جستجو در بیتفا
  • استخراج ترون چگونه است؟
  • مکانیزم اجماع شبکه ترون
  • استیک ترون به چه صورت است؟
  • دریافت ترون رایگان از طریق استیک ترون
  • چرا ترون قابل استخراج نیست؟
  • کلاهبرداری با استخراج ترون
  • چه ارزی قابل استخراج است؟
آموزش استخراج ترون رایگان

آموزش استخراج ترون رایگان

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
۳ دقیقه
۰
۶۱۶
توسط :
کامیار جعفریان

یکی از محبوب ترین شبکه‌ها در دنیاست که بعد از ساخت اتریوم پدید آمد. در بازه زمانی که نام ترون بر سر زبان‌ها افتاده بود، ماینرها مشغول استخراج بیتکوین بودند و با دستگاه های ماینر، از ارزدیجیتال بیتکوین کسب درآمد می‌کردند. اندکی نگذشت که کاربران حوزه ارزدیجیتال به فکر استخراج ترون و دیگر ارزهای معروف این صنعت از قبیل اتریوم افتادند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی استخراج ترون رایگان بپردازیم. آیا ترون قابل استخراج است؟ آیا برای استخراج این ارزدیجیتال به ماینر احتیاج داریم؟

در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به استخراج ترون و مخطرات موجود بپردازیم و به تمامی سوالات ایجاد شده پاسخ دهیم.

 

استخراج ترون چگونه است؟

اجازه دهید سریع و کوتاه به این سوال پاسخ دهیم؛ ترون قابل استخراج نیست!!

اگر به تازگی با صنعت ارزهای دیجیتال آشن شدید، این احتمال وجود دارد که جملاتی مانند کسب درآمد از طریق استخراج بیتکوین را شنیده و به دلایلی به فکر استخراج ترون افتاده باشید. امروزه مزرعه های ماینینگ و استخراج، مشغول به کسب درآمد از طریق ماینینگ بیتکوین هستند. اما هر ارزی قابل استخراج نیست؛ تنها ارزهایی قابل استخراج هستند که از مکانیزم اجماع PoW استفاده کنند.

برخلاف بیت کوین، ترون از این مکانیزم استفاده نمی‌کند. ترون مانند خیلی از بلاکچین‌های دیگر از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود قابل استخراج نباشد.

استخراج ترون

 

مکانیزم اجماع شبکه ترون

با پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال در دنیا، روش‌هایی دیگر برایبه اجماع رسیدن طراحی شد. در مکانیزم اجماع اثبات سهام دیگر خبری از ماینرها نیست و به همین دلیل شبکه‌هایی که از این مکانیزم استفاده می‌کنند قابل استخراج نیستند. در مکانیزم اثبات سهام به جای ماینرها با اعتبارسنج‌ها سر و کار دارم.

اعتبارسنج به سیستم‌های سخت افزاری قوی و البته سرمایه اولیه نسبتاً بالا نیاز دارد. اعتبارستج‌ها مقداری ارز بومی شبکه مورد نظر را قفل می‌کنند و مشغول تایید تراکنش می‌شوند. دارایی قفل شده درستی کار آن‌ها را ضمانت می‌کند؛ به این صورت که اگر خطایی از آن‌ها سر بزند دارایی قفل شده از بین خواهد رفت. اعتبارسنج‌ها می‌توانند از طریق تایید تراکنش‌ها پاداش دریافت کنند.

ترون از مکانیزم اجماع اثبات سهام بهره می‌برد و در نتیجه امکان استخراج آن فراهم نیست. اما کاربران با استیک ارزهای خود در استخرهای اعتبارسنج‌ها می‌توانند پاداش دریافت کنند.

 

استیک ترون به چه صورت است؟

یکی از امن‌ترین و بهترین منابعی که امکان سهام گذاری توکن های شبکه را فراهم کرده است، کیف پول Trust Wallet است. این کیف پول امکانی را فراهم کرده که شما بتوانید با حساب کاربری در کیف پول خود، به شکل بسیار امن سهام گذاری در شبکه ترون را انجام دهید. برای استیک ترون در کیف پول Trust Wallet ابتدا توکن‌های خود را در شبکه واریز کنید. سپس در بخش Tokens روی دارایی ترون کلیک کنید. در مرحله چهار گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه more گزینه دیگری با نام Stake برای شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه موجود کلیک کرده  و در بخش Available مقدار ترون هایی که میخواهید استیک کنید را مشخص کنید. توجه داشته باشید که برای استیک ترون حداقل به 1توکن ترون احتیاج دارید. حال باید از میان Validatorهای موجود در TrustWallet گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت از شما سوالی پرسیده خواهد شد که می‌خواهید سود خود را به صورت ماهیانه یا سالیانه دریافت کنید. تبریک شما موفق شدید توکن‌های ترون خود را استیک کنید.

 

دریافت ترون رایگان از طریق استیک ترون

شاید در شبکه ترون چیزی تحت عنوان استخراج ترون وجود نداشته باشد؛ اما با وجود سهام گذاری توکن‌های ترون خود مشغول به استخراج ترون رایگان به شکل غیر مستقیم خواهید بود. هر چند نام اصلی این اقدام را نمی‌توان استخراج گذاشت؛ زیرا برای استخراج ، همیشه پای یک ماینر در میان است. با استیک ترون می‌توانید سالیانه 3 تا 5 درصد سود دریافت کنید.میزان 3 تا 5 درصد مقدار تعریف شده توسط مکانیزم خود شبکه ترون است و عددی بالاتر از آن امکان پذیر نیست. دقت داشته باشید اگر جایی قول سودهای بیشتر‌ی دادند، بیشک کلاهبردار هستند.

از طریق سایت Staking reward و بخش reward rate می‌توانید مقدار دقیق پاداش استیک ترون را بررسی کنید.

 

استیک ترون

 

چرا ترون قابل استخراج نیست؟

در دنیای بلاکچین شبکه‌هایی که از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) پیروی می‌کنند، قابلیت استخراج توکن در آنها وجو دارد و Nodeها در ازای تایید تراکنش پاداش دریافت می‌کنند. مکانیزم اجماع در شبکه ترون بر اساس اثبات سهام عمل کرده و به شکل متفاوت عمل می‌کند. در این مکانیزم، Nodeها در ازای ذخیره سازی توکن و سهام گذاری پاداش دریافت خواهند کرد. با استیک کردن و سهام گذاری در استخرهای ترون می‌توانید توکن ترون به عنوان پاداش دریافت کنید. با این کار شما به شکل غیرمستقیم ترون را استخراج کنید.

 

کلاهبرداری با استخراج ترون

امروزه سودجویان و رسانه‌های کلاهبرداری زیادی از نداشتن آگاهی لازم جوامع سو استفاده کرده و با وعده درآمدزایی از طریق استخراج رایگان ترون و اجاره ماینر به صورت آنلاین، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. ممکن است عده‌ای شما را ترغیب به گرفتن سرمایه گزاف برای خرید دستگاه ماینر و استخراج ترون کنند. از روش‌های دیگر میتوان به ارسال توکن برای سوددهی ماهیانه نام برد. به زبان ساده‌تر سودجویان با وعده ارسال سود ماهیانه، از شما می‌خواهند تا توکن‌های ترون خود را به کیف پولشان ارسال کنید تا در ازای این کار برای شما سود ماهیانه و سالیانه ارسال کنندو توجه داشته باشید که هیچ یک از این روش‌ها از اعتبار رسمی برخوردار نیستند کلاه‌برداری محسوب می‌شوند.

 

چه ارزی قابل استخراج است؟

در این مقاله فهمیدیم ترون قابل استخراج نیست. اما اگر شما طرفدار صنعت استخراج و دستگاه های ماینر هستید، شبکه‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید با تهیه امکانات اولیه آنها، اقدام به استخراج و دریافت پاداش کنید. معروف‌ترین ارز قابل استخراج بیت کوین است. شبکه‌های فورک شده بیت کوین مانند بیت کوین کش یا بیت کوین SV نیز قابل استخراج هستند. ارز دیگری که قابل استخراج است KSA یا همان کاسپا نام دارد. امروزه استخراج ارز کاسپا در دسته لایه یک‌ها در بین جوامع طرفدار زیادی پیدا کرده است.

دقت داشته باشید اتریوم قبلاً قابل استخراج بود اما امروزه دیگر قابل استخراج نیست!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد