جستجو در بیتفا
  • روند کلی صعودی بازار رمزارزها
  • افزایش فعالیت آنچین در بلاکچین کاردانو
  • سود کاردانو از قطعی شبکه سولانا
  • تحلیل تکنیکال کاردانو
علت رشد قیمت کاردانو در 7 روز گذشته چه بود؟

علت رشد قیمت کاردانو در 7 روز گذشته چه بود؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
۲ دقیقه
۰
۱۹۱
توسط :
علی ابراهیمی

قیمت کاردانو این هفته رشد خوبی را تجربه کرد و با افزایش بیش از ۸.۵ درصدی، به ۰.۵۳۵ دلار رسید. عوامل مختلفی از دلایل تکنیکال گرفته تا قطعی شبکه سولانا در رشد اخیر کاردانو نقش ایفا کرده‌اند.

به نقل از کوین تلگراف، با افزایش دوباره قیمت بیت کوین و صعود آن تا مرز ۴۸٬۰۰۰ دلار، بار دیگر توجهات به بازار کریپتو جلب شده است، اتفاقی که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال و آلت کوین‌ها را افزایش دهد. در این مطلب، دلایل عملکرد خوب کاردانو در هفته گذشته را بررسی می‌کنیم.

روند کلی صعودی بازار رمزارزها

عملکرد خوب کاردانو در این هفته تا حد زیادی منعکس‌کننده احساسات صعودی در کل بازار کریپتو است. بیت کوین و اتریوم نیز در روزهای آتی عملکرد بسیار خوبی را ثبت کرده‌اند و بازار در کل به رنگ سبز درآمده است.

ضریب همبستگی روزانه بین کاردانو و بیت کوین که در طول تاریخ اغلب مثبت بوده نیز در زمان نگارش این مطلب بالای ۰.۷۵٪ است. این یعنی کاردانو یکی از ارزهای دیجیتالی است که بیشترین سود را از افزایش قیمت بیت کوین می‌برد.

همبستگی کاردانو و بیت کوین

روند صعودی کلی در بازار رمزارزها نشان‌دهنده افزایش علاقه کلی به صنعت کریپتو است که با راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات و هاوینگ بعدی بیت کوین در ماه آوریل تقویت شده است.

ترویس کلینگ (Travis Kling)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت ایکیگای (Ikigai) معتقد است برنامه‌های فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره نیز یکی از کاتالیزورهای اصلی رشد بازار رمزارزها است که به نوبه خود به افزایش قیمت کاردانو دامن زده است.

افزایش فعالیت آنچین در بلاکچین کاردانو

علاوه بر روند کلی بازار، افزایش فعالیت‌های آنچین در بلاکچین کاردانو نیز در هفته اخیر نقش مهمی در رشد قیمت این ارز دیجیتال ایفا کرده است.

ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم دیفای کاردانو در روزهای اخیر از ۶۶۰.۳۰ میلیون واحد ADA به بیش از ۷۲۰ میلیون واحد از این ارز دیجیتال افزایش یافته است. رشد TVL نشان می‌دهد دارایی‌های بیشتری در قراردادهای هوشمند موجود در بلاکچین کاردانو قفل شده‌اند که حاکی از پذیرش گسترده این شبکه است.

tvl کاردانو

علاوه بر افزایش TVL، تعداد آدرس‌های فعال روزانه و تعداد تراکنش‌های شبکه کاردانو نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تعداد کاربران کاردانو

سود کاردانو از قطعی شبکه سولانا

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت کاردانو در این هفته، قطع بلاکچین رقیب آن یعنی سولانا در تاریخ ۶ فوریه بود. همانطور که گزارش دادیم، ۴ روز پیش شبکه سولانا پس از مدت‌ها مجددا با قطعی کامل مواجه شد و به دنبال آن قیمت ارز دیجیتال SOL کاهش یافت.

اما همزمان با قطعی سولانا، کاردانو گارد صعودی به خود گرفت و به رشد خود ادامه داد. این رشد قیمت را می‌توان متاثر از تغییر احتمالی استراتژی سرمایه‌گذاران برای گذار محتاطانه از پروژه‌هایی مثل سولانا به سمت کاردانو و دیگر پروژه‌های امن‌تر نسبت داد.

تحلیل تکنیکال کاردانو

رالی صعودی اخیر کاردانو پس از آزمایش حمایت افقی ۰.۴۹۴ دلاری آغاز شد. در حال حاضر کاردانو در یک الگوی پرچم نزولی قرار دارد و به دنبال آن است تا خط روند بالایی این الگو در حوالی ۰.۵۵ دلار را آزمایش کند. با این حال، با توجه به ماهیت نزولی این الگو، احتمال شکسته شدن آن به سمت پایین بالاست، اتفاقی که می‌تواند قیمت کاردانو را با ریزش ۲۰ درصدی تا ۰.۴۲۱ دلار کاهش دهد.

نمودار کاردانو

در سمت مقابل اما هدف الگوی پرچم نزولی با خط روند پایینی کانال نزولی رسم شده در نمودار مطابقت دارد که به یک الگوی پرچم صعودی شبیه است. این یعنی با ریزش تا حوالی ۰.۴۲۱ دلار، می‌توان انتظار داشت قیمت دوباره افزایش یابد و تا ماه مارچ یا آپریل به ۰.۷۲ دلار برسد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد