وارد مرحله‌ای می‌شود که این دوره می‌تواند به طور متوسط 150 روز طول بکشد. در این مرحله خبری از افزایش فوری قیمت نیست بلکه صرفا شاهد عملکرد جانبی قیمت بیت کوین هستیم. اغلب سرمایه‌گذارانی که انتظار افزایش فوری قیمت پس از هاوینگ بیت کوین داشتند، در این مرحله ناامید می‌شوند و این مرحله را خسته کننده می‌دانند.

روند صعودی سهموی پس از هاوینگ  

رکت کپیتال می‌گوید که در نهایت، پس از ماه‌ها انباشت و معاملات جانبی در بازار، شاهد مرحله "روند صعودی سهموی" خواهیم بود. می‌توان گفت این مرحله هیجان‌انگیز ترین قسمت ماجرا است. بیت کوین در این مرحله رشد سریعی را تجربه می‌کند و اغلب به بالاترین حد خود می‌رسد.

سایر دیدگاه‌ها

در حالی که Rekt Capital بر اهمیت هاوینگ و تاثیرش بر قیمت بیت کوین تاکید می‌کند، همه کارشناسان با او موافق و هم نظر نیستند. برخی استدلال می‌کنند که تأثیر هاوینگ بر قیمت در حال کاهش است و عوامل دیگر اولویت دارند.

رالف زاگوری، مدیر سرمایه‌گذاری Swan Bitcoin، پیشنهاد می‌کند که نقدینگی در تأثیرگذاری بر قیمت بیت‌کوین در سال 2024 ضروری‌تر است. او معتقد است که جریان بازار و نقدینگی، محرک‌های اصلی قیمت هستند. طبق نظر زاگوری اهمیت نقدینگی باعث می‌شود هاوینگ کمتر از آنچه قبلا تصور می‌شد تأثیرگذار باشد.

زاگواری می‌گوید "جریان‌ها واقعاً چیزی هستند که بازار را به حرکت در می‌آورند. بنابراین هاوینگ، چیزی نیست که بر قیمت تأثیر بگذارد."

پنج مرحله هاوینگ بیت کوین طبق توییت Rekt Capital

رکت در پستی که در 29 ژانویه برای 349000 دنبال کننده خود در توییتر به اشتراک گذاشت، گفت که اقدامات بازار در مورد هاوینگ بیت کوین معمولاً در پنج مرحله انجام می‌شود که سه مرحله آن مربوط به قبل هاوینگ است.

به تصویر زیر دقت کنید. در ادامه طبق توییت رکت مراحلی که بازار طی می‌کند آورده‌ایم.

نمودار روند قیمت بیت کوین طبق توییت راکت

دوره قبل از هاوینگ

تقریباً 77 روز تا هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024 باقی مانده است. از نظر الگوی تاریخی، هر گونه ردیابی عمیق تری که در این دوره نارنجی رخ می‌دهد، در چند ماه پس از هاوینگ، بازده سرمایه گذاری فوق العاده‌ای را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. به طور کلی، هر گونه تغییر در این دوره احتمالاً یکی از آخرین فرصت‌های خرید برای بیت کوین در دوره قبل از هاوینگ است. در هر صورت، اکنون با یک فرصت 14 روزه رو به رو هستیم. اگر بیت کوین قرار است یک عقب نشینی دیگر انجام دهد، این کار باید قبل از هاوینگ و طی دو هفته آینده انجام شود.

رالی قبل از هاوینگ

با پایان یافتن دوره پیش از نیمه نارنجی رنگ، بیت کوین به آرامی برای انتقال به مرحله رالی پیش از هاوینگ آماده می‌شود. تقریباً 60 روز قبل از هاوینگ، شاهد یک رالی پیش از هاوینگ خواهیم بود که با رنگ آبی روشن نشان داده شده است.

در پیش‌بینی هاوینگ، سرمایه‌گذاران در تلاش برای شناسایی «sell the news » و «buy the hype » هستند.

معامله گران سعی دارند از فرصت buy the hype استفاده کنند، خرید کرده و سود ببرند.

بازیابی قبل از هاوینگ

مرحله ردیابی پس از پایان رالی و پیش از رویداد هاوینگ است. این ردیابی چند هفته قبل از خود رویداد هاوینگ رخ می‌دهد (دایره آبی تیره)

در سال 2016، این ردیابی قبل از هالوینگ -38٪ و در سال 2020، این ردیابی مجدد قبل از هاوینگ -20٪ عمق داشت.

ردیابیِ قبل از هالوینگ می‌تواند چندین هفته طول بکشد.

انباشت مجدد

ردیابی مجدد قبل از نصف شدن با تجمع مجدد چند ماهه (قرمز) دنبال می‌شود.

مرحله چهارم، مرحله‌ای طولانی و خسته کننده است. این دوره می تواند تا 150 روز (یعنی 5 ماه) طول بکشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در این مرحله به دلیل بی حوصلگی و ناامیدی از عدم دستیابی به نتایج سریع و مطلوب، سست می‌شوند.

روند صعودی سهموی

این مرحله هنگامی‌ است که بیت کوین از منطقه انباشت مجدد به روند صعودی سهموی (سبز) خارج می‌شود. در این مرحله بیت‌کوین در مسیر رسیدن به رکوردهای جدید در تمام زمان‌ها، رشد سریعی را تجربه می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد