جستجو در بیتفا
  • تلاش سناتورهای آمریکایی برای ایجاد قوانین کریپتویی
  • احتمال ممنوعیت استیبل کوین‌های الگوریتمی در آمریکا
تلاش سناتور آمریکایی برای قانون‌گذاری صنعت کریپتو با وجود لایحه SEC

تلاش سناتور آمریکایی برای قانون‌گذاری صنعت کریپتو با وجود لایحه SEC

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
۲ دقیقه
۱
۵۲۹
توسط :
مبین رزمخواه

سینتیا لومیس، سناتور ایالات متحده اعلام کرد که تلاش‌هایش را برای شکل‌گیری یک چارچوب نظارتی مثبت در بازار ارزهای دیجیتال و قانون‌گذاری صنعت کریپتو را همچنان ادامه خواهد داد؛ او تاکید کرد تکامل سریع و پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال بر فوریت این موضوع افزوده است. اظهارات خانم لومینس در توییتر نیز که تعهد خود را برای توسعه چارچوب نظارتی درست به منظور تسهیل مالکیت و معامله دارایی‌های دیجیتال به اشتراک گذاشته بود، مورد استقبال کاربران کریپتو قرار گرفت. او در توییت خودش به لایحه‌ای اشاره کرد که قرار بود در ماه آوریل منتشر شود. اظهارات سناتور لومیس در مورد قانون‌گذاری کریپتو ممکن است راه‌های تازه‌ای را برای افزایش شفافیت قوانین بازار رمز ارزها ایجاد کند.

 

تلاش سناتورهای آمریکایی برای ایجاد قوانین کریپتویی

با همکاری سناتور کریستن گیلیبراند، لومیس در یک ابتکار عمل دو حزبی با هدف پیشنهاد مقررات گسترده برای صنعت ارزهای دیجیتال شرکت کرده است. پیش‌بینی می‌شود که تلاش‌های قانونی آتی در کنگره امسال پیشرفت قابل‌توجهی داشته باشد و یک چارچوب حیاتی برای صنعت دارایی‌های دیجیتال که به سرعت در حال تحول است فراهم کند. این قانونگذار در توییت خود به موفقیت اخیر حزبش در جلوگیری از تصویب قانون دریافت ۳۰ درصد مالیات بر استخراج دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد. لومیس خاطرنشان کرد که نبرد برای ایجاد یک چارچوب نظارتی شفاف برای صنعت کریپتو هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و  نیاز است که هماهنگی بیشتری بین مسئولین و فعالان این حوزه ایجاد شود.

هدف لایحه پیشنهادی دستیابی به چندین هدف از جمله تعریف شفاف ارزهای دیجیتال و حذف بالقوه نام "اوراق بهادار" است. با ایجاد یک طبقه بندی دقیق برای توکن‌ها، این قانون به دنبال ایجاد یک چارچوب پایدار برای مشاغل و سرمایه‌گذاران در صنعت کریپتو است. این تلاش به عدم قطعیت‌های نظارتی رسیدگی می‌کند، باعث تحرک نوآوری در این صنعت می‌شود و رشد کاربردی این بخش را ارتقا می‌دهد.

سناتور گیلیبراند نیز بر اهمیت شکل گیری یک رویکرد دقیق تاکید کرده است. لایحه اصلاح شده دستورالعمل‌های صریحی را در مورد رویه‌های لازم برای به دست آوردن و در اختیار داشتن توکن‌ها ارائه می‌کند و چارچوبی جامع را ایجاد می‌کند که جنبه‌های مختلف توکن‌سازی را در بر می‌گیرد.

Lumis Tweet

 

احتمال ممنوعیت استیبل کوین‌های الگوریتمی در آمریکا

قانون پیشنهادی ظاهراً یک ممنوعیت جهانی هم برای استیبل کوین های الگوریتمی اعمال خواهد کرد. با این حال، برای تعیین نهادهای مجاز برای انتشار استیبل کوین و شرایط لازم برای حفظ ذخایر دلار آمریکا، مشورت‌های بیشتری لازم است و باید دید در نهایت این لایحه‌ها چه مسیری را طی می‌کنند تا به قانون تبدیل شوند و پس از آن نیز این قوانین چه تاثیراتی بر صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت. 

قوانین ارزهای دیجیتال در آمریکا و فعالیت سازمان بورس و اوراق بهادار این کشور مدت‌هاست که مورد بحث کارشناسان و فعالان این حوزه قرار گرفته است. بسیاری معتقدند نبود شفافیت در قوانین کریپتو موجود در آمریکا این کشور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و باید دید تلاش‌های فعالان و علاقه‌مندان صنعت رمز ارزها می‌تواند چه دستاوردی را در زمینه ایجاد قوانین کاربردی برای صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد