جستجو در بیتفا
  • پایان موقت اصلاح بیت کوین
  • اتنا لبز با ادغام وثیقه بیت کوین، ثبات استیبل کوین USDe را افزایش می‌دهد
  • رشد ۴.۵ درصدی بیت کوین پس از اظهارات تند رئیس فدرال رزرو
  • تحلیل آینده قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت بیت کوین پس از افزایش ۴ درصدی، آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

تحلیل قیمت بیت کوین پس از افزایش ۴ درصدی، آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
۴ دقیقه
۰
۲۱۶
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین پس از چند روز اصلاح اکنون کمی رو به بالا بازگشته و این امیدها را در دل معامله‌گران ایجاد کرده است که بتواند دوباره روند صعودی خود را ادامه دهد. در این شرایط بسیاری از افراد به دنبال فرصتی برای ورود به بازار هستند تا بتوانند از موقعیت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. در این شرایط سایر شرکت‌های تأثیرگذار در بازار نیز در تعیین شرایط آینده بیت کوین مؤثر خواهند بود. در این مقاله خبری نگاهی به پایان موقت اصلاح بیت کوین و تحلیل‌های موجود در مورد آن خواهیم داشت و شرایط آن را در روزهای آتی بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

پایان موقت اصلاح بیت کوین

بیت کوین با افزایش قابل توجه تقریباً ۴ درصدی، به ۶۷,۵۰۰ دلار رسید و بحث‌هایی را در مورد اینکه آیا زمان مناسبی برای خرید است یا خیر در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. هم‌زمان، اتنا لبز (Ethena Labs) با تقویت استراتژیک پایه‌های USDe از طریق ادغام بیت کوین در مخزن وثیقه خود، به دنبال افزایش نقدینگی و ثبات بازار دلار است.

این حرکت، که عرضه ۲ میلیارد دلاری USDe را از طریق بازار آتی بیت کوین افزایش می‌دهد، نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی به سمت ثبات بخشیدن به چشم‌انداز آینده رمز ارزها و درهم تنیدن بیت کوین با اکوسیستم گسترده‌تر دیفای (DeFi) است.

این اقدام اتنا لبز تأثیرات مثبت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت و می‌تواند شرایط فعلی بیت کوین را نیز تغییر دهد. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه خواهیم کرد.

پایان موقت اصلاح بیت کوین

 

اتنا لبز با ادغام وثیقه بیت کوین، ثبات استیبل کوین USDe را افزایش می‌دهد

اتنا لبز با افزودن بیت کوین به ترکیب وثیقه‌های خود، ثبات و نقدینگی استیبل کوین دلاری خود، USDe، را تقویت کرده است. این حرکت استراتژیک، که با هدف افزایش عرضه ۲ میلیارد دلاری USDe است، از بازار آتی بیت کوین برای تضمین مقیاس پذیری و ثبات قیمت از طریق سیستم دلتا هجینگ (Delta Hedging) استفاده می‌کند.

این حرکت نه تنها ثبات را در بازارهای پر نوسان در اولویت قرار می‌دهد، بلکه بیت کوین را با فعالیت‌های انجام شده در بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) پیوند می‌زند. با این حرکت احتمالاً نقش بیت کوین فراتر از یک دارایی حفظ ارزش می‌شود و کاربردهای آن افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر موارد مهمی که در حوزه اخبار و اتفاقات پیرامون بیت کوین جالب توجه بود، سخنرانی رئیس فدرال رزرو بود. در بخش بعدی این مقاله توضیحات مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

رشد ۴.۵ درصدی بیت کوین پس از اظهارات تند رئیس فدرال رزرو

بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر توانست برابر روند نزولی بازار مقاومت کند و در پایان جلسه فدرال رزرو در منطقه مینپولیس و اظهارات تند سرپرست آن نیل کشکاری (Neel Kashkari) مطرح شد، ۴.۵٪ افزایش یافت. پس از این سخنرانی، فروش سهام گسترده‌ای در بازار بورس رخ داد اما بیت کوین توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

پایان موقت اصلاح بیت کوین

اظهارات کشکاری، که به تأخیر در کاهش نرخ بهره اشاره داشت عنوان کرد اگر تورم ثابت باقی بماند، بازار به هم می‌ریزد و در تضاد با اظهارات قبلی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود. این انتظار وجود دارد که گزارش شرایط اشتغال ماه مارس وضعیت را بیشتر روشن کند. بیت کوین، که برای ساعاتی به زیر ۶۵,۰۰۰ دلار سقوط کرد، وضعیتش در آغاز ساعات معاملاتی ایالات متحده بهبود یافت و تا ۶۹,۰۰۰ دلار نیز رسید و سپس در ۶۸,۷۵۰ دلار تثبیت شد.

بازار رمزارزها نیز به دنبال این حرکت بیت کویت شاهد افزایش بود، با اینکه شاخص CoinDesk ۲۰ حدود ۳.۲۵٪ افزایش یافت، اتریوم با رشد ۱.۷۵ درصدی به نوعی از این حرکت عقب ماند.
مقاومت بیت کوین در برابر نوسانات بازار سهام، اعتماد رو به رشد سرمایه‌گذاران و جذابیت آن به عنوان پوششی در برابر چالش‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. با این اوصاف شرایط میان مدت و بلند مدت بیت کوین همچنان مثبت ارزیابی می‌شود و می‌توان نسبت به آینده آن امیدوار بود. در ادامه نگاهی به تحلیل‌های موجود از قیمت بیت کوین و سطوح حمایت و مقاومت آن خواهیم داشت.

 

تحلیل آینده قیمت بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین نقطه مهمی را در محدوده ۶۷,۸۰۰ دلار نشان می‌دهد. مقاومت‌های قدرتمندی در محدوده ۶۹,۸۵۰ دلار و ۷۱,۶۰۰ دلار برای این ارز وجود دارد که در صورت ایجاد روند صعودی سطح ۷۳,۷۶۵ دلار نیز قابل توجه است.

سطوح حمایتی قیمت بیت کوین نیز در محدوده ۶۵,۵۸۵ دلار تعیین شده‌اند. همچنین در صورت اصلاح بیشتر، سطوح مهم ۶۳,۵۰۰ دلار و ۶۱,۵۳۰ دلار به عنوان حمایت‌های بعدی قیمت شناخته می‌شوند که نباید از دست برود.

با قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده ۵۲ و شکست رو به بالایی که در میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) که در ۶۸,۰۰۰ دلار ایجاد شده است، نشانه‌هایی از وقوع یک روند صعودی وجود دارد.

تحلیل بیت کوین

این تحلیل و پیش‌بینی‌های موجود، احتمال رشد بیت کوین به سمت ۶۹,۸۵۰ دلار یا بیشتر اشاره دارد و الگوی صعودی بالای ۶۷,۷۰۰ دلار را تأیید می‌کند.

البته توجه داشته باشید که هر تحلیلی ممکن است خطا داشته باشد و مواردی که مطرح شده را نباید مبنایی برای تصمیمات و سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید. در نهایت با توجه به شرایط خود و با مسئولیت خود در بازار فعالیت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد